vakiel
ارائه خدمات حقوقي

آيا براي جرم ضبط صدا مجازاتي هم در نظر گرفته شده است؟ ضبط صدا از ديرباز تا كنون به وسيله دستگاه‌هاي مختلف صورت گرفته است. براي مثال صداي خبرنگاران ضبط مي‌شود تا از آن استفاده شود‌. اما بعضي از ضبط صداها جرم محسوب مي‌شوند. در ادامه قصد داريم جرم ضبط صدا و مجازات آن را به طور كلي برايتان شرح دهيم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: جرم ضبط صدا | مجازات ضبط صداي مخفيانه – ارزش ضبط صدا در دادگاه

جرم ضبط صدا به صورت مخفيانه

در برخي موارد ديده شده است كه افراد مكالمه تلفني خود را با شخصي ديگر ضبط مي‌كنند و‌ يا وقتي در جمعي نشسته‌اند صداي افراد را با دستگاه‌هاي مختلف ضبط نموده و از آن صداي ضبط شده سوء استفاده مي‌كنند.

طبق قانون ضبط صدا بدون اجازه گرفتن از افراد جرم محسوب مي‌شود و فرقي نمي‌كند كه از صداي ضبط شده سوء استفاده شود يا خير. در صورتي كه صداي فردي بدون اجازه‌اش ضبط شود او مي‌تواند با مراجعه به دادگاه خواهان مجازات فرد ضبط كننده شود.

ضبط صدا براي اثبات جرم

در برخي موارد ديده شده است افراد صداي ديگري را ضبط مي‌كنند تا به عنوان مدرك در دادگاه بر عليه او استفاده كنند و يا به اين وسيله بتوانند جرم فرد را در دادگاه اثبات نمايند. در اين باره بايد بگوييم كه مكالمه تلفني ضبط شده و‌ يا هر صداي ديگري كه افراد براي اثبات جرم آن را ضبط مي‌كنند در دادگاه ادله محكمه پسندي محسوب نمي‌شود و سنجيدن اعتبار آن به نظر قاضي بستگي دارد.

بعضي از افراد تصور مي‌كنند كه اگر فردي به صورت تلفني آن‌ها را تهديد كرد و يا فحاشي نمود مي‌توانند با ضبط صداي او جرمش را اثبات كنند كه در اين خصوص بايد بگوييم اثبات فحاشي و تهديد نيز از اين طريق امكان پذير نيست و مي‌بايست براي اثبات آن‌ها دو نفر شاهد به دادگاه ارائه نمود.

قانون گذار چه مجازاتي را براي ضبط كننده صدا بدون اجازه افراد در نظر گرفته است ؟

طبق قانون كسي كه صداي ديگران را بدون رضايت آن‌ها ضبط مي‌كند مستحق مجازات است و مجازات او بر حسب ميزان جرمي كه مرتكب شده است اعمال مي‌شود. مجازات فرد ضبط كننده صدا به شرح زير مي‌باشد:

مجازات فرد ضبط كننده بدون سوء استفاده از صدا

چنانچه فردي مرتكب جرم ضبط صدا بدون اجازه افراد شود اما از آن صداي ضبط شده هيچ گونه سوء استفاده‌اي نكند قانون او را به تحمل ۳ تا ۱۶ ماه حبس محكوم مي‌كند. البته اين مجازات در صورتي اجرا مي‌شود كه فرد شاكي خصوصي داشته باشد و همچنين مجازات او نيز قابل جايگزيني بوده و مي‌تواند با پرداخت جريمه نقدي مجازات خود را تبديل كند.

مجازات ضبط كننده صدا به همراه سوء استفاده از آن

چنانچه فردي صداي ديگري را بدون رضاي او ضبط كند و سپس با آن صدا اقدام به تهديد طرف مقابل نمايد و يا اين كه صدا را پخش كند تا به فرد آسيب بزند و يا آبروي او را ببرد مجازات سنگين‌تري نسبت به فردي دارد كه فقط صدا را ضبط كرده است. مجازات اين گونه مجرمين تحمل ۱۶ ماه تا دو سال حبس مي‌باشد و ممكن است قانون گذار مجرم را جريمه نقدي نيز كند كه جريمه نقدي او تا چهل ميليون ريال مي‌باشد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه ضبط صدا و مجازات آن به سايت وكيل دات كام مراجعه نماييد و از خدمات ويژه اين سايت بهره‌مند گرديد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص جرم ضبط صدا، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون جرم ضبط صدا پاسخ دهند.

سوالات متداول

آيا مي‌توان از فرد ضبط كننده صدا بدون اجازه شكايت نمود ؟

بله ضبط صدا بدون اجازه جرم است و مجرم طبق قانون مجازات مي‌شود.

آيا مجرمين ضبط صدا بدون اجازه مي‌توانند مجازات خود را تبديل و يا جايگزين كنند ؟

بله مجازات آن‌ها قابل تبديل مي‌باشد.

آيا مي‌توان از ضبط صدا براي اثبات جرم استفاده كرد ؟

خير ضبط صدا اعتبار قانوني صد در صدي در دادگاه ندارد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: جرم ضبط صدا | مجازات ضبط صداي مخفيانه – ارزش ضبط صدا در دادگاه

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۰۷:۴۸ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی