vakiel
ارائه خدمات حقوقي

ارجاع پرونده از شوراي حل اختلاف به دادگاه در چه زماني و با چه شرايطي انجام مي‌شود؟ زماني كه اختلاف و دعوايي پيش ‌‌‌مي‌آيد اولين سياست قوه قضائيه براي حل و فصل آن ارجاع دعوي به شوراي حل اختلاف ‌‌‌مي‌باشد‌‌‌. از اين رو شاهد رسيدگي به بسياري از اختلافات در شوراهاي حل اختلاف هستيم كه نتايج بسياري خوبي هم داشته‌‌‌‌‌اند. اما بعضا پيش ‌‌‌مي‌آيد كه شاهد انتقال پرونده از شورا به دادگاه باشيم‌‌‌. در ادامه به بررسي جوانب اين انتقال ‌‌‌مي‌پردازيم.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: ارجاع پرونده از شوراي حل اختلاف به دادگاه | انتقال پرونده از شورا به دادگاه

شوراي حل اختلاف و صلاحيت آن

همان طور كه از نام آن مشخص است شوراي حل اختلاف نهادي قضايي است كه براي حل دعوي از طريق صلح و سازش شكل گرفته است. بيشتر دعاوي كه به شورا ارجاع ‌‌‌مي‌شوند دعاوي هستند كه از اهميت و پيچيدگي كمتري برخوردار هستند. مانند دعاوي مربوط به اموال منقول تا 200 ميليون ريال.

شورا‌‌‌‌ها براي اين تشكيل شده‌‌‌‌‌اند تا از حجم پرونده دادگاه‌‌‌‌ها كاسته شده و قبل از ورود به پروسه هزينه بر و طولاني دادگاه پرونده با صلح و سازش حل گردد.

ارجاع پرونده از شوراي حل اختلاف به دادگاه

زماني كه دعوي مطرح ‌‌‌مي‌شود اگر از نظر مرجع قانوني امكان خاتمه دعوي با سازش و صلح باشد دعوي را به شورا ارجاع ‌‌‌مي‌دهد. طرفين دعوي اگر به هر دليلي از طريق سازش نتوانند جواب بگيرند ‌‌‌مي‌توانند درخواست ارجاع به دادگاه يا دادسرا را داشته باشند.

البته بايد به اين نكته نيز توجه نمود كه برخي از موارد به دليل جزئي بودن مسئله فقط در صلاحيت شورا هستند و به دادگاه منتقل ‌‌‌نمي‌شوند. اما در صورتي كه امكان بررسي در دادگاه باشد طرفين ‌‌‌مي‌توانند لايحه‌‌‌‌‌‌اي تنظيم كنند و در ضمن آن دلايل خود را مطرح نموده سپس درخواست آن‌‌‌‌ها به دادگاه ارجاع ‌‌‌مي‌شود.

معمولا در رويه قضايي به اين شكل ‌‌‌مي‌باشد كه تا زماني كه پرونده پيچيده و دشوار نشده است در شورا ‌‌‌مي‌ماند ولي هنگامي كه دعوي تشديد گردد به طوري كه ناگزير به انتقال پرونده باشد امكان بررسي دعوي در دادگاه به وجود خواهد آمد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

براي دريافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقي در مورد انتقال پرونده از شورا به دادگاه ‌‌‌مي‌توانيد از خدمات مشاوره حقوقي تهران وكيل دات كام بهره ببريد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص ا‌نتقال پرونده از شورا به دادگاه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون ا‌نتقال پرونده از شورا به دادگاه پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

آيا امكان انتقال پرونده از شورا به دادگاه وجود دارد‌‌‌‌‌‌ ؟

بله شورا براي صلح و سازش است. در صورتي كه اشخاص نتوانند با هم سازش كنند ‌‌‌مي‌توانند درخواست ارجاع پرونده به دادگاه را بدهند كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

آيا هر پرونده‌‌‌‌‌‌اي را ‌‌‌مي‌توان از شورا به دادگاه انتقال داد‌‌‌‌‌‌ ؟

خير تا زماني كه پرونده در صلاحيت شورا است و امكان صلح و سازش وجود دارد ‌‌‌نمي‌توان آن را به دادگاه منتقل نمود كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

امتیاز:
بازدید:
[ ۳ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۵۲:۰۹ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی