vakiel
ارائه خدمات حقوقي

يكي از اهداف ازدواج دائم، دوام زندگي مشترك زوجين و پايداري آن است اما گاهي در زندگي مشترك شرايطي پديد مي‌آيد كه ادامه زندگي مشترك را سخت و راهي جز برهم زدن و منحل كردن ازدواج باقي نمي‌گذارد. براي منحل كردن و از بين بردن نكاح راه حل‌هايي در قانون مدني آمده است مانند طلاق، فسخ نكاح، بذل مدت و… كه در اين مقاله به توضيح تفاوت طلاق با فسخ نكاح و همچنين بررسي موشكافانه شباهت‌ها و وجه تمايز اين دو مي‌پردازيم.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: تفاوت فسخ نكاح با طلاق

تعريف فسخ نكاح و طلاق

طلاق و فسخ نكاح مطابق ماده ۱۱۲۰ ق.م دو راه متفاوت منحل كردن نكاح و از بين بردن آثار آن هستند كه طلاق به درخواست زن، مرد و يا به صورت توافقي انجام مي‌گيرد. سه نوع طلاق وجود دارند كه عبارتند از: طلاق رجعي، طلاق بائن و طلاق خلع و مبارات.

فسخ نكاح روش ديگري براي منحل كردن نكاح به شمار مي‌رود كه به صورت يك طرفه و تنها با اراده يكي از طرفين قابل انجام است و بر اثر وجود دلايلي مانند عيوب، تدليس و تخلف از شرط صفت صورت مي‌گيرد. فسخ نكاح محدود به موارد مذكور در قانون است و ما در مقاله‌اي جداگانه به موارد فسخ نكاح پرداخته‌ايم.

تفاوت فسخ نكاح با طلاق

۱- طلاق عمل حقوقي تشريفاتي به شمار مي‌رود و انجام آن به آداب و مراحل خاصي مانند خواندن صيغه طلاق، حضور دو شاهد عادل و… نياز دارد؛ در حاليكه فسخ نكاح تنها با اراده صاحب حق فسخ، به طور يك طرفه و بدون نياز به تشريفات خاصي انجام پذير است.

۲- براي طلاق، فرد متقاضي به اجازه و حكم دادگاه نياز دارد و قاضي دادگاه براي داوري و اصلاح زوجين تلاش و تا حد امكان از بروز اين واقعه جلوگيري مي‌كند؛ اما فسخ نكاح بدون نياز به مجوز از سوي دادگاه و دخالت قاضي انجام مي‌گيرد.

۳- با اينكه مدت عده طلاق و فسخ نكاح يكسان است اما در طلاق رجعي، زوج مي‌تواند در زمان عده به نكاح برگردد اما فسخ نكاح اين اجازه را به مرد نمي‌دهد و برگشت او به ازدواج نيازمند بسته شدن مجدد عقد نكاح خواهد بود.

۴- وجود شرايطي خاص در زوجه، مانند به سر بردن در ايام عادت ماهانه، طلاق را به عقب مي‌اندازد و طلاق در اين ايام صحيح نيست؛ در صورتي كه وجود اين شرايط در فسخ نكاح ممنوعيت ايجاد نمي‌كنند.

۵- طلاق مخصوص ازدواج دائم است، ‌اما فسخ نكاح هم براي ازدواج دائم و هم منقطع كاربرد دارد.

شباهت هاي طلاق با فسخ نكاح

۱- هر دو از عوامل بر هم زدن و منحل كردن نكاح به شمار مي‌روند و آثار نكاح را از بين مي‌برند.

۲- يكسان بودن مدت زمان عده در طلاق و فسخ نكاح.

۳- يكسان بودن مهريه و احكام آن در طلاق و فسخ نكاح.

تفاوت در شرايط فسخ نكاح با طلاق

براي آن كه فسخ نكاح انجام گيرد زن يا مرد بايد شرايط خاصي را داشته باشند كه در مقاله فسخ نكاح مي‌توانيد در اين باره بخوانيد. براي طلاق نيز شرايط خاصي وجود دارد كه برخي از آن ها با شرايط فسخ نكاح مشترك هستند. با اين حال شرط هاي لازم براي موافقت دادگاه با دادخواست طلاق خانم ها متفاوت از دادخواست طلاق مردان است.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

شما مي‌توانيد جهت حل پرونده‌هاي حقوقي خود، دريافت مشاوره حقوقي تلفني و كسب اطلاعات حقوقي از كارشناسان و مشاوران مركز حقوقي وكيل دات كام كمك بگيريد.

 

سوالات متداول

آيا در فسخ نكاح مهريه به زوجه تعلق مي‌گيرد ؟

بله، احكام مهريه در فسخ نكاح همانند طلاق است و مهريه بايد پرداخت شود.

آيا مي‌توانم در زمان عده فسخ نكاح به خانواده و زندگي مشترك خود برگردم ؟

خير،‌ تا پايان يافتن مدت عده حق بازگشت به نكاح را نداريد و بعد از پايان اين زمان، بايد مجددا عقد نكاح ميان شما و همسرتان بسته شود.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: تفاوت فسخ نكاح با طلاق


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: تفاوت فسخ نكاح با طلاق،
موضوع:
[ ۱۳ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۳۲:۴۰ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

مدارك لازم براي ثبت ازدواج كدامند ؟ هدف از ازدواج و تشكيل خانواده رسيدن به پايداري و ثبات است كه اين امر آثار حقوقي مهمي را در زندگي زوجين ايجاد مي‌كند. بر اساس قانون مدني پس از عقد نكاح حقوق و تكاليفي براي زوجين ايجاد مي‌شود كه با ثبت ازدواج مسلم و قطعي مي‌شود. موارد درج شده در سند ازدواج با ثبت آن اعتبار مي‌يابد و از بروز اختلافات جلوگيري مي‌كند و اثبات حقوق زوجين را سهولت مي‌بخشد. ثبت ازدواج در دفاتر رسمي ثبت طلاق و ازدواج صورت مي‌گيرد و حضور زن و مرد براي ثبت آن الزامي است. در اين مقاله به الزامي بودن ثبت عقد نكاح دائم و همچنين مدارك لازم براي ثبت نكاح دائم و موقت مي‌پردازيم. براي كسب اطلاعات دقيق در مورد ثبت ازدواج كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: مدارك لازم براي ثبت ازدواج دائم و موقت

ثبت ازدواج دائم و موقت

ثبت ازدواج دائم الزاميست همانطور كه در ماده ۱۱۲۰ ق.م چنين بيان شده است كه ثبت ازدواج دائم براي حفظ بنيان و كيان خانواده الزامي است و اگر مردي اقدام به ازدواج دائم بدون ثبت رسمي آن كند، به مجازات حبس تعزيري تا يك سال محكوم مي‌گردد. همچنين در قانون حمايت از خانواده آمده است كه مردي كه ازدواج دائم را ثبت نكند، علاوه بر اجبار او به ثبت واقعه به صورت رسمي، به جزاي نقدي درجه پنج يا حبس تعزيري درجه هفت نيز محكوم مي‌گردد.

بيشتر بخوانيد : ثبت ازدواج دائم

همانطور كه در بالا اشاره شد قانونگذار تنها ثبت ازدواج دائمي را الزامي دانسته است و براي عدم ثبت آن مجازات در نظر گرفته است. بنابراين ثبت ازدواج موقت لزومي ندارد و تنها خواندن صيغه محرميت و ايجاب و قبول طرفين براي بسته شدن اين عقد كافي است. اما گاهي زن و مردي كه قصد ازدواج موقت دارند بنا به دلايلي چون مطمئن شدن از صحت ازدواج، پيشگيري از بروز اختلافات ناشي از عدم ثبت نكاح و همچنين آسان‌تر شدن اثبات حقوق زوجين تصميم مي‌گيرند كه ازدواجشان را در دفاتر رسمي ازدواج و طلاق ثبت كنند. البته بايد توجه داشت ازدواج موقت در شاسنامه ثبت نمي‌گردد.

بيشتر بخوانيد : ثبت ازدواج موقت

براي ثبت ازدواج دائم و موقت، علاوه بر حضور زن و مرد و شاهدان آن‌ها در محضر، به يك سري مدارك نيز نياز است كه در ادامه آن‌ها را نام مي‌بريم.

مدارك مورد نياز براي ثبت ازدواج دائم

ثبت ازدواج دائم الزامي است و وجود افراد و مدارك زير براي ثبت آن در دفاتر رسمي ثبت ازدواج و طلاق نياز است:

۱- شناسنامه عكس دار و كپي از صفحات اول و دوم آن‌ها.

۲- كارت ملي زوجين و كپي آن‌ها.

۳- جواب آزمايش ازدواجي كه از صدور آن بيش از يك ماه نگذشته باشد.

آزمايش ازدواج براي اطمينان يافتن از سلامتي طرفين است و مواردي مانند آزمايش تالاسمي، هموفيلي، اعتياد و بيماري‌هاي مقاربتي، واكسن كزاز و… را در بر مي‌گيرد.

۴- حضور پدر و جد پدري و يا وكيل آنان، همچنين شناسنامه و كارت ملي آنان در صورتي كه زن دوشيزه باشد الزامي است. اگر پدر زوجه فوت كرده باشد گواهي فوت او و حضور جد پدري يا وكيل او لازم است.

۵- طلاق نامه و يا گوهي فوت شوهر در صورتي كه زن دوشيزه نباشد. در اين صورت حضور پدر و جد پدري و رضايت آنان نياز نيست.

۶- حضور سه شاهد عاقل و بالغ جهت امضاي سند ازدواج.

مدارك لازم براي ثبت ازدواج موقت

ثبت ازدواج موقت الزامي نيست اما در صورت تصميم گيري زوجين مبني بر ثبت آن در دفاتر رسمي ثبت ازدواج يا همچنين در موارد الزامي ثبت نكاح موقت وجود مدارك زير نياز است:

۱- شناسنامه عكس دار و كپي از صفحات اول و دوم آن‌ها.

۲- كارت ملي و كپي آن‌ها.

۳- در صورت دوشيزه بودن زن به حضور پدر يا جد پدري يا وكيل آن‌ها همراه شناسنامه يا كارت ملي آن‌ها نياز است و در صورت فوت پدر زوجه گواهي فوت ايشان بايد آورده شود.

۴- در صورت باكره نبودن زوجه نيازي به حضور پدر و جد پدري و همچنين رضايت آن‌ها نيست.

بيشتر بخوانيد : وكالت در ازدواج

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص مدارك لازم براي ثبت ازدواج دائم و موقت، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون مدارك لازم براي ثبت ازدواج دائم و موقت پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: مدارك لازم براي ثبت ازدواج دائم و موقت


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۲۸:۱۴ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

معمولا افرادي كه از كشور‌هاي ديگر وارد ايران مي‌شوند، براي هرگونه فعاليتي نياز به رعايت برخي قوانين دارند. در واقع افراد خارجي براي فعاليت‌هاي اداري، تجاري و‌‌‌‌‌… مستلزم به رعايت اصول و قوانين ايران مي‌باشند. يكي از قوانيني كه براي افراد خارجي جهت فعاليت كاري در ايران وضع گرديده است، دريافت كد فراگير شركتي مي‌باشد. اين كد كاربرد‌هاي فراواني داشته و به فرد اجازه برخي فعاليت‌ها در ايران را مي‌دهد. در ادامه قصد داريم در خصوص كد فراگير شركت و نحوه دريافت آن توضيحات مفيد و مفصلي را خدمت شما عزيزان ارائه نماييم، با ما همراه باشيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: كد فراگير شركت

كد فراگير شركت

همانطور كه مي‌دانيد همه ما ايراني‌ها داراي يك كد ملي هستيم، كه براي احراز هويت خود از آن استفاده مي‌كنيم. در واقع اين كد مختص ما بوده و تنها مي‌تواند هويت شخص ما را احراز كند. كد فر‌‌اگير شركتي نيز مانند كد ملي مي‌باشد، كه افراد خارجي براي انجام فعاليت‌هايي مانند، امور مالياتي، امور بانكي، دريافت ويزا، شركت در آزمون‌هاي سراسري، استفاده از بيمه و‌‌‌‌‌….بايد آن‌ را دريافت كنند.

اما يكي از اصلي‌‌‌‌‌ترين كاربرد‌هاي اين كد عضويت فرد خارجي در شركت ايراني به عنوان يك كارمند يا عضو اصلي مي‌باشد. براي مثال فرض كنيد كه شما در ايران داراي يك شركت هستيد. حال اگر يك شخص خارجي بخواهد در شركت شما به عنوان يك كارمند يا يك عضو اصلي، مشغول به فعاليت شود، مستلزم دريافت كد فر‌‌اگير شركتي مي‌باشد. در نتيجه بايد گفت كد فر‌‌اگير شركتي مختص افراد خارجي بوده، و مانند يك كد ملي مي‌توانند از آن براي انجام فعاليت‌هاي مختلف استفاده كنند.

نحوه دريافت كد فراگير شركت و مدارك مورد نياز آن

افراد خارجي براي دريافت كد فر‌‌اگير شركتي مي‌بايست برخي مراحل را انجام دهند. اما قبل از انجام اين مراحل نياز به ارائه مدارك مورد نياز، براي دريافت اين كد مي‌باشد. مدارك مورد نياز براي دريافت اين كد براي اشخاص حقيقي و حقوقي، به شرح زير مي‌باشند:

مدارك مورد نياز براي اشخاص حقوقي

  • آدرس و كد پستي شركت
  • نام شركت به انگليسي و فارسي
  • موضوع فعاليت شركت
  • شهر محل تاسيس شركت
  • نوع شركت
  • شماره ثبت
  • مدارك‌ شخصي، كد ملي، شناسنامه و‌‌‌‌‌…

مدارك مورد نياز براي اشخاص حقيقي

  • اسكن عكس‌هاي پرسنلي متقاضي
  • تصاوير گذرنامه متقاضي
  • مدارك‌ شخصي

براي دريافت كد فر‌‌اگير شركتي نيز مي‌بايست مراحل زير را انجام دهيد:

  • ابتدا به سايت اداره ثبت شركت‌ها رجوع كنيد، نشاني اين سايت sherkat.ssaa.ir مي‌باشد. سپس در صفحه‌‌اي كه باز مي‌شود، يك منو مشاهده مي‌كنيد كه بايد در بش ميز خدمات الكترونيك بر روي درخواست كد فر‌‌اگير كليك كنيد‌.عكس
  • در مرحله دوم از شما اطلاعاتي درخواست مي‌شود، كه مي‌بايست درون سايت وارد كنيد. سپس سايت براي شما يك كد پيگيري ارسال مي‌كند‌.عكس
  • صدور اين كد ممكن است تا سه روز به طول بينجامد. در اين بازه زماني سه روز شما مي‌توانيد با استفاده از كد پيگيري خود، و رجوع به قسمت درخواست كد فر‌‌اگير شركتي، از روند و وضعيت صدور اين كد مطلع شويد.عكس

براي انجام امور ثبت شركت ها كليك كنيد.

مزاياي دريافت كد فراگير شركت براي اشخاص خارجي

دريافت كد فر‌‌اگير شركتي براي اشخاص خارجي مزاياي زيادي را به همراه خواهد داشت. به اين علت كه اين اشخاص با دريافت اين كد مي‌توانند فعاليت‌هاي زيادي را بدون هيچ مشكلي در ايران انجام دهند. در زير مزاياي دريافت كد فر‌‌اگير براي افراد خارجي را نام برده‌‌ايم:

  • افراد با دريافت كد فر‌‌اگير مي‌توانند براي اخذ گواهينامه رانندگي اقدام‌ نمايند.
  • با اخذ كد فر‌‌اگير افراد خارجي مي‌توانند از خدمات بيمه تامين اجتماعي استفاده كنند.
  • با اخذ اين كد همه افراد خارجي مي‌توانند در شركت‌هايي كه از قبل به ثبت رسيده‌‌‌اند، به عنوان يك‌ شريك‌ و يا عضو رسمي شروع به فعاليت كنند.
  • افراد با دارا بودن اين ‌كد مي‌توانند در آزمون‌هاي علمي يا كنكور در ايران شركت كنند.
  • با دريافت كد فر‌‌اگير شركتي افراد خارجي مي‌توانند شركت نيز در ايران ثبت و تاسيس كنند.
  • افراد داراي اين كد مي‌توانند امورات اداري خود را نيز در ايران، به راحتي به انجام برسانند.
  • با دريافت اين كد همه اشخاص خارجي قادر خواهند بود، كه براي افتتاح حساب بانكي خود در ايران اقدام كنند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سوالات متداول

آيا با اخذ كد فر‌‌اگير شركتي مي‌توان در ايران يك شركت تاسيس نمود‌‌‌ ؟

بله با اخذ اين كد علاوه بر ثبت و تاسيس شركت، افراد خارجي مي‌توانند به عنوان يك كارمند در شركت‌هاي ايراني مشغول به كار شوند.

آيا كد فر‌‌اگير شركتي شخصي است‌‌‌ ؟

بله كد فر‌‌اگير شركتي مانند كد‌ ملي ايرانيان كاملا شخصي بوده، و منحصر به فرد مي‌باشد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص كد فراگير شركتي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون كد فراگير شركتي پاسخ دهند.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: كد فراگير شركت


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: كد فراگير شركت،
موضوع:
[ ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۰۷:۲۱ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

آيا شما اتحاديه صنف دستگاه هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي تلفن همراه تهران را مي‌شناسيد؟ اتحاديه از افراد صنفي تشكيل مي‌شود كه جهت حفظ حقوق پيشه و حرفه مورد نظر خود در راستاي اهداف مشتركي گام برمي‌دارند. اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي تهران نيز يكي از اتحاديه‌هاي فعال و معتبر در اين شهر محسوب مي‌گردد. در ادامه مقاله قصد داريم كه اتحاديه صنف دستگاه هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي تلفن همراه تهران را معرفي نماييم.

براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: اتحاديه صنف دستگاه هاي مخابراتي ارتباطي و لوازم جانبي تلفن همراه تهران

اتحاديه دستگاه هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي تلفن همراه تهران

اتحاديه‌هاي اصناف از افراد خوشنام همان صنف و آگاهي از چند صنف مرتبط با هم تشكيل مي‌گردند. اعضاي صنف دستگاه مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي شهر تهران نيز با زيرپوشش دادن برخي از رسته‌هاي مرتبط اقدام به تشكيل يك اتحاديه در شهر تهران نمودند. اين اتحاديه باهدف احقاق حقوق افراد صنف و همچنين ايجاد يك همكاري مناسب در ميان خود تشكيل‌ شده است. هدف ديگر ايجاد اتحاديه بهبود بخشيدن خدمات ارائه شده به مصرف‌كنندگان و اجراي قوانين نظام صنفي مي‌باشد.

اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي شهر تهران توسط اعضاي هيئت‌مديره اداره مي‌شود. اعضاي هيئت‌مديره هر چهار سال يك‌بار با برگزاري انتخابات و راي شاغلين در صنف برگزيده مي‌گردند. هيئت‌مديره فعلي اتحاديه‌صنف دستگاه‌هاي مخابراتي‌و ارتباطي و لوازم جانبي شهر تهران شامل افراد زير مي‌باشد:

  • مهدي محبي در سمت رئيس اتحاديه
  • فريد خليلي در سمت نائب رئيس اول
  • عليرضا صميمي در سمت نائب رئيس دوم
  • جواد نيكبخت در سمت دبير هيئت‌مديره
  • سيد حسين سادات حسيني در سمت خزانه‌دار اتحاديه
  • آقايان تقي ظرافت جو و محمد دروديان به عنوان اعضاي معمولي هيئت‌مديره
  • مسعود بابايي در سمت بازرس اتحاديه

جهت شركت در اين انتخابات وارد سامانه ساران بشويد.

رسته‌هاي وابسته به اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي تهران

اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي تهران شامل ۱۰ رسته وابسته به خود مي‌باشد. كه اين رسته‌ها عبارت‌اند از:

  • فروش، تعمير و خدمات پس از فروش انواع گوشي
  • تعمير قطعات و فروش وسايل و لوازم‌يدكي تلفن وسايل مخابراتي
  • نصب، تعمير و راه‌اندازي دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي
  • فروش، تعمير، نصب، راه‌اندازي، برنامه‌ريزي و نگهداري پروژه مخابراتي
  • توليد قطعات گوشي تلفن، تلفن سانترال الكترونيكي و ديجيتالي
  • توزيع و توليد كارت‌هاي ارتباطي و اينترنتي با كاربري ديجيتالي
  • تهيه و مونتاژ شبكه‌هاي مخابراتي mdf كابل شهري و فيبر نوري
  • دفتر كار رسته‌هاي ۳ و ۴ و ۵ و ۶
  • فروش، نصب، راه‌اندازي و خدمات پس از فروش مراكز ارتباطي تحت شبكه voip
  • تعمير و خدمات پس از فروش گوشي تلفن همراه

براي دريافت جواز تعمير موبايل كليك كنيد.

وظايف و خدمات اتحاديه

وظايف و خدمات اتحاديه‌ها در قانون نظام صنفي تعريف شده است. اين قانون در ماده ۳۰ خود به شرح كامل وظايف اتحاديه‌هاي اصناف مي‌پردازد. يكي از وظايف بارز اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي تهران صدور و تمديد جواز كسب و نظارت بر فعاليت اعضاي اتحاديه مي‌باشد. علاوه بر اين موارد وظايف و اختيارات ديگري نيز بر عهده اتحاديه هست. نظير تشكيل كميسيون رسيدگي به شكايت حل اختلاف، وصول ماليات عوارض و هزينه خدمات به نمايندگي از سازمان‌هاي ديگر، برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي افراد صنفي و… .

براي آشنايي كلي با مراحل دريافت جواز كسب از اين اتحاديه كليك كنيد.

دوره‌هاي آموزشي و آزمون اتحاديه دستگاه‌هاي مخابراتي تهران

اين اتحاديه پيش از صدور جواز كسب جهت كسب آمادگي و افزايش سطح مهارت و دانش افراد صنفي خود گذراندن دوره آموزشي و قبولي در آزمون نهايي آن را الزامي كرده است. دوره آموزشي ممكن است به صورت داخلي و توسط اتحاديه و يا به صورت برون‌سپاري از طريق عقد قرارداد با مراكز آموزشي ارائه شود. همچنين دوره‌هاي آموزشي به صورت حضوري يا غيرحضوري قابل ارائه مي‌باشد. متقاضي براي شركت در دوره‌هاي آموزشي و آزمون نهايي آن احتياج به يك معرفي‌نامه از جانب اتحاديه و همچنين پرداخت هزينه آموزش و ارائه فيش آن دارند.

در پايان دوره‌هاي آموزشي آزمون برگزار مي‌گردد. اين آزمون براي افراد باسواد به صورت كتبي و سؤالات چهارگزينه‌اي است. و براي افراد بي‌سواد به صورت شفاهي ارائه مي‌شود. اگر متقاضيان ناموفق به كسب نمره قبولي در اولين آزمون نشدند مي‌توانند با پرداخت ۲۰ درصد هزينه آموزش مجدد در آزمون شركت نمايند. متقاضيان با كسب موفقيت در آزمون دوره آموزشي يك گواهينامه پايان دوره دريافت مي‌نمايند. اين گواهينامه به مدت ۵ سال اعتبار دارد. گواهي پايان دوره در سراسر كشور و براي تمامي اتحاديه‌ها معتبر است. همچنين اگر متقاضي قصد داشته باشد كه رسته واحد صنفي خود را تغيير دهد يا جابجا نمايد. نياز به گذراندن مجدد دوره آموزش و آزمون نخواهد داشت.

براي شركت در آزمون و امتحان كسب و كار، وارد سامانه آموزش اصناف بشويد.

آدرس و تلفن اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي تهران

اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي تهران در خيابان جمهوري، خيابان حافظ، جنب سازمان بورس، كوچه حسني (سام)، پلاك ۱۸ واقع‌شده است. شماره‌هاي تماس تلفن اين اتحاديه عبارت‌اند از:

۶۶۷۶۳۰۲۴_۰۲۱
۶۶۷۶۳۰۷۴_۰۲۱
۶۶۷۶۳۰۴۲_۰۲۱

اگر در مورد هزينه هاي پرداختي مساله اي برايتان پيش امده مي توانيد از طريق كميسيون رسيدگي به شكايات يا اتاق اصناف تهران يا شهرستان مربوطه اقدام كنيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سؤالات متداول

اعضاي هيئت‌مديره اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي تهران چگونه انتخاب مي‌شوند ؟
اعضاي هيئت‌مديره هر چهار سال يك‌بار با برگزاري انتخابات و راي شاغلين در صنف برگزيده مي‌گردند.

ساختمان اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي تهران در كجا واقع‌شده است ؟
اين اتحاديه در خيابان جمهوري، خيابان حافظ، جنب سازمان بورس، كوچه حسني (سام)، پلاك ۱۸ واقع‌شده است.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحاديه صنف دستگاه هاي مخابراتي ارتباطي و لوازم جانبي تلفن همراه تهران


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۵۳:۳۷ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

تكليف مهريه زن بعد از فوت شوهر چيست؟ مرگ پايان زندگي هر انساني در اين دنياست. بازماندگان متوفي از نظر شرعي و قانوني موظف هستند كه ديوني را كه بر گردن شخص متوفي است بپردازند. يكي از اين ديون مهريه زوجه است. اگر متوفي همسري داشته باشد و مهريه زوجه را پرداخت نكرده باشد در صورت مطالبه زن، بازماندگان وظيفه دارند مهريه را از محل تركه پرداخت كنند. در غير اين صورت دادگاه مهريه را از تركه اخذ و به زن مي‌دهد. در اين مقاله به بررسي وضعيت مهريه زن بعد از فوت شوهر مي‌پردازيم. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد قانون مهريه كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: مهريه زن بعد از فوت شوهر

مهريه زن بعد از فوت شوهر

با توجه به ماده 1082 قانون مدني به محض وقوع عقد ازدواج زن مستحق دريافت مهريه مي‌گردد. اگر شوهر مهريه زن را پرداخت نكند اين مهر در ذمه مرد باقي مي‌ماند. در نتيجه در صورتي كه شوهر فوت بنمايد مهريه زوجه از ديون مالي مرد به حساب مي‌آيد. مهريه زن بايد محاسبه گردد و از اموال شوهر به او پرداخت شود. اين مهريه جدا از ارثي است كه به زن تعلق مي‌گيرد. در واقع بعد از فوت شوهر زن از يك سوء جزو طلبكاران است و مهريه او بايد پرداخت شود و از سوي ديگر جزو وراث نيز هست و مي‌تواند ارث خود را هم بگيرد.

در شرايطي كه درگير مسائل جدايي و مهريه هستيد، حتما براي دريافت مشاوره طلاق كليك كنيد.

مطالبه مهريه زن بعد از فوت شوهر از اموال متوفي

وقتي شخص فوت مي‌كند در ابتدا بايد تمام بدهي‌ها و ديون او از اموالش پرداخت شود. هر آنچه كه بعد از پرداخت كامل ديون باقي مي‌ماند بين ورثه تقسيم مي‌شود. پس پرداخت مهريه مقدم بر تقسيم تركه است. زن مي‌تواند دادخواستي را تهيه نمايد و مهريه‌اش را طلب كند. در صورتي كه ورثه اموال متوفي را تقسيم كرده باشند زن مي‌تواند باز هم مهريه خود را از ورثه طلب كند.

براي آشنايي با نحوه مطالبه مهريه كليك كنيد.

دادخواست مطالبه مهريه زن از اموال شوهر بعد از فوت وي

زوجه مي‌تواند براي گرفتن مهريه خود از اموال شوهر فوت شده از دو طريق اقدام كند:

1/ دفتر ثبت اسناد رسمي.

2/ دادگاه.

1/ دفتر اسناد رسمي: زوجه مي‌تواند بعد از فوت شوهر به دفترخانه محل ثبت عقد رجوع كند و تقاضاي صدور اجرائيه را بنمايد. سپس به همراه اجرائيه به اداره ثبت برود و در آن جا مهريه را طلب كند. در اين مرحله هزينه‌اي به مبلغ نيم عشر دولتي به عنوان هزينه اجرائيه دريافت مي‌گردد كه بعدا زوجه مي‌تواند از اموال متوفي اين هزينه را اخذ نمايد. اجرائيه براي پرداخت مهريه به ورثه ابلاغ مي‌شود. ورثه 10 روز مهلت دارند تا از اموال متوفي مهريه زن را پرداخت كنند. در صورت امتناع ورثه از پرداخت مهر، زوجه مي‌تواند با معرفي اموال و دارايي‌هاي متوفي درخواست توقيف آن‌ها را براي دريافت مهريه بنمايد.

2/ دادگاه: براي دريافت مهريه از طريق دادگاه بايد در ابتدا به دفاتر خدمات قضايي مراجعه نماييد و با در دست داشتن عقدنامه، مدارك شناسايي و گواهي فوت شوهر دادخواست خود را مبني بر مطالبه مهريه ارائه دهيد. در صورتي كه ورثه اموال را تقسيم كرده باشند شما مي‌توانيد دادخواست خود را به طرفيت ورثه تنظيم كنيد و از ورثه مهريه خود را طلب نماييد. براي تسريع در روند دريافت مهريه بهتر است از يك وكيل حرفه‌اي كمك بگيريد.

در صورتي كه زوجه توان پرداخت هزينه‌هاي دادرسي را نداشته باشد، مي‌تواند درخواست اعسار بدهد و از اموال متوفي هزينه‌هاي دادرسي و هزينه وكيل را برداشت نمايد.

بيشتر بخوانيد : نحوه پيگيري دادخواست مهريه

محاسبه ميزان مهريه

مهريه زن (اگر وجه رايج باشد نه سكه و اموال منقول و غير منقول) در هنگام دريافت به نرخ روز محاسبه مي‌شود. به طور مثال اگر در عقدنامه نوشته شده است كه مهريه زوجه صد هزار تومان وجه رايج كشور است در اين صورت بر اساس شاخص سال فوت شوهر مهريه بايد پرداخت شود. نكته مهم اين است كه زماني كه مهر وجه نقد باشد شاخص زمان فوت شوهر مدنظر است نه زمان طلب مهريه.

در صورتي كه مهريه غير از وجه نقد مانند سكه باشد مهريه به نرخ روز محاسبه مي‌گردد. به طور مثال مهريه 100 سكه است به نرخ زمان مطالبه مهر محاسبه مي‌شود. به طور مثال شوهر در سال 92 فوت كرده است و زن در سال 95 مهريه خود را مطالبه مي‌كند. دو حالت دارد مهريه وجه نقد است كه در اين صورت شاخص سال فوت يعني همان سال 92 ملاك است يا اينكه مهريه غير وجه نقد مانند ملك يا سكه است كه به نرخ زمان وصول يعني سال 95 حساب مي‌شود.

بيشتر بخوانيد : تعيين مهريه

عدم كفايت اموال شوهر

در صورتي كه اموال و دارايي‌هاي باقي مانده از شوهر براي پرداخت مهريه كفايت نكند ورثه هيچ وظيفه‌اي براي پرداخت مازاد ندارند. بر اساس ماده 226 قانون مدني اگر اموال متوفي براي پرداخت ديون متوفي كافي نباشد ورثه وظيفه‌اي ندارند تا از خود چيزي پرداخت كنند. در مورد مهريه هم كه جزو ديون متوفي حساب مي‌شود بعد از محاسبه اگر ميزان اموال و دارايي متوفي كمتر از مهريه باشد هر ميزان دارايي و اموالي كه موجود هست به زوجه مي‌دهند و ورثه وظيفه‌اي براي پرداخت مابقي ندارند.

مهريه زوجه در دوران عقد

در صورتي كه شوهر فوت كند و زوجه باكره باشد يعني با شوهر نزديكي نكرده باشد باز هم تمام مهريه به زوجه تعلق مي‌گيرد. بر خلاف زماني كه شوهر زنده است داشتن رابطه زناشويي يا نداشتن آن در ميزان مهريه تاثيري ندارد و در كل تمام مهريه به زن تعلق مي‌گيرد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

سوالات متداول

آيا در صورت فوت شوهر زن مي‌تواند مهريه خود را طلب كند ؟

بله، مهر حق قانوني و شرعي زن است حتي در صورت فوت شوهر زن مي‌تواند مهريه خود را از اموال شوهر دريافت نمايد.

چگونه زن مهريه را بعد از فوت شوهر دريافت كند ؟

بعد از فوت شوهر زن از طريق اداره ثبت يا دادگاه مي‌تواند مهريه خود را دريافت نمايد.

آيا زن مي‌تواند هم مهريه و هم ارث خود را بگيرد ؟

دريافت مهريه هيچ ربطي به دريافت ارث ندارد. زن هم مي‌تواند مهريه را بگيرد هم مي‌تواند از اموال شوهر ارث خود را دريافت كند.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص مهريه زن بعد از فوت شوهر، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون مهريه زن بعد از فوت شوهر پاسخ دهند.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: مهريه زن بعد از فوت شوهر


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۹ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۱۶:۲۵ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

آيا با عمل انگشت نگاري آشنايي داريد؟ اين روزها بهره بري از علوم و فنون جديد در حوزه جرم‌شناسي بسيار توسعه پيدا كرده است. استفاده از اين روش‌ها به مأمورين كمك مي‌كند تا فرايند كشف جرم و مجرم را تسريع نمايند. يكي از اين راهكارها انگشت نگاري است. كه به واسطه آثار انگشت به جامانده از شخص در صحنه جرم امكان اثبات ارتكاب به جرم توسط متهم وجود دارد. در ادامه اين مطلب به معرفي انگشت نگاري مي‌پردازيم.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: انگشت نگاري

انگشت نگاري و علت آن

يكي از روش‌ها براي اثبات جرم انگشت نگاري مي‌باشد. هنگامي كه شخصي مرتكب جرمي شود احتمال اين كه آثار انگشت وي در صحنه جرم باقي بماند وجود دارد. با استفاده از آثار انگشت به جامانده مي‌توان ارتكاب جرم توسط متهم را اثبات نمود. دادگاه نيز به استناد نتيجه انگشت‌نگاري مي‌تواند متهم را مجرم شناخته و حكم صادر نمايد.

همان‌طور كه از مطالب گفته‌شده برمي‌آيد علت انجام انگشت‌نگاري جهت اثبات ارتكاب جرم توسط متهم يا به عبارتي تشخيص هويت مجرم مي‌باشد. در مواردي كه ساير مدارك براي اثبات جرم متهم كافي نباشد انگشت نگاري به كمك مي‌آيد تا اين امر را به اثبات برساند. انجام انگشت‌نگاري در مراحل اوليه تحقيق راجع به جرم و توسط پليس انجام مي‌گيرد.

نحوه انگشت نگاري

شاكي براي انجام انگشت‌نگاري مي‌تواند به دادسرا طرح درخواست نمايد. با ارجاع دادسرا به پليس و با تشخيص پليس، متخصصين اين كار اقدام به انجام انگشت‌نگاري از محل جرم‌ مي‌نمايند. متخصصين براي انجام انگشت نگاري از پودر مخصوصي استفاده مي‌كنند. با پاشيدن پودر بر روي سطوح مورد نظر كه احتمال وجود اثر انگشت بر آن‌ها هست. آثار انگشت روي سطوح مشخص مي‌شود. سپس با چسب مخصوص يا مواد شيميايي ديگري آثار انگشت را ثبت نموده و بدين صورت عمل انگشت‌نگاري انجام مي‌شود.

بعد از انجام ثبت آثار انگشت در محل وقوع جرم، اين اثر انگشت‌هاي ثبت شده با اثر انگشت افرادي كه مظنون هستند مطابقت داده مي‌شود. همچنين اثر انگشت با افرادي كه داراي سابقه كيفري يا به عبارتي سوءپيشينه هستند تطبيق داده مي‌شود. در صورتي كه اثر انگشت‌هاي ثبت شده از محل وقوع جرم با اثر انگش كسي مطابقت داشته باشد در اثبات جرم و حل پرونده كمك بزرگي خواهد شد.

تطبيق اثر انگشت‌هاي ثبت شده با اثر انگشت متهمين به كامپيوتر و به صورت هوشمند انجام مي‌گيرد. انجام عمل تطبيق به صورت هوشمند درصد خطاي بسيار پاييني دارد. علاوه بر اين با دستور مقام قضايي امكان تقاضاي تطبيق اثر انگشت از اداره ثبت احوال نيز وجود دارد. چرا كه افراد براي دريافت كارت ملي هوشمند خود اثر انگشت خود را ثبت مي‌كنند. در پايان اين مراحل جواب تطبيق اثر انگشت آماده مي‌شود.

لازم به ذكر است كه برخلاف تصور عده‌اي اثر انگشت افرادي كه در صحنه جرم باقي مانده با گذر زمان محو يا كمرنگ نمي‌شود. مگر زماني كه شي لمس شده توسط مجرم تميز شود. بنابراين هر زمان كه شاكي تقاضا كند امكان انجام مراحل انگشت‌نگاري وجود دارد.

تشخيص هويت با انگشت نگاري

اثر انگشت دست و حتي اثر انگشت پاي تمامي انسان‌ها با هم متفاوت است. اين موضوع در مورد دوقلوهاي يكسان هم صدق مي‌كند. علاوه بر آن اثر انگشت افراد تا پايان عمرشان ثابت مي‌ماند. به همين دليل با استفاده از اثر انگشت يك شخص امكان تشخيص هويت وي وجود دارد. همچنين اثر انگشت جز قوي‌ترين دلايل براي اثبات يك ادعا در دعاوي كيفري است. مثلاً با كشف اثر انگشت سارق در محل جرم سرقت قاضي يقين پيدا مي‌كند كه جرم سرقت توسط اين متهم انجام شده است. و بدين ترتيب مي‌تواند حكم نهايي را صادر نمايد. البته با وجود اين كه وجود اثر انگشت در محل جرم و تطبيق آن با اثر انگشت متهم بسيار به حل پرونده كمك كننده است اما به صورت قطعي موجب محكوميت متهم نمي‌شود. چرا كه متهم بازهم مي‌تواند با ذكر استنادات و دلايلي بي‌گناهي خود را اثبات نمايد.

هزينه انگشت‌نگاري

همانطور كه پيش‌تر اشاره كرديم يكي از راهكارهاي تأثيرگذار براي شناخت مجرم انجام انگشت نگاري در صحنه جرم و ثبت اثر انگشت به جامانده است. انجام انگشت‌نگاري به درخواست شاكي اتفاق مي‌افتد. اما پرسش اين است كه آيا انگشت‌نگاري و درخواست براي انجام انگشت نگاري توسط شاكي هزينه دارد؟ پليس با ارجاع دادسرا براي كشف جرم اقدام به انجام عمل انگشت نگاري مي‌نمايد. لذا اداره پليس براي انجام انگشت‌نگاري و بررسي صحنه جرم مبلغي دريافت نمي‌كند و اين عمل به صورت رايگان صورت مي‌پذيرد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سوالات متداول

انگشت نگاري چگونه انجام مي‌شود ؟

براي شروع شاكي بايد از دادسرا درخواست نمايد، سپس با ارجاع درخواست به پليس، افراد متخصص براي بررسي به محل جرم مي‌روند. كه در متن به طور كامل به شيوه انگشت‌نگاري پرداخته شد.

آيا انگشت نگاري هزينه دارد ؟

خير، اداره پليس براي انجام انگشت نگاري و بررسي صحنه جرم مبلغي دريافت نمي‌كند.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: انگشت نگاري


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: انگشت نگاري،
موضوع:
[ ۸ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۱۰:۲۳ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

ازدواج و برقراري پيوند نكاح ميان زن و مرد از اهداف خلقت و يكي از مهم‌ترين مراحل زندگي افراد است. هدف از ازدواج به آرامش رسيدن زن و مرد و رشد و شكوفايي آنان در قالب خانواده است. با وجود تبليغ و تاكيد فراوان درباره ازدواج و تشكيل خانواده، قانون و شرع عقد نكاح و ازدواج را در شرايط خاصي يا با برخي افراد خاص ممنوع دانسته‌اند كه ما آن‌ها را تحت عنوان موانع نكاح مي‌شناسيم. حال مي‌خواهيم بدانيم اين موانع چيست و تحت چه شرايطي ايجاد مي‌شود. براي كسب اطلاعات دقيق در مورد ثبت ازدواج و مدارك لازم براي ثبت ازدواج كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: موانع نكاح

موانع نكاح

منظور از موانع نكاح مواردي هستند كه در صورت موجود بودن مانع از بسته شدن صحيح عقد نكاح مي‌شوند كه به شرح زير است. براي آشنايي بيشتر با قانون ازدواج در ايران كليك كنيد.

1. قرابت از موانع نكاح

قرابت و خويشاوندي در مواردي كه قانون اشاره كرده است: قرابت به معناي رابطه خويشاوندي به صورت نسبي، سببي و رضايي است كه در موارد خاص زير مانع بسته شدن عقد نكاح مي‌گردند.

الف) قرابت نسبي

هم خوني و داشتن جد مشترك، موجد اين نوع قرابت است كه مطابق ماده ۱۰۴۵ ق.م ازدواج با اين اقارب ولو نسبت حاصل شبهه و زنا باشد منع شده است:

۱- ازدواج با پدر، مادر و اجداد آن‌ها مانند پدربزرگ، مادربزرگ و… تا هر قدر كه بالا رود.

۲- ازدواج با فرزندان و فرزندان آن‌ها تا هر قدر كه نسل پائين رود.

۳- نكاح با برادر، خواهر و فرزندان ايشان هر چقدر كه نسل ادامه يابد و زاد و ولد صورت گيرد.

۴- ازدواج با عمه و خاله خود و والدين.

براي آشنايي با شرايط ازدواج با دو خواهر كليك كنيد.

ب) قرابت رضاعي

اين نوع قرابت در اثر نوشيدن شير زني غير از مادر خود، با آن زن و بستگان او ايجاد مي‌شود كه به آن قرابت شيري نيز گويند و از حيث ممنوعيت و حرمت ازدواج همانند اقارب نسبي است.

ج) قرابت سببي

قرابت سببي بر اثر ازدواج پديد مي‌آيد و در موارد زير براي مرد ممنوع است:

۱- ازدواج با مادر و اجداد زن چه نسبي باشند و چه رضاعي.

۲- ازدواج با زني كه قبلا زن پدر و يا زن يكي از اجداد او و يا زن پسر و يا يكي از اجداد او باشد حتي در صورت رضاعي بودن قرابت.

۳- ازدواج با دختر زن (ولو قرابت رضاعي) به شرطي كه ميان زن و شوهر رابطه زناشويي برقرار شده باشد.

۴- ازدواج با خواهر زن مگر بعد از انحلال نكاح. (چه دائمي و چه منقطع باشد)

۵- ازدواج با دختر برادر زن يا دختر خواهر زن مگر با اجازه از همسر خود.

2. شوهر داشتن و در عده بودن زن از موانع نكاح در حقوق ايران

ازدواج با زن شوهردار موجب اختلاط نسل شده و در قانون ما ممنوع مي‌باشد و ضمانت اجراي قانوني در پي دارد. مطابق ماده ۱۰۵۰ ق.م چنانچه مردي بداند زن شوهر دارد و ازدواج با او حرام است اما با او عقد كند اين عقد باطل بوده و زن تا ابد بر او حرام مي‌شود.

حكم در عده بودن زن نيز در اين ماده همانند حكم ازدواج با زن شوهردار است. چنانچه مرد با زني كه در عده طلاق يا عده وفات باشد ازدواج كند آن عقد باطل و زن تا ابد بر او حرام خواهد شد. البته در ماده بعدي (ماده ۱۰۵۱ ق.م) بيان شده است كه چنانچه زوج از متاهل يا در عده بودن زن آگاه نباشد، عقد باطل شده ولي حرمت ابدي ايجاد نمي‌شود.

3. لعان | موانع نكاح

ماده ۱۰۵۲ ق.م به لعان اشاره مي‌كند و بيان مي‌كند بعد از لعان زن و مرد تا ابد به يكديگر حرام خواهند شد. لعان عبارت است از مراسمي كه طي آن زوجين لعن مي‌فرستند. مرد زن را زناكار مي‌داند و زن نيز ادعاي شوهرش را كذب و دروغ مي‌خواند. پس از پايان لعان، زوجين از يكديگر جدا شده و تا ابد بر يكديگر حرام مي‌شوند.

4. چهار زن دائمي

در قانون و شرع ما داشتن ۴ زن دائمي براي مرد در صورت وجود شرايطي مانند تمكن مالي و… مجاز مي‌باشد اما تجاوز از اين تعداد ممنوع است و ضمانت اجراي قانوني به دنبال خواهد داشت.

5. كافر بودن مرد

مطابق ماده ۱۰۵۹ ق.م ازدواج زن مسلمان با مرد غير مسلمان و كافر جايز نمي‌باشد. در اين ماده سخني از ازدواج مرد مسلمان با زن كافر به ميان نيامده است و سكوت قانون در اين مورد، نشان دهنده اجازه نكاح مرد مسلمان با زن غيرمسلمان است.

6. مطلقه بودن به ۳ و ۹ طلاق

بر اساس ماده ۱۰۵۷ و ۱۰۵۸ ق.م هر گاه زني ۳ بار متوالي از مردي طلاق بگيرد بر او حرام مي‌شود مگر زماني كه پس از ۳ مرتبه طلاق به نكاح دائمي مردي ديگر درآيد و پس از نزديكي به دلايلي چون طلاق، فسخ نكاح يا فوت زوج از زوجيت او خارج شود. هرگاه زني ۹ بار از مردي طلاق بگيرد كه ۶ تاي آن‌ها عدي باشد بر او تا ابد حرام مي‌شود.

7. احرام

احرام به نخستين عمل در مناسك عمره و حج گويند؛ اگر زن و مردي كه در احرام هستند ازدواج كنند عقد آنان باطل و تا ابد بر يكديگر حرام مي‌گردند.

8. زنا از موانع نكاح در حقوق ايران

زنا يكي ديگر از مواردي است كه در قانون مدني در رابطه با موانع نكاح به آن اشاره شده است. در ماده ۱۰۵۴ ق.م آمده است كه زنا با زن متاهل يا زني كه در ايام عده رجعيه است حرمت ابدي ايجاد مي‌كند.

در ماده ۱۰۵۵ق.م نيز آمده است كه چنانچه مردي با شبهه و يا زنا با زني نزديكي كند حكم مانعيت ازدواج او با اقارب سببي ايجاد شده از طريق زنا همانند حكم مانعيت ايجاد شده با ازدواج و نكاح صحيح است. به عنوان مثال مرد ديگر نمي‌تواند با مادر زني كه با او زنا نموده، ازدواج نمايد.

در ماده بعدي نيز قانون بيان مي‌كند كه چنانچه مردي با پسري عمل شنيع انجام دهد ديگر اجازه ازدواج با مادر، خواهر و يا دختر او را ندارد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص موانع نكاح، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون موانع نكاح پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: موانع نكاح


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: موانع نكاح،
موضوع:
[ ۷ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۰۶:۱۸ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

قوانين مربوط به صحت ازدواج به طور كامل مشخص و تعريف شده است. بر مبناي اين قانون عقد زوج و زوجه مي‌بايست صحيح باشد و تمامي شرايط قانوني در آن رعايت شده‌ باشد، در غير اين صورت عقد نكاح باطل خواهد بود. بررسي و مشخص كردن اين موضوع بر عهده قانون است و در موارد مختلف ممكن است شما نياز به اثبات صحت ازدواج كه در ادامه به طور كامل آن را شرح داده‌ايم. براي كسب اطلاعات دقيق در مورد ثبت ازدواج و مدارك لازم براي ثبت ازدواج كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: صحت ازدواج

صحت ازدواج

براي آن كه يك ازدواج به رسميت شناخته شود بايد با قانون و عرف هر كشوري مطابقت داشته باشد. طبق قوانين كشورمان ايران، تحت شرايطي ازدواج به رسميت شناخته مي‌شود. در صورت عدم رعايت اين قوانين با فرد مطابق قانون برخورد خواهد شد.

شرايط صحت ازدواج چه مي‌باشد ؟

همانطور كه در بالا گفته شد اگر زن و شوهر با يكديگر عقد كنند مي‌بايست برخي شرايط لازم را داشته باشند تا از نظر شرعي و قانوني عقد آن‌ها صحيح و حلال باشد و چنانچه اين شرايط در عقد نكاح آن‌ها موجود نباشد عقد باطل خواهد بود. شرايط عقد صحيح به شرح زير مي‌باشد:

اثر قصد و رضاي طرفين در صحت ازدواج

مطابق ماده ۱۰۷۰ قانون مدني براي صحيح بودن عقد نكاح مي‌بايست زن و شوهر هر دو به ازدواج راضي باشند و از اين امر رضايت كامل را داشته باشند. چنانچه يكي از طرفين به هر دليلي به عقد نكاح رضايت نداشته باشد عقد باطل خواهد شد.

زوج و زوجه مي‌بايست قصد ازدواج داشته باشند و نيت و قصد آن‌ها از عقد نكاح فقط ازدواج با يكديگر باشد. براي مثال اگر فرد بيهوش يا مست باشد و در حين بيهوشي او را به عقد نكاح كسي درآورند در صورتي كه او رضايت نداشته باشد عقد باطل خواهد بود.

اهليت زن و شوهر

يكي ديگر از شرايط صحت عقد نكاح اهليت زن و شوهر مي‌باشد. طبق ماده ۱۰۴۱ قانون مدني زوج و زوجه مي‌بايست در هنگام عقد نكاح بالغ و عاقل باشند و به سن بلوغ رسيده باشند. مطابق با اين ماده سن دختران ۱۳ سال و سن پسران ۱۵ سال در نظر گرفته شده است.

مجنون بودن

چنانچه يكي از طرفين داراي جنون باشد نيز عقد باطل مي‌شود. طبق نظر قانونگذار فردي كه داراي جنون است هيچ گونه هدفي براي ازدواج نداشته و در واقع قصد و نيتي ندارد، پس با توجه به اين قانون عقد نكاح افراد داراي جنون نيز باطل مي‌باشد.

مشخص بودن زوج و زوجه

طبق ماده ۱۰۶۷ قانون اساسي براي صحت عقد نكاح مي‌بايست زوج و زوجه يكديگر را بشناسند و مشخصا بدانند كه با چه كسي عقد نكاح يا پيوند ازدواج مي‌بندند.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص شرايط صحت عقد نكاح، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون شرايط صحت عقد نكاح پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: صحت ازدواج


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: صحت ازدواج،
موضوع:
[ ۷ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۴۰:۲۷ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

شرايط بازماندگان براي دريافت مستمري متوفي شامل چه چيزهايي است؟ هنگامي كه شخصي فوت كند اگر داراي مستمري و تحت پوشش بيمه تأمين اجتماعي قرار داشته باشد، تحت شرايطي برخي از بازماندگان متوفي مي‌‌توانند مستمري وي را دريافت نمايند. گاهي ممكن است متوفي، چند بازمانده واجد شرايط براي دريافت مستمري داشته باشد. در اين صورت نيز مطابق قانون مستمري در ميان آن‌ها تقسيم مي‌شود. در ادامه اين مطلب به شرايط بازماندگان متوفي و نحوه دريافت و تقسيم مستمري ميان بازماندگان وي مي‌پردازيم.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: شرايط بازماندگان براي دريافت مستمري متوفي

شرايط بازماندگان براي دريافت مستمري متوفي مطابق قانون تامين اجتماعي

قانون تأمين اجتماعي براي برخي بازماندگان متوفيان كه مستمري‌بگير و بيمه‌شده اين سازمان هستند، حمايت‌ها و خدماتي در نظر گرفته است. يكي از اين حمايت‌ها پرداخت مستمري به بازماندگان متوفي بيمه‌شده اين سازمان مي‌باشد. البته حمايت‌هاي سازمان تأمين اجتماعي از بازماندگان تنها محدود به پرداخت مستمري نمي‌شود. ساير خدمات نظير، خدمات بهداشتي و درماني، ارائه كالابرگ، كمك‌هزينه مسكن، عيدي و… مي‌باشد.

بازماندگان متوفي كه شرايط قانوني داشته باشند مطابق قانون بخشي از مستمري متوفي را دريافت مي‌كنند. شرايط قانوني براي پرداخت مستمري به بازماندگان متوفي به دو دسته تقسيم مي‌شود. كه شامل شرايط شخص بيمه‌شده يا همان متوفي و شرايط بازمانده بيمه‌شده و متوفي مي‌شود.

براي آشنايي بيشتر با تكليف حقوق مستمري بگيران بعد فوت كليك كنيد.

شرايط متوفي مستمري بگير از تامين اجتماعي

همان‌طور كه اشاره كرديم پرداخت مستمري به بازماندگان بيمه‌شده تحت شرايطي امكان‌پذير است كه بخشي از اين شرايط مربوط به خود بيمه‌شده مي‌شود. اين شرايط عبارت‌اند از:

  • متوفي يا بيمه‌شده پس از بازنشسته شدن فوت كند.
  • بيمه‌شده از كار افتاده كلي و مستمري‌بگير، فوت نمايد.
  • در صورتي كه بيمه‌شده، طي ده سال آخر حيات خود حداقل حق بيمه يك سال كار را پرداخت كرده باشد. البته مشروط بر اينكه در آخرين سال حيات خود حق بيمه 90 روز كار پرداخت شده باشد. لازم به ذكر است اگر بيمه‌شده فاقد شرط مذكور باشد، اما بين يك تا 20 سال سابقه پرداخت حق بيمه پيش از فوت خود را داشته باشد مشمول در نظر گرفته مي‌شود.
  • اگر بيمه‌شده به علت حادثه ناشي از كار و يا به علت بيماري‌هاي مربوط به حرفه و شغل خود فوت نمايد.

چه كساني جزو بازماندگان متوفي در تامين اجتماعي هستند؟

بازماندگان بيمه‌شده متوفي در سازمان تأمين اجتماعي با داشتن شرايط قانوني قادر به دريافت مستمري متوفي خواهند بود. اين شرايط در قانون تأمين اجتماعي عبارت‌اند از:

  • همسر (زن) دائمي متوفي بيمه‌شده باشيد.
  • شوهر متوفي بيمه‌شده باشيد. با دو شرط؛ اول آن كه شوهر تحت تكفل زن باشد. و دوم اينكه سن شوهر از 60 سال بيشتر باشد يا طبق نظر كميسيون پزشك از كار افتاده محسوب و خودش از سازمان مستمري دريافت نمي‌كند.
  • فرزندان پسر متوفي؛ در صورتي كه پسران متوفي زير 18 سال سن داشته باشند. همچنين اگر منحصراً به تحصيل اشتغال دارند يا با نظر كميسيون پزشكي و با توجه به بيماري يا نقص عضو قادر به كار كردن نباشند.
  • دختران متوفي؛ در صورتي كه شاغل نباشند و متأهل نباشند.
  • فرزندخوانده؛ همچنين با توجه به قانون حمايت از كودكان و نوجوانان بي‌سرپرست و بد سرپرست، فرزندخوانده نيز در حكم فرزند حقيقي خواهد بود و از حقوق و مزاياي قانوني بهره‌مند مي‌شود.
  • مادر و پدر متوفي؛ اگر پدر و مادر تحت تكفل متوفي باشند و سن پدر بيش از 60 و مادر بيش از 55 باشد و يا با نظر كميسيون پزشكي از كار افتاده محسوب شوند.

محاسبه مستمري بازماندگان متوفي بيمه‌شده در تامين اجتماعي

بازماندگان واجد شرايط متوفي حدود يك سي‌ام از حقوق متوسط بيمه‌شده ضرب در سنوات پرداخت حق بيمه را به عنوان مستمري دريافت خواهند كرد. البته به شرط آن‌كه مبلغ در نهايت از 50 درصد حقوق متوسط ماهانه متوفي كمتر بوده و از صد در صد حقوق تجاوز نكند. در تعريف حقوق متوسط نيز مي‌توان گفت جمع كل مزد يا حقوق متوفي بيمه‌شده، كه با توجه به آن حق بيمه دريافت گشته است.

اين مقدار از هفتصد و بيست روز قبل از فوت بيمه‌شده بر روزهاي كاري وي تقسيم مي‌گردد و در عدد 30 ضرب مي‌شود. همچنين حداقل مستمري براي بازماندگان آن دسته از افرادي كه با توجه به مطالب قبل داراي سابقه پرداخت حق بيمه بين يك سال تا بيست سال هستند با ضرب حداقل دستمزد سال فوت در سنوات پرداخت حق بيمه، تقسيم بر 30 محاسبه مي‌شود. پس از تعيين حداقل مستمري پرداختي به بازماندگان اين مبلغ ميان بازماندگان واجد شرايط تقسيم و سهميه‌بندي مي‌شود.

سهميه‌بندي مستمري

همسر متوفي بيمه‌شده 50 درصد از كل مستمري را دريافت مي‌نمايد. اگر بيمه‌شده آقا چند همسر دائمي داشته باشد در اين صورت همين 50 درصد ميان آن‌ها تقسيم مي‌گردد. هر يك از فرزندان متوفي نيز 25 درصد از مستمري را دريافت مي‌كنند. اگر فرزندان هم پدر و هم مادر خود را از دست داده باشند در آن صورت سهم ايشان دو برابر مي‌گردد. پدر و مادر متوفي نيز هر يك 20 درصد مستمري را دريافت مي‌كنند.

براي كسب اطلاع بيشتر درباره سهم دختر از حقوق پدر فوت شده كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سؤالات متداول

آيا اگر بيمه‌شده تأمين اجتماعي فوت كند به بازماندگان وي مستمري پرداخت مي‌شود ؟

يكي از حمايت‌هاي سازمان تأمين اجتماعي پرداخت مستمري به بازماندگان متوفي بيمه‌شده اين سازمان مي‌باشد.

آيا براي دريافت مستمري متوفي بيمه‌شده در سازمان تأمين اجتماعي شرايط خاصي وجود دارد ؟

بله، شرايط قانوني براي پرداخت مستمري به بازماندگان متوفي به دو دسته تقسيم مي‌شود. كه شامل شرايط شخص بيمه‌شده يا همان متوفي و شرايط بازمانده بيمه‌شده و متوفي مي‌شود. كه در اين مطلب به تفصيل بيان شده است.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: شرايط بازماندگان براي دريافت مستمري متوفي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۵ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۵۳:۱۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

زنان و مردان پس از رسيدن به سن بلوغ نيازهايي دارند كه مي‌بايست براي رفع اين نيازها و آرامش در زندگي به نكاح قانوني جنس مخالف خود در بيايند. ازدواج زنان و مردان در دو نوع مختلف در قانون مدني كشور ذكر شده است و در هر نوع نكاح حقوق زنان و مردان متفاوت خواهد بود. در ادامه اين مطلب قصد داريم انواع نكاح از ديدگاه قانون مدني و تفاوت‌هاي آن‌ها را برايتان شرح دهيم، با ما همراه باشيد. براي كسب اطلاعات دقيق در مورد ثبت ازدواج كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: انواع نكاح در قانون مدني

انواع نكاح مندرج در قانون مدني

در قانون مدني كشور ما دو نوع نكاح ذكر شده است. اين دو نوع شامل نكاح موقت و دائم مي‌باشند. نكاح موقت مدت دار و نكاح دائم هميشگي است. همانطور كه در بالا خدمتتان گفته شد اين دو نوع نكاح با يكديگر كاملا متفاوت هستند.

براي آشنايي با مدارك لازم براي ثبت ازدواج كليك كنيد.

تفاوت‌هاي انواع نكاح چيست؟

نكاح دائم و موقت تفاوت‌هاي زيادي دارند، تفاوت اين دو نوع نكاح به شرح زير مي‌باشد:

ارث بردن

در عقد دائم زن و شوهر مي‌توانند اموال يكديگر را به ارث ببرند. براي مثال اگر زن فوت شود قسمتي از اموالش به همسر او تعلق پيدا مي‌كند و اگر مرد فوت گردد نيز زن بخشي از اموال او را به ارث خواهد برد. اما در عقد موقت يا همان صيغه، زن و شوهر از اموال يكديگر ارث نمي‌برند و چنانچه هر يك از آن‌ها فوت نمايد ديگري نمي‌تواند براي دريافت ارث طرف مقابل اقدام كند. حتي شرط ارث بري هم باطل است و سبب ارث بري طرفين از يكديگر نمي‌گردد.

نفقه

در عقد دائم طبق قانون مدني مرد موظف است كه تمام مخارج زندگي زن را به عهده بگيرد و براي تامين زندگي او هزينه‌هايي بپردازد كه به اين كار پرداخت نفقه گفته مي‌شود. اما در عقد موقت هيچ نفقه‌اي براي زن در نظر گرفته نشده است و قانونگذار در عقد موقت مرد را ملزم به پرداخت نفقه نكرده است اما مي‌توان خلاف آن شرط نمود. يعني طرفين مي‌توانند ضمن ازدواج موقت شرط پرداخت نفقه كنند.

طلاق

در عقد دائم چنانچه به هر دليلي زن و شوهر بخواهند از يكديگر طلاق بگيرند مي‌بايست با مراجعه به دادگاه و گذراندن تمام مراحل قانوني براي طلاق خود اقدام نمايند.

اما در عقد موقت قانونگذار هيچ گونه دادگاهي را براي طلاق در نظر نگرفته است و طبق قانون مدني اگر زن و مرد بخواهند در عقد موقت از يكديگر جدا شوند مي‌بايست صبر كنند تا مدت زمان صيغه آن‌ها تمام شود يا اينكه بذل مدت كنند. در صورتي كه مدت زمان صيغه تمام شود يا مرد بقيه مدت نكاح را به زن ببخشد (بذل مدت كند) زن و شوهر ديگر به هم محرم نخواهند بود و ازدواجشان پايان مي‌يابد.

مهريه

در عقد دائم زن و شوهر مي‌توانند مبلغي را به عنوان مهريه ذكر نمايند و هر دو به آن مبلغ توافق كنند. در عقد دائم تعيين مهريه الزامي نخواهد بود و چنانچه زن رضايت دهد مي‌تواند بدون تعيين مهريه با مرد عقد نمايد. البته در چنين حالتي زن بعدا مي‌تواند از دادگاه تقاضاي تعيين مهر المثل نمايد.

اما در عقد موقت مطابق با ماده ۱۰۹۵ قانون مدني تعيين مهريه الزامي مي‌باشد و چنانچه مهريه تعيين نگردد عقد نكاح موقت آن‌ها باطل خواهد بود.

براي آشنايي با آثار عدم ثبت نكاح موقت كليك كنيد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص انواع نكاح در قانون مدني، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون انواع نكاح در قانون مدني پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: انواع نكاح در قانون مدني


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۴ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۵۴:۴۶ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی