vakiel
ارائه خدمات حقوقي

قانون همواره محافظ جان و مال افراد است. اگر كسي بخواهد به سلامت جسماني ديگري آسيب وارد كند قانون او را مجازات خواهد كرد. يكي از مجازات‌هايي كه قانون در صورت آسيب به بدن و جسم اشخاص تعيين كرده است پرداخت ديه مي‌باشد. هر عضو از بدن داراي ديه‌ مخصوص و مشخصي است. در اين مطلب مي‌خواهيم ديه از بين بردن پلك را بررسي كنيم.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: ديه پلك | ديه از بين رفتن پلك – پارگي – افتادگي – آسيب ديدن همزمان چشم و پلك

ديه و ماهيت حقوقي آن

از نظر عرفي ديه عبارت است از پولي كه مجرم بايد به شخص آسيب ديده پرداخت كند. در قانون مجازات اسلامي يك فصل كامل به ديه پرداخته شده است.

قانون گذار براي هر عضو بدن بر اساس ميزان جراحت وارد شده ديه تعيين كرده است. يكي از اين اعضا ‌‌‌‌پلك است. در صورتي كه فردي باعث از بين بردن ‌‌‌‌پلك ديگري شود بايد ديه آن را پرداخت نمايد.

ديه از بين بردن پلك

در قانون در هنگام تعيين مقدار ديه ميزان آسيب وارد شده را نيز در نظر مي‌گيرند يعني كه مهم است آن عضو كاملا از بين رفته، يا اينكه فقط از كار افتاده و يا اينكه به نحو ديگري آسيب ديده است. از بين رفتن ‌‌‌‌پلك يعني اينكه چشم شخص ديگر ‌‌‌‌پلك نداشته باشد. در اين صورت فرد مجرم بايد ديه از بردن ‌‌‌‌پلك را پرداخت نمايد. اگر همراه با ‌‌‌‌پلك چشم هم از بين برود ديه چشم و ‌‌‌‌پلك هر كدام جدا بايد پرداخت شود.

در ماده 590 قانون مجازات براي از بين رفتن ‌‌‌‌پلك سه حالت مطرح كرده است. در هر يك از اين حالات ديه متفاوتي تعيين شده است.

ديه از بين رفتن هر پلك بالا

هر چشم داراي دو ‌‌‌‌پلك است يكي ‌‌‌‌پلك بالايي و يكي هم ‌‌‌‌پلك پاييني. در صورتي كه ‌‌‌‌پلك بالايي فرد از بين برود بايد يك ششم ديه كامل به فرد پرداخت شود. اگر دو ‌‌‌‌پلك بالا از بين برود براي هر كدام يك ششم ديه كامل پرداخت مي‌شود.

ديه از بين رفتن هر پلك پايين

در صورتي كه هر يك از ‌‌‌‌پلك‌هاي پايين از بين برود بايد يك چهارم ديه كامل پرداخت گردد. وقتي كه هر دو ‌‌‌‌پلك پايين از بين برود براي هر كدام يك چهارم ديه كامل پرداخت مي‌شود.

ديه از بين رفتن هر چهار پلك

در صورتي كه هم هر دو ‌‌‌‌پلك بالا و هم هر دو ‌‌‌‌پلك پايين مجموعا چهار ‌‌‌‌پلك از بين برود بايد ديه كامل پرداخت شود.

سوالات متداول

ديه از بين رفتن پلك چه قدر است ؟

با توجه به اينكه چه مقدار از ‌‌‌‌پلك از بين رفته است ميزان ديه متفاوت است كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

براي دريافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقي در مورد ديه از بين رفتن ‌‌‌‌پلك مي‌توانيد از خدمات مشاوره آنلاين و تلفني وكيل دات كام بهره ببريد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص ديه پلك، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون ديه پلك پاسخ دهند.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۴۸:۰۳ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

در روستا اغلب املاك ‌به صورت قولنامه‌‌اي و بدون‌ سند معامله مي‌شود. اما بهتر است مالكين براي املاك ‌خود سند روستايي تهيه نمايند تا ملكشان از اعتبار بيشتري برخوردار شود. در ادامه قصد داريم نحوه گرفتن سند روستايي را به طور كامل برايتان شرح دهيم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 منبع: سند روستايي | گرفتن سند روستايي – نحوه – هزينه – صدور سند مالكيت

‌گرفتن سند روستايي

يكي از پرسش‌هايي كه در ذهن اكثر‌ مالكان رو‌ستايي به وجود مي‌آيد اين است كه آيا مي‌توانم براي ملك رو‌ستايي خود سند بگيرم و گرفتن سند رو‌ستايي چگونه امكانپذير است‌‌؟ كه در اين مورد بايد خدمتتان عرض كنيم گرفتن سند رو‌ستايي كار دشواري نيست و مالكاني كه ملك رو‌ستايي دارند مي‌توانند به راحتي براي ملك خود سند رو‌ستايي دريافت كنند.

نحوه گرفتن سند روستايي

براي گرفتن سند رو‌ستايي مي‌بايست ابتدا برخي مدارك را به دهياري آن ‌روستا تحويل دهيد و از دهياري بخواهيد كه براي ملك شما سند تنظيم كند. مدارك مورد نياز براي تنظيم ‌سند به شرح زير مي‌باشند:

  • شناسنامه و كپي شناسنامه مالك.
  • اصل و كپي قولنامه ملك رو‌ستايي.
  • نقشه و تصوير ملك.
  • فرم درخواست سند توسط مالك.
  • كپي كارت پايان خدمت.

پس از اينكه اين مدارك به دهياري روستا تحويل داده شوند شخص دهيار درخواست مالك را بررسي مي‌كند و با دريافت هزينه كارشناسي ملك او را بازرسي مي‌كند. پس از بازرسي ملك شخص دهيار براي آن سند تنظيم مي‌نمايد و آن را امضا مي‌نمايد.

هزينه دريافت سند روستايي چقدر است‌‌ ؟

دريافت سند رو‌ستايي معمولا نياز به صرف هزينه زيادي نخواهد داشت و مالك ‌با پرداخت هزينه بسيار كمي ‌مي‌تواند سند ملك رو‌ستايي خود را به راحتي دريافت كند. اما ‌نكته‌‌اي كه در اين ‌مورد قابل توجه مي‌باشد اين است كه هزينه دريافت سند رو‌ستايي با توجه به نوع ملك متفاوت مي‌باشد، براي مثال سندي كه براي يك ويلاي رو‌ستايي بزرگ دريافت مي‌شود هزينه بيشتري را نسبت به دريافت سند براي يك خانه كوچك رو‌ستايي در بر دارد.

اگر ملك روستايي بسيار قديمي و فرسوده باشد مي‌توان براي آن‌سند دريافت كرد‌‌ ؟

اينكه ملك رو‌ستايي تازه ساز است يا نه هيچ مانعي براي دريافت سند آن به وجود نمي‌آورد اما در برخي موارد كه بازرس اداره اسناد تشخيص دهد ملك امكان ريزش و خسارت دارد تنظيم سند براي آن را تاييد نمي‌كند و بهتر است در اين موارد ابتدا ملك ‌بازسازي شود.

دريافت سند روستايي در صورت خلافي ملك

اگر ملك رو‌ستايي داراي خلافي باشد دريافت سند براي آن كمي‌ دشوار مي‌شود. در اين مورد اگر بازرس در حين بازرسي ملك متوجه خلافي آن شود مالك را ملزم مي‌كند كه خلافي ملكش را از بين ببرد و بعد دوباره درخواست تنظيم سند كند.

سوالات متدوال

آيا مي‌توان براي املاك ‌رو‌ستايي سند دريافت كرد‌‌ ؟

بله دريافت سند براي املاك‌ رو‌ستايي به راحتي امكانپذير است.

براي دريافت سند رو‌ستايي بايد به كجا رجوع كرد‌‌ ؟

براي دريافت سند رو‌ستايي بايد به دهياري همان روستا مراجعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص سند روستايي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون سند روستايي پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

در روستا اغلب املاك ‌به صورت قولنامه‌‌اي و بدون‌ سند معامله مي‌شود. اما بهتر است مالكين براي املاك ‌خود سند روستايي تهيه نمايند تا ملكشان از اعتبار بيشتري برخوردار شود. در ادامه قصد داريم نحوه گرفتن سند روستايي را به طور كامل برايتان شرح دهيم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 منبع: سند روستايي | گرفتن سند روستايي – نحوه – هزينه – صدور سند مالكيت

‌گرفتن سند روستايي

يكي از پرسش‌هايي كه در ذهن اكثر‌ مالكان رو‌ستايي به وجود مي‌آيد اين است كه آيا مي‌توانم براي ملك رو‌ستايي خود سند بگيرم و گرفتن سند رو‌ستايي چگونه امكانپذير است‌‌؟ كه در اين مورد بايد خدمتتان عرض كنيم گرفتن سند رو‌ستايي كار دشواري نيست و مالكاني كه ملك رو‌ستايي دارند مي‌توانند به راحتي براي ملك خود سند رو‌ستايي دريافت كنند.

نحوه گرفتن سند روستايي

براي گرفتن سند رو‌ستايي مي‌بايست ابتدا برخي مدارك را به دهياري آن ‌روستا تحويل دهيد و از دهياري بخواهيد كه براي ملك شما سند تنظيم كند. مدارك مورد نياز براي تنظيم ‌سند به شرح زير مي‌باشند:

  • شناسنامه و كپي شناسنامه مالك.
  • اصل و كپي قولنامه ملك رو‌ستايي.
  • نقشه و تصوير ملك.
  • فرم درخواست سند توسط مالك.
  • كپي كارت پايان خدمت.

پس از اينكه اين مدارك به دهياري روستا تحويل داده شوند شخص دهيار درخواست مالك را بررسي مي‌كند و با دريافت هزينه كارشناسي ملك او را بازرسي مي‌كند. پس از بازرسي ملك شخص دهيار براي آن سند تنظيم مي‌نمايد و آن را امضا مي‌نمايد.

هزينه دريافت سند روستايي چقدر است‌‌ ؟

دريافت سند رو‌ستايي معمولا نياز به صرف هزينه زيادي نخواهد داشت و مالك ‌با پرداخت هزينه بسيار كمي ‌مي‌تواند سند ملك رو‌ستايي خود را به راحتي دريافت كند. اما ‌نكته‌‌اي كه در اين ‌مورد قابل توجه مي‌باشد اين است كه هزينه دريافت سند رو‌ستايي با توجه به نوع ملك متفاوت مي‌باشد، براي مثال سندي كه براي يك ويلاي رو‌ستايي بزرگ دريافت مي‌شود هزينه بيشتري را نسبت به دريافت سند براي يك خانه كوچك رو‌ستايي در بر دارد.

اگر ملك روستايي بسيار قديمي و فرسوده باشد مي‌توان براي آن‌سند دريافت كرد‌‌ ؟

اينكه ملك رو‌ستايي تازه ساز است يا نه هيچ مانعي براي دريافت سند آن به وجود نمي‌آورد اما در برخي موارد كه بازرس اداره اسناد تشخيص دهد ملك امكان ريزش و خسارت دارد تنظيم سند براي آن را تاييد نمي‌كند و بهتر است در اين موارد ابتدا ملك ‌بازسازي شود.

دريافت سند روستايي در صورت خلافي ملك

اگر ملك رو‌ستايي داراي خلافي باشد دريافت سند براي آن كمي‌ دشوار مي‌شود. در اين مورد اگر بازرس در حين بازرسي ملك متوجه خلافي آن شود مالك را ملزم مي‌كند كه خلافي ملكش را از بين ببرد و بعد دوباره درخواست تنظيم سند كند.

سوالات متدوال

آيا مي‌توان براي املاك ‌رو‌ستايي سند دريافت كرد‌‌ ؟

بله دريافت سند براي املاك‌ رو‌ستايي به راحتي امكانپذير است.

براي دريافت سند رو‌ستايي بايد به كجا رجوع كرد‌‌ ؟

براي دريافت سند رو‌ستايي بايد به دهياري همان روستا مراجعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص سند روستايي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون سند روستايي پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

منبع: سند روستايي | گرفتن سند روستايي – نحوه – هزينه – صدور سند مالكيت%MCEPASTEBIN%


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۴۹:۰۸ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

قوانين آپارتمان نشيني چگونه بايد اعمال شود؟ امروزه به دليل ازدحام جمعيت مردم‌ به آپارتمان نشيني روي آورده‌‌اند. براي مثال در يك آپارتمان پنج طبقه پنج خانواده به صورت همزمان زندگي ‌‌مي‌كنند. اما آپارتمان نشيني نيز قوانين بسيار زيادي دارد كه ساكنين بايد آن‌ها را رعايت كنند. در ادامه قصد داريم در مورد قوانين آپارتمان نشيني توضيحاتي را خدمتتان ارائه نماييم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: قوانين آپارتمان نشيني | خلاصه قوانين شارژ – پاركينگ – مشاعات – آسانسور

قوانين آپارتمان نشيني

آپارتمان نشيني داراي قوانين بسيار زيادي است و اين قوانين به اين دليل وضع شده‌‌اند كه ساكنين آپارتمان بتوانند با آرامش بيشتري زندگي كنند و هيچكدام حقوق ديگري را ضايع نكند. تمام قوانين آپارتمان نشيني در زير شرح داده شده است:

پاركينگ

قبل از اينكه آپارتمان را اجاره كنيد ‌‌مي‌بايست بپرسيد كه حق استفاده از پاركينگ آن را داريد يا نه و اگر اين حق به شما داده شود ‌‌مي‌بايست حتما آن را در اجاره نامه ذكر كنيد. طبق قانون هيچ كدام از ساكنين آپارتمان ‌‌نمي‌توانند از پاركينگ ديگري استفاده كنند و در صورت استفاده مالك پاركينگ ‌‌مي‌تواند اجاره مدت زماني كه همسايه‌ها از پاركينگش استفاده كرده‌‌اند را مطالبه نمايد و اين كار هيچ گونه منع قانوني ندارد.

  • چنانچه فردي بدون كسب اجازه خودروي خود را در پاركينگ فرد ديگري قرار دهد و با وجود تذكر باز هم خودروي خود را از پاركينگ او خارج نكند صاحب پاركينگ ‌‌مي‌تواند از او شكايت كند و او محكوم به مجازات حبس و جريمه نقدي ‌‌مي‌شود.
  • هيچكدام از ساكنين آپارتمان ‌‌نمي‌توانند بدون كسب اجازه از تمام ساكنين در پاركينگ مراسم عروسي، عزا، تولد و… برگزار كند و اجازه اين كار را نخواهد داشت و براي اين كار ‌‌مي‌بايست از تمام ساكنين رضايت بگيرند.
  • هيچكس حق ندارد در پاركينگ وسيله‌هاي خود را مثل ميز، صندلي و… قرار دهد و نگهداري حيوان در پاركينگ نيز غير مجاز ‌‌مي‌باشد.

آسانسور و پشت بام

  • اگر آپارتمان داراي آسانسور باربري نباشد هيچكدام از ساكنين حق ندارند كه براي جابه‌جايي وسايل خود از آسانسور نفر بري آپارتمان استفاده كنند و چنانچه اين كار را انجام دهند و آسانسور آسيبي ببيند ‌‌مي‌بايست تمام هزينه تعميرات آن را به طور كامل پرداخت نمايند.
  • هيچكدام از ساكنين حق ندارند وسايل خود را بر روي پوشش عايق پشت بام قرار دهند و اگر اين كار را انجام دهند و به عايق پشت بام آسيبي برسانند ‌‌مي‌بايست هزينه تعمير آن ‌را به عهده بگيرند.

راه پله و راه رو

  • يكي از مهم‌‌‌ترين قوانين آپارتمان نشيني تميز نگه داشتن راه پله ‌‌مي‌باشد. ساكنين ‌‌مي‌بايست راه پله را بسيار تميز نگه دارند و در آن زباله نيندازند‌. چنانچه يكي از ساكنين درون راه پله زباله بريزد و يا آن را كثيف كند ‌‌مي‌بايست در كوتاه‌‌‌ترين زمان ممكن آن را تميز نمايد.
  • طبق قانون هيچكدام از ساكنين حق ندارد در راه پله جا كفشي، سطل زباله و… قرار دهد و اين كار غير مجاز ‌‌مي‌باشد.

براي آشنايي با قوانين مربوط به شارژ آپارتمان خالي كليك كنيد.

قوانين مربوط به شارژ ساختمان در آپارتمان نشيني

شارژ ساختمان مواردي مثل دستمزد ماهيانه سرايدار، هزينه گاز، برق، آب، هزينه شوينده‌هايي كه از آن‌ها براي تميز كردن ساختمان استفاده ‌‌مي‌شود و هزينه نگهداري از گياهان داخل ساختمان را در بر مي‌گيرد. در زير تمام قوانين مربوط به شارژ ساختمان را شرح داده‌ايم:

  • چه كسي در واحد‌هاي ساختمان ساكن باشد چه نه صاحب يا مستاجر تمام واحد‌ها موظفند كه هزينه شارژ ساختمان را بپردازند و اينكه كدام يك از آن‌ها اين هزينه را پرداخت كند توافقي خواهد بود.
  • اگر جمعيت خانواده يكي از واحد‌ها زياد‌‌‌تر شود آن واحد موظف است كه هزينه شارژ بيشتري را نسبت به ديگر واحد‌ها پرداخت نمايد.
  • اگر يكي از واحد‌هاي ساختمان هزينه شارژ را پرداخت نكند مدير ساختمان ‌‌مي‌تواند اين موضوع را در مراجعه قضايي مطرح كند و خواهان مطالبه هزينه شارژ ساختمان از آن واحد شود. اما اگر فرد با اين وجود نيز بازهم براي پرداخت شارژ ساختمان اقدام نكند مدير ‌‌مي‌تواند او را از دريافت امكانات ساختمان مثل استفاده از شوفاژ، آب، برق، گاز و… محروم نمايد.
  • اگر فردي به قسمت‌هاي عمو‌‌مي ‌ساختمان لطمه‌اي وارد كند موظف است كه خسارت آن را پرداخت كند و اين مبلغ ربطي به شارژ ساختمان ندارد.
  • هزينه شارژ ساختمان با توجه به مساحت هر واحد و جمعيت آن محاسبه ‌‌مي‌شود اما تمامي واحد‌ها ‌‌مي‌بايست هزينه‌هاي باغبان، آسانسور، سرايدار، نگهبان و… را به صورت مساوي پرداخت نمايند.

براي آشنايي با نحوه برخورد قانوني با صداي همسايه مزاحم كليك كنيد.

استفاده از مشاعات

مشاعات به بخش‌هايي از ساختمان گفته ‌‌مي‌شود كه در اجاره نامه هيچكدام از ساكنين ذكر ‌‌نمي‌شوند و در واقع مخصوص استفاده براي يك فرد خاص نيستند. مشاعات به راه پله، راه رو، حياط، پاركينگ و… گفته ‌‌مي‌شود كه ‌همه ساكنين ‌‌مي‌توانند از آن‌ها استفاده نمايند و هيچ يك نبايد ديگري را از استفاده مشاعات محروم كند.

برخي قوانين كلي آپارتمان نشيني

  • اگر قصد داريد در خانه خود سينماي خانگي داشته باشيد و يا موسيقي گوش دهيد ‌‌مي‌بايست خانه خود را عايق صدا كنيد و نگذاريد صدايي به طبقه بالا يا پايين شما برسد و ساكنين را مورد آزار قرار دهد.
  • اگر كودكي در آپارتمان زندگي ‌‌مي‌كند ‌شما ‌‌نمي‌توانيد به او بگوييد كه بازي نكند و يا‌ او را از انجام اين كار منع كنيد و به جاي اين كار ‌‌مي‌بايست از پنجره‌هاي دوجداره استفاده نماييد تا صداي بازي كودكان باعث آزارتان نشود.
  • اگر ‌‌مي‌خواهيد خانه خود را تعمير كنيد بهتر است اين كار را در روز‌هاي غير تعطيل و در ساعات صبح و يا بعد از ظهر انجام دهيد.
  • اگر دوست داريد از خدمات ساختمان كه به صورت مشترك مابين شما و همسايگانتان ارائه ‌‌مي‌شوند بيشتر استفاده كنيد ‌‌مي‌بايست حتما اين موضوع را به مدير ساختمان بگوييد و براي پرداخت شارژ بيشتر اقدام كنيد.
  • چنانچه قصد جا‌به‌جايي وسايلتان را داريد ‌‌مي‌بايست در ساعاتي اين ‌كار را انجام دهيد كه سرو صداي جابه‌جايي باعث آزار همسايگان نشود.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص قوا‌نين آپارتمان نشيني، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون قوا‌نين آپارتمان نشيني پاسخ دهند.

 

 

سوالات متدوال

قوانين ساختمان نشيني به چه دليل وضع شده‌‌اند‌ ؟

براي آرامش بيشتر ساكنين آپارتمان.

آيا ريختن زباله در آپارتمان مجاز است‌ ؟

خير

اگر جمعيت واحدي بيشتر شود هزينه شارژ آن ‌واحد چگونه خواهد بود‌ ؟

بيشتر ‌‌مي‌شود.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021
منبع: قوانين آپارتمان نشيني | خلاصه قوانين شارژ – پاركينگ – مشاعات – آسانسور


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۴۲:۱۵ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

آيا مي‌دانيد شكايت از پزشك چگونه انجام مي‌شود؟ مسئوليت‌هايي كه يك پزشك بر عهده دارد حياتي و سرنوشت‌ساز است. و اين مسئوليت‌ها گاهي ممكن است پزشكان را در تنگنا قرار دهد. وظايفي كه يك پزشك بر عهده دارد با جان انسان‌ها، سلامتي جسمي و رواني آن‌ها و حقوق و ثروت و دارايي افراد ارتباط مستقيم دارد. بنابراين لازم است پزشك در انجام وظايف و مسئوليت‌هاي خود دقت بسيار داشته باشد. اگر يك پزشك در انجام وظايف و مسئوليت‌هاي خود سهل‌انگاري كند چه اتفاقي رخ مي‌دهد؟ در ادامه به مسئله شكايت از پزشك متخلف و سهل‌انگار مي‌پردازيم.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: شكايت از پزشك | مدارك لازم جهت شكايت از پزشكان

شكايت از پزشك

طبابت و پزشكي يكي از پيشه‌هايي است. كه رابطه مستقيمي با سلامت و بهداشت جسم و روان انسان‌ها دارد. به همين دليل اشتغال به پزشكي مسئوليت سنگين و خطيري براي پزشك به دنبال دارد. با توجه به رابطه مستقيم مسئوليت‌هاي يك پزشك با سلامت جان و روح بيمار، سهل‌انگاري وي در اقدامات پزشكي، ضررهاي غيرقابل جبراني وارد مي‌كند.

به همين دليل است كه گاهي سهل‌انگاري‌هاي يك پزشك خواه از روي عمد و خواه سهواً موجب مي‌شود كه پزشك درگير شكايات و دعاوي حقوقي و قضايي گردد. بيماراني كه به دليل اقدامات نامناسب يك پزشك متوجه ضرر شدند در نظام حقوقي ما مي‌توانند از پزشك معالج شكايت نمايند. هرچند گاهي ممكن است ضرر ايجادشده جبران‌ناپذير باشد و با شكايت مشكل به وجود آمده حل نشود.

شكايت از پزشك بابت كدام جرائم و تخلفات مي توان صورت بگيرد؟

خطاهاي پزشكي را به طور كلي مي‌توانيم به دودسته تقسيم كنيم. گاهي ممكن است تخلف و خطاي پزشكي از قبل توسط پزشك برنامه‌ريزي ‌شده باشد. در واقع تخلف از روي عمد رقم بخورد. گاهي نيز ممكن است خطاي پزشك بدون غرض اتفاق بيافتد. و به صورت سهوي و در حين حادثه‌اي رخ دهد.

قانون نيز جهت برقراري عدالت و حمايت از آسيب ديدگان جرائم و مجازات‌هايي را براي پزشكان متخلف تعيين كرده است. اما اين مجازات‌ها و جرائم با توجه به انگيزه و دليل پزشك، دفعات وقوع خطا توسط پزشك و عمدي يا سهوي بودن خطا اجرا مي‌شود. همچنين مراجع قضايي متعدد و متفاوتي وجود دارد كه به مسئله خطاي پزشكي و شكايت آسيب‌ديدگان مي‌پردازد.

مراجع قضايي صالح رسيدگي به شكايات از پزشك

اگر به علت سهل‌انگاري و خطاي پزشك در دوران معالجه دچار ضرر و خسارت شديد. مي‌توانيد براي جبران خسارت وارده از پزشك معالج، در مراجع قانوني شكايت نماييد. اما پرسش اين است براي ثبت و اقامه دعوا، بايد به كدام مرجع قضايي مراجعه كنيم؟ شما به عنوان فرد آسيب‌ديده يا نماينده قانوني‌تان با توجه به نوع و شدت عارضه ايجادشده و دليل ايجاد عارضه مي‌توانيد به مراجع صالح رسيدگي مراجعه نماييد.

مراجع صالح رسيدگي به شكايات عليه پزشكان عبارت هستند از: دادسراي جرائم پزشكي، دادسراي انتظامي سازمان نظام پزشكي، دادگاه‌هاي عمومي، شوراي حل اختلاف در مواردي كه خسارت وارده زير 5 ميليون باشد. و همچنين در برخي موارد معين مثل عدم پذيرش بيماران اورژانسي، تأسيس موسسه درماني بدون پروانه طبابت، استفاده از افراد غيرمتخصص و… مي‌توانيد جهت شكايت از پزشك به سازمان تعزيرات حكومتي مراجعه كنيد.

زمان مناسب براي شكايت از پزشك

مناسب‌ترين زمان ممكن براي اقامه دعوا عليه پزشك متخلف، بعد از ايجاد عارضه و قبل از آنكه بهبود ايجاد شود مي‌باشد. به عبارتي قبل از آنكه آثار عارضه يا آسيب وارده تحليل برود و زماني كه هنوز آثار آن چشمگير است بايد  اقدام به اقامه دعوا نمود.

اگر قصد اقامه دعوا عليه پزشك را داريد در زمان مناسب مذكور همگام با ثبت يك حساب در سامانه ثنا، مدارك مستندات لازم را جمع‌آوري نماييد. و به همراه اصل و تصوير كارت ملي و شناسنامه به مراجع ذي‌صلاح جهت اقامه دعوا عليه پزشك مراجعه نماييد. پيش‌تر مراجع ذي‌صلاح جهت رسيدگي به پرونده شكايات عليه پزشك را معرفي كرديم.

توجه داشته باشيد به دليل گستردگي و پيچيدگي پرونده شكايت از پزشك و حساسيت آن‌ها همچنين تأثير آن بر روي آبرو و آينده يك پزشك رسيدگي بر اين‌گونه پرونده‌ها با دقت انجام مي‌شود. به همين دليل مدت رسيدگي به اين پرونده‌ها در حالت معمولي تا دو ماه طول مي‌كشد.

مراحل و مدارك لازم جهت شكايت از پزشك

براي شروع فرآيند شكايت از پزشك ابتدا در سامانه ثنا يك حساب ايجاد نماييد. و مشخصات خود را در اين سامانه ثبت كنيد. سپس مدارك و مستندات لازم كه نشان‌دهنده تخلف پزشك يا كادر درمان است كه نتيجه اين تخلف ورود آسيب به شما است را جمع‌آوري نماييد. و به همراه اين مدارك، تصور و اصل مدارك هويتي خود جهت اقامه دعوا به يكي از مراجع ذي‌صلاح قضايي مراجعه نماييد. اما اين مدارك كه نشان‌دهنده تخلف پزشك يا كادر درمان است شامل موارد زير مي‌شود:

اول؛ تمامي تصاوير گرفته‌شده قبل و بعد از عمل يا اجراي درمان توسط پزشك. نظير عكس‌هاي راديولوژي يا ام آر آي و… كه بايد به صورت فيزيكي يا در لوح فشرده به مرجع قضايي ارائه شود.

دوم؛ پرونده پزشكي بيمار و نسخه‌ي درماني كه پزشك براي بيمار تجويز كرد به اضافه دفترچه درماني بيمار كه همگي اين موارد اطلاعات مهم و راهبردي را در بردارند.

سوم؛ فيش و صورتحساب‌هاي پرداخت‌شده توسط بيمار و به طور كلي تمامي تراكنش‌هاي بيمار با پزشك كه نشان‌دهنده جابه‌جايي مبالغ نامتعارف در قبال درمان است.

چهارم؛ تمامي اطلاعات و تماس‌هايي ردوبدل شده از طريق تلفن همراه، نامه، فكس و … شامل پيام‌هاي صوتي، تصويري و متني كه اطلاعات مفيدي را در خصوص حادثه در برداشته باشد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سؤالات متداول

جرائم پزشكان به چند دسته تقسيم مي‌شوند ؟

خطاهاي پزشكي به دودسته تقسيم مي‌شود اول؛ خطاي پزشكي از قبل توسط پزشك برنامه‌ريزي‌شده و از روي عمد باشد. دوم؛ خطاي پزشك بدون غرض و به صورت سهوي و در حين حادثه‌اي رخ دهد.

براي شكايت از پزشك به كدام مرجع قضايي مراجعه كنيم ؟

دادسراي جرائم پزشكي، دادسراي انتظامي سازمان نظام پزشكي، دادگاه‌هاي عمومي، شوراي حل اختلاف در مواردي كه خسارت وارده زير 5 ميليون باشد. و همچنين در برخي موارد معين  به سازمان تعزيرات حكومتي مراجعه كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۵۳:۵۳ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

پايان كار ساختمان را چطور دريافت كنيم؟ همانطور كه‌ همه ما‌ مي‌دانيم‌ ساخت و ساز عملي است كه طي انجام آن ساختمان يا ويلا‌هاي زيادي در شهر ساخته مي‌شوند. اما ساخت و ‌ساز نيز يكي از مواردي است كه ‌بايد تاييديه قانوني بگيرد تا بتوان از ساختمان ساخته شده به راحتي استفاده كرد. در ادامه قصد داريم در مورد پايان كار و مراحل گرفتن آن توضيحات مختصري را خدمتتان ارائه نماييم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: پايان كار ساختمان | مراحل گرفتن پايان كار ساختمان – قوانين مهم – مدارك مورد نياز

پايان كار ساختمان چيست‌‌ ؟

همانطور كه مي‌دانيد براي اينكه بتوانيد از ساختمان خود به راحتي استفاده كنيد‌ مي‌بايست از شهرداري پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر بگيريد. پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر در واقع همان سندي است كه پس از اتمام ساخت ساختمان به شما داده مي‌شود و تاييد مي‌كند كه ملك از هر نظر ‌‌بي‌عيب و نقص است.

طبق قانون هر چقدر هم كه شما ساختمان خود را دقيق و قانوني ساخته باشيد بايد بازهم از شهرداري پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر بگيريد تا اين مسئله به صورت رسمي ‌اثبات گردد. توجه داشته باشيد افرادي كه از گرفتن پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر ساختمان خود خودداري مي‌كنند بعد‌ها دچار مشكلاتي مي‌شوند كه اين مشكلات به دليل نگرفتن پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر به وجود مي‌آيند.

مراحل گرفتن پايان كار ساختمان از شهرداري

براي اينكه بتوانيد پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر ساختمان خود را از شهرداري دريافت كنيد مي‌بايست در مرحله اول مدارك‌ زير را به شهرداري ارائه دهيد:

اصل و كپي شناسنامه.

اصل و كپي سند ساختمان.

تصوير پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر ساختمان.

رسيد پرداخت عوارض نوسازي كه در صورت نوسازي كردن ساختمان مورد نياز مي‌باشد.

پس از اينكه اين مدارك‌ را به شهرداري ارائه نموديد و درخواست دريافت پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر كرديد شهرداري نيز يكي از بازرسين ‌خود را مي‌فرستد تا از ساختمان تكميل شده شما ديدن كند و چنانچه ساختمان داراي تخلف باشد آن را برطرف نمايد. وقتي بازرس شهرداري ساختمان را تاييد نمود شهرداري سند پايان ساخت ساختمان شما را صادر نموده و به شما ارائه مي‌دهد.

قوانين مهم در مورد پايان كار ساختمان

  • گرفتن پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر ساختمان به عهده فرد سازنده ساختمان مي‌باشد و او بايد تمام هزينه‌هاي اين ‌امر را نيز پرداخت كند. چنانچه او اين ‌‌‌‌‌كا‌ر را انجام ندهد مالك مي‌تواند الزام‌ او را به انجام اين ‌‌‌‌‌كا‌ر از دادگاه خواستار شود.
  • اگر پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر دريافت نشود مي‌توان ملك را فروخت اما حتما بايد مدتي را براي دريافت پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر معين كرد تا سازنده پايان‌‌‌‌‌‌ كا‌ر را براي ملك فروخته شده دريافت نمايد.
  • اگر ملك به دلايل مختلفي مثل وجود بدهي توقيف شده باشد باز هم مي‌توان پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر آن را دريافت كرد و اين ‌‌‌‌‌كا‌ر منع قانوني ندارد.
  • اگر ساختمان داراي پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر نباشد مالك نمي‌تواند سند آن ‌را به نام‌ فرد ديگري انتقال دهد.

عدم دريافت پا‌يان كار ساختمان

پيشنهاد مي‌كنيم كه براي ساختمان خود حتما پايان‌‌‌‌‌‌ كا‌ر دريافت كنيد زيرا عدم دريافت پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر باعث مشكلات زيادي مي‌شود و بعد‌ها نمي‌توان‌ به راحتي ساختمان را فروخت و يا تغييراتي در آن‌ ايجاد كرد. با گرفتن پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر به شهرداري اثبات مي‌شود كه ساختمان شما به صورت قانوني ساخته شده است و داراي خلافي نيست.

نكته‌ مهم: توجه داشته باشيد كه ‌اگر پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر با ساختمان شما مغايرت نداشته باشد هيچ مشكلي وجود ندارد و شما مي‌توانيد با رجوع به شهرداري خواهان اصلاح و صدور مجدد آن ‌شويد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص پايان كار ساختمان، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون پايان كار ساختمان پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

چرا بايد پس از اتمام ساخت ساختمان از شهرداري پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر بگيريم‌‌ ؟

براي رفع تخلف‌هاي احتمالي ساختمان و همچنين اثبات ساخت قانوني آن به شهرداري.

براي دريافت پايان ‌‌‌‌‌كا‌ر ساختمان چه مداري نياز است‌‌ ؟

اصل و كپي شناسنامه مالك، اصل و كپي سند ساختمان و… كه در متن مقاله توضيحات بيشتر داده شده است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۴۵:۱۸ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

آيا با سامانه نوين اصناف ايرانيان ( novin.iranianasnaf.ir ) آشنايي داريد؟ بر اساس قانون نظام صنفي يكي از مهم‌ترين مدارك براي شروع قانوني يك كسب‌وكار جواز يا پروانه كسب است. كساني كه بدون اين جواز اقدام به فعاليت در واحد صنفي نمايند جرم مرتكب شده و مجازات مي‌شوند. از آنجا كه درخواست صدور و تمديد جواز كسب به صورت حضوري يك فرآيند طولاني است. سازمان نظام صنفي سامانه نوين اصناف راه‌اندازي نمود. تا متقاضيان به صورت اينترنتي اقدامات لازم جهت ثبت درخواست جواز كسب و تمديد آن را انجام دهند. در ادامه اين مطلب به معرفي سامانه نوين اصناف ايران مي‌پردازيم.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: سامانه نوين اصناف ايرانيان | novin.iranianasnaf.ir

سامانه نوين اصناف ايرانيان

مطابق قانون نظام صنفي راه‌اندازي يك كسب‌وكار بدون دريافت جواز يا پروانه كسب غيرمجاز و غيرقانوني است. بنابراين متقاضيان راه‌اندازي كسب‌وكار حتماً بايد جواز كسب دريافت نمايند. فرآيند درخواست و صدور و تمديد جواز كسب يك فرايند وقت‌گير و طولاني است.

با توجه به افزايش جمعيت متقاضيان و وجود مشكلاتي نظير كندي و وقفه در جريان درخواست جواز كسب به صورت سنتي و حضوري. سازمان نظام صنفي كشور اقدام به تأسيس سامانه نوين اصناف ايرانيان به نشاني اينترنتي novin.iranianasnaf.ir  نمود. تا به اين ترتيب درخواست صدور و تمديد پروانه كسب بدون نياز به مراجعه حضوري انجام شوند. و فرآيند صدور جواز كسب تسريع و تسهيل شود.

سامانه نوين اصناف ايرانيان در ماه‌هاي پاياني سال 1401 شروع به كار كرد. با استفاده از اين سامانه صدور جواز كسب و مسائل پيراموني جواز كسب قابل پيگيري و انجام است. لذا تبديل فرآيند صدور پروانه كسب به صورت الكترونيكي در اين سامانه همان‌طور كه گفتيم سرعت بيشتري در پيشروي امور ايجاد مي‌نمايد. اما پيش از اين سامانه شما بايد در درگاه ملي مجوزها ثبت درخواست بزنيد.

ثبت‌نام و ورد به سامانه نوين اصناف ايرانيان

سامانه نوين اصناف ايرانيان توسط سازمان نظام صنفي كشور به منظور تسريع و تسهيل فرآيند صدور و تمديد جواز كسب راه‌اندازي شد. نشاني اينترنتي اين سامانهnovin.iranianasnaf.ir است. در ادامه نحوه ورود و ثبت‌نام در اين سامانه را تشريح مي‌كنيم.

براي استفاده از خدمات سامانه نوين اصناف ايرانيان گام اول ثبت‌نام و ايجاد حساب در اين سامانه است. ابتدا سايت novin.iranianasnaf.ir  را در مرورگر خود جستجو نماييد. و وارد سايت شويد. در صفحه اول سايت گزينه ثبت‌نام را انتخاب كنيد.

 

در صفحه جديد پيش رو اگر از پيش ثبت‌نام كرده‌ايد. مي‌توانيد با تكميل اطلاعات خواسته‌شده نظير كد ملي براي اشخاص حقيقي يا كد فراگير و رمز عبور كه در زمان ثبت‌نام ايجاد نموديد. وارد حساب كاربري خود در سامانه نوين اصناف شويد. و اگر هنوز ثبت‌نام نكرديد گزينه ثبت‌نام را در پايين صفحه انتخاب كنيد. (همچنين اگر در سامانه درگاه ملي مجوزها ثبت نام كرده ايد؛ فقط بايد گزينه فراموشي روز را بزنيد تا رمز نوين اصناف برايتان ارسال شود.


پروانه در نوين اصناف ايرانيان 

گام بعدي انتخاب نوع پروانه كسب و نوع كاربر است. بايد انتخاب كنيد كه به عنوان شخص حقيقي قصد ايجاد حساب دارد يا به عنوان شخص حقوقي قصد ثبت‌نام در سامانه را دارد. ما براي نمونه و آموزش ادامه مراحل ثبت‌نام كاربر حقيقي را انتخاب مي‌كنيم.

در ادامه فرآيند ثبت‌نام در سامانه، نيازمند به درج كد ملي يا كد شناسايي مربوط به شخص حقيقي يا حقوقي (شركتها) و همچنين شماره تلفن در سامانه هستيم. مانند تصوير زير كه سامانه براي ادامه ثبت‌نام اطلاعات شخص حقيقي را مطالبه مي‌كند. (شماره موبايل حتما بايد به نام متقاضي يا سمتي كه انتخاب كرده ايد باشد)

 

سامانه پس از بررسي شماره تلفن يك كد تائيد ارسال مي‌كند. و متقاضي را به صفحه جديد هدايت مي‌نمايد. در اين صفحه بايد كد تائيد ارسالي را در كادر مربوطه وارد نماييم. و ساير اطلاعات و رمز عبور انتخابي را تكميل مي‌كنيم. سپس با انتخاب گزينه ثبت‌نام، عمليات ثبت‌نام در سامانه نوين اصناف ايرانيان انجام گيرد.

هنگامي كه ثبت‌نام شما در سامانه نوين اصناف ايرانيان تكميل شد. مي‌توانيد همان‌طور كه قبلاً اشاره كرديم وارد سايت novin.iranianasnaf.ir  شويد و از خدمات اين سامانه نظير درخواست صدور پروانه بهره ببريد.

اگر در خصوص ثبت درخواست و روند انجام صدور پروانه سوالي داشتيد، كافي است با شماره هاي درج شده تماس بگيريد.

امكانات و خدمات سامانه نوين اصناف ايرانيان چيست ؟

قبل‌تر اشاره كرديم كه سامانه نوين اصناف باهدف تسريع و تسهيل در فرآيند صدور و تمديد جواز كسب ايجاد شده است. بنابراين يكي از مهم‌ترين خدمات نوين اصناف ايرانيان امكان درخواست الكترونيكي صدور پروانه كسب مي‌باشد. اما علاوه بر اين ويژگي، نوين اصناف ايرانيان خدمات ديگري نيز ارائه مي‌دهد. كه به شرح زير است.

خدمات سامانه

اول؛ درخواست صدور و تمديد پروانه كسب و مسائلي پيرامون ايجاد تغييرات در پروانه. نظير تغيير نشاني، رسته، اصلاح مشخصات فرد صاحب پروانه يا حتي تغيير صاحب پروانه همگي در نوين اصناف امكان‌پذير است. همچنين درخواست كارت اصناف المثني و پروانه كسب المثني در اين سايت قابل انجام است.

دوم؛ ثبت درخواست براي دريافت جواز دخانيات و جستجوي مجوز اين محصولات بر اساس كد ملي، ثبت درخواست براي تأسيس شعبه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي و تكميل درخواست در سامانه پيشخوان مجوزها در اين سامانه انجام مي‌شود. ثبت مباشر و شريك در پروانه كسب و حتي جستجوي مباشر نيز در سامانه نوين اصناف ايرانيان انجام مي‌پذيرد.

سوم؛ پرداخت‌هاي آنلاين مربوط به اصناف مثل حق عضويت سالانه در اصناف و همچنين ساير وجوه لازم براي اتحاديه در سامانه نوين اصناف ايرانيان قابل پرداخت است. اماكن پيگيري تأمين مالي براي بنگاه‌هاي صنفي توليدي نيز در سامانه وجود دارد.

چهارم؛ علاوه بر ثبت درخواست‌ها، امكان پيگيري درخواست‌هاي ثبت‌شده و دريافت انواع استعلام در سامانه و اطلاع از فرآيند رسيدگي نيز در اين سايت امكان‌پذير است. مثل پيگيري ثبت‌نام پروانه كسب، استعلام‌هاي لازم پروانه بر اساس كد ملي، استعلام مربوط به شناسه صنفي و استعلام از واحد صنفي داراي دو پروانه با استفاده از كد پستي. همچنين در سامانه نوين اصناف ايرانيان امكان ثبت و پيگيري شكايت نيز وجود دارد.

خدمات مجموعه وكيل دات كام

با وجود تسهيل در روند صدور و تمديد جواز، كار با اين سامانه ها براي بسياري از افراد دشوار و پيچده است. مدارك مورد نياز

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

سؤالات متداول

سامانه نوين اصناف ايرانيان چيست ؟

سامانه نوين اصناف ايرانيان توسط سازمان نظام صنفي كشور به منظور تسريع و تسهيل فرآيند صدور و تمديد جواز كسب راه‌اندازي شد. نشاني اينترنتي اين سامانهnovin.iranianasnaf.ir  است.

خدمات سامانه نوين اصناف ايرانيان چيست ؟

سامانه نوين اصناف باهدف تسريع و تسهيل در فرآيند صدور و تمديد جواز كسب ايجاد شده است. بنابراين مهم‌ترين خدمات نوين اصناف ايرانيان امكان درخواست الكترونيكي صدور پروانه كسب مي‌باشد. اما خدمات و امكانات ديگري نيز در سامانه در دسترس است كه اين خدمات به طور كامل در مطلب بالا شرح داده شد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۴۰:۰۰ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

سامانه جامع تجارت ايران براي چه منظور احداث شده است؟ صادرات و واردات در ايران پيچيدگي­‌هاي خاص خود را دارد. و لازم است نكات و مقررات قانوني مخصوصاً در زمينه امور اداري به طور كامل رعايت گردد. همچنين با توجه به اينكه استفاده از فناوري سرعت انجام امور مربوط به كسب‌وكارها را افزايش مي­‌دهد. سامانه جامع تجارت الكترونيك با هدف انجام امور اداري بازرگاني كشور راه‌­اندازي شد. اين سامانه دسترسي تاجران جهت استفاده از فرصت­ها را تسهيل مي‌­نمايد. در ادامه اين مطلب به معرفي سامانه جامع تجارت ايران مي‌­پردازيم.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: سامانه جامع تجارت ايران | به آدرس ntsw.ir

معرفي سامانه جامع تجارت ايران

انجام فعاليت‌هاي بازرگاني نظير واردات و صادرات در ايران همواره با پيچيدگي­‌هاي اداري مخصوص به خود همراه بود. بنابراين تاجران ايراني براي فعاليت در اين حوزه بايد به خوبي با مقررات قانوني امور اداري آشنا باشند. سامانه جامع تجارت الكترونيك ايران با هدف انجام امور بازرگاني كشور توسط تاجران به صورت الكترونيكي ايجاد شد. نشاني اينترنتي اين سامانه ntsw.ir است.

در سال‌­هاي اخير با استفاده از فناوري و الكترونيك سرعت انجام امور در كسب‌وكارها افزايش يافت. با راه‌­اندازي سامانه جامع تجارت ايران نيز تأثير بسياري در سرعت انجام امور تجارت جهاني ايجاد شد. سامانه جامع تجارت‌ايران همان سامانه ثبت سفارش كالا است. اين سامانه يك بستر مجازي مناسب براي تاجران ايراني ايجاد نمود تا به‌راحتي از فرصت­‌هاي ايجادشده در حوزه فعاليتشان بهره ببرند.

ورود و ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ايران

اگر شما قصد بهره‌مندي از خدمات سامانه جامع تجارت ايران را داريد. بايد وارد سايت سامانه به نشاني ntsw.ir شويد و در اين سايت ثبت‌نام نماييد. شما مي­‌توانيد به‌راحتي و در خانه با رايانه اقدام به ورود و ثبت‌نام در اين سامانه نماييد. در ادامه نحوه ورود و ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت را تشريح مي‌­كنيم.

نحوه ثبت‌نام در سامانه ntsw.ir

افراد و تاجران متقاضي بهره‌مندي از خدمات سامانه جامع تجارت ايران ابتدا بايد در اين سامانه ثبت‌نام نمايند. ثبت‌نام در سايت ntsw.ir به صورت غيرحضوري و اينترنتي به آساني قابل انجام است. اما افرادي كه قصد ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت را دارند ممكن است ايراني يا غير ايراني باشد. به هر صورت براي ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت ابتدا بايد نشاني  ntsw.ir را در موتور جستجوگر خود وارد و آن را جستجو نماييد.

سپس وارد اولين لينك آورده‌شده كه سايت سامانه جامع تجارت ايران است مي‌­شويد. در صفحه اول اين سايت با فرم ورود به سامانه مواجه مي­‌شويد. اما براي ورود به سامانه ابتدا بايد عمليات ثبت‌نام را انجام دهيد.

 

در صفحه اول سايت گزينه ثبت‌نام را انتخاب كنيد. سامانه دو انتخاب در اختيار شما قرار مي‌دهد. كه اول ثبت‌نام به عنوان كاربر ايراني و دوم ثبت‌نام به عنوان يك كاربر خارجي؛ است.  با توجه به شرايط خود يكي از اين دو گزينه را انتخاب كنيد.

 

اگر گزينه كاربر ايراني را انتخاب كرديد صفحه زير براي شما نمايش داده مي‌­شود. اطلاعاتي كه در اين فرم از شما خواسته‌شده را تكميل كنيد. سپس گزينه ذخيره اطلاعات و ادامه را انتخاب نماييد. بدين ترتيب عمليات ثبت‌نام در اين سامانه را به آساني به پايان مي‌­رسانيد.

 

حال اگر گزينه كاربر خارجي و غير ايراني را انتخاب نماييد. صفحه زير به عنوان فرم تكميل اطلاعات براي شما نمايش داده مي‌­شود. مانند قبل اطلاعات خواسته‌شده را تكميل نماييد و گزينه next page را بزنيد. تا با تكميل مراحل، عمليات ثبت‌نام در سامانه با موفقيت پايان يابد.

 

نحوه ورود به سامانه ntsw.ir

افرادي كه پيش از اين در سامانه جامع تجارت جهاني ثبت‌نام نمودند. در حال حاضر به عنوان كاربران اين سامانه در نظر گرفته مي­‌شوند. كاربراني كه جهت دريافت كد نقش تجاري يا استفاده از ساير خدمات سايت، قصد ورود به سامانه جامع تجارت جهاني را دارند. مانند آنچه قبل­تر گفتيم ابتدا بايد نشاني ntsw.ir را در موتور جستجوگر مثلاً گوگل جستجو نمايند.

 

بعد از جستجوي سايت و انتخاب اولين لينك وارد صفحه اول سامانه جامع تجارت ايران مي‌شوند.

 

حال براي ورود به صفحه اصلي سامانه جامع تجارت بايد در بخش راست اين صفحه. اطلاعات كاربري خود شامل نام كاربري (يا همان كد ملي) و كلمه عبور كه از قبل و در هنگام ثبت‌نام كسب كرده‌­اند را وارد نمايند. سپس كد امنيتي را وارد نموده و درنهايت گزينه ورد را انتخاب نمايند.

 

گاهي ممكن است كاربران رمز عبور خود را فراموش نمايند. در اين صورت همان‌طور كه در تصوير مشاهده مي­‌كنيد؛ مي‌­توانند از گزينه بازيابي رمز عبور استفاده كنند. همچنين اگر كاربر قصد دارد شماره تلفن همراه خود را در سامانه تغيير دهد اين امكان در صفحه اول براي او ايجادشده است.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

سؤالات متداول

سامانه جامع تجارت ايران چيست ؟

اين سامانه ايراني با هدف انجام امور بازرگاني كشور توسط تاجران به صورت الكترونيكي ايجاد شد. سامانه جامع تجارت ايران همان سامانه ثبت سفارش كالا است.

نشاني اينترنتي سامانه جامع‌تجارت ايران چيست ؟

نشاني اينترنتي اين سامانه ntsw.ir است. كه نحوه ثبت‌نام و ورد به اين سامانه به‌تفصيل در مطلب بالا توضيح داده شد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۱۰:۳۳:۲۳ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

بازسازي ساختمان با مخالفت مالكين چگونه امكان پذير است؟ ساختمان‌ها هر چقدر هم كه با مصالح با كيفيتي ساخته شده باشند به مرور زمان فرسوده ‌‌‌‌مي‌شوند و نياز به مرمت و بازسازي دارند. اما در بعضي از موارد ديده شده است كه مالكين با بازسازي ساختمان مخالف هستند و اجازه اين كار را ‌‌‌‌نمي‌دهند كه در ادامه توضيحات كامل‌‌‌تري را در اين خصوص خدمتتان ارائه نموده‌‌ايم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: بازسازي ساختمان با مخالفت مالكين | لزوم يا عدم لزوم كسب رضايت همسايه‌ها

بازسازي ساختمان با مخالفت مالكين امكانپذير است‌‌‌ ؟

در برخي موارد ديده ‌‌‌‌مي‌شود كه ساختمان‌ها به دليل سپري شدن عمر طبيعيشان و يا رسيدن آسيب به آن‌ها فرسوده ‌‌‌‌مي‌شوند و ‌نياز به بازسازي خواهند داشت. اگر ساختماني نيازمند بازسازي باشد و چند مالك آن ‌بخواهند براي بازسازي آن اقدام نمايند اما مالكين ديگر با اين كار مخالف باشند بازهم بازسازي ساختمان امكانپذير ‌‌‌‌مي‌باشد.

از آنجايي كه ساختمان‌هاي فرسوده احتمال ريزش دارند و ممكن است خسارت‌هاي جاني و مالي به بار آورند قانونگذار به مالكين اجازه داده است كه حتي اگر يك يا دو مالك ديگر با بازسازي ساختمان مخالف باشند بازهم اين كار صورت بگيرد و هيچ منع قانوني در پي نخواهد داشت.

مالكيني كه قصد دارند ساختمان را بازسازي كنند ‌‌‌‌مي‌بايست براي مالكين‌ مخالف مسكن اجاره كنند و آن‌ها در آن جا اسكان دهند. مالكيني كه ساختمان را بازسازي ‌‌‌‌مي‌كنند ‌‌‌‌‌مي‌بايست هزينه بازسازي را ميان تمام مالكين ديگر نيز تقسيم كنند تا هركدام سهم خود را بپردازد و‌ پس از مرمت ساختمان ‌‌‌‌مي‌توان از مالكين مخالف درخواست كرد كه به ساختمان بازگردند و در آن‌ ساكن‌ شوند.

نكته مهم: توجه‌ داشته باشيد كه هزينه اجاره مسكن براي مالكين مخالف بازسازي به عهده خود آن‌ها خواهد بود زيرا اين مسكن‌ها براي سكونت‌ موقتي آن‌ها اجاره ‌‌‌‌مي‌شوند.

اگر مالكين مخالف ملك‌ را براي بازسازي تخليه نكنند تكليف چيست‌‌‌ ؟

در برخي موارد ديده شده كه مالكين مخالف حاضر به تخليه ملك نيستند كه در اين صورت مدير ساختمان ‌‌‌‌مي‌تواند با مراجعه مجتمع قضايي از رئيس دادگستري آن مجمع درخواست كند كه حكم تخليه ملك را صادر نمايد. رئيس دادگستري نيز با توجه به درخواست مدير ساختمان به سرعت دستور تخليه ملك را صادر ‌‌‌‌مي‌نمايد و مالكين را مكلف ‌‌‌‌مي‌كند كه ملك را به سرعت تخليه كنند.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص با‌زسازي ساختمان، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون با‌زسازي ساختمان پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

آيا با مخالفت برخي از مالكين ‌‌‌‌مي‌توان ساختمان را بازسازي كرد‌‌‌ ؟

بله اين كار منع قانوني ندارد.

اگر مالكين ملك را تخليه نكنند تكليف چيست‌‌‌ ؟

‌‌‌‌مي‌توان با مراجعه به مراكز قضايي درخواست كرد كه دستور تخليه ساختمان صادر شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۴۵:۰۷ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

حقوق مستمري بگيران بعد از فوت به چه كساني تعلق مي گيرد؟ همانطور كه همه ما مي‌دانيم زندگي در دنيا موقتي است و مرگ به زندگي همه ما خاتمه مي‌دهد. اما هر فرد پس از فوت داراي اموال و منافعي مي‌باشد كه مي‌بايست تكليف آن‌ها مشخص گردد. براي مثال افراد مستمري بگير كه داراي حقوق ماهيانه هستند پس از فوت مي‌بايست تكليف حقوق آن‌ها معين شود. در ادامه قصد داريم در مورد حقوق مستمري بگيران بعد از فوت توضيحاتي را خدمتتان ارائه دهيم و اطلاعات مفيدي را در اين خصوص بيان نماييم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: حقوق مستمري بگيران بعد از فوت | نحوه تقسيم – افرادي كه حق استفاده دارند

حقوق مستمري بگيران بعد از فوت آن‌ها

مطابق قانون در صورت فوت فرد مستمري بگير بازماندگان او مي‌توانند از مستمري‌اش استفاده كنند و طبق قانون بازماندگان مالك حقوق مستمري فرد فوت شده هستند. اما براي اينكه بازماندگان بتوانند از حقوق فرد متوفي استفاده كنند مي‌بايست فرد متوفي داراي شرايط زير باشد:

اگر فرد فوت شده يكي از بيمه شدگاني باشد كه بازنشسته شده است بازماندگان او مي‌توانند از حقوقش استفاده نمايند.

در صورتي كه فرد فوت شده از بيمه شدگاني باشد كه قبل از فوت ‌به دليل وقوع حادثه‌‌اي از كار افتاده است بازماندگان اجازه دريافت حقوق مستمري او را دارند.

اگر فرد بيمه شده و متوفي به علت وقوع حادثه‌‌اي در حين كار و يا برخي بيماري‌هاي حرفه‌‌اي فوت كند بازماندگان حق استفاده از مستمري او را خواهند داشت.

چه كساني مي‌توانند از حقوق مستمري بگير متوفي استفاده كنند‌‌ ؟

طبق قانون نزديك‌ترين افراد يا همان خانواده فرد متوفي بيمه شده مي‌توانند از حقوق مستمري او استفاده كنند. اين افراد به شرح زير مي‌باشند:

زوجه دائم فرد متوفي مي‌تواند حقوق مستمري‌اش را بعد از فوت او دريافت كند.

شوهر مي‌تواند پس از فوت همسرش كه جزو بيمه شدگان است حقوق مستمري او را دريافت كند.

فرزند و فرزند خوانده فرد متوفي مستمري بگير مي‌توانند پس از فوت او از حقوق مستمري‌اش استفاده نمايند.

پدر و مادر متوفي مي‌توانند در صورت فوت فرزندشان كه جزو بيمه شدگان است از حقوق مستمري او استفاده نمايند.

نكته: توجه داشته باشيد كه اين حقوق با توجه به نسبت افراد با فرد متوفي و درجه و طبقه وراثت به آن‌ها تعلق مي‌گيرد. براي مثال اگر متوفي داراي فرزند و همسر باشد پدر و مادر او ديگر نمي‌توانند از حقوقش استفاده كنند.

براي دريافت حقوق مستمري فرد فوت شده چه بايد كرد‌‌ ؟

براي دريافت حقوق مستمري فرد متوفي ابتدا مي‌بايست به اداره بيمه مراجعه نمود و در آنجا احراز هويت شد. پس از احراز هويت مشخص مي‌شود كه چه مقدار از حقوق به شما تعلق دارد كه با انجام برخي مراحل اداري به صورت ماه به ماه به حساب شما واريز مي‌شود. اما براي اين‌كار ابتدا بايد توجه كنيد كه خودتان و فردي كه قرار است حقوق او را دريافت كنيد شرايط ذكر شده بالا را داشته باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص حقوق مستمري بگيران بعد از فوت، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون حقوق مستمري بگيران بعد از فوت پاسخ دهند.

 

 

سوالات متدوال

حقوق مستمري چيست‌‌ ؟

وقتي فردي بيمه مي‌شود در واقع خود را در برابر تمامي‌ حوادث بيمه نموده است و مي‌تواند پس از بازنشستگي و… حقوق دريافت كند كه توضيحات كامل‌تر در متن مقاله آمده است.

چه كساني مي‌توانند از حقوق متوفي مستمري بگير استفاده كنند‌‌ ؟

همسر او، فرزند و فرزند خوانده‌اش، پدر و مادرش.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۱۱:۳۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

سهم ارث دو زن از يك شوهر چطور تقسيم مي شود؟ همانطور كه ‌‌مي‌دانيد ارث يكي از حقوق قانوني افراد ‌‌مي‌باشد كه هيچكس ‌‌نمي‌تواند مانع دريافت اين حق توسط آن‌‌‌ها شود. براي مثال وقتي پدر فوت ‌‌مي‌كند پسر ‌‌مي‌تواند سهم ارث خود از اموال پدرش دريافت نمايد. در ادامه قصد داريم در مورد سهم ارث دو زن از يك شوهر توضيحات مفصلي را خدمتتان بيان نماييم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: سهم ارث دو زن از يك‌ شوهر | ميزان ارث هر كدام – نحوه تقسيم – محاسبه

در صورت فوت شوهر زن ‌‌مي‌تواند از اموال او ارث ببرد‌‌‌‌ ؟

طبق قانون ‌اگر زن با شوهر خود عقد دائمي‌ منعقد نموده باشد ‌‌مي‌تواند در صورت فوت شوهرش از اموال او ارث ببرد. اما ميزان ارث با توجه به عوامل ‌مختلفي معين ‌‌مي‌شود. حتي اگر مرد داراي دو زن دائمي باشد نيز به هردوي آن‌ها ارث خواهد رسيد.

سهم ارث دو زن از يك‌ شوهر

در برخي موارد ديده شده است كه مرد با وجود اينكه داراي همسر است اما اقدام به ازدواج مجدد ‌‌مي‌نمايد و در صورتي كه ‌مرد فوت كند طبق قانون هر دو زن او ‌‌مي‌توانند از اموالش ارث ببرند. اگر هردو زن داراي فرزند باشند ‌‌مي‌توانند يك هشتم اموال به جا مانده از مرد را دريافت كرده و مابين خود تقسيم ‌نمايند اما‌ اگر داراي فرزند نباشند ‌‌مي‌بايست يك ‌چهارم اموال‌ شوهرشان ‌را مابين خود تقسيم نمايند.

نحوه دريافت سهم ارث دو زن از اموال شوهر

اگر مرد داراي دو زن باشد همانطور كه در بالا گفته شد در صورت وجود فرزند يك هشتم و در صورت عدم وجود فرزند يك چهارم اموال مرد ميان هردو زن تقسيم ‌‌مي‌شود. اما نحوه دريافت ارث توسط زنان نيز بحث جداگانه‌‌‌‌اي ‌‌مي‌باشد. هردو زن مرد ‌‌مي‌بايست ابتدا از وارثين ديگر بخواهند كه ارث آن‌ها را به صورت قيمتي و يا همان پول نقد به آن‌ها پرداخت كنند و اگر چنين چيزي براي وارثين ممكن نبود ‌‌مي‌توانند يك هشتم يا يك چهارم اموال مرد را به همسرانش بدهند.

اگر وارثين ديگر از دريافت ارث زنان جلوگيري كنند هردو زن ‌‌مي‌بايست به دادگاه مراجعه نموده و ارث خود را از اموال شوهر متوفي طلب كنند كه در اين ‌صورت اموال توقيف ‌‌مي‌شود تا دادگاه بتواند سهم هردو زن را به آن‌ها پرداخت كند.

نكته مهم: اگر مرد داراي دو زن باشد و فوت كند زنان ‌‌مي‌بايست براي دريافت ارث خود از اموال شوهر حتما اثبات نمايند كه همسر دائمي او بوده‌اند و اينكه رابطه زوجيت داشته‌اند.

نكته: يك هشتم يا يك چهارم ميان زنان مرد به تساوي تقسيم مي‌گردد.

اگر يكي از زنان مرد بعد فوت مرد و قبل از تقسيم ارث فوت كند ارث او به زن ديگر ‌‌مي‌رسد‌‌‌‌ ؟

اگر يكي از زنان مرد بعد از فوت او و قبل از تقسيم ارث فوت كند زن ديگر ‌‌نمي‌تواند ارث او را دريافت كند و تنها افرادي كه مستحق دريافت ارث او هستند وارثينش ‌‌مي‌باشند كه شامل پدر، مادر، فرزندان و…‌‌ زن متوفي مي‌باشند.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص سهم ارث دو زن، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون سهم ارث دو زن پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

ز‌ن نيز جزو وارثين اموال شوهر محسوب ‌‌مي‌شود‌‌‌‌ ؟

بله طبق قانون‌ زن ‌‌مي‌تواند از اموال شوهر خود ارث ببرد.

اگر مرد داراي د‌و زن باشد هر يك چقدر ارث ‌‌مي‌برد‌‌‌‌ ؟

اگر مرد داراي فرزند باشد يك‌ هشتم اموالش ميان زنان او به تساوي تقسيم ‌‌مي‌شود و اگر فرزند نداشته باشد يك چهارم اموالش ميان هردو زن به تساوي تقسيم ‌‌مي‌شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۰۷:۳۳ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 5
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی