vakiel
ارائه خدمات حقوقي

جرم به معناي عملي غيرقانوني است كه توسط قانونگذاران منع شده است و مجرم نيز به كسي گفته مي‌شود كه مرتكب جرم‌ شده باشد. جرائم‌ انواع مختلفي دارند و هر فردي كه‌ مرتكب جرمي شود بر اساس جرم ارتكابي‌اش مجازات خواهد شد. گاهي اوقات افراد از به اجرا درآوردن جرم پشيمان مي‌شوند كه در اين مواقع ممكن است شروع به جرم صورت گرفته باشد. در ادامه قصد داريم در خصوص شروع به جرم و مجازات قانوني آن توضيحات مفصلي را در اختيارتان قرار دهيم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

منبع: شروع به جرم | تعريف قانوني – مجازات – دامنه شمول شروع به جرم

شروع به جرم به چه معناست‌‌‌‌‌ ؟

شر‌وع به جرم به معناي به اجرا در آوردن جرم بوده كه فرد مجرم پس از مدتي به دلايل مختلف از اين كار دست مي‌كشد و ارتكاب جرم را ادامه‌ نمي‌دهد. در اين صورت مي‌توان گفت كه شر‌وع به جرم صورت گرفته است. در قانون كشور ما شر‌وع به جرم نيز يك جرم جداگانه به حساب مي‌آيد و براي آن مجازات به خصوصي در نظر گرفته شده است. البته ‌شر‌وع به جرم در خصوص تمامي جرائم شامل مجازات نمي‌شود و تنها در برخي موارد كه قانونگذار تعيين كرده است مي‌توان براي مجرم مجازات در نظر گرفت.

شروع به جرم در خصوص كدام جرائم اعمال مي‌شود‌‌‌‌‌ ؟

همانطور كه گفتيم شر‌وع به جرم در خصوص همه جرائم شامل مجازات نمي‌شود و تنها در برخي موارد فردي كه ارتكاب جرم را آغاز كرده است طبق قانون مجازات مي‌شود. برخي جرايم به دليل ماهيتشان امكان تحقق شروع به جرم در خصوصشان وجود ندارد. در ادامه به بيان برخي مصاديق جرائمي كه در صورت شر‌وع به جرم شامل مجازات مي‌گردند مي‌پردازيم:

  • شر‌وع نمودن به جعل و تزوير.
  • شر‌وع نمودن به حرق عمارت.
  • شر‌وع به خرابكاري كردن در تاسيسات عمومي.
  • شر‌وع نمودن به آدم ربائي.
  • شر‌وع نمودن به جرم قتل عمدي.
  • شر‌وع نمودن به سرقت مشدد.
  • شر‌وع نمودن به ارتشا.
  • شر‌وع نمودن به كلاهبرداري.
  • شر‌وع نمودن به اختلاس.
  • و…

مجازات شروع به جرم

شر‌وع به عملي كه در قانون منع گرديده و خلاف اعلام شده است جرم مي‌باشد و شامل مجازات مي‌شود. مجازات شر‌وع به جرم با توجه به درجه و شدت جرم مورد نظر تعيين مي‌شود كه به شرح زير مي‌باشد:

  • شر‌وع به جرم در خصوص جرائم با مجازات سلب حيات، حبس دائم و حبس تعزيري درجه يك الي سه: مجازات شر‌وع به جرم حبس تعزيري درجه چهار خواهد بود.
  • شر‌وع به جرم در خصوص جرائم با مجازات قطع عضو و حبس تعزيري درجه چهار: حبس تعزيري درجه ۵.
  • شر‌وع به جرم در خصوص جرائم با مجازات شلاق حدي، حبس تعزيري درجه پنج: مجازات شر‌وع به جرم حبس تعزيري، شلاق و جريمه نقدي درجه ۶ خواهد بود.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص شروع به جرم، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون شروع به جرم پاسخ دهند.

 

سوالات متداول

مفهوم شر‌وع به جرم چيست‌‌‌‌‌ ؟

شر‌وع به جرم يعني فردي قصد ارتكاب جرمي را دارد و آن را به اجرا در مي‌آورد اما بعد از مدتي از ارتكاب آن دست مي‌كشد.

شر‌وع نمودن به آدم ربايي شامل مجازات مي‌شود‌‌‌‌‌ ؟

بله شر‌وع نمودن به آدم ربايي نيز شامل مجازات خواهد شد كه توضيحات كامل‌‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: شروع به جرم | تعريف قانوني – مجازات – دامنه شمول شروع به جرم

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۱۸:۱۸ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی