vakiel
ارائه خدمات حقوقي

بخشيدن مهريه بدون اذن پدر چه قوانيني دارد؟ زوج و زوجه در حين عقد مبلغي را به صورت توافقي معين مي‌كنند كه به اين مبلغ مهريه گفته مي‌شود. مهريه حقي است كه پس از عقد نكاح بايد توسط مرد به زن پرداخت شود و زن مي‌تواند در هر زمان كه بخواهد آن را مطالبه كند. بخشيدن مهريه از جمله مواردي است كه توسط زنان صورت مي‌گيرد و با وجود اينكه عمل پسنديده‌ايست اما ممكن است مسائلي را به همراه داشته باشد. در ادامه توضيحات كامل‌تري را در خصوص بخشيدن مهريه بدون اذن پدر بيان نموده‌ايم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: بخشيدن مهريه بدون اذن پدر | اجبار زن به بخشش مهريه

مهريه چيست ؟

همانطور كه در بالا گفته شد مهريه حقي است كه در حين عقد به زن تعلق مي‌گيرد و مرد مي‌بايست آن را به طور كامل پرداخت كند. ميزان مهريه براي افراد مختلف متفاوت خواهد بود.

بخشيدن مهريه بدون اذن پدر

در برخي موارد ديده شده است كه زن با وجود شرايط مطلوب زندگي و رضايت كامل از همسر يا به علت تسهيل طلاق و گرفتن حضانت فرزندانش اقدام به بخشش مهريه خود مي‌كند. بخشش مهريه اين گونه است كه زن با مراجعه به دفاتر مربوطه اقرار مي‌نمايد كه مهريه خود را دريافت كرده و يا آن را كاملا بخشيده است.

اما سوال اينجاست كه آيا براي بخشش مهريه كه حق مسلم زن است به اذن پدر او نياز خواهد بود؟ در پاسخ به اين پرسش بايد بگوييم كه از نظر قانون براي بخشش مهريه هيچ نيازي به اذن پدر وجود ندارد و زن مي‌تواند هر موقع كه بخواهد مهريه خود را ببخشد. اما دفاتر ثبت اسناد براي بخشش مهريه اذن پدر را الزامي مي‌دانند.

چرا دفاتر ثبت اسناد اذن پدر را براي بخشش مهريه الزامي مي‌دانند ؟

همانطور كه مي‌دانيد براي بخشش مهريه در دفاتر ثبت اسناد اذن پدر كاملا الزامي مي‌باشد و دفترداران بدون اذن پدر سند بخشش مهريه را تنظيم نخواهند كرد و براي اين كار خود دلايلي را بيان مي‌كنند. يكي از اين دلايل مشكلاتي است كه پس از بخشش مهريه به وجود مي‌آيد.

براي مثال اگر زن مهريه خود را ببخشد و مرد بخواهد او را طلاق دهد زن پشيمان شده و اقرار خود را مبني بر بخشش مهريه را انكار مي‌كند و اين اصلي‌ترين دليلي است كه دفترداران بدون اذن پدر چنين سندي را تنظيم نخواهند كرد.

با رسيدن به سن قانوني، بخشيدن مهريه در دفاتر ثبت اسناد بدون اذن پدر امكان پذير است ؟

اگر زن كمتر از هجده سال سن داشته باشد نمي‌تواند براي بخشش مهريه خود اقدام كند اما در صورتي كه سن او بيشتر باشد نيز اذن پدر براي بخشش مهريه او الزامي خواهد بود.

براي دريافت مشاوره حقوقي تلفني مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

سولات متداول

آيا بخشش مهريه از نظر قانوني نياز به اذن پدر دارد ؟

خير. بدون اذن پدر نيز مي‌توان اقدام به بخشش مهريه كرد اما دفاتر ثبت اذن پدر را الزامي مي‌دانند.

پس از بخشش مهريه مي‌توان آن را دوباره مطالبه كرد ؟

خير.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: بخشيدن مهريه بدون اذن پدر | اجبار زن به بخشش مهريه

امتیاز:
بازدید:
[ ۲ فروردين ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۵۳:۲۹ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی