vakiel
ارائه خدمات حقوقي

ارث عبارت است از حقوق و اموالي كه پس از مرگ مورث به ورثه تعلق مي‌گيرند. بر اساس ماده ۸۶۴ ق.م يكي از اشخاصي كه ارث به او تعلق مي‌گيرد هر يك از زوجين است. البته به شرطي كه هنگام فوت ديگري زنده باشد. موت و مرگ ممكن است حقيقي يا فرضي باشد كه در هر صورت، موجب تقسيم اموال و ارث مي‌شود. در اين نوشته به بررسي اين سوال مي‌پردازيم كه در چه صورت به زن از شوهرش ارث مي‌رسد؟ آيا در عقد موقت يا به زبان عاميانه همان صيغه نيز به زوجه ارث مي‌رسد؟

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: ارث صيغه | ارث عقد موقت – ارث بردن زن و فرزند در ازدواج موقت

ارث در عقد موقت

عقد موقت يا منقطعه عبارت است از عقدي كه تنها با خواندن صيغه عقد و با مدت و مهريه معلومي برقرار مي‌شود. در قانون مدني نيز در ماده ۹۴۰، تنها از ارث بردن زوجيني كه در عقد دائم يكديگر هستند صحبت شده است؛ بنابراين زني كه در عقد موقت مردي قرار دارد، از او ارث نمي‌برد. از نظر اغلب حقوقدانان و طبق قانون مدني شرط ارث بري هم در عقد موقت باطل است و اين امر نشدني است چرا كه قوانين راجع به ارث، از قوانين آمره و غير قابل تغيير هستند و نمي‌توان برخلاف آن‌ها عمل كرد.

ارث زوجه در صيغه يا همان ازدواج موقت

بر اساس ماده ۹۴۶ ق.م زن در صورت فرزند داشتن همسرش، يك هشتم از عين اموال منقول و يك هشتم از قيمت اموال غير منقول شوهرش را به ارث مي‌برد و در صورت فرزند نداشتن زوج، يك چهارم از كل اموال مرد به او تعلق مي‌گيرد. حال مي‌خواهيم بدانيم كه اين مقدار به زني كه در عقد موقت است هم تعلق خواهد گرفت يا خير؟

مطابق فقه و قانون و بر اساس مواد ق.م تنها زوجيني كه در عقد دائمي يكديگر قرار دارند از يكديگر ارث مي‌برند، البته در صورتي كه از دريافت ارث محروم نباشند.

پس زن در هيچ صورتي در ازدواج موقت ارث نمي‌برد مگر اينكه با مرد ازدواج دائم نمايد.

ارث فرزند از ازدواج موقت

فرزند مشروع مرد در هر حال مستحق ارث است. حال اين فرزند مي‌تواند حاصل عقد موقت باشد يا دائم. اين امر تفاوتي در تعلق ارث يا ميزان آن ايجاد نمي‌كند.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص ارث صيغه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون ارث صيغه پاسخ دهند.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: ارث صيغه | ارث عقد موقت – ارث بردن زن و فرزند در ازدواج موقت

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۰۴:۳۸ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی