سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد
تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل
vakiel ارائه خدمات حقوقي
|
زمان دريافت دستمزد در جعاله چه زماني است؟ امروزه اگر فردي در انجام كاري ناتوان باشد و يا وقت انجام آن كار را نداشته باشد ميتواند از ديگران كمك بگيرد. براي مثال او ميتواند به ديگران دستمزدي پرداخت كند و از آنها بخواهد كه كار مورد نظرش را براي او به انجام برسانند. در ادامه قصد داريم درباره زمان و ميزان دريافت دستمزد در جعاله توضيحات كاملتري را خدمتتان ارائه نماييم، با ما همراه باشيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: زمان دريافت دستمزد در جعاله | ميزان پاداش – نحوه تعيين – نوع دستمزد جعاله چيست ؟جعاله به عملي گفته ميشود كه طي انجام آن فردي از فرد ديگر ميخواهد كه كاري را براي او انجام دهد و در ازاي آن كار به او دستمزدي را پرداخت مينمايد. جعاله داراي سه ركن زير ميباشد: جاعلجاعل فردي است كه در ازاي انجام كاري به ديگران دستمزد ميدهد. عاملعامل به كسي گفته ميشود كه كار مورد نظر جاعل را به انجام ميرساند و دستمزد دريافت ميكند. جعل | زمان دريافت دستمزد در جعالهجعل در واقع همان دستمزدي است كه جاعل به عامل پرداخت مينمايد. زمان دريافت دستمزد در جعالهزمان دريافت دستمزد جعاله پس از انجام كار ميباشد. براي مثال اگر فردي بگويد كه براي پيدا كردن كيف گم شدهام به شما ۱۰۰ هزار تومان مژدگاني ميدهم منظورش اين است كه بعد از اينكه كيف را پيدا كرديد و به من تحويل داديد به شما مژدگاني ميدهم، پس به اين صورت زمان دريافت دستمزد جعاله پس از انجام كار ميباشد. ميزان دستمزد در جعاله براي يك يا چند نفر | زمان دريافت در قانون كشور ما دستمزد معيني براي جعاله در نظر گرفته نشده است و جاعل نيز موظف به ذكر ميزان دستمزد در آگهي نخواهد بود. جاعل ميتواند مبلغي پول يا بخشي از مال گم شده را به عامل پرداخت نمايد و آن دو ميبايست بر سر اين موضوع به توافق برسند. اگر عامل يك نفر باشد تمام مژدگاني به او تعلق ميگيرد اما اگر عامل چندين نفر باشند مژدگاني ميان آنها تقسيم ميشود. واضح است كه جاعل ميتواند مبلغ دستمزد را از قبل هم مشخص كند مثلا يك ميليون تومان. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص زمان دريافت دستمزد در جعاله، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون زمان دريافت دستمزد در جعاله پاسخ دهند.
سوالات متدوالجعاله چيست ؟
جعاله به عملي گفته ميشود كه طي انجام آن فردي در ازاي انجام كار به فرد ديگر دستمزد ميدهد. زمان دريافت دستمزد جعاله بعد از انجام كار است يا قبل انجام كار ؟
بعد از انجام كار. ميزان دستمزد در جعاله ميتواند به صورت توافقي معين شود ؟
بله. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
عقد تمليكي و عقد عهدي به چه معناست؟ هرگاه افراد ميخواهند با هم معاملهاي انجام دهند و يا كاري را براي هم انجام دهند ميبايست قراردادي را مبني بر انعقاد عقد امضا نمايند. عقود انواع مختلفي دارند و هر كدام با توجه به شرايط افراد و انگيزه آنها انجام ميشوند. در ادامه قصد داريم توضيحات مفيدي را در مورد عقد تمليكي و عقد عهدي در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: عقد تمليكي و عقد عهدي | تعريف – بررسي احكام و قواعد – تفاوتها عقد تمليكي چيست ؟عقد تمليكي به عقدي گفته ميشود كه طي انجام آن يكي از طرفين يا هردوي آنها مالك ميشوند. براي مثال فردي پولي به كسي ميدهد تا در عوض مالك خانه او شود كه در اين صورت ميتوان گفت عقد تمليكي صورت گرفته است. نكته مهم عقد تمليكي اين است كه براي انجام اين نوع عقد نياز نيست كه حتما افراد مالكيت دائمي داشته باشند و حتي اگر مالكيت آنها موقتي باشد نيز عقد تمليكي است. براي مثال در عقد اجاره فرد به صورت موقتي مالك منافع خانه فردي ميشود و عقد اجاره نيز جزو عقدهاي تمليكي به حساب ميآيد. عقد عهدي چه نوع عقدي است ؟ عقد عهدي عقدي است كه طي انجام آن يك يا هر دوي طرفين موظف به انجام كاري ميشوند. براي مثال وكيل در قبال دريافت حق الوكاله موظف ميشود كه پرونده فرد را به نتيجه برساند و يا كسي چكي صادر ميكند و موظف ميشود كه مبلغ چك را بپردازد. عقد تمليكي و عقد عهدي داراي دو تفاوت بسيار مهم ميباشند كه در زير آنها را نام بردهايم:
براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص عقد تمليكي و عقد عهدي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون عقد تمليكي و عقد عهدي پاسخ دهند.
سوالات متدوالموضوع عقد تمليكي چيست ؟
انتقال مالكيت. موضوع عقد عهدي چيست ؟
تعهد و انجام كار. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
در هر شهر تعداد زيادي ساختمان و ويلا ساخته ميشود تا اهالي آن شهر بتوانند در آنها زندگي كنند. اما امروزه شهرداري هر شهر با دقت بيشتري به ساختمانها مجوز ساخت ميدهد تا بتواند تراكم ساختمانهاي شهر را كنترل كند و جمعيت شهر را در سطحي نگه دارد كه با تعداد ساختمانهاي آن شهر متناسب باشد. در ادامه قصد داريم در مورد تراكم ساختماني توضيحات مختصري را خدمتتان ارائه دهيم، با ما همراه باشيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: تراكم ساختماني | نحوه محاسبه – شاخصهاي كنترل – عوامل موثر – قوانين تراكم ساختماني چيست و تراكم كدام ساختمانها كنترل ميشود ؟همانطور كه در بالا گفته شد امروزه براي كنترل جمعيت هر شهر، شهرداري به دقت ميزان ساخت و ساز را در آن شهر ميسنجد و در مناطقي مجوز ساخت ميدهد كه فضاي خالي وجود داشته باشد. به تعدد انواع ساختمانهاي هر شهر تراكم ساختمان در آن شهر گفته ميشود كه اگر تعداد اين ساختمانها بيش از حد معمول باشد ميگويند كه ساختمانهاي آن شهر متراكم هستند اما اگر تعدادشان كم باشد نيز ميگويند ساختمانهاي آن شهر كم تراكم هستند. شهرداريها براي تراكم ساختمانها در شهر مجوز ساخت زمينهاي زير را صادر مينمايند. زمينهاي مسكوني در مرحله اول توجه ميكنند كه در زمينهاي مسكوني كه براي ساخت و ساز ساختمانهاي مسكوني آماده هستند چقدر فضاي خالي وجود دارد. در بعضي از مناطق به سازنده اجازه ميدهند فقط تا شش طبقه ساختمان بسازد اما در برخي مناطق ديگر نيز به سازنده اجازه بلند مرتبه سازي ميدهند كه اين موارد با توجه به متراكم بودن يا كم تراكم بودن آن منطقه مسكوني تعيين ميشوند. در زمينهاي آماده براي ساخت و سازهاي مسكوني بيشتر مجوز ساخت براي ساختمانهاي مسكوني داده ميشود و معمولا كمتر ميتوان ساختمانهاي ديگر را در اين مناطق مشاهده كرد. تراكم ساختماني زمينهاي تجارياين زمينها براي ساخت و سازهاي تجاري و اداري بسيار مناسب ميباشند و معمولا ساختمانهاي مسكوني در اين مناطق ديده نميشود. شهرداريها دقت ميكنند كه در زمينهاي تجاري اين مناطق چه تعداد ساختمان تجاري و چه تعداد ساختمان مسكوني ساخته شود و رعايت ميكنند كه اين تعداد با مساحت شهر متناسب باشد. زمينهاي مختلطاين زمينها براي ساخت و سازهاي تجاري و مسكوني مناسب ميباشند و شهرداري به سازندهها اجازه ساخت زمينهاي تجاري و اداري در اين مناطق را خواهد داد. البته توجه داشته باشيد كه زمينهاي مختلط ابتدا زمينهاي مسكوني بودهاند كه با گذشت زمان ساختمانهاي تجاري نيز در آنها ساخته شده است و شهرداري با توجه به تراكم ساختمانها اجازه ساخت هر دو ساختمانهاي تجاري و اداري در اين زمينها را صادر ميكند. تراكم ساختماني زمينهاي فضاي سبززمينهاي مخصوص ساخت فضاي سبز از جمله زمينهايي هستند كه از آنها براي محافظت از فضاي سبز شهر استفاده ميشود. در اين زمينها پارك، تفريحگاه، اماكن گردشگري و… ساخته ميشود و ساختمانهاي تجاري و مسكوني در اين مناطق ساخته نخواهند شد. شاخصهاي كنترل تراكم ساختمانيشهرداري ميبايست براي كنترل تراكم ساختمان و همچنين كنترل جمعيت آن منطقه به شاخصهاي كنترل تراكم ساختمان توجه نمايد. اين شاخصها در زير شرح داده شدهاند: سطح زير بناشهرداري ميبايست زيربناي هر ساختمان را محاسبه كند و بر اساس آن ساختمان اجازه ساخت دهد. براي مثال براي يك ساختمان سه طبقه نياز به حداقل ۱۵۰ متر زمين ميباشد و اگر زمين كمتر باشد ممكن است تراكم جمعيت نيز كمتر شود. طبقات مجاز ساختمانشهرداري دقت مينمايد كه در برخي مناطق پرجمعيت ساختمانها تا نهايتا شش طبقه ساخته شود و در برخي مناطق كم جمعيت اجازه بلند مرتبه سازي به سازنده ميدهد تا تراكم ساختمانهاي آن شهر حفظ و كنترل شود. نوع ساختمان | تراكم ساختماننوع ساختمان نيز بسيار مهم است و از شاخصهاي اصلي به حساب ميآيد. براي مثال در برخي مناطق اجازه داده ميشود كه ويلا ساخته شود زيرا جمعيت آن منطقه زيادتر است اما در برخي مناطق فقط مجوز ساختمان داده ميشود تا جمعيت آنجا افزايش يابد. عوامل موثر بر تراكم ساختماني كدامند ؟عوامل بسيار زيادي بر تراكم ساختماني در شهر موثر هستند كه در زير آنها را بيان نمودهايم: قيمت زمين قيمت مسكن كاربرد ساختمان جمعيت هزينه ساخت عرض معبر. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص تراكم ساختمان، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون تراكم ساختمان پاسخ دهند.
سوالات متدوالاگر تعداد ساختمانهاي يك شهر زياد باشند آن شهر چه ميگويند ؟
به آن، شهر داراي ساختمانهاي متراكم گفته ميشود. شاخصهاي كنترل تراكم ساختمان كدامند ؟
شاخصهاي كنترل تراكم ساختمان نوع ساختمان، طبقات مجاز ساختمان و سطح زيربناي ساختمان ميباشند. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
سامانه استعلام مدرك تحصيلي با كد ملي كدام آدرس است؟ كساني كه قصد دريافت استعلام از مدارك تحصيلي خود را دارند. در حال حاضر ميتوانند به صورت الكترونيكي استعلام مدارك خود را دريافت كنند. از اين پس شما ميتوانيد با مراجعه به سامانه استعلام مدارك تحصيلي وزارت علوم اقدام به دريافت استعلام مدرك خود نماييد. و به اين وسيله به تمامي اطلاعات تحصيلي خود دسترسي خواهيد داشت. در ادامه اين مطلب به معرفي سامانه استعلام مدرك تحصيلي وزارت علوم ميپردازيم. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: سامانه استعلام مدرك تحصيلي با كد ملي – estelam.msrt.ir سامانه استعلام مدرك تحصيلي وزارت علومپس از همهگيري ويروس كرونا، وزارت علوم با همكاري آموزشوپرورش و وزارت ارتباطات، اقدام به تأسيس سامانه الكترونيكي استعلام مدرك تحصيلي به نشاني اينترنتي estelam.msrt.ir نمود. تا از مراجعه حضوري بسياري از متقاضيان جهت دريافت استعلام از مدارك تحصيليشان جلوگيري كند. اكنون داوطلبان تنها با مراجعه به سامانه استعلام مدرك تحصيلي و با درج كد ملي و ساير اطلاعات فردي ميتوانند به تمامي اطلاعات تحصيلي خود دسترسي داشته باشند. متقاضيان دريافت استعلام بعد از تكميل اطلاعات خود در سامانه، يك كد رهگيري دريافت مينمايند. با استفاده از اين كد رهگيري داوطلب ميتواند وارد سيستم شود و استعلام مدارك تحصيلي خود را دريافت نمايد. ورود به سامانه استعلام مدرك تحصيلي وزارت علوم در مطلب بالا اشاره كرديم كه در سالهاي اخير و پس از شيوع بيماري كرونا، سامانه استعلام مدارك تحصيلي وزارت علوم راهاندازي شد. بدين ترتيب دانشآموزان و داوطلبان دانشگاهي از اين پس ميتوانند بدون مراجعه حضوري و تنها با استفاده از سامانه الكترونيكي وزارت علوم، اقدام به دريافت استعلام مدارك تحصيلي خود نمايند. نحوه دريافت استعلام از مدارك تحصيلي با استفاده از اين سامانه چندان پيچيده و سخت نيست. و شما دسترسي به استعلام مدارك تنها به اطلاعات هويتي و شخصي داوطلب نيازمند هستيد. گام اول براي دريافت استعلام مدرك تحصيلي از وزارت علوم جستجوي نشاني اينترنتي estelam.msrt.ir و ورود به سامانه استعلام مدرك تحصيلي است. راهنماي دريافت استعلامگفتيم كه گام اول براي دريافت استعلام مدرك تحصيلي ورود به سامانه استعلام مدرك تحصيلي وزارت علوم است. بعد از ورود مرحله تكميل فرم و درج اطلاعات خواستهشده در سايت است. هنگامي كه اطلاعات به درستي درج شوند سايت به شما يك كد رهگيري ميدهد. بنابراين ميتوانيم مراحل دريافت استعلام مدارك تحصيلي را به سه بخش تقسيم كنيم. اول؛ مراجعه به سامانه استعلام مدرك تحصيلي به نشاني estelam.msrt.ir و تكميل فرم مورد نظر. اين فرم از شما اطلاعات هويتي نظير نام و نام خانوادگي، نام پدر، كد ملي و شماره شناسنامه و شماره موبايل ميخواهد. دوم، پس از تكميل فرم در سامانه گزينه صدور كد رهگيري را در پايين صفحه فرم انتخاب نماييد. بدين ترتيب كد رهگيري به شماره موبايل شما ارسال ميشود. سوم؛ بعد از ارسال كد رهگيري به شما، يك صفحه جديد براي مشاهده استعلام مدرك تحصيلي در سامانه به شما نشان داده ميشود. كه در اين صفحه كد رهگيري خود را وارد مينماييد. و گزينه استعلام مدرك تحصيلي را انتخاب ميكنيد. تا بدين ترتيب از مدارك تحصيلي خود به صورت اينترنتي و غيرحضوري استعلام دريافت نماييد. البته توجه داشته باشيد گاهي ممكن است اين صفحه جديد چند روز بعد از ثبت اطلاعات و تكميل فرم به شما نشان داده شود. در اين مطلب اشاره كرديم كه متقاضيان ميتوانند بدون مراجعه حضوري به وزارت علوم و با سامانه استعلام مدارك تحصيلي به تمامي اطلاعات تحصيلي خود دسترسي يابند. اما آيا با استفاده از اين سامانه امكان ويرايش اطلاعات تحصيلي نيز وجود دارد يا خير؟ در پاسخ بايد بگوييم كه بله؛ متقاضيان كه به طريقي كه در اين مقاله ذكر شد وارد سامانه شدند و كد رهگيري دريافت كردند. هنگامي كه متوجه مغايرت برخي از اطلاعات تحصيلي خود در سامانه و اطلاعات صحيح شدند. ميتوانند با انتخاب گزينه ويرايش اطلاعات فردي، اطلاعات نادرست را اصلاح نمايند. روش ويرايش اطلاعاتابتدا به سامانه estelam.msrt.ir وارد ميشويد. سپس اطلاعات هويتي خود را وارد مينماييد. و درنهايت گزينه صدور كد رهگيري را انتخاب ميكنيد. كد رهگيري توسط سامانه به شماره موبايل شما ارسال ميشود. با دريافت كد رهگيري، آن را در كادر مربوطه در سامانه وارد مينماييد. و سپس گزينه استعلام مدرك تحصيلي را انتخاب ميكنيد. در صورت مشاهده اطلاعات نادرست در اين صفحه گزينه ويرايش اطلاعات شخصي را انتخاب كنيد. و اطلاعات ناصحيح را اصلاح نماييد. به اين نكته توجه داشته باشيد. كه پيش از ايجاد تغييرات ابتدا اطلاعات هويتي بر اساس كارت ملي خود را با اطلاعات درون سامانه تطابق دهيد. اگر هرگونه مغايرتي در اطلاعات هويتي شما وجود داشت بهجز نام و نام خانوادگي، پرونده خود را ثبت ننماييد و ويرايش اطلاعات را انجام ندهيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
سؤالات متداولنشاني اينترنتي سامانه استعلام مدارك تحصيلي وزارت علوم چيست ؟
وزارت علوم با همكاري آموزشوپرورش و وزارت ارتباطات، اقدام به تأسيس سامانه الكترونيكي استعلام مدرك تحصيلي به نشاني اينترنتي estelam.msrt.ir نمود. روش دريافت استعلام مدرك تحصيلي با استفاده از سامانه وزارت علوم چگونه است ؟
ورود به سامانه estelam.msrt.ir و درج اطلاعات هويتي خواستهشده، صدور و ارسال كد رهگيري به شماره تلفن شما و درنهايت وارد نمودن كد رهگيري در سايت و دريافت استعلام از مدارك تحصيلي. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
عيدي كارگران چيست؟ در قانون ايران قواعد و مقررات براي روابط كارگران و كارفرمايان در قانون كار بيانشده است. قواعد مهمي در قانون كار در خصوص رابطه ميان كارگر و كارفرما وجود دارد. يكي از اين قواعد مهم، كه در جهت حمايت از كارگران تصويب شد. قانون مربوط به عيديكارگرها و تعيين ميزان آن است. در قانون كار كارفرمايان وظيفه دارند. هرسال پيش از عيد نوروز به ميزان معيني به كارگران خود عيدي بپردازند. در ادامه اين مطلب قصد داريم به مسئله عيدي كارگران به طور مفصل بپردازيم. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: عيدي كارگران در سال 99 | محاسبه، حداقل و حداكثر مبلغ عيدي كارگر عيدي كارگران در قانون كارقانون كار در ايران جهت تعيين قواعد و مقررات روابط ميان كارگران و كارفرمايان تصويب و اجرا ميشود. يكي از مقررات مهم تعيينشده در قانون كار كه در جهت حمايت از كارگران تصويب شد. قانون پرداخت عيدي به كارگران توسط كارفرمايان است. بر اساس اين قانون كارفرمايان موظف هستند هرسال پيش از عيد نوروز به ميزان معينشده به كارگران خود عيدي پرداخت كنند. البته زمان پرداخت عيديكارگران بر اساس قانون، هرساله در اواسط ماه اسفند است. لذا با اين توصيف كارگران هرسال تنها يكبار ميتوانند عيدي دريافت نمايند.تمامي كارگراني كه مشمول قانون كار ميشوند مستحق دريافت اين عيدي هستند. و ميتوانند از كارفرمايان خود اين عيدي را مطالبه نمايند. به اين ترتيب همه كارفرمايان موظف به پرداخت مبلغ عيدي هستند. مبلغ عيدي كارگران چه قدر است ؟قبلتر اشاره كرديم كه بر اساس قانون كار و براي حمايت از حقوق كارگران، هرساله كارفرمايان موظف به پرداخت عيدي به كارگران خود هستند. زمان پرداخت عيدي به كارگران بر اساس قانون پيش از عيد نوروز و در اواسط ماه اسفند ميباشد. اما پرسش اين است كه ميزان و مبلغ عيدي سالانهي كارگران چه قدر است؟ آيا مقدار اين عيدي در قانون تعيينشده است؟ در پاسخ به اين سوا بايد بگوييم كه بر اساس قانون كار، ميزان عيدي هر كارگر مطابق با دستمزد شصت روز كار او است. همچنين ممكن است در شرايطي مبلغ عيديكارگران، مطابق با دستمزد نود روز كار، كارگر باشد. البته توجه داشته باشيد كه مبلغ دستمزد روزانه و ماهانه كارگران هرسال و بر اساس نرخ تورم تغيير ميكند. هرسال قانونگذار و افراد مسئول طي برگزاري يك نشست با توجه به شرايط و تورم سالانه ميزان دستمزد كارگران را تصويب ميكنند. در حال حاضر حداقل دستمزد كارگران در سال 1402 روزانه در حدود 176 هزار تومان است. قواعد مهم مربوط به مبلغ عيدي كارگراندر خصوص تعيين مبلغ عيدي كارگران دو قاعده مهم وجود دارد. اين دو قاعده عبارتاند از: اول؛ اگر تعداد روزهايي كه كارگر در خدمت كارفرما مشغول به كار است. كمتر از يك سال باشد. در اين صورت كارفرما بايد مطابق با روزهايي كه كارگر، كار كرده است به او عيدي بپردازد. دوم؛ با وجود اينكه حداكثر ميزان عيديبراي كارگران در قانون معادل با دستمزد 90 روز كاري است. اما در صورتي كه كارفرما بخواهد ميزان بيشتري به عنوان عيديبه كارگر دهد از نظر قانوني ايرادي ندارد. محاسبه مبلغ عيدي كارگراندر مطلب بالا گفتيم كه ميزان عيدي كارگران معادل با دستمزد شصت روز كار ايشان و يا در برخي موارد معادل با دستمزد نود روز كار، كارگران ميشود. بنابراين براي محاسبه عيديسالانه كارگران بايد دستمزد روزانه كارگر را در شصت يا نود ضرب كنيم. به عنوان مثال اگر دستمزد كارگر روزانه شصت هزار تومان باشد. در اين صورت معادل شصت روز كاري يعني سه ميليون و ششصد هراز تومان و يا در برخي موارد معادل نود روز كاري يعني پنج ميليون و چهارصد هزار تومان بايد از كارفرماي خود عيدي دريافت نمايد. حال با توجه به اينكه هرسال دستمزد كارگران به صورت قانوني تغيير ميكند. و در سال 1402 مبلغ دستمزد كارگران به روزي حدود 176 هزار تومان رسيد. همچنين با اين توصيف كه مبلغ عيدي كارگران مطابق دستمزد شصت روز كار ايشان و در برخي موارد نود روز كاري ايشان است. با ضرب 176 هزار تومان در شصت و در نود درمييابيم. كه حداقل ميزان عيديكارگران در سال 1402، عبارت از ده ميليون و پانصد و شصت هزار تومان است. همچنين حداكثر ميزان عيديبرابر با پانزده ميليون و هشتصد و چهل هزار تومان است. عدم پرداخت عيدي كارگر توسط كارفرما گاهي ممكن است برخي از كارفرمايان از پرداخت عيدي كارگران امتناع ورزند. در اين صورت كارگران براي احقاق حق خود چه اقدامي ميتوانند بكند؟ كارگران در چنين شرايطي براي دريافت حق قانوني خود و عيدي سالانه ميتوانند. به شوراي حل اختلاف و يا به اداره كار مراجعه نمايند. و سپس عيديخود را در اين مراجع مطالبه نمايند. همانطور كه قبلاً اشاره كرديم پرداخت عيدي به كارگر توسط كارفرما در قانون كار ذكرشده است. لذا كارگر موظف است كه عيدي كارگر خود را بپردازد. و در صورت عدم پرداخت عيدي به كارگران، مرجع قضايي كارفرما را موظف به پرداخت عيديبه كارگران مينمايد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص عيدي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون عيديدر پاسخ دهند.
سؤالات متداولميزان مبلغ عيدي كارگران بر اساس قانون كار چه قدر است ؟
بر اساس قانون كار، ميزان عيدي هر كارگر مطابق با دستمزد شصت روز كار او است. همچنين ممكن است در شرايطي مبلغ عيدي كارگران، مطابق با دستمزد نود روز كار، كارگر باشد. در صورت عدم پرداخت عيدي توسط كارفرما چه ميتوان كرد ؟
در چنين شرايطي براي دريافت حق قانوني خود و عيدي سالانه ميتوانند. به شوراي حل اختلاف و يا به اداره كار مراجعه نمايند. و سپس عيدي خود را در اين مراجع مطالبه نمايند. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
يكي از مشاغلي كه هميشه براي جوانان وسوسه انگيز بوده است كارمندي براي ادارات دولتي ميباشد. بيشك ادارات دولتي مزايا و حقوق خوبي براي كارمندان خود در نظر ميگيرند و اين موضوع سبب اين شده است تا هر ساله تعداد زيادي از جوانان براي آزمون استخدامي ادارات دولتي داوطلب شوند. اشخاصي كه در نهايت به عنوان كارمند در ادارات دولتي پذيرفته ميشوند به دو شكل رسمي و قراردادي و پيماني استخدام ميشوند. اما همين اشخاص نيز ممكن است به دلايلي بخواهند به كار خود با دولت پايان دهند. در اين صورت با رعايت شرايطي ميتوانند استعفاي خود را ارائه دهند. در اين مطلب به بررسي قانون استعفا ميپردازيم.
براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: استعفاي كارمندان از كار | چگونه استفعا بدهيم تعريف كارمند و كارمندان رسميبر اساس تعريف عرفي كارمند شخصي است كه به صورت پاره وقت يا تمام وقت وظيفه انجام فعاليت فكري در سيستم اداري يك سازمان يا شركت را دارد. در صورتي كه فردي در يك سازمان يا شركت دولتي مشغول به كار شود كارمند دولت محسوب ميشود. بر اساس نوع قراردادي كه با كارمند بسته ميشود هر كارمندي به سه دسته تقسيم ميشود: 1/ رسمي 2/ پيماني 3/ قراردادي. بر اساس ماده چهار قانون استخدام كشوري كارمند كسي است كه به موجب حكمي رسمي به يكي از پستهاي اداري و سازماني در دولت مشغول ميشود. كارمندان رسمي نسبت به سايرين از امنيت شغلي بالاتري برخوردار هستند و مسائلي مانند بيمه، بازنشستگي و… شامل آنها ميشود. استعفاي كارمندان رسمي دولت | قانون استعفادر مورد مسائل مربوط به كارمندان دولتي بايد به قانون استخدامي كشور رجوع نمود. بر اساس ماده 64 اين قانون كارمندان رسمي دولت ميتوانند از سمت خود استعفا نمايند اما بايد اين موضوع را از يك ماه قبل به مسئول مربوطه اطلاع دهند. در مقابل شركت يا موسسه دولتي موظف است كه طي مدت يك ماه نسبت به قبول يا رد اين درخواست، تصميم خود را اعلام نمايد. البته گاهي امكان دارد كه زودتر از مهلت يك ماهه پاسخ را اعلام نمايند. در صورتي كه تا بعد از يك ماه در رابطه با اين درخواست جوابي اعلام نكنند به معناي رد درخواست استعفا است. اگر درخواست استعفاي كارمند مورد قبول قرار نگيرد اين حق براي شخص وجود دارد تا نسبت به اين تصميم در ديوان عدالت اداري اعتراض نمايد. البته اداره در صورتي كه دليل موجهي داشته باشد اعتراض كارمند رد خواهد شد و اداره اين حق را دارد كه استعفا را نپذيرد مثلا حالتي كه رفتن كارمند باعث خسارت و زيان اداره است. يا اينكه حداقل تا زمان پيدا كردن يك جايگزين مناسب با استعفاي كارمند مخالفت نمايند. حقوق مالي پس از استعفاي كارمندان | قانون استعفاقطعا استعفاي يك كارمند و سپس پذيرش آن از سوي مديريت به معناي پايان كار كارمند است. تمام حقوق و مزاياي او تا زمان پايان فعاليتش مورد محاسبه قرار ميگيرد. همچنين بر اساس ماده 66 قانون استخدامي كشور وجوهي كه كارمند جهت كسور بازنشستگي به صندوق بازنشستگي پرداخت كرده است به او برگردانده ميشود. بازگشت كارمند به كار بعد از استعفابر اساس ماده 67 قانون استخدامي كشور كارمند ميتواند بعد از پايان كار و استعفا دادن در صورت احتياج به او ميتواند دوباره به كار خود برگردد. در صورت بازگشت به كار سوابق قبلي او در بازنشستگي محاسبه ميگردد به شرطي كه وجوهي را كه بر اساس ماده 66 در هنگام استعفا پس گرفته بوده، دوباره برگرداند. در ماده 68 و 69 قانون استخدامي كشور مطرح شده است كه وزارتخانه يا سازمان دولتي ميتواند كارمند را از دادن آزمون استخدامي و گذراندن دوره آزمايشي معاف نمايد. يا اينكه اعلام نمايد كه كارمند بايد آزمون استخدامي را انجام دهد ولي از دوره آزمايشي معاف است. نمونه درخواست استعفا كارمند رسمي دولت | قانون استعفاجناب ….رياست محترم….. با سلام و احترام / بدينوسيله اينجانب …………. به شماره كارمندي …… و به شماره شناسنامه ……. از تاريخ ……….. در اين شركت با سمت ……. در واحد …… مشغول به كار ميباشم. اما از تاريخ…….. به دلايل شخصي / كاري تقاضاي استعفاي دارم. خواهشمند است در خصوص درخواست اينجانب اقدام لازم را مبذول نماييد. بديهي است اينجانب تا زمان قبول درخواست بنده و تسويه حساب در خدمت شركت بوده و در صورت نياز آماده هستم تا نفر جديد جهت جايگزيني در سمت بنده را آموزش دهم. توفيق روزافزون شما و ساير همكاران را از پروردگار مسئلت مينمايم با تشكر و سپاس/ نام و نام خانوادگي/ تاريخ و امضا
سوالات متداولكارمند رسمي دولت چه كسي است ؟كسي كه با حكم رسمي به استخدام دولت در ميآيد كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است. آيا كارمندان رسمي دولت ميتوانند استعفا دهند ؟بله، اما بايد يك ماه زودتر اين موضوع را اطلاع دهند كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است. آيا كارمند رسمي بعد از استعفا ميتواند دوباره به كار خود برگردد ؟بله اين امكان وجود دارد كه مجددا مشغول به كار شود كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است. براي دريافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقي در مورد استعفاي كارمندان رسمي دولت ميتوانيد از خدمات مشاوره آنلاين و تلفني وكيل دات كام بهره ببريد. براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص استعفاي كارمندان رسمي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون استعفاي كارمندان رسمي پاسخ دهند.
براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
حكم كتك زدن همسر چيست؟ متأسفانه همچنان در جامعه امروز گاهي شاهد اين هستيم كه در يك خانواده زن توسط شوهرش مورد آزار و ضرب و شتم قرار ميگيرد. در راهروهاي دادگاههاي خانواده با بسياري از اين موارد مواجه ميشويد كه خانمهايي در تلاش براي شكايت از شوهر خود به دليل ضرب و شتم آنها هستند. و عدهاي نيز به سبب ضرب و شتم شوهر به دنبال تقاضاي طلاق هستند. در ادامه اين مطلب به حكم كتك زدن همسر و مجازات قانوني آن ميپردازيم. حكم كتك زدن همسر توسط شوهر چيست ؟ضرب و شتم زن توسط شوهر يك اقدام ناپسند ازنظر اخلاق و اجتماع به حساب ميآيد. به اين اقدام در اصطلاح خشونت خانگي ميگويند. كه قانون آن را جرم انگاري كرده و براي اين عمل ناپسند مجازات تعيين نموده است. اگر مردي بهعمد همسر خود را مورد ضربوجرح قرار دهد.و يا با الفاظ ناپسند و زشت به همسر خود توهين نمايد. با توجه به ميزان و نحوه عمل انجامشده، توسط دادگاه گاهي به پرداخت ديه و خسارت و گاهي نيز به زندان و شلاق محكوم ميشود. از طرفي زن ميتواند با استناد به ضرب و شتم خود از جانب شوهر درخواست طلاق نمايد. بنابراين ضرب و شتم زن را ميتوانيم از مواردي اعلام كنيم كه ممكن است منجر به صدور حكم طلاق شود. البته بايد ادله اثبات كافي باشد. در خصوص ساير مجازاتهاي مربوط به ضرب و شتم بايد گفت. قانونگذار براي ضرب و شتم زن توسط شوهر ماده قانوني مجزايي را تعيين نكرده است. بلكه طبق قانون مجازات اسلامي همان مجازاتي كه براي جرم ضرب و شتم اجرا ميشود كه شامل حبس، قصاص و ديه است. با نظر قاضي و بر اساس ميزان عمل در دعاوي ضرب و شتم همسر نيز اجرا ميگردد. مقصود از واژهها ضرب، جرح و شتمضرب به اين معني است كه عمل انجامشده موجب ايجاد ورم و كبودي بدون بروز خونريزي بر روي بدن شود. و مقصود از جرح عملي است كه به موجب آن بافتهاي بدن ازهمگسسته شود. بنابراين جرح به ايجاد پارگي و بريدگي در بدن ميگويند. مصاديق ديگر جرح شامل قطع عضو و استخوان شكسته ميشود. مقصود از واژه شتم نيز دشنام و استفاده از الفاظ زشت و ناپسند براي توهين ميباشد. توهين و فحاشي نيز به عنوان يكي از انواع اعمال خشونتآميز جرم محسوب و مجازات دارد. گاهي ممكن است آثار ضربوجرح بهبود يابد. اما آثار تحقير و توهين و آسيبهاي رواني تا سالها باقي بماند. بنابراين فحاشي و توهين از طرف شوهر به زن نيز جرم است. نحوه شكايت ضرب و شتم از شوهرگام اول براي شكايت از شوهر با عنوان ضرب و شتم، ثبت شكايت عليه شوهر در كلانتري يا دادسرا است. براي ثبت شكايت در هر ساعت از شبانهروز پيش از آنكه آثار جراحت از بين برود ميتوانيد به كلانتري مراجعه كنيد. مدارك خود شامل مدارك هويتي يعني شناسنامه يا كارت ملي، شهادت شهود، صورتجلسه نيروي انتظامي، گزارش پزشكي و .. را مهيا كنيد. پس از تكميل پرونده، به دادگاه ارجاع ميشود. و بعد از آن زن بايد براي معاينات لازم به پزشكي قانوني مراجعه نمايد. سپس با صدور نظر پزشكي قانوني، پرونده شكايت به دادسرا ارسال ميگردد. در اين مرحله احضاريه به طور مجزا براي هر دو طرف يعني زوج و زوجه ارسال ميشود. در صورتي كه مرد اقرار نكند با حكم قاضي زن براي تعيين ميزان جراحت به پزشكي قانوني ارجاع ميشود. و بعد قاضي با توجه به نظر پزشكي قانوني حكم را ي نهايي را صادر ميكند. توصيه ما به شما اين است كه در صورتي كه حتي براي بار اول توسط شوهر خود مورد ضربوجرح قرار گرفتيد. در سريعترين زمان ممكن به پزشكي قانوني مراجعه نماييد. و اين رخداد را ثبت كنيد. تا در صورت تكرار عمل بتوانيد از اين مدرك براي اثبات ضربوجرح استفاده كنيد. كتك زدن همسر | چگونگي اثبات ضرب و شتم زن توسط شوهرتصور ميشود براي اثبات ضربوجرح توسط شوهر حتماً بايد از شهادت شهود استفاده كرد. البته شهادت شهود يكي از روشهاي اثبات ضربوجرح توسط شوهر است. اما در صورت عدم وجود شاهد روشهاي ديگري نيز براي اثبات عمل ضربوجرح زن توسط شوهر وجود دارد. جهت اثبات ضربوجرح زن توسط شوهر ميتوانيد از موارد زير استفاده كنيد. اول؛ اقرار يا اعتراف خود شوهر نزد قاضي يا مأمور كلانتري به عملي كه انجام داده است. دوم؛ شهادت شهود مثل شهادت فرزندان، همسايهها، خدمتكار و يا هركس كه شاهد ضربوجرح زن توسط شوهرش بوده است. سوم؛ علم قاضي كه با توجه به شرايط پرونده و استنباط خود از مدارك ارائهشده به ضربوجرح زن توسط شوهر رأي ميدهد. چهارم؛ اماره به برخي مدارك مثل صدا و تصوير ضبطشده ميگويند. بنابراين ضبط فيلم با دوربين مثل موبايل مدرك خوبي براي اثبات ضربوجرح زن توسط شوهر است. پنجم؛ قسم كه در شرايط ويژه و مخصوصي به كار ميآيد. در برخي پروندهها و با وجود شرايط خاص قاضي از طرفين ميخواهد. كه در محضر دادگاه به انجام يا عدم انجام عمل ضربوجرح قسم ياد كنند. ضرب و شتم، جرم قابل گذشتمقصود از جرم قابل گذشت اين است كه در صورت عدم وجود شكايت خصوصي، يا به عبارتي رضايت شاكي، متهم به خودي خود رفع اتهام ميشود. و پيگير جرم و مجازات او توسط دادگاه ديگر انجام نميگيرد. ضرب و شتم نيز از جرائم قابل گذشت است. به عبارتي يعني در صورتي كه زن از شكايت خود صرف نظر كند. پرونده شكايت وي مختومه ميشود و ديگر زوج مجازات نخواهد شد. چرا كه با رضايت زن، از شوهر رفع اتهام ميشود و ديگر به عنوان مجرم تلقي نميگردد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
سؤالات متداولحكم ضرب و شتم زن توسط شوهر چيست ؟
با توجه به ميزان و نحوه عمل انجامشده، توسط دادگاه گاهي به پرداخت ديه و خسارت و گاهي نيز به زندان و شلاق محكوم ميشود. مدارك لازم جهت ثبت شكايت ضرب و شتم توسط شوهر چيست ؟
مدارك لازم شامل مدارك هويتي يعني شناسنامه يا كارت ملي، شهادت شهود، صورتجلسه نيروي انتظامي، گزارش پزشكي و .. ميشود. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
امروزه جعل اسناد بخصوص جعل كارت ملي بسيار بيشتر شده است و افراد متقلب و سودجو سعي ميكنند با جعل اسناد مردم به در آمدهاي كلان برسند و يا از اسناد افراد ديگر سوء استفاده كنند. جعل كارت ملي يكي از مواردي است كه ممكن است اتفاق بيفتد. در ادامه به اين موضوع خواهيم پرداخت. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: جعل كارت ملي | مجازات جعل كارت ملي | حكم جرم جعل كارت ملي آيا امكان جعل كارت ملي وجود دارد ؟ اين سوال كه آيا امكان جعل كارت ملي ما وجود دارد؟ ممكن است در ذهن هر فردي پيش بيايد كه در اين باره بايد بگوييم بله متاسفانه برخي افراد متقلب امروزه با دريافت هزينههاي بسيار زياد اقدام به جعل كارت ملي افراد ميكنند و با اين كار مرتكب جرم ميشوند. جعل كارت ملي يك جرم كاملا عمدي محسوب ميشود زيرا از نظر قانون فردي كه كارت ملي را جعل ميكند هيچ هدفي جز تقلب و سوء استفاده ندارد و مجرم محسوب خواهد شد.
جرم جعل كارت ملي جعل اسناد هويتي ( كارت ملي، شناسنامه، پاسپورت و …) برخلاف قانون بوده و داراي مجازت مي باشد. بر اساس قانون مجازات اسلامي جعل كردن كارت ملي يا شناسنامه از جمله مصاديق جرم جعل اسناد مي باشد. براي بررسي جرم جعل كارت ملي لازم است به بررسي ماده 523 قانون مجازت اسلامي توجه كرد. بر اساس ماده 523 قانون مجازت اسلامي مجازت اسنادي از جمله كارت ملي مصاديق مختلفي دارد. مصاديق جرم جعل كارت ملي و شناسنامه شامل انجام اقداماتي همچون ساختن نوشته ، امضاي اشخاص رسمي و غير رسمي ، خراشيدن ، تراشيدن، قلم بردن، الحاق و محو و سياه كردن يا تغيير تاريخ سند ، الصاق كردن نوشته به نوشته هاي ديگر ، به كار بردن مهر ديگران بدون اجازه و امثال آن كه با قصد تقلب انجام شود.
مجازات جعل كارت ملي جعل كارت ملي بر اساس قانون مجازات اسلامي و قانون تخلفات، جرايم و مجازات مربوط به اسناد سجلي و كارت ملي جرم مي باشد و براي ارتكاب آن مجازات هايي مقرر شده است. در اين قسمت از مقاله قصد داريم به مجازات جعل كارت ملي را ذكر كنيم : مجازات جعل كارت ملي توسط افراد دولتي افراد دولتي به دليل اينكه با روش توليد كارت ملي آشنايي بيشتري دارند بهتر ميتوانند آن را جعل كنند و همين باعث شده است كه قانونگذاران براي افراد دولتي كه اين كار را انجام بدهند مجازات سنگينتري در نظر بگيرند. بر اساس ماده 534 قانون مجازات اسلامي، مجازات جعل كارت ملي براي ماموران دولت يك الي پنج سال زندان و جريمه نقدي از 5 ميليون تومان تا 25 ميليون تومان خواهد بود. بر اساس ماده 532 قانون مجازات اسلامي اگر به واسطه وقوع جرم توسط كارمندان دولت يا مراجع قضايي يا ماموران دولت خسارتي به كسي برسد مامور دولت ملزم به جبران آن خواهد بود. مجازات جعل كارت ملي توسط افراد عادي بر اساس ماده 533 قانون مجازت اسلامي ، جرم جعل كارت ملي و شناسنامه با توسط به اقداماتي همچون تراشيدن، سياه و محو ركدن اطلاعات كارت ملي ، خراشيدن و يا مواردي از اين قبل در صورتي كه توسط افراد عادي انجام شده باشد. به مجازت حبس از شش ماه تا سه سال و يا پرداخت جرائم نقدي 5 ميليون تا 25 ميليون تومان محكوم خواهد شد.
ساير مجازات جعل كارت ملي علاوه بر موارد فوق : طبق ماده 16 قانون تخلفات، مجازت هاي مربوط به اسناد سجلي و كارت ملي در صورتي كه جعل كارت ملي از طريق گروه و به سورت سازمان يافته اي ارتكاب گردد. مجازت براي اعضاي گروه عبارت است از 5 تا 15 سال و نيز پرداخت نقدي 15 تا 60 ميليون تومان بر اساس ماده 14 قانون تخلفات ، در صورتي كه فردي اقدام به چاپ كارت ملي به صورت غير مجاز نمايد و يا اينكه اقدام به جعل غير مجاز مهر هاي سجلي نمايد يا آنها را سرقت كند. مجازات قانوني حبس از 2 تا 5 سال و جريمه نقدي 15 تا 35 ميليون براي او در نظر گرفته شده است. بر اساس ماده 15 قانون ذكر شده، خريد و فروش شناسانمه نيز جرم محسوب مي شود و در صورتي كه شخصي براي بار اول اقدام به اين كار نمايد به مجازت نقدي 3 تا 6 ميليون تومان محكوم مي شود و در صورت تكرار اين اقدام به مجازت حبس 3 تا 10 سال محكون مي شود.
مجازات استفاده از كارت ملي جعلي همانطور كه جعل كارت ملي جرم است استفاده از كارت ملي جعلي نيز جرم محسوب ميشود و چنانچه فردي بداند كه كارت ملياي جعلي است اما بازهم از آن استفاده كند طبق قانون مجازات ميشود. بر اساس ماده 5332 قاون مجازت اسلامي در صورتي كه شخصي با علم و اطلاع نسبت به جعلي بودن اسناد همچون كارت ملي ، آن را مورد استفاده قرار دهد؛ علاوه بر اينكه محكون به جبران خسارت وارده مي شود. به مجازات حبس از شش ماه تا سه سال و يا مجازات نقدي 5 تا 15 ميليون تومان محكوم خواده شد.
نحوه شكايت و رسيدگي به جرم جعل كارت ملي جرم جعل كارت ملي ، شناسنامه و جعل كارت پايان خدمت ، قابل شكايت و پيگيري قضايي مي باشد. شكايت از جرم جعل كارت ملي به اين صورت است كه شاكي بايد اقدام به طرح شكايت از مرتكب نمايد و رسيدگي به جرم جعل كارت ملي جعلي را از دادگاه تقاضا نمايد. شاكي ابتدا بايد به يكي از دفاتر خدمات الكترونيك قضايي مراجعه نموده و شكواييه خود را به صورت الكترونيكي به ثبت برساند. البته طرح شكواييه نياز مند ان است كه ابتدا فرد در سامانه ثنا حساب كاربري ايجاد نموده باشد.
نمونه شكواييه جعل كارت ملي شاكي با تهيه و تنظيم شكواييه و ارائه آن از طريق دفاتر خدمات الكترونيك قضايي رسديگي به اين جرم و مجازات مرتكب را تقاضا نمايد. در ادامه نمونه شكواييه جعل كارت ملي آمده است :
نمونه شكواييه جعل كارت ملي رياست محترم ……………….. با سلام ؛ احتراما به استحضار مي رساند كه مشتكي عنه ، آقا / خانم …………………… در تاريخ ……………………….. اقدام به جعل كارت ملي اينجانب نموده اند . با توجه به اينكه جعل كارت ملي ، بر اساس قانون مجازات اسلامي جرم مي باشد ، به استناد اسناد و مدارك ضميمه شده ، رسيدگي و صدور حكم مبني بر مجازات ايشان را خواستار هستم. با تشكر . براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص جعل كارت ملي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون جعل كارت ملي پاسخ دهند.
براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
سوالات متدوالچرا نميتوان به آساني كارت ملي را جعل نمود ؟زيرا كارت ملي تمام افراد امروزه هوشمند ميباشد و چون براي ساخت كارت ملي هوشمند فرد مجرم نياز به اثر انگشتان صاحب كارت دارد امكان جعل به صفر ميرسد. اگر كسي براي رسيدن به يك هدف خاص كارت ملي را جعل كند به حبس ميرود ؟بله مجازات اين گونه افراد بسيار سنگين خواهد بود و ممكن است فرد به حبس برود. براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص جعل كارت ملي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون جعل كارت ملي پاسخ دهند. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
جعل اسناد هويتي افراد ديگر از جمله مواردي است كه طبق قانون جرم محسوب شده و مجازاتهاي متفاوتي را در پي خواهد داشت. شناسنامه يكي از اسنادي است كه ممكن است توسط افراد متقلب جعل شود. در ادامه قصد داريم در مورد جعل شناسنامه توضيحات مفيدي را در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: جعل شناسنامه | مجازات جعل شناسنامه و نمونه شكواييه آيا امكان جعل شناسنامه وجود دارد ؟اين سوال كه آيا امكان جعل شناسنامه ما وجود دارد؟ ممكن است در ذهن هر فردي پيش بيايد كه در اين باره بايد بگوييم بله متاسفانه برخي افراد متقلب امروزه با دريافت هزينههاي بسيار زياد اقدام به جعل شناسنامه افراد ميكنند و با اين كار مرتكب جرم ميشوند. جعل شناسنامه يك جرم كاملا عمدي محسوب ميشود زيرا از نظر قانون فردي كه شناسنامه را جعل ميكند هيچ هدفي جز تقلب و سوء استفاده ندارد و مجرم محسوب خواهد شد.
جرم جعل شناسنامهجعل اسناد هويتي ( شناسنامه، كارت ملي، پاسپورت و …) برخلاف قانون بوده و داراي مجازت مي باشد. بر اساس قانون مجازات اسلامي جعل كردن شناسنامه يا كارت ملي از جمله مصاديق جرم جعل اسناد مي باشد. براي بررسي جرم جعل شناسنامه لازم است به بررسي ماده 523 قانون مجازت اسلامي توجه كرد. بر اساس ماده 523 قانون مجازت اسلامي مجازت اسنادي از جمله شناسنامه مصاديق مختلفي دارد. مصاديق جرم جعل شناسنامه يا كارت ملي شامل انجام اقداماتي همچون ساختن نوشته ، امضاي اشخاص رسمي و غير رسمي ، خراشيدن ، تراشيدن، قلم بردن، الحاق و محو و سياه كردن يا تغيير تاريخ سند ، الصاق كردن نوشته به نوشته هاي ديگر ، به كار بردن مهر ديگران بدون اجازه و امثال آن كه با قصد تقلب انجام شود.
مجازات جعل شناسنامهجعل شناسنامه بر اساس قانون مجازات اسلامي و قانون تخلفات، جرايم و مجازات مربوط به اسناد سجلي و شناسنامه جرم مي باشد و براي ارتكاب آن مجازات هايي مقرر شده است. در اين قسمت از مقاله قصد داريم به مجازات جعل شناسنامه را ذكر كنيم : مجازات جعل شناسنامه توسط افراد دولتيافراد دولتي به دليل اينكه با روش توليد شناسنامه آشنايي بيشتري دارند بهتر ميتوانند آن را جعل كنند و همين باعث شده است كه قانونگذاران براي افراد دولتي كه اين كار را انجام بدهند مجازات سنگينتري در نظر بگيرند. بر اساس ماده 534 قانون مجازات اسلامي، مجازات جعل شناسنامه براي ماموران دولت يك الي پنج سال زندان و جريمه نقدي از 5 ميليون تومان تا 25 ميليون تومان خواهد بود. بر اساس ماده 532 قانون مجازات اسلامي اگر به واسطه وقوع جرم توسط كارمندان دولت يا مراجع قضايي يا ماموران دولت خسارتي به كسي برسد مامور دولت ملزم به جبران آن خواهد بود. مجازات جعل شناسنامه توسط افراد عاديبر اساس ماده 533 قانون مجازت اسلامي ، جرم جعل شناسنامه و كارت ملي با توسط به اقداماتي همچون تراشيدن، سياه و محو ركدن اطلاعات شناسنامه ، خراشيدن و يا مواردي از اين قبل در صورتي كه توسط افراد عادي انجام شده باشد. به مجازت حبس از شش ماه تا سه سال و يا پرداخت جرائم نقدي 5 ميليون تا 25 ميليون تومان محكوم خواهد شد.
ساير مجازات جعل شناسنامهعلاوه بر موارد فوق : طبق ماده 16 قانون تخلفات، مجازت هاي مربوط به اسناد سجلي و شناسنامه در صورتي كه جعل شناسنامه از طريق گروه و به سورت سازمان يافته اي ارتكاب گردد. مجازت براي اعضاي گروه عبارت است از 5 تا 15 سال و نيز پرداخت نقدي 15 تا 60 ميليون تومان بر اساس ماده 14 قانون تخلفات ، در صورتي كه فردي اقدام به چاپ شناسنامه به صورت غير مجاز نمايد و يا اينكه اقدام به جعل غير مجاز مهر هاي سجلي نمايد يا آنها را سرقت كند. مجازات قانوني حبس از 2 تا 5 سال و جريمه نقدي 15 تا 35 ميليون براي او در نظر گرفته شده است. بر اساس ماده 15 قانون ذكر شده، خريد و فروش شناسانمه نيز جرم محسوب مي شود و در صورتي كه شخصي براي بار اول اقدام به اين كار نمايد به مجازت نقدي 3 تا 6 ميليون تومان محكوم مي شود و در صورت تكرار اين اقدام به مجازت حبس 3 تا 10 سال محكون مي شود.
مجازات استفاده از شناسنامه جعليهمانطور كه جعل شناسنامه جرم است استفاده از شناسنامه جعلي نيز جرم محسوب ميشود و چنانچه فردي بداند كه شناسنامهاي جعلي است اما بازهم از آن استفاده كند طبق قانون مجازات ميشود. بر اساس ماده 5332 قاون مجازت اسلامي در صورتي كه شخصي با علم و اطلاع نسبت به جعلي بودن اسناد همچون شناسنامه ، آن را مورد استفاده قرار دهد؛ علاوه بر اينكه محكون به جبران خسارت وارده مي شود. به مجازات حبس از شش ماه تا سه سال و يا مجازات نقدي 5 تا 15 ميليون تومان محكوم خواده شد.
نحوه شكايت و رسيدگي به جرم جعل شناسنامهجرم جعل كارت ملي ، شناسانه و جعل كارت پايان خدمت ، قابل شكايت و پيگيري قضايي مي باشد. شكايت از جرم جعل شناسنامه به اين صورت است كه شاكي بايد اقدام به طرح شكايت از مرتكب نمايد و رسيدگي به جرم جعل شناسنامه جعلي را از دادگاه تقاضا نمايد. شاكي ابتدا بايد به يكي از دفاتر خدمات الكترونيك قضايي مراجعه نموده و شكواييه خود را به صورت الكترونيكي به ثبت برساند. البته طرح شكواييه نياز مند ان است كه ابتدا فرد در سامانه ثنا حساب كاربري ايجاد نموده باشد.
نمونه شكواييه جعل شناسنامهشاكي با تهيه و تنظيم شكواييه و ارائه آن از طريق دفاتر خدمات الكترونيك قضايي رسديگي به اين جرم و مجازات مرتكب را تقاضا نمايد. در ادامه نمونه شكواييه جعل كارت ملي آمده است :
نمونه شكواييه جعل كارت ملي رياست محترم ……………….. با سلام ؛ احتراما به استحضار مي رساند كه مشتكي عنه ، آقا / خانم …………………… در تاريخ ……………………….. اقدام به جعل شناسنامه اينجانب نموده اند . با توجه به اينكه جعل شناسنامه ، بر اساس قانون مجازات اسلامي جرم مي باشد ، به استناد اسناد و مدارك ضميمه شده ، رسيدگي و صدور حكم مبني بر مجازات ايشان را خواستار هستم. با تشكر . براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص جعل شناسنامه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون جعل شناسنامه پاسخ دهند. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
سوالات متدوالآيا جعل شناسنامه جرم محسوب ميشود ؟بله جرم محسوب شده و مجازاتهايي را در پي خواهد داشت. مجازات حبس افرادي كه از شناسنامه جعلي استفاده ميكنند چقدر است ؟مجازات حبس اين افراد از شش ماه تا سه سال خواهد بود.
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمان به چه صورت است؟ امروزه يكي از انواع معاملات آپارتمان كه بسيار رواج يافته است پيش فروش آپارتمان ميباشد. زماني كه سازنده ملك تصميم بگيرد كه آپارتمان را پيش از اين كه به طور كامل تمام شود بفروشد اصطلاحا گفته ميشود پيش فروش آپارتمان. براي اين كار ممكن است دلايل مختلفي وجود داشته باشد اما گاهي اين اتفاق وقتي ميفتد كه سازنده از نظر مالي دچار مشكل ميشود. در اين مطلب به بررسي نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمان ميپردازيم. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمان | بررسي مفاد الزامي مندرج در قرارداد قرارداد پيش فروش آپارتمانپيش فروش كردن حالتي است كه در آن مالك آپارتمان قبل از اينكه ساختمان به طور كامل تمام شود و قبل از تكميل آپارتمان آن را ميفروشد. اين كار براي دو طرف سودمند خواهد بود. زيرا از يك سو فروشنده قبل از اينكه آپارتمان تمام شود به پول خود رسيده است و حتي در صورت داشتن مشكل مالي براي پايان كار آپارتمان با گرفتن زودتر پول مشكل خود را برطرف ميكند. از يك سو هم خريدار سود كرده است زيرا همواره قيمت آپارتمان در هنگام پيش خريد كردن كمتر از زمان پايان كار است و خريدار توانسته است با مبلغ پايينتري صاحب آپارتمان شود. البته بايد در هنگام نوشتن قرارداد پيش فروش دقت لازم را نمود زيرا بسياري از افراد از اين طريق كلاهبرداري ميكنند. بهتر است قبل از هرگونه پرداخت و امضا با يك وكيل متخصص در اين زمينه مشورت نماييد. در زير يك نمونه كامل از قرارداد پيش فروش ساختمان قرار داده شده است. نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمانماده ۱: طرفين قرارداد۱-۱- فروشنده/ فروشندگان…. فرزند… به شماره شناسنامه …. صادره از …. كدملي …. متولد…. ساكن…. تلفن…. با وكالت/ قيموميت/ ولايت/ وصايت …. فرزند…. به شماره شناسنامه …. متولد…. ۱-۲- خريدار/ خريداران…. فرزند…. به شماره شناسنامه …. صادره از…. كد ملي…. متولد…. ساكن…. تلفن ….با وكالت/ قيموميت/ ولايت/ وصايت…. فرزند….به شماره شناسنامه…. متولد…. ماده ۲٫ موضوع قرارداد | نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمانعبارت است از ساخت و فروش مورد معامله با مشخصات، اوصاف و شرايط مورد توافق طرفين كه در ماده 3 اين قرارداد به آن اشاره شده است وعبارت است از انتقال آن طبق اين قرارداد به خريدار در برابر عوض معلوم. ماده ۳٫ مشخصات مورد قرارداد۱-۲- …… دانگ در پلاك …… به مساحت …… متر مربع، اختصاصي …… ضلع…. طبقه …… داراي نقشه و پلان …… كه مشخصات مورد معامله تماماً به اطلاع خريدار رسيده است. ۲-۳- مشخصات مورد معامله از حيث مصالح مورد استفاده، لوازم، منصوبات و ساير موارد به شرح پيوست اين قرارداد است كه به امضاي طرفين رسيده و لازم الاجرا ميباشد. تبصره: هرگونه تغيير در مشخصات ساختماني در صورتي كه با تراضي طرفين باشد مجاز خواهد بود. ماده ۴٫ قيمت مورد معامله | نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمانقيمت مورد معامله از قرار هر متر مربع ……. ريال كه جمعاً …… ريال تعيين گرديد كه به صورت نقدي يا مبلغ …… ريال …… نقداً و باقيمانده قيمت …… ريال، طي …… قسط، هر يك به مبلغ …… ريال به تاريخ.…طي چك/ چكهاي شماره ……پرداخت خواهد شد. ماده ۵٫ تسليم مورد معاملهفروشنده مكلف است مورد معامله را حداكثر تا تاريخ .…….با توجه به شرايط مقرر در قرارداد، تكميل نمايد و به خريدار تسليم نمايد. ماده ۶٫ شرايط و آثار قرارداد | نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمان۱-۶- فروشنده مكلف است قبل از عقد قرارداد پيش فروش نسبت به اخذ مجوز ساخت از شهرداري و هر گونه مجوز لازم ديگر از ساير مراجع ذيصلاح اقدام نمايد. مجوز مذكور پيوست قرارداد بوده و جزء لاينفكي از قرارداد خواهد بود. ۲-۶- فروشنده مكلف است كليه ضوابط و مقررات و نظامات دولتي و آيين نامههاي مربوطه از قبيل اخذ پروانه ساختماني، تراكم، پايان كار و آيين نامه مهندسي مربوط به مقاوم سازي در برابر زلزله را رعايت كند. 3-6- فروشنده ملكف است بعد از تكميل مورد معامله و تحقق كليه شرايط مندرج در ماده ۴ جهت تنظيم سند رسمي به نام خريدار در تاريخ.… به دفتر اسناد رسمي مراجعه نمايد. تبصره: در صورت عدم حضور هر يك از طرفين و عدم ثبت معامله به هر علت، سردفتر گواهي عدم حضور را با ذكر مورد صادر خواهد كرد. ۵-۶- اگر مورد معامله بعد از احداث از نظر متراژ زيادت يا نقصاني در حد عرف داشته باشد، ارزش مساحت اختلافي بر اساس قيمت هر متر مربع بين طرفين محاسبه خواهد شد. در صورتي كه اين زيادت و نقصان غير متعارف باشد، خريدار علاوه بر اختيار فسخ قرارداد ميتواند ارزش روز مورد معامله را از فروشنده دريافت نمايد. ۸-۶- قيمت مورد معامله قطعي بوده و فروشنده نميتواند به هيچ عنوان از قبيل بالارفتن قيمت مصالح و ساير هزينهها قيمت را افزايش دهد. ۹-۶- درصورتي كه پس از تحويل مورد معامله در يك دوره سه ماهه كه به عنوان تحويل موقت ميباشد، معايبي در مورد معامله ظاهر شود كه ناشي از افراط و تفريط خريدار نبوده باشد، فروشنده مكلف است نسبت به جبران خسارت وارده اقدام نمايد. خسارت تاخير و تاديه ( فروشنده و خريدار)۱۰-۶- در صورتي كه خريدار ثمن مورد معامله مذكور در ماده ۴ را پرداخت نكند يا در جهت پرداخت بقيه اقساط اقدام نكند بايد به ازاي مبلغ باقيمانده به ميزان …… درصد به عنوان خسارت ديركرد به فروشنده پرداخت نمايد. ۱۱-۶- در صورت تخلف و تاخير فروشنده در اجراي تعهدات مبني بر تنظيم سند رسمي و تحويل مورد معامله به ازاي هر روز تاخير معادل مبلغ ……. ريال به عنوان خسارت تاخير در اجراي تعهد به خريدار پرداخت ميشود، اين خسارت مانع از الزام متعهد به انجام تعهد اصلي نيست. ساير مواد قراداد پيش فروش ساختمانماده ۷٫ كليه خيارات به تراضي طرفين در اين قرارداد اسقاط گرديد. ماده ۸٫ در صورتي كه مورد معامله داراي وام بانكي باشد و خريدار بخواهد از تسهيلات بانكي استفاده نمايد، مخارج تنظيم سند رهني بانك وامدهنده به عهده …… خواهد بود. ماده ۹٫ حق الزحمه مشاور املاك طبق تعرفه بعهده طرفين است كه همزمان با امضاي اين قرارداد مبلغ ……… ريال به موجب قبض شماره ….. و …..پرداخت شد. ماده ۱۰٫ اين قرارداد در تاريخ.….در دفتر مشاور املاك شماره ….. به نشاني ….. در سه نسخه بين طرفين تنظيم، امضا و مبادله گرديد. مشاور املاك موظف است ضمن ممهور نمودن نسخ قرارداد به مهر مخصوص مشاور، نسخه اول و دوم را به خريدار و فروشنده تسليم نمايد و نسخه سوم را در دفتر مخصوص بايگاني كند و هر سه نسخه داراي اعتبار يكسان است كه با تنظيم سند رسمي از درجه اعتبار ساقط است. ماده ۱۱٫ موارد حقوقي مفاد اين قرارداد مطابق با مقررات جاري است و تاييد ميشود. فروشنده خريدار شهود با احراز هويت متعاملين و مدارك و اسناد مورد معامله، تمام مراتب مندرج در اين مبايعه نامه به تاييد و گواهي اينجانب ميرسد. مهر و امضاي مشاور املاك نكات قرارداد پيش فروش ساختمان1/ هر يك از طرفين ميتوانند بر طبق خواسته خود بندي را به اين قرارداد اضافه نمايند يا از آن بندي را حذف نمايند. 2/ در مورد اسقاط كليه خيارات طرفين ميتوانند به هر صورت كه تمايل داشته باشند توافق نمايند. در صورت توافق طرفين ميتوانند كليه خيارات يا فقط بعضي را اسقاط نمايند. 3/ قبل از امضاي قراداد يا پرداخت قيمت مورد معامله حتما بررسيهاي لازمه را انجام دهيد و با يك وكيل متخصص مشورت نماييد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمان، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون نمونه قرارداد پيش فروش آپارتمان پاسخ دهند.
ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |