vakiel
ارائه خدمات حقوقي

در هر شركتي مقداري از بدهي وجود دارد. در واقع تحت شرايطي مثل بالا و پايين شدن بازار و بر هم خوردن نظم اقتصادي و يا عدم سودآوري در معامله‌اي، ميزاني از بدهي به وجود مي‌آيد. بدهي شركت و مسئوليت پرداخت آن امري است كه در مسير كسب و كار و تجارت شما ممكن است براي شركت‌هاي سهامي خاص به وجود آيد. براي آشنايي بيشتر با قوانين مربوط به شركت سهامي خاص كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: بدهي شركت سهامي خاص

مسئوليت بدهي شركت هاي سهامي خاص

شركت‌هاي سهامي خاص از جمله پر طرفدارترين شركت‌هايي هستند كه افراد دوست دارند در آن سرمايه‌گذاري كنند و يا خودشان اقدام به تأسيس اينگونه از شركت‌ها كنند. اما قبل از هر چيز بايد به اين مورد هم توجه كنيد كه شركتي كه قصد داريد در آن سرمايه‌گذاري كنيد و يا خودتان قصد تأسيس آن را داريد، مسئوليت بدهي آن بر عهده چه كسي است. براي درك اين موضوع لطفاً تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد.

بدهي در شركت‌ سهامي خاص چيست؟

بدهي را مي‌توان نوعي تعهد مالي به حساب آورد. تعهدي است كه شركت عليه خود و به نفع ديگران پذيرفته است. حتي اگر افرادي ديگر بدهكار شناخته شوند، اين بدهي شركت است و بر اساس قانون آن‌ها نمي‌توانند از پرداخت آن سر باز زنند. بر اين اساس سهامداران، مديران، يا اعضاي هيئت مديره و يا مدير عامل مسئول پرداخت بدهي شركت‌ها نيستند. چراكه شركت شخصيتي مستقل از اين افراد دارد.

براي آشنايي با ضوابط مربوط به انواع شركت سهامي كليك كنيد.

مسئوليت شركا در مورد بدهي شركت

در اين خصوص شركت‌ها به سرمايه‌اي و شخصي تبديل مي‌شوند و اين مسئوليت در آن‌ها ابعاد قانوني متفاوتي پيدا مي‌كند.

شركت سرمايه‌اي

شركت‌هاي سرمايه‌اي روي سرمايه‌هايي كه شركا وارد شركت مي‌كنند، ارزش پيدا مي‌كنند. از اين رو آن‌ها فقط مسئول سرمايه‌ها هستند، نه مسئول بدهي شركت. در واقع شركا در قبال بدهي شركت سرمايه‌اي مسئوليتي نخواهند داشت. شركت‌ها نبايد براي پرداخت بدهي به سهامداران، سرمايه‌گذاران و يا شركا روي آورند. چون آن‌ها مسئوليتي ندارند. تنها شركت با تمام دارايي‌اش مسئول پرداخت تمام طلب طلبكارانش است. شركت سهامي خاص نيز در همين دسته قرار مي‌گيرد.

شركت خصوصي

در شركت‌هاي شخصي اشخاص بيشترين اهميت را دارند. از اين رو مسئوليت پرداخت بدهي در شركت‌هاي شخصي شركا هستند. مثلاً شركت‌هاي تضامني كه در صورت به وجود آمدن بدهي، شركا مسئوليت پرداخت بدهي را بر عهده دارند.

براي انجام تمامي امور مربوط به ثبت شركت ها كليك كنيد.

مسئوليت پرداخت بدهي در شركت سهامي عام و خاص

در اين شركت‌ها صاحبان سهام به ميزان مبلغ اسمي سهام شان مسئول پرداخت بدهي مي‌باشند. به‌طور مثال مثلاً اگر سرمايه شركت، يك ميليارد ريال منقسم به يك ميليون سهام هزار ريالي باشد و يكي از سهام داران داراي ۱۰ درصد سهم معادل صد هزار سهم هزار ريالي (صد ميليون ريال) سهم باشد در مورد بدهي‌هاي شركت، فقط تا ميزان صد ميليون ريال، مسئول خواهد بود.

بنابراين در وهله نخست، اين شركت‌ها بدون توجه به تعداد و نوع مسئوليت شركاء و سهامدارانشان، مسئول پرداخت بدهي‌ها و انجام تعهداتش مي‌باشند و در صورتي كه اموال و سرمايه شركت براي پرداخت بدهي‌ها و انجام تعهدات شركت كفايت نكرد پس از انحلال شركت، نوبت به مسئوليت شركاء و سهامداران نمي‌رسد. مگر اينكه قصور آن‌ها اثبات شود.

بدهي مالياتي

از نظر قانوني و قانون ماليات در كشور، مسئوليت هر بدهي در خصوص ماليات با آخرين مديران آن شركت است. ولي از ديد قانون تجارت مسئوليت‌هاي مالي هر شخص حقوقي با مديران آن است و هميشه نسبت به دوره مديريتشان مسئوليت دارند. در واقع اگر شركتي در خصوص ماليات بدهكار باشد، كل شركت بايد از محل وجوه و داراي‌ها نسبت به پرداخت آن اقدام كنند.

براي آشنايي با نحوه خروج از شركت سهامي خاص كليك كنيد.

استثنا پرداخت بدهي شركت سهامي خاص

البته در مواردي قانوني مديران و سهامداران نيز براي پرداخت بدهي‌هاي شركت مسئول شناخته مي‌شوند. اگر اين بدهي به دليل تخلفات هيئت مديره و يا مدير عاملان باشد، اشخاص نام برده شده به صورت فردي و يا مشترك مسئول پرداخت بدهي هستند. به‌خصوص زماني كه شركت ورشكسته شود يا دارايي‌هاي آن براي پرداخت بدهي‌هاي آن كافي نباشد، با اثبات تخلف مديران از مقررات اساسنامه يا ساير مقررات كه باعث ورشكستگي شركت شده است مي‌توان تا ميزاني از ديوني كه شركت قادر به پرداخت آن‌ها نيست را از مديران مطالبه كرد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سؤالات متداول

شركت‌هايي كه مسئوليت محدود دارند چگونه بدهي خود را پرداخت مي‌كنند ؟

شركاء فقط تا ميزان سرمايه‌اي كه در شركت با مسئوليت محدود دارند مسئول بدهي شركت در برابر اشخاص ثالث خواهند بود.

چگونه روند قانوني را براي پرداخت بدهي خود انجام دهيم ؟

شما بايد با مشاوران حقوقي در اين زمينه صحبت كنيد و نسبت به پرداخت بدهي شركت، بهترين را برگزينيد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص بدهي شركت سهامي خاص، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون بدهي شركت سهامي خاص پاسخ دهند.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: بدهي شركت سهامي خاص

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بدهي شركت سهامي خاص،
موضوع:
[ ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۰۹:۴۵ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی