vakiel
ارائه خدمات حقوقي

نحوه شكايت از همسايه چگونه است؟ امروزه آپارتمان نشيني به يك امر خيلي رايج تبديل شده است ولي متاسفانه به علت عدم رشد فرهنگ آپارتمان نشيني، ممكن است پيامدهاي منفي فراواني را با خود به همراه داشته باشد كه بد‌ترين و شايع‌ترين حالت آن وجود همسايه مزاحم است. شايد تا به حال از اطرافيانتان شنيده باشيد كه كسي با همسايه خود مشكل داشته و براي وي مزاحمت ايجاد مي‌كند. براي شكايت از همسايه مزاحم چه اقداماتي مي‌توانيم انجام دهيم؟ در ادامه به بررسي بهتر طريقه شكايت از همسايه مزاحم مي‌پردازيم.

براي دريافت مشاوره از وكيل پايه يك دادگستري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

نحوه شكايت از همسايه مزاحم

در مرحله اول به مدير ساختمان و يا صاحب‌خانه موضوع را اطلاع دهيد و شرح سوء رفتار همسايه خود را به وي بگوييد، شايد با طرح ساده مساله يا نهايتا تذكر و اخطار مسئولين ساختمان مزاحمت تكرار نشود.
در صورت عدم توجه همسايه به اخطار‌ها، خود شخصاً موضوع را با وي در ميان گذاشته و ابراز نا‌رضايتي كنيد و به او بگوييد كه مي‌توانيد از او شكايت كنيد.

ليستي از مزاحمت‌هاي همسايه‌تان تهيه نموده و آن را به مدير ساختمان و ديگر همسايه‌ها دهيد تا در صورت قبول داشتن مفاد ليست آن را امضا نمايند.

اولين گام شكايت در مراجع دادگستري تقديم دادخواست است كه به اين دادخواست ليست رفتار‌هاي آزاردهنده و آسيب‌زاي همسايه كه توسط ساير همسايگان امضا شده بايد منضم گردد. در اين مرحله پرونده حقوقي به جريان مي‌افتد يعني شكايت ثبت مي‌گردد و به همسايه نيز ابلاغ مي‌شود كه شكايتي عليه وي تنظيم گرديده و براي ارائه پاره‌اي از توضيحات بايد نزد مقام قضايي حاضر شود و از خود دفاع نمايد.

مصاديقي از آزار و اذيت همسايه

رفتار‌هاي پرخطر و آسيب‌زا دامنه وسيعي را در بر مي‌گيرد. از فحاشي گرفته تا ايجاد مزاحمت فيزيكي و رواني براي همسايه‌ها، همگي از مصاديقي هستند كه قابليت پيگيري قضايي را براي فرد ايجاد مي‌كنند.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۲۴:۱۴ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

نحوه شكايت از همسايه چگونه است؟ امروزه آپارتمان نشيني به يك امر خيلي رايج تبديل شده است ولي متاسفانه به علت عدم رشد فرهنگ آپارتمان نشيني، ممكن است پيامدهاي منفي فراواني را با خود به همراه داشته باشد كه بد‌ترين و شايع‌ترين حالت آن وجود همسايه مزاحم است. شايد تا به حال از اطرافيانتان شنيده باشيد كه كسي با همسايه خود مشكل داشته و براي وي مزاحمت ايجاد مي‌كند. براي شكايت از همسايه مزاحم چه اقداماتي مي‌توانيم انجام دهيم؟ در ادامه به بررسي بهتر طريقه شكايت از همسايه مزاحم مي‌پردازيم.

براي دريافت مشاوره از وكيل پايه يك دادگستري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

نحوه شكايت از همسايه مزاحم

در مرحله اول به مدير ساختمان و يا صاحب‌خانه موضوع را اطلاع دهيد و شرح سوء رفتار همسايه خود را به وي بگوييد، شايد با طرح ساده مساله يا نهايتا تذكر و اخطار مسئولين ساختمان مزاحمت تكرار نشود.
در صورت عدم توجه همسايه به اخطار‌ها، خود شخصاً موضوع را با وي در ميان گذاشته و ابراز نا‌رضايتي كنيد و به او بگوييد كه مي‌توانيد از او شكايت كنيد.

ليستي از مزاحمت‌هاي همسايه‌تان تهيه نموده و آن را به مدير ساختمان و ديگر همسايه‌ها دهيد تا در صورت قبول داشتن مفاد ليست آن را امضا نمايند.

اولين گام شكايت در مراجع دادگستري تقديم دادخواست است كه به اين دادخواست ليست رفتار‌هاي آزاردهنده و آسيب‌زاي همسايه كه توسط ساير همسايگان امضا شده بايد منضم گردد. در اين مرحله پرونده حقوقي به جريان مي‌افتد يعني شكايت ثبت مي‌گردد و به همسايه نيز ابلاغ مي‌شود كه شكايتي عليه وي تنظيم گرديده و براي ارائه پاره‌اي از توضيحات بايد نزد مقام قضايي حاضر شود و از خود دفاع نمايد.

مصاديقي از آزار و اذيت همسايه

رفتار‌هاي پرخطر و آسيب‌زا دامنه وسيعي را در بر مي‌گيرد. از فحاشي گرفته تا ايجاد مزاحمت فيزيكي و رواني براي همسايه‌ها، همگي از مصاديقي هستند كه قابليت پيگيري قضايي را براي فرد ايجاد مي‌كنند.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۲۳:۵۷ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

شرايط بازنشستگي چيست؟ در تمام كشور‌هاي دنيا يكي از ساز و كار‌هاي اصلي دولت براي ايجاد رفاه در سطح عمومي بيمه كردن افراد جامعه است. در كشور ايران نيز افراد مي‌توانند به صورت ماهيانه مبلغي را به تامين اجتماعي پرداخت كنند و در مقابل در زمان پيري و كهن سالي يا هنگام ناتواني مبلغي را به عنوان حقوق بازنشستگي دريافت نمايند. اما دريافت بازنشستگي مشروط به وجود شرايط تعيين شده از سوي سازمان تامين اجتماعي است. در اين مطلب شرايط بازنشستگي را مورد بررسي قرار مي‌دهيم.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

شرايط بازنشستگي

بر اساس ماده‌ 76 قانون تامين اجتماعي براي اينكه اشخاص بتوانند بازنشسته شوند دو شرط لازم است:

  1. داشتن شرط سني: يعني اينكه به سني كه در قانون تعيين شده برسند.
  2. پرداخت حق بيمه به مدت قانوني.

وجود هر دو شرط يا حتي يكي از آن‌ها براي بازنشسته شدن فرد كافي است. يعني اينكه يا به سني برسد كه در قانون گفته شده يا اينكه سال‌هايي كه در قانون مشخص شده حق بيمه پرداخت كرده باشد.

شرط سني براي بازنشستگي

در ماده‌ 76 قانون تامين اجتماعي سن بازنشستگي مشخص شده است. بر اين اساس آقايان با رسيدن به سن 60 سال و خانم‌ها با رسيدن به سن 55 سال بازنشسته مي‌شوند. البته افراد بايد حداقل 10 سال حق بيمه پرداخت كرده باشند تا بتوانند در اين سن بازنشسته شود. اين شرط سني با توجه به نوع شغل فرد و وضعيت جسماني او مي‌تواند تغيير كند.

براي آشنايي بيشتر با تبصره هاي مربوط به سن بازنشستگي كليك كنيد.

مدت زمان پرداخت حق بيمه | شرايط بازنشستگي

در قانون تامين اجتماعي 10 سال حداقل و 35 سال حداكثر مدت زمان پرداخت بيمه است. آقايان با رسيدن به سن 50 سال و زنان با رسيدن به سن 45 سال بعد از پرداخت سي سال حق بيمه بازنشسته مي‌شوند.

محاسبه‌ حقوق بازنشستگي

هرگاه كه فرد شرايط لازم براي بازنشستگي را دارا باشد براساس سال‌هاي پرداخت حق بيمه به او حقوق مي‌دهند. در صورتي كه افراد سي سال حق بيمه داشته باشند بازنشستگي كامل را دريافت مي‌كند.

بر اساس ماده‌ 77 قانون تامين اجتماعي ميزان مستمري برابر است با يك سي‌ام متوسط مزد يا حقوق شخص بيمه شده ضرب در سنوات پرداخت حق بيمه.

براي دريافت مشاوره حقوقي از وكيل دادگستري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص شرايط بازنشستگي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون شرايط بازنشستگي پاسخ دهند.

 

سوالات متداول

شرايط بازنشستگي در ايران چيست ؟

دو شرط وجود دارد يكي رسيدن به سن بازنشستگي و ديگري پرداخت سال‌هاي قانوني حق بيمه كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

سن بازنشستگي در ايران چند سال است ؟

با توجه به نوع شغل و وضعيت شخص اين سن متغير است كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

فرمول محاسبه‌ ميزان حقوق بازنشستگي چيست ؟

يك سي‌ام متوسط × سنوات پرداخت حق بيمه كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۲۱:۳۸ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

شرايط بازنشستگي چيست؟ در تمام كشور‌هاي دنيا يكي از ساز و كار‌هاي اصلي دولت براي ايجاد رفاه در سطح عمومي بيمه كردن افراد جامعه است. در كشور ايران نيز افراد مي‌توانند به صورت ماهيانه مبلغي را به تامين اجتماعي پرداخت كنند و در مقابل در زمان پيري و كهن سالي يا هنگام ناتواني مبلغي را به عنوان حقوق بازنشستگي دريافت نمايند. اما دريافت بازنشستگي مشروط به وجود شرايط تعيين شده از سوي سازمان تامين اجتماعي است. در اين مطلب شرايط بازنشستگي را مورد بررسي قرار مي‌دهيم.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

شرايط بازنشستگي

بر اساس ماده‌ 76 قانون تامين اجتماعي براي اينكه اشخاص بتوانند بازنشسته شوند دو شرط لازم است:

  1. داشتن شرط سني: يعني اينكه به سني كه در قانون تعيين شده برسند.
  2. پرداخت حق بيمه به مدت قانوني.

وجود هر دو شرط يا حتي يكي از آن‌ها براي بازنشسته شدن فرد كافي است. يعني اينكه يا به سني برسد كه در قانون گفته شده يا اينكه سال‌هايي كه در قانون مشخص شده حق بيمه پرداخت كرده باشد.

شرط سني براي بازنشستگي

در ماده‌ 76 قانون تامين اجتماعي سن بازنشستگي مشخص شده است. بر اين اساس آقايان با رسيدن به سن 60 سال و خانم‌ها با رسيدن به سن 55 سال بازنشسته مي‌شوند. البته افراد بايد حداقل 10 سال حق بيمه پرداخت كرده باشند تا بتوانند در اين سن بازنشسته شود. اين شرط سني با توجه به نوع شغل فرد و وضعيت جسماني او مي‌تواند تغيير كند.

براي آشنايي بيشتر با تبصره هاي مربوط به سن بازنشستگي كليك كنيد.

مدت زمان پرداخت حق بيمه | شرايط بازنشستگي

در قانون تامين اجتماعي 10 سال حداقل و 35 سال حداكثر مدت زمان پرداخت بيمه است. آقايان با رسيدن به سن 50 سال و زنان با رسيدن به سن 45 سال بعد از پرداخت سي سال حق بيمه بازنشسته مي‌شوند.

محاسبه‌ حقوق بازنشستگي

هرگاه كه فرد شرايط لازم براي بازنشستگي را دارا باشد براساس سال‌هاي پرداخت حق بيمه به او حقوق مي‌دهند. در صورتي كه افراد سي سال حق بيمه داشته باشند بازنشستگي كامل را دريافت مي‌كند.

بر اساس ماده‌ 77 قانون تامين اجتماعي ميزان مستمري برابر است با يك سي‌ام متوسط مزد يا حقوق شخص بيمه شده ضرب در سنوات پرداخت حق بيمه.

براي دريافت مشاوره حقوقي از وكيل دادگستري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص شرايط بازنشستگي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون شرايط بازنشستگي پاسخ دهند.

 

سوالات متداول

شرايط بازنشستگي در ايران چيست ؟

دو شرط وجود دارد يكي رسيدن به سن بازنشستگي و ديگري پرداخت سال‌هاي قانوني حق بيمه كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

سن بازنشستگي در ايران چند سال است ؟

با توجه به نوع شغل و وضعيت شخص اين سن متغير است كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

فرمول محاسبه‌ ميزان حقوق بازنشستگي چيست ؟

يك سي‌ام متوسط × سنوات پرداخت حق بيمه كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۲۱:۲۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

چه اقداماتي در مقابل صداي همسايه مزاحم مي توان كرد؟ تمام كساني كه در ساختمان‌هاي مجاور خانه ما زندگي ‌‌مي‌كنند همسايگان ما هستند. همسايه‌ها نسبت به همديگر داراي حقوق و تكاليفي هستند كه ‌‌مي‌بايست رعايت شوند. براي مثال هيچ همسايه‌اي حق ندارد با انجام كاري باعث آزار و اذيت همسايه خود شود. در ادامه قصد داريم در مورد مزاحمت صداي همسايه و راهكار مقابله با آن توضيحات مفصلي را خدمتتان ارائه نماييم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

زياد بودن صداي همسايه مزاحم

همانطور كه در بالا گفته شد همه همسايه‌ها نسبت به يكديگر داراي تكاليفي هستند كه بايد به آن‌ها عمل نمايند. سرو صدا‌‌ كردن ‌‌مي‌تواند باعث آزار و اذيت ديگران شود و آن‌ها را برنجاند. طبق قانون هيچ همسايه‌اي حق ندارد در روز‌هاي تعطيل از ساعت ۱۲ به بعد و در روزهاي معمولي از ساعت ده به بعد به بهانه جشن ‌ايجاد سر و صدا كند و همسايه‌هاي ديگر را آزار دهد. طبق قانون هر همسايه‌اي كه با ايجاد سرو صدا‌هاي نامتعارف باعث آزار و اذيت همسايه‌هاي ديگر شود ‌‌مي‌توان عليه او در مراجع قضايي شكايت نمود. انواع سرو صدا به شرح زير ‌‌مي‌باشند:

  • سر و صداي متعارف:

سر و صداي متعارف به سرو صدايي گفته ‌‌مي‌شود كه در صورت وجود شما حق شكايت كردن از همسايه خود را نخواهيد داشت. براي مثال گريه نوزاد يك سروصداي متعارف است و چون به صورت عمدي ايجاد نمي‌شود امكان شكايت كردن نيز وجود ندارد.

  • سرو صداي نا‌متعارف:

سرو صداي نامتعارف به سرو صدايي گفته ‌‌مي‌شود كه به صورت عمدي ايجاد شود و در آن‌ صورت شما حق داريد از همسايه خود شكايت كنيد. براي مثال اگر همسايه شما در نيمه شب جشن و مهماني برپا كند و سرو صدا ايجاد كند شما را آزار داده و شما ‌‌مي‌توانيد نزد مراجع قضايي از او شكايت كنيد.

پنج راهكار مقابله با همسايه پر سر و صدا

براي مقابله با صداي همسايه مزاحم راهكار‌هايي پيشنهاد مي‌گردد كه در زير پنج‌ نمونه را بيان نموده‌ايم:

  • اولين راهكار اين است كه با همسايه خود به صورت دوستانه و مسالمت آميز صحبت كنيد و از او بخواهيد كه ايجاد سر و صدا نكند.
  • اگر در راهكار اول موفق نشديد بهتر است از مدير ساختمان ‌بخواهيد كه جلسه‌اي بگذارد و همسايه آزار دهنده را با همسايه‌هاي معترض گرد هم جمع كند و همگي از همسايه آزار دهنده بخواهيد كه ديگر سر و صدايي ايجاد نكند.
  • راهكار سوم‌ اينگونه است كه همسايگان معترض به دفتر خدمات الكترونيك قضايي مراجعه كنند و اظهار نامه‌اي تهيه نمايند. همسايگان بايد در اظهار نامه بنويسند كه: آقا يا خانم…..شما با ايجاد سر و صدا باعث آزار همسايه‌ها شده‌ايد، از شما خواهشمنديم كه ديگر ايجاد سر و صدا نكنيد وگرنه در مرجع صالح قضايي از شما شكايت خواهيم كرد.
  • در راهكار چهارم ‌‌مي‌بايست با پليس ۱۱۰ تماس بگيريد. اگر ديديد همسايه در نيمه شب جشن برپا كرده است با پليس ۱۱۰ تماس بگيريد و از پليس بخواهيد كه به محل جشن برود و موضوع را بررسي كند.
  • اگر از هيچكدام از راهكار‌هاي بالا نتيجه نگرفتيد به شوراي حل اختلاف شهرتان مراجعه كنيد و در آنجا دادخواستي مبني بر دلايل اعتراضتان را تحويل دهيد. در اين راهكار شوراي حل اختلاف دو طرف را فرا خوانده و اختلاف را حل خواهد كرد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي از وكيل پايه يك دادگستري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص راهكار مقابله با سر و صداي همسايه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون راهكار مقابله با سر و صداي همسايه پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

براي شكايت از همسايه پر سرو صدا ‌‌مي‌توان با ۱۱۰ تماس گرفت ؟

بله در اين مورد بهتر است در حين برپايي جشن يا مهماني همسايه با پليس ۱۱۰ تماس حاصل فرمائيد.

چرا نمي‌توان براي سرو صداي متعارف شكايت كرد ؟

زيرا سرو صداي متعارف به صورت عمدي و به قصد آزار ايجاد نمي‌شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۱۸:۳۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

چه اقداماتي در مقابل صداي همسايه مزاحم مي توان كرد؟ تمام كساني كه در ساختمان‌هاي مجاور خانه ما زندگي ‌‌مي‌كنند همسايگان ما هستند. همسايه‌ها نسبت به همديگر داراي حقوق و تكاليفي هستند كه ‌‌مي‌بايست رعايت شوند. براي مثال هيچ همسايه‌اي حق ندارد با انجام كاري باعث آزار و اذيت همسايه خود شود. در ادامه قصد داريم در مورد مزاحمت صداي همسايه و راهكار مقابله با آن توضيحات مفصلي را خدمتتان ارائه نماييم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

زياد بودن صداي همسايه مزاحم

همانطور كه در بالا گفته شد همه همسايه‌ها نسبت به يكديگر داراي تكاليفي هستند كه بايد به آن‌ها عمل نمايند. سرو صدا‌‌ كردن ‌‌مي‌تواند باعث آزار و اذيت ديگران شود و آن‌ها را برنجاند. طبق قانون هيچ همسايه‌اي حق ندارد در روز‌هاي تعطيل از ساعت ۱۲ به بعد و در روزهاي معمولي از ساعت ده به بعد به بهانه جشن ‌ايجاد سر و صدا كند و همسايه‌هاي ديگر را آزار دهد. طبق قانون هر همسايه‌اي كه با ايجاد سرو صدا‌هاي نامتعارف باعث آزار و اذيت همسايه‌هاي ديگر شود ‌‌مي‌توان عليه او در مراجع قضايي شكايت نمود. انواع سرو صدا به شرح زير ‌‌مي‌باشند:

  • سر و صداي متعارف:

سر و صداي متعارف به سرو صدايي گفته ‌‌مي‌شود كه در صورت وجود شما حق شكايت كردن از همسايه خود را نخواهيد داشت. براي مثال گريه نوزاد يك سروصداي متعارف است و چون به صورت عمدي ايجاد نمي‌شود امكان شكايت كردن نيز وجود ندارد.

  • سرو صداي نا‌متعارف:

سرو صداي نامتعارف به سرو صدايي گفته ‌‌مي‌شود كه به صورت عمدي ايجاد شود و در آن‌ صورت شما حق داريد از همسايه خود شكايت كنيد. براي مثال اگر همسايه شما در نيمه شب جشن و مهماني برپا كند و سرو صدا ايجاد كند شما را آزار داده و شما ‌‌مي‌توانيد نزد مراجع قضايي از او شكايت كنيد.

پنج راهكار مقابله با همسايه پر سر و صدا

براي مقابله با صداي همسايه مزاحم راهكار‌هايي پيشنهاد مي‌گردد كه در زير پنج‌ نمونه را بيان نموده‌ايم:

  • اولين راهكار اين است كه با همسايه خود به صورت دوستانه و مسالمت آميز صحبت كنيد و از او بخواهيد كه ايجاد سر و صدا نكند.
  • اگر در راهكار اول موفق نشديد بهتر است از مدير ساختمان ‌بخواهيد كه جلسه‌اي بگذارد و همسايه آزار دهنده را با همسايه‌هاي معترض گرد هم جمع كند و همگي از همسايه آزار دهنده بخواهيد كه ديگر سر و صدايي ايجاد نكند.
  • راهكار سوم‌ اينگونه است كه همسايگان معترض به دفتر خدمات الكترونيك قضايي مراجعه كنند و اظهار نامه‌اي تهيه نمايند. همسايگان بايد در اظهار نامه بنويسند كه: آقا يا خانم…..شما با ايجاد سر و صدا باعث آزار همسايه‌ها شده‌ايد، از شما خواهشمنديم كه ديگر ايجاد سر و صدا نكنيد وگرنه در مرجع صالح قضايي از شما شكايت خواهيم كرد.
  • در راهكار چهارم ‌‌مي‌بايست با پليس ۱۱۰ تماس بگيريد. اگر ديديد همسايه در نيمه شب جشن برپا كرده است با پليس ۱۱۰ تماس بگيريد و از پليس بخواهيد كه به محل جشن برود و موضوع را بررسي كند.
  • اگر از هيچكدام از راهكار‌هاي بالا نتيجه نگرفتيد به شوراي حل اختلاف شهرتان مراجعه كنيد و در آنجا دادخواستي مبني بر دلايل اعتراضتان را تحويل دهيد. در اين راهكار شوراي حل اختلاف دو طرف را فرا خوانده و اختلاف را حل خواهد كرد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي از وكيل پايه يك دادگستري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص راهكار مقابله با سر و صداي همسايه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون راهكار مقابله با سر و صداي همسايه پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

براي شكايت از همسايه پر سرو صدا ‌‌مي‌توان با ۱۱۰ تماس گرفت ؟

بله در اين مورد بهتر است در حين برپايي جشن يا مهماني همسايه با پليس ۱۱۰ تماس حاصل فرمائيد.

چرا نمي‌توان براي سرو صداي متعارف شكايت كرد ؟

زيرا سرو صداي متعارف به صورت عمدي و به قصد آزار ايجاد نمي‌شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۱۸:۱۶ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

از كار افتادگي تحت چه شرايطي تاييد مي شود؟ همه‌‌‌ ما تا زماني توانايي فعاليت و كار كردن را داريم و بعد از آن ديگر از كارافتاده و ناتوان مي‌شويم. گاهي اوقات شخص به دليل بيماري يا يك حادثه زودتر از زماني كه بايد توان خود براي كار كردن را از دست مي‌دهد. در اين صورت مي‌تواند از بيمه از كار افتادگي خود استفاده نمايد تا بتواند مابقي عمر خود را تامين باشد. ميزان مبلغ پرداختي به شخص بيمه شونده بر اساس فرمول معيني است كه در اين مطلب به بررسي آن مي‌پردازيم.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

از كار افتادگي

به طور كلي مي‌توان در تعريف از كارافتادگي گفت كه به معناي عدم توانايي و ناتواني شخص كارگر براي ادامه فعاليت و كار خود است. اين اتفاق ممكن است به دليل حادثه‌‌‌اي باشد كه در حين كار يا خارج از كار رخ داده است مانند اينكه كارگر هنگام كار در چاه سقوط كند يا اينكه به دليل بيماري شخص باشد. اين بيماري هم ممكن است به خاطر كار كردن در محيط نامناسب يا به خاطر عوامل ديگر باشد. به طور مثال ممكن است به دليل كار كردن در كارگاه زير زميني شخص دچار بيماري تنفسي شده باشد يا اينكه بيماري مربوط به كار نباشد و فرد خودش بيماري قلبي داشته باشد. 

بيمه‌‌‌ از كار افتادگي و انواع آن

هر زمان كه شخص دچار از كارافتادگي شود و اين موضوع مورد تاييد كمسيون پزشكي واقع گردد به طور ماهيانه مبلغي به عنوان بيمه‌‌‌ از كارافتادگي به فرد تعلق مي‌گيرد. ميزان مبلغ اين بيمه بستگي به ميزان و نوع از كارافتادگي دارد. از كار افتادگي بر اساس شدت به انواع زير تقسيم مي‌شود:

  1. بيمه از كار افتادگي كلي: فرد قادر نباشد با انجام دادن كار سابق خود يا كاري جديد بيش‌تر از يك سوم از درآمد خود را كسب كند.
  2. بيمه از كارافتادگي جزئي: بيمه شده نتواند با انجام كار سابق خود يا كار جديدي قسمتي از درآمد سابق خود را كسب كند.
  3. دريافت غرامت نقص مقطوع: اين پول يكجا پرداخت مي‌گردد. هدف آن هم جبران نمودن نقص عضو يا كاهش درآمد فرد است.

جدول درصد از كار افتادگي

بر اساس ماده‌‌‌ 70 قانون تامين اجتماعي نوع از كار افتادگي بر اساس ميزان آسيب وارد شده به شرح زير است:

الف/ از كار افتادگي كلي —— كاهش قدرت به ميزان‌ 66 درصد و بيشتر.

ب/ از كار افتادگي جزئي —— توانايي انجام كار برا اثر حادثه ناشي از كار بين 33 تا 66 درصد افت نمايد.

ج/ غرامت نقص عضو —— كاهش قدرت بين 10 تا 33 درصد ناشي از حوادث كار.

نحوه‌‌‌ دريافت بيمه‌‌‌ از كارافتادگي

شخصي كه به هر جهت چه به دليل بيماري و چه حوادث ناشي از كار ديگر نمي‌تواند كار كند مي‌تواند وضعيت خود را اعلام كند. سپس وضعيت او در كمسيون پزشكي بررسي مي‌شود. اگر فرد از كار افتاده باشد بر اساس ميزان كاهش توانايي نوع از كار افتادگي او تعيين مي‌شود و متناسب با آن مبلغي به عنوان بيمه به فرد تعلق مي‌گيرد.

راي صادره از كمسيون پزشكي قابل اعتراض مي‌باشد. در اين صورت فرد نسبت به نوع از كارافتادگي و مبلغ بيمه اگر اعتراض داشته باشد مي‌تواند نسبت به راي اعتراض كند و مجددا كمسيون تجديدنظر به اين موضوع رسيدگي مي‌كند.

فرمول محاسبه‌‌‌ از كار افتادگي

ميزان مبلغ دريافتي بر اساس مواد 72 و 73 و 74 قانون تامين اجتماعي به شرح زير است:

بيمه‌‌‌ از كارافتادگي كلي = يك سي‌ام 30/1 مزد يا متوسط حقوق بيمه شده × سنوات پرداخت حق بيمه.

شرط 1‌: اين مبلغ از نصف دستمزد نمي‌تواند كمتر شود.

شرط 2: اين مبلغ نبايد از مجموع حقوق ماهانه او تجاوز نكند.

كمك مشروط: در صورتي كه شخص داراي همسر يا فرزند باشد و مبلغ تعيين شده براي او از 60 درصد مزد يا حقوق متوسط كمتر باشد به مبلغ دريافتي او معادل ده درصد مستمري استحقاقي را اضافه مي‌كنند. جمع مستمري و كمك دريافتي نبايد از 60 درصد بيشتر شود.

بيمه‌‌‌ از كار افتادگي جزئي = درصد از كار ا‌فتادگي ضرب در مستمري استحقاقي از كار افتاد‌گي كلي.

غرامت نقص عضو = درصد از كار ا‌فتادگي ضرب در 36 ضرب در‌ مستمري استحقاقي از كار افتاد‌گي كلي‌.

براي دريافت مشاوره حقوقي از وكيل پايه يك دادگستري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص از كار ا‌فتاد‌گي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون از كار ا‌فتاد‌گي پاسخ دهند.

 

سوالات متداول

بيمه‌‌‌ از كارافتادگي چيست ؟

درصورتي كه فرد بيمه شده توانايي كار كردن خود را از دست بدهد هر ماه مبلغي به او به عنوان بيمه‌‌‌ پرداخت مي‌شود كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

ميزان بيمه‌‌‌ از كار افتادگي چه قدر است ؟

مبلغ دريافتي بيمه‌‌‌ از كارافتادگي بستگي به نوع از كارافتادگي دارد كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۱۳:۴۸ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

از كار افتادگي تحت چه شرايطي تاييد مي شود؟ همه‌‌‌ ما تا زماني توانايي فعاليت و كار كردن را داريم و بعد از آن ديگر از كارافتاده و ناتوان مي‌شويم. گاهي اوقات شخص به دليل بيماري يا يك حادثه زودتر از زماني كه بايد توان خود براي كار كردن را از دست مي‌دهد. در اين صورت مي‌تواند از بيمه از كار افتادگي خود استفاده نمايد تا بتواند مابقي عمر خود را تامين باشد. ميزان مبلغ پرداختي به شخص بيمه شونده بر اساس فرمول معيني است كه در اين مطلب به بررسي آن مي‌پردازيم.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

از كار افتادگي

به طور كلي مي‌توان در تعريف از كارافتادگي گفت كه به معناي عدم توانايي و ناتواني شخص كارگر براي ادامه فعاليت و كار خود است. اين اتفاق ممكن است به دليل حادثه‌‌‌اي باشد كه در حين كار يا خارج از كار رخ داده است مانند اينكه كارگر هنگام كار در چاه سقوط كند يا اينكه به دليل بيماري شخص باشد. اين بيماري هم ممكن است به خاطر كار كردن در محيط نامناسب يا به خاطر عوامل ديگر باشد. به طور مثال ممكن است به دليل كار كردن در كارگاه زير زميني شخص دچار بيماري تنفسي شده باشد يا اينكه بيماري مربوط به كار نباشد و فرد خودش بيماري قلبي داشته باشد. 

بيمه‌‌‌ از كار افتادگي و انواع آن

هر زمان كه شخص دچار از كارافتادگي شود و اين موضوع مورد تاييد كمسيون پزشكي واقع گردد به طور ماهيانه مبلغي به عنوان بيمه‌‌‌ از كارافتادگي به فرد تعلق مي‌گيرد. ميزان مبلغ اين بيمه بستگي به ميزان و نوع از كارافتادگي دارد. از كار افتادگي بر اساس شدت به انواع زير تقسيم مي‌شود:

  1. بيمه از كار افتادگي كلي: فرد قادر نباشد با انجام دادن كار سابق خود يا كاري جديد بيش‌تر از يك سوم از درآمد خود را كسب كند.
  2. بيمه از كارافتادگي جزئي: بيمه شده نتواند با انجام كار سابق خود يا كار جديدي قسمتي از درآمد سابق خود را كسب كند.
  3. دريافت غرامت نقص مقطوع: اين پول يكجا پرداخت مي‌گردد. هدف آن هم جبران نمودن نقص عضو يا كاهش درآمد فرد است.

جدول درصد از كار افتادگي

بر اساس ماده‌‌‌ 70 قانون تامين اجتماعي نوع از كار افتادگي بر اساس ميزان آسيب وارد شده به شرح زير است:

الف/ از كار افتادگي كلي —— كاهش قدرت به ميزان‌ 66 درصد و بيشتر.

ب/ از كار افتادگي جزئي —— توانايي انجام كار برا اثر حادثه ناشي از كار بين 33 تا 66 درصد افت نمايد.

ج/ غرامت نقص عضو —— كاهش قدرت بين 10 تا 33 درصد ناشي از حوادث كار.

نحوه‌‌‌ دريافت بيمه‌‌‌ از كارافتادگي

شخصي كه به هر جهت چه به دليل بيماري و چه حوادث ناشي از كار ديگر نمي‌تواند كار كند مي‌تواند وضعيت خود را اعلام كند. سپس وضعيت او در كمسيون پزشكي بررسي مي‌شود. اگر فرد از كار افتاده باشد بر اساس ميزان كاهش توانايي نوع از كار افتادگي او تعيين مي‌شود و متناسب با آن مبلغي به عنوان بيمه به فرد تعلق مي‌گيرد.

راي صادره از كمسيون پزشكي قابل اعتراض مي‌باشد. در اين صورت فرد نسبت به نوع از كارافتادگي و مبلغ بيمه اگر اعتراض داشته باشد مي‌تواند نسبت به راي اعتراض كند و مجددا كمسيون تجديدنظر به اين موضوع رسيدگي مي‌كند.

فرمول محاسبه‌‌‌ از كار افتادگي

ميزان مبلغ دريافتي بر اساس مواد 72 و 73 و 74 قانون تامين اجتماعي به شرح زير است:

بيمه‌‌‌ از كارافتادگي كلي = يك سي‌ام 30/1 مزد يا متوسط حقوق بيمه شده × سنوات پرداخت حق بيمه.

شرط 1‌: اين مبلغ از نصف دستمزد نمي‌تواند كمتر شود.

شرط 2: اين مبلغ نبايد از مجموع حقوق ماهانه او تجاوز نكند.

كمك مشروط: در صورتي كه شخص داراي همسر يا فرزند باشد و مبلغ تعيين شده براي او از 60 درصد مزد يا حقوق متوسط كمتر باشد به مبلغ دريافتي او معادل ده درصد مستمري استحقاقي را اضافه مي‌كنند. جمع مستمري و كمك دريافتي نبايد از 60 درصد بيشتر شود.

بيمه‌‌‌ از كار افتادگي جزئي = درصد از كار ا‌فتادگي ضرب در مستمري استحقاقي از كار افتاد‌گي كلي.

غرامت نقص عضو = درصد از كار ا‌فتادگي ضرب در 36 ضرب در‌ مستمري استحقاقي از كار افتاد‌گي كلي‌.

براي دريافت مشاوره حقوقي از وكيل پايه يك دادگستري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص از كار ا‌فتاد‌گي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون از كار ا‌فتاد‌گي پاسخ دهند.

 

سوالات متداول

بيمه‌‌‌ از كارافتادگي چيست ؟

درصورتي كه فرد بيمه شده توانايي كار كردن خود را از دست بدهد هر ماه مبلغي به او به عنوان بيمه‌‌‌ پرداخت مي‌شود كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

ميزان بيمه‌‌‌ از كار افتادگي چه قدر است ؟

مبلغ دريافتي بيمه‌‌‌ از كارافتادگي بستگي به نوع از كارافتادگي دارد كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۱۰:۴۷ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

مدارك لازم براي دريافت پاسپورت در كشورمان چيست؟ ورود و خروج از كشور از جمله مواردي است كه به سادگي صورت نمي‌گيرد و براي آن قوانين بسيار زيادي وضع گرديده است. افراد به دلايلي همچون انجام كار، گردش و تفريح از كشور خارج مي‌شوند. يكي از قوانيني كه براي خروج از كشور الزامي مي‌باشد دريافت پاسپورت است. در ادامه قصد داريم در مورد دريافت پاسپورت و مدارك مورد نياز آن توضيحات مفصلي را خدمتتان شرح دهيم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي وكيل مهاجرت مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

پاسپورت چيست‌ ؟

پاسپورت صورت كوچكي است كه در آن مشخصات فردي كه قرار است از كشور خارج‌ ‌شود ذكر گرديده است. پاسپورت به اين دليل كه افراد بتوانند از راه‌هاي مجاز و قانوني از كشور خارج ‌شوند صادر مي‌گردد. علاوه بر اين پاسپورت صلاحيت فرد را نيز براي خروج از كشور ثابت مي‌كند. برخي افراد مثل كساني كه بدهي‌هاي مالياتي دارند يا ممنوع الخروج هستند نمي‌تواند پاسپورت دريافت كنند و با اين حساب مي‌توان نتيجه گرفت كه هر فرد داراي پاسپورت صلاحيت‌هاي لازم را براي خروج ‌از كشور دارد.

مدارك مورد نياز براي دريافت پاسپورت

براي دريافت پاسپورت فرد متقاضي مي‌بايست مدارك شخصي خود را به پليس 10+ تحويل دهد تا اين مدارك در آنجا بررسي شده و براي او پاسپورت صادر گردد. مدارك مورد نياز براي پاسپورت به شرح زير مي‌باشند:

  • مدارك مختص خانم‌ها:
  1. اجازه محضري همسر در صورت تاهل زن.
  2. برگه فوتي يا شناسنامه شوهر در صورتي كه فوت كرده باشد.
  3. اجازه محضري پدر در صورتي كه خانم به سن قانوني نرسيده باشد.
  • مدارك مختص آقايان:
  1. ارائه اصل كارت پايان خدمت.
  2. ارائه گواهي معافيت از خدمت.
  3. ارائه موافقت نامه سازمان وظيفه عمومي.
  4. ارائه گواهي اشتغال به تحصيل.

نكته: توجه داشته باشيد كه افراد بالاي پنجاه سال نياز به ارائه كارت پايان خدمت يا گواهي معافيت نخواهند داشت.

  • مدارك مشترك ميان خانم‌ها و آقايان:
  1. اصل شناسنامه و كارت ملي.
  2. ارائه آخرين گذرنامه در صورت وجود آن.

قوانين مربوط به عكس پاسپورت براي خانم‌ها و آقايان | مدارك لازم

امروزه در خود پايگاه پليس به علاوه ده از شما عكسي مطابق با استانداردهاي اسلامي و قانوني گرفته مي‌شود. يعني مانند سابق نيازي به ارائه عكس سه در چهار و تحويل آن نداريد.

صدور پاسپورت چقدر زمان مي‌برد‌ ؟

برخي از افراد تصور مي‌كنند كه صدور پاسپورت ماه‌ها زمان مي‌برد كه در اين مورد بايد بگوييم در گذشته صدور پاسپورت به يك الي دو ماه زمان نياز داشت اما اكنون به محض ارائه مدارك به پليس ۱۰+ پاسپورت ظرف ده روز صادر مي‌شود.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص مدا‌رك پاسپورت، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون مدا‌رك پاسپورت پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

پاسپورت به چه دليل صادر مي‌شود‌ ؟

دليل اصلي صدور پاسپورت اثبات صلاحيت خروج از كشور براي شهروندان مي‌باشد.

صدور پاسپورت چقدر زمان مي‌برد‌ ؟

صدور پاسپورت حدود ده روز زمان خواهد برد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۰۵:۱۶ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

مدارك لازم براي دريافت پاسپورت در كشورمان چيست؟ ورود و خروج از كشور از جمله مواردي است كه به سادگي صورت نمي‌گيرد و براي آن قوانين بسيار زيادي وضع گرديده است. افراد به دلايلي همچون انجام كار، گردش و تفريح از كشور خارج مي‌شوند. يكي از قوانيني كه براي خروج از كشور الزامي مي‌باشد دريافت پاسپورت است. در ادامه قصد داريم در مورد دريافت پاسپورت و مدارك مورد نياز آن توضيحات مفصلي را خدمتتان شرح دهيم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي وكيل مهاجرت مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

پاسپورت چيست‌ ؟

پاسپورت صورت كوچكي است كه در آن مشخصات فردي كه قرار است از كشور خارج‌ ‌شود ذكر گرديده است. پاسپورت به اين دليل كه افراد بتوانند از راه‌هاي مجاز و قانوني از كشور خارج ‌شوند صادر مي‌گردد. علاوه بر اين پاسپورت صلاحيت فرد را نيز براي خروج از كشور ثابت مي‌كند. برخي افراد مثل كساني كه بدهي‌هاي مالياتي دارند يا ممنوع الخروج هستند نمي‌تواند پاسپورت دريافت كنند و با اين حساب مي‌توان نتيجه گرفت كه هر فرد داراي پاسپورت صلاحيت‌هاي لازم را براي خروج ‌از كشور دارد.

مدارك مورد نياز براي دريافت پاسپورت

براي دريافت پاسپورت فرد متقاضي مي‌بايست مدارك شخصي خود را به پليس 10+ تحويل دهد تا اين مدارك در آنجا بررسي شده و براي او پاسپورت صادر گردد. مدارك مورد نياز براي پاسپورت به شرح زير مي‌باشند:

  • مدارك مختص خانم‌ها:
  1. اجازه محضري همسر در صورت تاهل زن.
  2. برگه فوتي يا شناسنامه شوهر در صورتي كه فوت كرده باشد.
  3. اجازه محضري پدر در صورتي كه خانم به سن قانوني نرسيده باشد.
  • مدارك مختص آقايان:
  1. ارائه اصل كارت پايان خدمت.
  2. ارائه گواهي معافيت از خدمت.
  3. ارائه موافقت نامه سازمان وظيفه عمومي.
  4. ارائه گواهي اشتغال به تحصيل.

نكته: توجه داشته باشيد كه افراد بالاي پنجاه سال نياز به ارائه كارت پايان خدمت يا گواهي معافيت نخواهند داشت.

  • مدارك مشترك ميان خانم‌ها و آقايان:
  1. اصل شناسنامه و كارت ملي.
  2. ارائه آخرين گذرنامه در صورت وجود آن.

قوانين مربوط به عكس پاسپورت براي خانم‌ها و آقايان | مدارك لازم

امروزه در خود پايگاه پليس به علاوه ده از شما عكسي مطابق با استانداردهاي اسلامي و قانوني گرفته مي‌شود. يعني مانند سابق نيازي به ارائه عكس سه در چهار و تحويل آن نداريد.

صدور پاسپورت چقدر زمان مي‌برد‌ ؟

برخي از افراد تصور مي‌كنند كه صدور پاسپورت ماه‌ها زمان مي‌برد كه در اين مورد بايد بگوييم در گذشته صدور پاسپورت به يك الي دو ماه زمان نياز داشت اما اكنون به محض ارائه مدارك به پليس ۱۰+ پاسپورت ظرف ده روز صادر مي‌شود.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص مدا‌رك پاسپورت، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون مدا‌رك پاسپورت پاسخ دهند.

 

سوالات متدوال

پاسپورت به چه دليل صادر مي‌شود‌ ؟

دليل اصلي صدور پاسپورت اثبات صلاحيت خروج از كشور براي شهروندان مي‌باشد.

صدور پاسپورت چقدر زمان مي‌برد‌ ؟

صدور پاسپورت حدود ده روز زمان خواهد برد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۰۵:۰۳ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 10
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی