vakiel
ارائه خدمات حقوقي

راه هاي مهاجرت در موقعيت هاي مختلف چيست؟ مهاجرت انسان‌ها داراي قدمتي به اندازه تاريخ زندگي آن‌ها است. البته معناي مهاجرت در گذر زمان تغيير كرده است. امروزه مقصود از مهاجرت نقل مكان از يك كشور به كشوري ديگر با اهداف شغلي، تحصيلي و زندگي است. دلايل زيادي براي مهاجرت وجود دارد. از جمله مهم‌ترين آن دلايل، مشكلات اقتصادي و امنيتي است. مهاجرت راه‌ها و روش‌هاي مختلفي دارد. در ادامه اين مطلب به معرفي راه‌هاي معمول يك مهاجرت مي‌پردازيم.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: راه هاي مهاجرت | كم هزينه ترين راه براي مهاجرت چيست؟

راه هاي مهاجرت

روش‌هاي متعددي براي مهاجرت وجود دارد. بهترين راه هاي مهاجرت آن است كه با توجه به انگيزه و قصد شما از مهاجرت همچنين سرمايه اوليه شما مشخص مي‌گردد. به‌طور كلي مي‌توانيم روش‌هاي معمول براي مهاجرت را به 7 روش تقسيم كنيم.

البته روش‌هاي غيرقانوني نظير پناهندگي نيز وجود دارد. اين روش هم مخاطرات بالايي دارد و هم نتيجه اطمينان بخشي از آن موجود نيست. بنابراين به هيچ عنوان براي مهاجرت روش پناهندگي را توصيه نمي‌كنيم. اما 7 روش قانون و معمول براي مهاجرت شامل، مهاجرت از طريق كار (مهاجرت شغلي)، تحصيل، سرمايه‌گذاري، راه‌اندازي استارتاپ، تولد فرزند، خانواده و ازدواج مي‌شود.

مهاجرت شغلي

بخش قابل توجهي از مهاجرت‌هاي جهاني مربوط به مهاجرت شغلي مي‌شود. وجود شرايط مناسب شغلي و رفاه زندگي در برخي از كشور‌هاي جهاني، افراد را ترغيب مي‌كند. تا براي آينده شغلي و رفاه زندگي خود به اين كشور‌ها مهاجرت نمايند. از طرفي برخي از كشور‌ها با توجه به كمبود نيروي كار، تعداد زيادي از افراد متقاضي مهاجرت شغلي را مي‌پذيرند. كشورهايي نظير كانادا، آلمان، امارات و استراليا از جمله اين كشور‌ها مي‌باشند.

لازم به ذكر است براي مهاجرت شغلي و تخصصي شرايط ويژه‌اي لازم است. اگر قصد مهاجرت شغلي به كشوري را داريد؛ بايد شرايط مربوط به اين نوع مهاجرت در كشور مقصد را مطالعه كنيد. بر اساس آمار‌هاي جهاني حدود 170 ميليون نفر از افراد تحت عنوان مهاجرت شغلي در كشور‌هايي غير از كشور خود زندگي مي‌كنند.

تحصيل از راه هاي مهاجرت

يكي از روش‌هاي پرطرفدار مهاجرت به خصوص در ميان جوانان، مهاجرت تحصيلي است. افراد زيادي سالانه با عنوان مهاجرت تحصيلي به كشورهايي كه از دانشگاه‌هاي معتبر و سطح تحصيلي بالايي برخوردارند مهاجرت مي‌كنند. از مزاياي تحصيل در اين كشور‌ها مي‌توانيم. به شرايط زندگي خوب و شانس بالا براي اشتغال در شغل مناسب پس از تحصيل اشاره كنيم. خوب است بدانيد مهاجرين تحصيلي علاوه بر تحصيل مي‌توانند ساعاتي در روز را مشغول به كار شوند. به اين ترتيب هم هزينه‌هاي زندگي و تحصيل خود را تأمين مي‌كنند. و هم در صورت اشتغال به شغلي خوب سابقه كار كسب مي‌نمايند.

مهاجرت با سرمايه‌گذاري

مهاجرت با روش سرمايه‌گذاري را مي‌توانيم سومين روش پرطرفدار براي مهاجرت پس از مهاجرت شغلي و تحصيلي معرفي كنيم. سرمايه‌گذاري در يك كشور ديگر و دريافت اقامت آن كشور با توجه به قوانين هر كشور متفاوت است. و البته روش‌هاي مختلفي نيز براي سرمايه‌گذاري وجود دارد. مهم‌ترين روش‌هاي سرمايه‌گذاري براي مهاجرت شامل تمكن مالي، خريد ملك و خريد بيزينس مي‌شود. قابل توجه است كه برخي از كشور‌ها در راستاي توسعه اقتصادي خود برنامه‌هايي براي جذب سرمايه‌گذار از كشور‌هاي ديگر هستند.

مهاجرت از طريق راه‌اندازي استارتاپ

اگر شما از آن دسته افرادي هستيد كه يك ايده خلاقانه در ذهن داريد. و با اين ايده خلاقانه به دنبال راه‌اندازي يك كسب‌وكار مي‌باشيد. مي‌توانيد به وسيله اين ايده به كشور مدنظر خود مهاجرت نماييد. و در آن كشور ايده و كسب‌وكار سودمند خود را راه‌اندازي نماييد. شما مي‌توانيد با راه‌اندازي يك كسب‌وكار از كشور مدنظرتان اقامت دريافت نماييد. تعداد زيادي از كسب‌وكارهاي موفق در كشورهاي خارجي توسط مهاجرين آن راه‌اندازي شده است.

تولد فرزند از راه هاي مهاجرت

مهاجرت از طريق تولد فرزند به اين صورت است. كه در برخي از كشورها اگر كودكي در خاك آن كشور به دنيا بيايد؛ مي‌تواند تابعيت آن كشور را دريافت نمايد. به اين روش از اهداي تابعيت، سيستم خاك گفته مي‌شود. اما برخي از كشور‌ها مثل ايران تنها تولد از پدر و گاها مادر ايراني باعث اهداي تابعيت ايراني به كودك مي‌شود. و اين نوع از اهداي تابعيت را سيستم خون مي‌گويند. در كشورهاي اروپايي هم سيستم خون و هم سيستم خاك پذيرفته‌شده است. مثلا اگر در كشورهاي اروپايي فرزند خود را متولد كنيد؛ كودك شما امكان مهاجرت به و زندگي در آن كشور را خواهد داشت. و در شرايطي پدر و مادر كودك نيز مي‌توانند در كشور مقصد اقامت دريافت كنند.

مهاجرت از طريق خانواده

مهاجرت از طريق خانواده نيز در صورتي است كه فردي از خانواده در كشور مقصد اقامت داشته باشد. به عنوان مثال براي شغل يا تحصيل مهاجرت كرده است يا به هر نحو ديگري در كشور مقصد زندگي مي‌كند و اقامت دارد. بر اساس شرايط قانون كشور مقصد امكان دعوت از برخي از اعضاي خانواده نيز به آن كشور براي مهاجر وجود دارد.

ازدواج از راه هاي مهاجرت

ازدواج يكي از روش‌هاي دريافت اقامت و حتي تابعيت يك كشور ديگر است. به اين صورت كه بايد با يكي از شهروندان و تابعين كشور مقصد ازدواج نماييد. در اين صورت امكان دريافت اقامت و بعد از مدتي دريافت تابعيت كشور مورد نظر را داريد. اما براي اينكه در اين مورد تقلبي وجود نداشته باشد طبق قوانين كشورهاي مختلف راستي آزمايي‌هاي متعددي را براي درستي ازدواج و قلابي نبودن آن انجام مي‌دهند.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سؤالات متداول

راه هاي مهاجرت چيست ؟

7 روش قانوني و معمول براي مهاجرت شامل، مهاجرت از طريق كار (مهاجرت شغلي)، تحصيل، سرمايه‌گذاري، راه‌اندازي استارتاپ، تولد فرزند، خانواده و ازدواج مي‌شود.

مهاجرت از طريق پناهندگي به چه صورت است ؟

روش‌ غيرقانوني نظير پناهندگي براي مهاجرت، هم مخاطرات بالايي دارد و هم نتيجه اطمينان بخشي از آن موجود نيست. بنابراين به هيچ عنوان براي مهاجرت روش پناهندگي را توصيه نمي‌كنيم.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: راه هاي مهاجرت | كم هزينه ترين راه براي مهاجرت چيست؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۵۱:۰۸ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی