vakiel
ارائه خدمات حقوقي

در طول سال موارد زيادي از ازدواج‌ها در دفاتر رسمي ثبت مي‌شوند اما برخي از اين ازدواج‌ها به طلاق ختم مي‌شوند. وقتي زن و شوهر از يكديگر جدا مي‌شوند دادگاه آن‌ها را موظف مي‌كند كه حضانت فرزند بعد از طلاق خود را به عهده بگيرند‌ اما براي حضانت فرزند مي‌بايست برخي قوانين را رعايت كنند. در ادامه قصد داريم در رابطه با اجازه مادر براي خروج فرزند از كشور توضيحاتي را بيان كنيم، با ما همراه باشيد.

 


براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: اجازه مادر براي خروج از كشور | بررسي خروج فرزند از كشور بدون اذن مادر

 

اجازه مادر براي خروج فرزند از كشور

طبق قانون اگر پدر حضانت فرزند را به عهده داشته باشد و بخواهد كه بدون دريافت اجازه از مادر او را از كشور خارج نمايد چنانچه كودك زير هجده سال داشته باشد مادر مي‌تواند با‌مراجعه به دادگاه براي جلوگيري از خروج فرزند اقدام نمايد. 

جلوگيري از خروج فرزند چه مراحلي دارد و چه مداركي نياز است ؟

براي جلوگيري از خروج فرزند توسط پدر مي‌بايست مادر برخي مراحل قانوني را طي كند. در مرحله اول مي‌بايست‌ شناسنامه و كارت ملي خود و فرزندش را به دادگاه ارائه نمايد و از دادگاه بخواهد كه طي دادخواستي مانع خروج فرزند از كشور شود يعني فرزند را ممنوع الخروج كند. البته اين در صورتي است كه مادر دلايلي منطقي و قانوني براي ممنوع الخروج كردن فرزند داشته باشد و در غير اين صورت مادر قادر به ممنوع الخروج كردن فرزندش نخواهد بود.

اگر پدر فرزند را به طور غيرقانوني از كشور خارج كند مادر مي‌تواند او را بازگرداند ؟

در پاسخ به اين پرسش مي‌بايست بگوييم در صورتي كه پدر فرزند را به طور غير قانوني و بدون اطلاع مادر از كشور خارج نمايد مادر مي‌تواند با مراجعه به دادگاه خواهان بازگرداندن فرزندش به كشور شود.

در چه مواردي اجازه مادر براي خروج فرزند از كشور نياز نيست ؟

در برخي موارد نيز پدر اين حق را دارد كه فرزند را بدون اذن مادر از كشور خارج‌نمايد. چنانچه مادر در سلامت عقلي كامل نباشد يا خروج از كشور به صلاح فرزند باشد و يا فرزند بخواهد كه براي ادامه تحصيل كشور را ترك كند پدر اين حق را خواهد داشت كه او را از كشور خارج كند.

نكته: فرزند پس از هجده سالگي مي‌تواند بدون اجازه والدين خود از كشور خارج بشود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص اجازه مادر براي خروج از كشور، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون اجازه مادر براي خروج از كشور پاسخ دهند.

سوالات متداول

آيا بدون اذن مادر مي‌توان فرزند را از كشور خارج كرد ؟

خير اذن مادر براي خروج او كاملا الزامي است.

فرزند مي‌تواند براي ادامه تحصيل بدون اذن مادر از كشور خارج شود ؟

بله چون تحصيل به صلاح فرزند مي‌باشد.

اگر مادر در سلامت عقلي به سر نبرد پدر مي‌تواند بدون اذن او براي خروج فرزند از كشور اقدام كند ؟

بله.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
امتیاز:
بازدید:
[ ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ] [ ۰۶:۲۸:۳۹ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی