vakiel
ارائه خدمات حقوقي

جرم فساد و فحشا به معناي اعمالي است كه ارتكاب آن‌ها زشت و قبيح باشد. متاسفانه امروزه در موارد زيادي ديده مي‌شود كه مردم مرتكب اين نوع جرائم مي‌شوند. براي مثال زنا يكي از مصاديق فساد و فحشا مي‌باشد كه مجرمين مرتكب آن مي‌شوند. جرائم فساد و فحشا در قانون مجازات مشخصي دارند و گاهي شديد‌‌‌ترين مجازات براي مجرم در نظر گرفته مي‌شود. اما نكته مهم اين است كه، تنها ارتكاب فساد و فحشا جرم نبوده و در صورتي كه فردي مردم را تشويق به ارتكاب اين نوع جرائم نمايد نيز، به عنوان مجرم شناخته مي‌شود. جرم اشاعه فساد و فحشا در واقع‌‌‌ ترغيب و تشويق مردم به ارتكاب فساد و فحشا مي‌باشد. در ادامه اين مطلب قصد داريم در خصوص جرم اشاعه فساد و فحشا توضيحات مفيد و مختصري را خدمت شما عزيزان ارائه نماييم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: فساد و فحشا | مجازات و عناصر جرم فساد و فحشا چيست

جرم اشاعه فساد و فحشا چيست‌ ؟

جرم اشاعه ‌فسا‌د و فحشا يكي از جرائم قبيح و زشت مي‌باشد كه قانونگذار به تعريف آن پرداخته است. مطابق قانون اشاعه ‌فسا‌د و فحشا به معناي تشويق و ترغيب مردم به انجام فحشا و ‌فسا‌د، و يا تاسيس مراكز انجام ‌فسا‌د و فحشا مي‌باشد. در اين مراكز جرم ‌فسا‌د و فحشا صورت مي‌گيرد.

براي مثال برخي از مجرمين مراكزي را تاسيس مي‌كنند كه در آن‌ها زنان و مردان مجرم به ارتكاب زنا مي‌پردازند. در اين صورت فرد تاسيس كننده آن مركز به جرم اشاعه ‌فسا‌د و فحشا محكوم گرديده، و مجازات تعيين شده در قانون شامل حال او خواهد شد.

مجازات تعيين شده در قانون براي جرم اشاعه فساد و فحشا

قانونگذار براي ارتكاب جرم ‌فسا‌د و فحشا مجازات نسبتا شديدي را در نظر گرفته است. اعمال اين نوع مجازات مي‌تواند از تكرار دوباره اين جرائم توسط متهم جلوگيري نمايد. مجازات اين جرم به قرار زير است:

  • مطابق قانون چنانچه فردي مردم را به انجام ‌فسا‌د و فحشا ترغيب نمايد و يا محلي را براي انجام اين جرم تاسيس و اداره كند، به حبس از يك تا ده سال محكوم خواهد شد. علاوه بر اين محلي كه براي انجام اين جرم تاسيس شده است نيز بسته خواهد شد.

عناصر تشكيل دهنده جرم اشاعه فساد و فحشا

جرم اشاعه ‌فسا‌د و فحشا نيز مانند اكثر جرائم داراي سه عنصر مادي، معنوي و قانوني مي‌باشد. اين عناصر در واقع جرم اشاعه ‌فسا‌د و فحشا را تشكيل مي‌دهند، و در صورت عدم وجود آن‌ها مي‌توان گفت كه جرم صورت نگرفته است. سه عنصر تشكيل دهنده اين جرم به قرار زير مي‌باشند:

  • عنصر مادي

عنصر مادي تاسيس محل وقوع جرم ‌فسا‌د و فحشا يا ترغيب مردم به اين جرم مي‌باشد، كه اگر توسط شخصي انجام بگيرد عنصر مادي جرم پديد مي‌آيد.

  • عنصر معنوي

عنصرمعنوي اين جرم يعني فرد با نيت قبلي و از روي عمد مرتكب آن شده باشد.

  • عنصر قانوني

عنصر قانوني نيز به اين معناست كه عمل ارتكابي در قانون جرم بر شمرده شده باشد كه، در قانون اشاعه ‌فسا‌د و فحشا جرم تلقي مي‌شود.

مصاديق جرم اشاعه فسا‌د و فحشا كدامند‌ ؟

ارتكاب اعمال بسيار زيادي مي‌توانند جزو مصاديق جرم ‌فسا‌د و فحشا در جامعه به حساب بيايند. در زير دو مورد از مصاديق اين نوع جرم را بيام نموده‌‌ايم:

  • انتشار تصاوير مبتذل و مستهجن حاوي آميزش جنسي زن و مرد يا برهنه بودن آن‌ها در فضاي مجازي
  • بد حجابي و برهنگي زنان در ملا عام
  • تاسيس مكاني براي قمار
  • و…

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص اشاعه فسا‌د و فحشا، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون اشاعه فسا‌د و فحشا پاسخ دهند.

 

سوالات متداول

آيا ترغيب افراد به فساد و فحشا جرم است‌ ؟

بله اين عمل جرم تلقي شده و با عنوان اشاعه ‌فسا‌د و فحشا شناخته مي‌شود.

عنصر معنوي جرم اشاعه فساد و فحشا چيست‌ ؟

عنصر معنوي ‌فسا‌د و فحشا به اين معناست كه فرد با نيت خود و از روي عمد اين عمل را مرتكب شده باشد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: فساد و فحشا | مجازات و عناصر جرم فساد و فحشا چيست

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۳۶:۳۸ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی