vakiel ارائه خدمات حقوقي
|
هنگامي كه يك زن با مردي ازدواج ميكند، از نظر شرعي و قانوني حقوقي به زن تعلق ميگيرد. يكي از حقوقي كه مرد بايد آن را كامل ايفا نمايد، حق مالي زن است. حقوق مالي كه زن در زندگي مشترك از آن برخوردار است اقسام گوناگون دارد. يكي از اين حقوق مالي، اجرت المثل است. در هنگام طلاق دادگاه براي زوجه ميزان اجرت المثل را تعيين ميكند. در اين مقاله پس از بيان و تعريف مختصر مفاهيم بنيادين به طور خاص به بررسي مبلغ اجرت المثل زن در سال 99 پرداختهايم. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد. منبع: مبلغ اجرت المثل زن در سال 99 اجرت المثل زن چيست؟از نظر حقوق خانواده وقتي صحبت از اجرت المثل زن ميشود منظور از پرداخت حق الزحمه كارهايي است كه زوجه در خانه شوهر به دستور وي انجام داده و از نظر شرعي بر عهده او نبوده است. براي كسب اطلاع بيشتر از شرايط استحقاق و عدم استحقاق اجرت المثل ايام زوجيت كليك نماييد. بيشتر بخوانيد : اجرت المثل ايام زوجيت محاسبه اجرت المثل زناجرت المثل براي زماني است كه مزد عمل از پيش تعيين نشده باشد. هنگامي كه از قبل مبلغي تعيين نشده باشد براي پرداخت دستمزد عرف را ملاك قرار ميدهند. يعني اجرت و مزد انجام چنين كاري معمولا از نظر عرف چه ميزان است. براي كارهايي كه زن در خانه شوهر انجام ميدهد نيز دستمزدي از قبل تعيين نشده است به همين خاطر اجرت المثل به زن تعلق ميگيرد. اجرت المثل تمام زنان يكسان نيست. براي اينكه اجرت المثل يك زن معلوم گردد كارشناس عوامل متعددي را در نظر ميگيرد. عواملي از جمله: ميزان كارهايي كه زن در خانه شوهر انجام داده است، عرف منطقه، تحصيلات زوجه، تعداد فرزندان، امكانات زندگي مشترك، داشتن خادم، محل زندگي، وضعيت اشتغال و… هر چه موقعيت اجتماعي و تحصيلات زن بالاتر باشد اجرت المثل بيشتري به او تعلق ميگيرد. بيشتر بخوانيد : محاسبه اجرت المثل كارشناس با توجه به تمام فاكتورها ميزان اجرت المثل ايام زوجيت ساليانه را براي زن تعيين ميكند. قاضي دادگاه خانواده بر مبناي نظر كارشناس راي صادر ميكند. هر يك از زوجين ميتوانند نسبت به اين مبلغ اعتراض كنند. بيشتر بخوانيد : اجرت المثل زن در طلاق توافقي مبلغ اجرت المثل زن در سال 99اجرت المثل براي هر زن متفاوت است و كارشناس با توجه به معيارهاي گفته شده اجرت المثل زوجه را مشخص ميكند. در واقع ميتوان گفت كه معيار ثابت و از قبل تعيين شدهاي وجود ندارد. اجرت المثل بعد از تقديم دادخواست زن به دادگاه با توجه به نظر كارشناس براي هر شخص به صورت انحصاري مشخص ميگردد. كارشناس پس از بررسي كارهاي زن در طول زندگي مشترك مبلغ اجرت المثل ايام زوجيت را براي يك سال تعيين ميكند. سپس مبلغ به دست آمده را ضرب در تعداد سالهاي زندگي مشترك ميكند. عدد به دست آمده اجرت المثل زوجه است كه شوهر ملزم به پرداخت آن است. در محاسبه اجرت المثل زن در سال 99 معيارهايي مانند شاغل بودن زن و ميزان همكاري و همياري وي در زندگي مشترك نيز مدنظر قرار ميگيرد. بيشتر بخوانيد : دادخواست اجرت المثل ايام زوجيت براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص مبلغ اجرت المثل زن در سال 99، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون مبلغ اجرت المثل زن در سال 99 پاسخ دهند. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد. سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل شماره تماس :66419012-021 ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
دادخواست حق حبس زن عقد نكاح مانند تمام عقدهاي معوض داراي دو طرف است كه يك طرف متعهد ميشود در برابر خدمات و اقدامات ديگري به او عوضي را پرداخت كند. وقتي كه عقد نكاح منعقد ميشود مرد متعهد ميگردد تا در برابر بهرهمندي از تمتعات جنسي به زن عوضي پرداخت نمايد. اين عوض همان مهريه است. اما اگر مرد مهريهاي را كه از قبل توافق شده است پرداخت نكند زن از چه راهكاري ميتواند بهره ببرد؟ يكي از اين راهكارها حق حبس است كه در ادامه به آن ميپردازيم. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد مشاوره طلاق و حق حبس كليك كنيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد. منبع: دادخواست حق حبس زن و نحوه اعمال آن دادخواست حق حبس زناز نظر حقوقي، حق حبس به معناي آن است كه در عقد معوض هر گاه يك طرف عقد از انجام تعهدات خود امتناع كند طرف ديگر اختيار دارد تا به طور متقابل از تسليم آنچه كه موضوع عقد بوده خودداري نمايد. اما براي فهميدن مفهوم حق حبس در رابطه زناشويي ميتوان به ماده 1085 قانون مدني رجوع نمود. در اين ماده به وضوح گفته شده است كه زن ميتواند مادامي كه مهريه خود را از مرد نگرفته است تمكين خاص نكند. يعني از رابطه زناشويي امتناع نمايد. در واقع حق تمتع جنسي از خودش را حبس كند و اين حق را تا زماني كه مرد به او مهريه را نپرداخته است ادا نكند. بيشتر بخوانيد : حق حبس در عقد نكاح شرايط اعمال حق حبس زنبراي اينكه زن بتواند از حق حبس خود استفاده نمايد بايد سه شرط رعايت شود: 1/ مهريه معين و مشخص باشد: قطعا براي اينكه مهريه به زن تعلق بگيرد بايد مهريه مشخص باشد. پس زن زماني ميتواند از حق حبس استفاده كند كه مهريه به او تعلق گرفته باشد. البته برخي معتقد هستند كه حتي مشخص نبودن مهريه مانع اعمال حق حبس نيست. اما نظر اكثريت لزوم مشخص بودن مهريه در اعمال حق حبس از سوي زوجه است. 2/ مهر حال باشد: اگر مهر موجل باشد به طور ضمني دلالت بر اسقاط حق حبس از سوي زوجه دارد. در اين صورت اگر از شوهر تمكين نكند ناشزه محسوب ميشود. بر اساس ماده 1083 قانون مدني اگر زوجين توافق كنند كه قسمتي از مهر حال و قسمتي موجل باشد زن ميتواند نسبت به آن بخش كه حال است حق حبس خود را اعمال نمايد. 3/ زن قبل از اخذ مهر به اراده خود تمكين نكرده باشد: بر اساس ماده 1086 قانون مدني در صورتي كه زوجه از شوهر تمكين چه خاص و چه عام كرده باشد ديگر نميتواند از حق حبس خود در برابر شوهر استفاده نمايد. بيشتر بخوانيد : شرايط استفاده از حق حبس نحوه اعمال حق حبس زن | دادخواست حق حبس زنبا توجه به اينكه پرداخت مهريه بلافاصله بعد از عقد بر ذمه زوج است، زن ميتواند به محض وقوع عقد از اين حق استفاده كند و تمتع جنسي را مشروط به پرداخت مهريه نمايد. البته اين حق حبس مسقط نفقه زوجه نيست. پس از عقد زن ميتواند دادخواستي را در دفاتر خدمات قضايي ثبت و در ضمن دادخواست اعلام نمايد كه تمكين او منوط به دريافت مهريه است. دادگاه خانواده مرجع صالح به رسيدگي دعوا است. دادگاه با بررسيهاي لازمه به زوجه اين حق را ميدهد كه تمكين نكند و شوهر بايد مهريه را پرداخت نمايد. حتي اگر شوهر اعلام نمايد كه توانايي پرداخت مهريه به صورت يكجا را ندارد و درخواست تقسيط مهريه را نمايد زن ميتواند تا هر زمان كه پرداخت مهريه كامل گردد از حق حبس خود استفاده نمايد. حتي زن ميتواند از دادگاه درخواست نمايد كه در منزل مشترك با شوهر زندگي نكند. بيشتر بخوانيد : سقوط حق حبس زوجه نمونه دادخواست اعمال حق حبسرياست محترم دادگاه براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص حق حبس زن، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون حق حبس زن پاسخ دهند. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد. سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل منبع: دادخواست حق حبس زن و نحوه اعمال آن ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
مطابق ماده ۱۱۰۲ قانون مدني پس ازدواج و برقراي عقد نكاح ميان زوجين حقوق و وظايفي براي هر يك از آنها در مقابل يكديگر ايجاد ميشود. به عنوان مثال مرد موظف به پرداخت نفقه و مهريه ميباشد و در مقابل زوجه نيز بايد به انجام مواردي كه در قانون به آنها اشاره شده است بپردازد. در اين بحث به بررسي اين سوال ميپردازيم كه آيا زوجه در هر زمان ملزم به تمكين و اجراي وظايفش ميباشد؟ در چه صورت ميتواند از اداي تكاليفش سرباز زند و در عين حال از حقوق خود به طور كامل بهره ببرد؟ براي پاسخ به اين سوال بايد با مفاهيمي چون تمكين و عدم تمكين در دوران عقد و همچنين حق حبس زن آشنا بشويم كه به توضيح آنها ميپردازيم. براي كسب اطلاعات بيشتر توصيه مي كنيم مقاله تمكين و عدم تمكين چيست را مطالعه نماييد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد. منبع: تمكين در دوران عقد تمكين چيست ؟همانطور كه اشاره شد پس از عقد نكاح حقوق و تكاليفي براي زوجين ايجاد ميشود كه اجراي آنان الزامي است و اين وظايف در مواد قانوني نيز آمدهاند به اجراي اين وظايف تمكين گويند كه به چند نمونه از آنها اشاره ميكنيم: ۱- الزام به حسن معاشرت با يكديگر (ماده ۱۱۰۲ ق.م). ۲- كمك و ياري همديگر در محكم كردن بنيان خانواده (ماده ۱۱۰۴ ق.م). ۳- پرداخت نفقه به زن از سوي زوج (ماده ۱۱۰۶ق.م). ۴- اداي وظايف زوجيت (ماده ۱۱۰۷ق.م) كه به تمكين خاص معروف است. ۵- سكني گزيدن زوجه در منزلي كه زوج معين ميكند (ماده ۱۱۱۴ق.م). ۶- و… سرپيچي و خودداري از انجام اين وظايف عدم تمكين نام دارد و ضمانت اجراي قانوني به دنبال خواهد داشت. به سرباز زدن از اداي اين وظايف نشوز و به زني كه از تمكين خودداري كند ناشزه گويند. ضمانت اجراهايي كه براي عدم تمكين زوجه در نظر گرفته شده است مشتمل است بر: ۱- عدم استحقاق دريافت نفقه. ۲- عدم استحقاق دريافت اجرتالمثل و نحله. ۳- دريافت دعواي الزام به تمكين. ۴- اجازه يافتن مرد براي ازدواج دوم. ۵- اجازه يافتن مرد براي طلاق زوجه. بيشتر بخوانيد : تمكين و نشوز حق حبسحق حبس يك اصطلاح فقهي است بدين معنا كه يكي از طرفين عقد ميتواند تا اجراي تعهد طرف مقابل از اجراي تعهد خود خودداري نمايد. بر اساس ماده ۱۰۸۵ق.م كه بيان ميدارد زوجه ميتواند تا زماني كه مهريه را دريافت نكرده است از اداي وظايف خود در برابر شوهرش خودداري كند. البته به شرطي كه مهريه او حال باشد يعني براي پرداخت آن زماني معين نشده باشد (موجل نباشد) همچنين حق دريافت مهريه را در هر زمان كه بخواهد داشته باشد (مهريه عندالمطالبه). در صورتي كه مهريه زن عندالاستطاعه باشد و همسرش استطاعت پرداخت آن را نداشته باشد حق حبس به وي تعلق نميگيرد. بايد اشاره كرد كه در مدت حق حبس زوج ملزم به پرداخت نفقه ميباشد. در ماده بعد (۱۰۸۶ ق.م) آمده است كه چنانچه زوجه قبل از دريافت مهريه با اختيار و تمايل خود به وظايف خود عمل كند ديگر نميتواند اعمال حق حبس نمايد. بيشتر بخوانيد : حق حبس زن در دوران عقد عدم تمكين زن در دوران عقدنكته مهم اين است كه زن در دوران عقد زوجه است و موظف به تمكين و انجام وظايف قانوني خود است. حال اينكه هنوز در دوران عقد باشد و عروسي نگرفته باشد تاثيري در حكم قانوني ندارد. ملاك بهرهمندي از حق حبس عدم انجام وظايف زوجيت و به عبارتي عدم برقراري رابطه زناشويي است و اگر زن قبل از دريافت مهريه با اختيار خود به انجام اين وظايف قيام كند حتي يك بار، ديگر مستحق حق حبس نخواهد بود. پس زوجه چه در دوران عقد باشد و چه حتي در دوران پس از مراسم عروسي به سر برد تا هنگامي كه حتي يك بار هم وظيفه زناشويي خود را انجام نداده باشد ميتواند از حق حبس خود استفاده نمايد و آن را از دادگاه درخواست نمايد. در اين هنگام وي به دليل عدم تمكين و انجام ندادن وظايف خود دچار نشوز نشده و ناشزه نام نميگيرد و دادخواست زوج مبني بر الزام به تمكين زن رد خواهد شد. بيشتر بخوانيد : انواع تمكين از جمله خاص و عام براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص تمكين در دوران عقد، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون تمكين در دوران عقد پاسخ دهند. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد. سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل منبع: تمكين در دوران عقد ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
دفتر كپيه چه كاربردي دارد ؟ تاجران معاملات خود را به طور منظم و منسجم در دفاتري معين ثبت مينمايند. ثبت اطلاعات و معاملات در اين دفاتر به تاجر در امر تجارت و محاسبه سود و زيان كمك ميكند. اين دفاتر را اصطلاحاً دفتر تجارتي مينامند. دفاتر تجاري انواع مختلفي دارد كه قانونگذار تنظيم چهار نوع از آنها را براي تجار الزامي كرده است. اين چهار دفتر شامل، دفتر روزنامه، دفتر كل، دفتر دارايي و دفتر كپيه ميشود. البته الزام قانوني جهت تنظيم اين دفاتر صرفا براي تاجران است و افراد شاغل به كسب و كارهاي جزئي نياز به تهيه و تنظيم آن ندارد. در ادامه اين مقاله به معرفي دفتر كپيه ميپردازيم. براي آشنايي با امور ثبت شركت ها كليك كنيد.
براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد. منبع: دفتر كپيه دفتر كپيهدفتر كپيه مخصوص ثبت كردن تمامي مراسلات و مخابرات صادرشده از جانب تاجر است. قانونگذار مقرر كرده است كه تمام نامهها و مراسلات تاجر كه قانون براي آنها اهميت قائل است و به آنها استناد ميكند در دفتر كپيه به طور منظم و بر اساس تاريخ وقوع به ثبت برسد. قانون تجارت در ماده 10 دفتر كپيه را تعريف كرده است. در ماده 10 اين قانون آمده است: « دفتر كپيه دفتري است كه تاجر بايد كليه مراسلات و مخابرات و صورتحسابهاي صادره خود را در آن به ترتيب تاريخ ثبت نمايد. تاجر ميتواند علاوه بر دفاتر چهارگانه رسمي، دفاتر ديگري نيز با توجه به احتياج يا نظم كاري خود تهيه و تنظيم نمايد تا انجام امور تجاري را تسهيل كند. از جمله اين دفاتر غير رسمي ميتوان به دفتر ثبت برات و سفته و دفتر صندوق اشاره كرد. براي آشنايي با ساير اسناد تجاري كليك كنيد. مقايسه دفتر كپيه با ساير دفاتر تجاريدفتر كپيه دفتري است كه برخلاف ساير دفاتر تجاري پيش از آنكه نگارش شود نيازي به امضاي نماينده اداره ثبت ندارد. اما ساير دفاتر تجاري مانند دفتر كل و دفتر روزنامه پيش از نگارش و ثبت اطلاعات در آنها، لازم است توسط نماينده اداره ثبت به امضا برسد. در موارد ديگر دفتر كپيه شرايط يكساني با ساير دفاتر تجاري دارد. البته دفتر كپيه به نسبت دفاتر روزنامه و كل از اهميت چنداني برخوردار نيست. لذا قانونگذار براي تهيه و تنظيم اين دفتر قواعد پيچيدهاي وضع نكرده است. بنابراين مقررات تنظيم دفتر كپيه نسبت به ساير دفاتر، ساده است. دفتر انديكاتور كه امروزه مصطلح ميباشد همان دفتر كپيه است. البته امروزه روشهاي سنتي جاي خود را به روشهاي مدرن و الكترونيكي دادهاند. تجار معمولاً بهجاي دفتر كپيه از نامه نما يا بايگاني الكترونيك بهره ميبرند. براي آشنايي با ساير دفاتر تجاري كليك كنيد. نگهداري از دفاتر تجارينگهداري و تنظيم دفاتر تجاري رسمي مانند دفتر كپيه شرايط و قواعد خاصي دارد. قانون تجارت قواعد نگارش دفاتر رسمي را تشريح ميكند. ماده 11 قانون تجارت امضاي نماينده اداره ثبت را براي دفاتر اداري الزامي كرده است اما همين ماده دفتر كپيه را از انجام اين كار مستثنا ميكند. اطلاعات ثبت شده در دفاتر بايد به ترتيب تاريخ وارد شوند و همچنين دفتر تجاري نبايد خط خوردگي و جاي سفيد بيش از حد معمول بين سطور داشته باشد. اين قاعده در ماده 13 قانون تجارت آمده است: «كليه معاملات و صادرات و واردات در دفاتر مذكوره فوق بايد به ترتيب تاريخ در صفحات مخصوصه نوشته شود، تراشيدن و حك كردن و همچنين جاي سفيد گذاشتن بيش از آنچه كه در دفترنويسي معمول است و در حاشيه و يا بين سطور نوشتن ممنوع است و تاجر بايد تمام آن دفاتر را از ختم هر سالي لااقل تا ده سال نگاه دارد.» قانونگذار حتي نحوه بررسي و امضاي دفتر توسط نماينده اداره ثبت را مقرر كرده است در ماده 12 قانون تجارت آمده است: « دفتري كه براي امضاء به متصدي امضاء تسليم ميشود بايد داراي نمره ترتيبي و قيطان كشيده باشد و متصدي امضاء مكلف است صفحات دفتر را شمرده در صفحه اول و آخر هر دفتر مجموع عدد صفحات آن را با تصريح به اسم و رسم صاحب دفتر نوشته با قيد تاريخ امضاء و دو طرف قيطان را با مهر سربي كه وزارت عدليه براي اين مقصود تهيه مينمايد منگنه كند. لازم است كليه اعداد حتي تاريخ با تمام حروف نوشته شود.» تخلف تاجر از قواعد مربوط به تنظيم دفاتر اسناد جزاي نقدي به دنبال دارد. همچنين اسنادي كه در دفاتر تجاري بدون توجه به قواعد مربوطه ثبت شود در دادگاه صرفاً عليه خود تاجر سنديت دارد و تاجر نميتواند براي محكوم كردن ساير تجار به آنها استناد كند.
سؤالات متداولدفتر كپيه چه دفتري است ؟ دفتر كپيه مخصوص ثبت كردن تمامي مراسلات و مخابرات صادرشده از جانب تاجر است. دفتر كپيه چه تفاوتي با ساير دفاتر رسمي تجاري دارد ؟ دفتر كپيه دفتري است كه برخلاف ساير دفاتر تجاري پيش از آنكه نگارش شود نيازي به امضاي نماينده اداره ثبت ندارد. دفتر كپيه امروزه به چه نامي شناخته ميشود ؟ دفتر انديكاتور كه امروزه مصطلح ميباشد همان دفتر كپيه است.
براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد. براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص دفتر كپيه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون دفتر كپيه پاسخ دهند. سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل منبع: دفتر كپيه ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
مرجع صادر كننده جواز كسب توليد جعبه مقوايي يا همان جعبه سازي مقوايي در هر شهر متفاوت است. براي ورود به عرصه تهيه و توليد جعبه هاي مقوايي علاوه بر داشتن مهارت توليد و فروش بايد مجوزهاي لازمه را از مراجع ذي صلاح كسب نمود. تمام كساني كه تمايل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند بايد در ابتداي امر پروانه كسب بگيرند. در اين مطلب به پاسخ اين سوال كه چگونه بايد پروانه كسب توليد جعبه مقوايي را گرفت ميپردازيم. براي كسب اطلاع بيشتر درباره قوانين مربوط به جواز كسب كليك كنيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با كارشناسان و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد. منبع: جواز كسب توليد جعبه مقوايي جواز كسب توليد جعبه مقواييپروانه كسب سندي است كه نشان ميدهد فرد صلاحيت توليد جعبه مقوايي را دارد. براي هر شخصي كه بخواهد به صورت قانوني فعاليت فروش انجام دهد گرفتن پروانه كسب الزامي است. اين مجوز نشان دهنده قانوني بودن فعاليت فروشنده است و مرجع صادركننده آن در تهران اتحاديه صنف صحاف ميباشد. به موجب اين جواز ميتوانيد از امتيازات مربوط به اتحاديه مربوطه بهره مند شده و از حمايت هاي اتحاديه شامل حالتان شود. براي اطلاع از نحوه تمديد جواز كسب كليك كنيد. مساحت مورد نياز براي گرفتن جواز كسب توليد جعبه مقوايي چقدر است؟چه متقاضي بخواهد ملكي را خريداري كند و چه بخواهد اجاره كند بايد واحدي مطابق با مساحت تصويب شده توسط كميسيون نظارت شهرستان مهيا نمايد. اتحاديه مربوط به توليد جعبه مقوايي در تهران مجوز لازم براي 23 رسته زير را صاد ميكند. 1 – آلبوم ساز (با حداقل مساحت لازم 30 متر مربع) 2 – سري سازي كتاب (با حداقل مساحت لازم 60 متر مربع) 3 – كارتن ساز مقوايي (با حداقل مساحت لازم 100 متر مربع) 4 – جعبه ساز مقوايي (با حداقل مساحت لازم 40 متر مربع) 5 – توليد كارت و پاكت ساز (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع) 6 – تك جلد ساز (با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع) 7- سازندگي جلد پلاستيك ( با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع ) 8 – كلاسور ساز ( با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع) 9 – يادداشت ساز ( با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع) 10 – دفتر ساز ( با حداقل مساحت لازم 30 متر مربع) 11 – دفتر كار ( با حداقل مساحت لازم 9 متر مربع) 12 – سلفون كشي ( با حداقل مساحت لازم 20 متر مربع) 13 – توليد جعبه و قوطي و لوله مقوايي ( با حداقل مساحت لازم 30 متر مربع) 14 – فروش ملزومات صحافي ( با حداقل مساحت لازم 12 متر مربع)
شرايط دريافت مجوز يا جواز كسب توليد جعبه مقواييالف: شرايط عمومي۱- گواهي صلاحيت يا همان عدم سو پيشينه از نيروي انتظامي ۲- سند مالكيت عين، منفعت و يا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشاركت، مبايعه نامه و يا هر قراردادي كه از منظر قانوني معتبر باشد؛ اعم از رسمي و عادي. در روستاها احراز مالكيت براساس عرف محل ميباشد. اشخاصي كه سند عادي دارند بايد تعهدي مبني بر پذيرش مسئوليت حقوقي ناشي از آن ارائه دهند. ۳- گواهي مالياتي از اداره ماليات ذي ربط مبني بر تشكيل پرونده مالياتي و تصفيه حساب ۴- شناسنامه و كارت ملي براي ايرانيان و گذرنامه و پروانه كار براي اتباع خارجي ۵- گواهي گذراندن دوره آموزشي احكام تجارت و كسب و كار در قالب دستورالعمل هاي آموزشي قانون نظام صنفي ۶- كارت پايان خدمت يا معافيت دائم يا پزشكي نظام وظيفه يا گواهي اشتغال به تحصيل براي آقايان كمتر از ۵۰ سال ب: شرايط اختصاصي۴- داشتن محلي با كاربري تجاري و اداري كه از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعيت مكاني مورد تاييد اماكن قرار گيرد. ۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومي ۶- داشتن وسايل و تجهيزات متناسب و لازم مدارك لازم براي راه اندازي توليد جعبه مقوايي به صورت خرد۱) اصل و كپي كارت ملي و شناسنامه متقاضي 2) عكس سه در چهار متقاضي 3) شماره تلفن همراه به نام متقاضي ۴) سند ملكي يا اجاره نامه يا مبايعه نامه به نام متقاضي 5) گواهي عدم سوپيشينه 6) كارت بهداشت 7) فيش واريزي مبلغ عضويت به اتحاديه جهت كسب اطلاع بيشتر درباره مدارك لازم براي جواز كسب كليك كنيد. مراحل گرفتن مجوز توليد جعبه مقواييهر خانم و آقايي براي گرفتن جواز توليد جعبه مقوايي بايد مراحل زير را طي نمايد: ۱/ ارسال درخواست جواز توليد جعبه مقوايي از طريق سامانه ايرانيان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. اين درخواست ميتواند به صورت كتبي به اتحاديه صنف صحاف تهران تحويل گردد. براي ورود به سامانه ايرانيان اصناف كليك كنيد. ۲/ تكميل فرمهاي اداري مربوطه و تحويل كليه مدارك لازم كميسيون بازرسي اتحاديه از محل فروش ديدن ميكنند و سپس در خصوص موقعيت مكاني و محيطي و مطابقت آن با قوانين گزارش تهيه ميكنند. ۳/ هيئت مديره جلسهاي تشكيل ميدهد و درخواست متقاضي را در اين جلسه بررسي مينمايد. در صورت وجود تمام شرايط تاييده پروانه فروش مايحتاج روزانه مصرف كننده براي فرد صادر ميشود. ۴/ فرد حق عضويت خود را پرداخت نموده و پروانه را دريافت ميكند. جواز كسب هر متقاضي براي يكسال صادر ميشود در مراحل بعدي اين جواز براي پنج سال يا ده سال تمديد ميشود. گرفتن مجوز توليد جعبه مقوايي چه قدر هزينه دارد؟براي دريافت مجوز بايد مبالغ زير پرداخت شود : هزينه صدور پروانه 2.000.000 ريال هزينه آموزش هاي مربوط به كسب و كار و تجارت به مبلغ 800.000 ريال هزينه صدور كارت اصناف 200.000 ريال حق عضويت ساليانه اتحاديه 3.000.000 ريال حق ورودي سال اول به مبلغ 8.000.000 ريال راه اندازي جعبه سازي مقوا چقدر زمان ميبرد؟از ابتداي شروع درخواست تا دريافت جواز يا پروانه كسب توليد جعبه مقوايي در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارك ۳۰ روز زمان خواهد برد، زيرا براساس قانون اتاق اصناف اتحاديه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول يا رد درخواست متقاضي اعلام نظر كند و در صورت عدم ارائه هيچ پاسخي به منزله تاييد درخواست خواهد بود. در صورت تاييد نيز مرجع صدور پروانه كسب بايد طي مدت ۱۵ روز پروانه كسب را صادر كند. اما اگر مدارك شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارك خود را تكميل نموده و تحويل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نيز هر مرجع حداكثر ۱۵روز زمان براي پاسخگويي دارد. درضمن پاسخ منفي بعد از پايان زمان قانوني قائل پذيرش نيست. براي آشنايي كامل با مراحل دريافت پروانه كسب كليك كنيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با كارشناسان و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد. سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل منبع: جواز كسب توليد جعبه مقوايي ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
ليست كالاهاي ممنوعه صادراتي را چطور مي توان تهيه كرد؟ همواره بازرگانان به دنبال گسترش تجارت و افزايش سرمايه خود ميباشند. تاجران پس از مدتي فعاليت درمييابند كه براي انجام فعاليتهاي پرسود و افزايش سرمايه نميتوانند محدود به تجارت در درون مرزها باشند. براي پيشرفت در حوزه تجارت و بازرگاني بايد به فعاليتهاي فرامرزي روي آورد. اين فعاليتهاي فرامرزي شامل واردات و صادرات ميشود. واردات و صادرات در هر كشور تابع قوانين خاص همان كشور ميباشد. يكي از مهمترين مسائلي كه بازرگانان در امر واردات و صادرات بايد به آن توجه داشته باشند مجاز بودن يا ممنوعيت برخي كالاها براي صادرات يا واردات است. در اين مقاله به ويژگي كالاهاي مجاز و ممنوع براي صادرات در ايران ميپردازيم. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد. منبع: ليست كالاهاي ممنوعه صادراتي كالاهاي ممنوعه صادراتيبسياري از كشورها براي مجاز كردن يا ممنوعيت كالاهاي صادراتي و وارداتي سياستهاي خاصي دارند. اغلب دليل اين سياستهاي خاص تجاري در واردات و صادرات، تقويت توليدات داخلي، پيشرفت صنايع، تثبيت قيمتها و كنترل وضع بازار است. در سالهاي اخير در كشور ما ايران نيز قانون ممنوعيت صادرات و واردات براي برخي از كالاها وضع شده است. دليل وضع اين قوانين، تشويق توليدكنندگان داخلي براي افزايش توليدات داخلي و بالا بردن كيفيت اين توليدات و همچنين ثبات قيمت برخي كالاهاي موجود در بازار است. ماده 126 قانون امور گمركي ممنوعيت صادرات برخي كالاها را توصيف مينمايد. اين ماده شرايط برخي از كالاها كه صادرات آنها از ايران به ساير كشورها ممنوع ميباشد را برميشمارد. در ماده 126 قانون امور گمركي كالاهاي ممنوعه صادراتي به چهار دسته تقسيم ميشوند. آيا مي دانيد همه تجاربايد براي اقدامات وارداتي و صادراتي داراي كارت بازرگاني باشند. براي دريافت كارت بازرگاني كليك كنيد. ليست كالاهاي ممنوعه صادراتي طبق ماده 126 قانون امور گمركيدر ماده 126 قانون امور گمركي كالاهايي كه قابليت صدور قطعي را ندارند به چهار دسته تقسيم ميشوند. در نتيجه صادرات كالاهايي كه در اين دسته بنديها قرار نميگيرند مجاز است و مانعي نخواهد داشت. توصيف اين 4 دسته در متن اين ماده به اين شرح است: «كالاهاي زير قابليت صدور قطعي ندارد: الف ـ كالاهاي ممنوع الصدور بر اساس شرع مقدس اسلام و يا بهموجب قانون ب ـ اشياء عتيقه يا ميراث فرهنگي به تشخيص سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي پ ـ اقلام دامي يا نباتي و گونههاي جانوري براي حفظ ذخاير ژنتيك يا حفاظت محيطزيست طبق فهرست اعلامي از سوي سازمانهاي مربوطه ت ـ ساير كالاهاي ممنوع الصدور به موجب قوانين خاص» هفت فاز ممنوعيت صادراتيمطابق با قانون امور گمركي ممنوعيت برخي كالاها در كشور ما طي هفت فاز بنا به شرايط مقتضي انجام گرفت. طي هر يك از اين هفت فاز از سال 97 تا به امروز ممنوعيت برخي كالاها در ايران توسط سازمانهاي مربوطه اعلام شد. فاز اولتير ماه سال 1397 فهرستي از كالاهاي ممنوع براي صادرات اعلام شد. اين ليست شامل 159 نوع كالا بود كه بازرگانان را از صادرات اين كالاها منع كرده بود. با صادر شدن اين دستورالعمل روند تازهاي در زمينه ممنوعيت صادرات ايجاد گشت. فاز دومدر فاز دوم ممنوعيت كالاهاي صادراتي دولت براي جلوگيري از اقدامات برخي سودجويان صادرات 18 كالاي كشاورزي را ممنوع اعلام كرد. برخي از اين 18 قلم كالا شامل آرد، گندم، جو و به طور كلي غلات، خوراك آبزيان و افزودنيهاي خوراك آبزيان و… ميشود. كالاهاي ممنوعه صادراتي | فاز سومشهريور ماه سال 1397 يك ابلاغيه صادر شد. طي اين ابلاغيه كه فاز سوم ممنوعيت صادرات بود ممنوع شدن برخي كالاهاي ديگر براي صادرات اعلام شد. اين ابلاغيه 7 كالا را ممنوع كرده بود. اين هفت كالا شامل كره بسته بندي، شير خشك، انواع تيشو، كاغذ، چاي، تاير فرسوده و لاستيك ميباشد. فاز چهارمابلاغيه فاز چهارم ممنوعيت صادرات كالاها شامل اقلامي نظير شكر سفيد، انواع دفترچه حسابداري، لاستيك سبك و سنگين، كاغذهاي بسته بندي، گوشت مرغ و گوسفند و.. ميشد. فاز پنجمدر اين فاز صادرات گوشت چه منجمد و چه گرم كه در داخل كشور توليد ميشدند به صورت كلي ممنوع گشت. در مهر سال 1397 صادرات انواع كاغذ تيشو و كاغذهاي بسته بندي از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت آزاد گشت. كالاهاي ممنوعه صادراتي | فاز ششمفاز ششم مربوط به ممنوعيت صادرات برخي ميوهها بود. اين ميوهها شامل سيب درختي و پرتقال ميشدند. فاز ششم ممنوعيت در پايان سال 97 و به مدت يك ماه از اسفند 97 تا فروردين 98 اجرا شد. اين ممنوعيت جهت تنظيم قيمت در بازار ايجاد شد. فاز هفتموزارت صمت در فاز هفتم برخي كالاها را ممنوع كرد. اين كالاها شامل سيب زميني و پياز ميشدند. كه جهت مديريت و تنظيم قيمت در بازارهاي داخلي اين ممنوعيت اجرا شد.
براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد. سؤالات متداولممنوعيت واردات و صادرات كالاها به چه منظور انجام ميشود ؟ اغلب دليل اين ممنوعيتها در واردات و صادرات، تقويت توليدات داخلي، پيشرفت صنايع، تثبيت قيمتها و كنترل وضع بازار است. طبق قانون چه كالاهايي در ايران ممنوعيت صادرات دارند ؟ ماده 126 قانون امور گمركي ممنوعيت صادرات كالاها در ايران را توصيف مينمايد و اين كالاها به 4 دسته تقسيم نموده است كه در متن مقاله به اين ماده پرداخته شده است. سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل منبع: ليست كالاهاي ممنوعه صادراتي ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
اتحاديه صنف پوشاك تهران به طور كامل در ادامه معرفي شده است. اصناف درواقع انجمنهاي متشكل از افرادي داراي يك پيشه و حرفه مشابه هستند. و اتحاديه نيز از افراد صنفي تشكيل ميگردد كه با داشتن اهدافي مشترك براي حفظ حقوق حرفهاي موردنظر خود تلاش مينمايند. اتحاديه صنف توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك تهران نيز يكي از اتحاديههاي فعال و معتبر در شهر تهران است. در ادامه اين مطلب به معرفي اتحاديه صنف توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك تهران ميپردازيم. براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد. منبع: اتحاديه پوشاك تهران اتحاديه پوشاك تهراناتحاديه صنف توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك تهران يكي از اتحاديههاي معتبر و فعال در شهر تهران است. اين اتحاديه باهدف احقاق حقوق صنفي و ايجاد همكاري مناسب در ميان افراد صنفي و همچنين بهبود بخشيدن به ارائه خدمات به مصرفكنندگان ايجادشده است. از ديگر اهداف تشكيل اتحاديهها ميتوان به اجراي قوانين نظام صنفي و آييننامهها و مصوبات در اتحاديه و ميان افراد صنفياش اشاره نمود. اداره امور اتحاديههاي اصناف بر عهده افراد خوشنام از همان صنف ميباشد. اعضاي هيئتمديره اتحاديه صنف هر ۴ سال يكبار با برگزاري انتخابات و راي شاغلين در صنف اتحاديه انتخاب ميگردند. اعضاي هيئتمديره شامل رئيس اتحاديه، معاون رئيس، دبير و خزانهدار اتحاديه، بازرس اتحاديه و اعضاي معمولي اتحاديه ميشود. هيئتمديره فعلي اتحاديه صنف توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك تهران عبارتاند از:
جهت شركت در اين انتخابات وارد سامانه ساران بشويد. آدرس و تلفن اتحاديه پوشاك تهراناين اتحاديه در شهر تهران، ميدان سپاه، خيابان پادگان وليعصر، بعد از خيابان بوشهر و پلاك ۲۲ و ۲۴ واقعشده است. تلفن تماس با اتحاديه ۷۷۵۰۱۴۵۲_۰۲۱ ميباشد. وظايف و خدمات اتحاديه پوشاك تهراناهداف و وظايف اتحاديهها در قانون نظام صنفي بهطور كامل شرح دادهشده است. اين وظايف بر خدمات در ماده ۳۰ قانون نظام صنفي در چند بند مختلف آورده شده است. از مهمترين وظايف خدمات اتحاديههاي اصناف ميتوان به صدور و تمديد پروانه كسب براي متقاضيان فعاليت در صنف موردنظر و همچنين نظارت بر فعاليت اين اعضا اشاره نمود. از ديگر وظايف اشارهشده در قانون نظام صنفي؛ تشكيل كميسيونهاي رسيدگي به شكايات حل اختلاف، وصول ماليات و عوارض و هزينههاي خدمات به نمايندگي از سازمانهاي ديگر، ايجاد تسهيلات لازم براي برگزاري دورههاي آموزشي افراد صنف و… ميباشد. براي آشنايي كلي با مراحل دريافت جواز كسب از اين اتحاديه كليك كنيد. خدمات آنلاين اتحاديه صنف توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك تهراناتحاديهپوشاك تهران در وبسايت خود به نشاني espt.ir اقدام به ارائه برخي از خدمات به افراد صنفي و مصرفكنندگان بهصورت آنلاين مينمايد. اين خدمات عبارتاند از:
فعاليت و عضويت در اتحاديهاگر شما قصد داريد كه يك واحد صنفي در حوزه توليد و فروش پوشاك و شهر تهران افتتاح نماييد. ابتدا بايد مطابق با قانون نظام صنفي براي قانوني نمودن فعاليت اقتصادي خود جواز كسب دريافت نماييد. شما با درخواست صدور جواز كسب به اتحاديهپوشاك تهران گام اول را براي عضويت در اين اتحاديه برميداريد. در صورتي كه شرايط و مدارك شما براي راهاندازي يك واحد صنفي در حوزه توليد و فروش پوشاك در شهر تهران كافي باشد. اتحاديه صنف توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك تهران با درخواست صدور جواز كسب شما موافقت مينمايد. به اين ترتيب شما با براي يك واحد صنفي در اين حوزه و پرداخت حق عضويت در اتحاديه عضو ميشويد. و ميتوانيد در اتحاديه صنف توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك تهران فعاليت كنيد. خوب است بدانيد كه اتحاديه صنف توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك تهران هم براي اشخاص حقيقي و هم براي اشخاص حقوقي مجوز كسب صادر مينمايد. براي دريافت جواز كسب پوشاك كليك كنيد. دورههاي آموزشي اتحاديه صنف توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك تهراناتحاديهپوشاك تهران براي كسب آمادگي و افزايش سطح مهارت و دانش افراد صنفي گذراندن دورههاي آموزشي را پيش از صدور جواز كسب الزامي كرده است. دورههاي آموزشي ممكن است توسط اتحاديهها و يا بهصورت برونسپاري و توسط سايت مركز آموزشي انجام گيرد. انواع دورهها بهصورت حضوري و غيرحضوري ارائه ميشوند. متقاضي براي شركت در دورههاي آموزشي موظف است كه معرفينامه از اتحاديه مربوطه و فيش پرداخت هزينه آموزش را ارائه نمايد. لازم به ذكر است كه متقاضي شركت در دورههاي آموزشي بايد در آزمون نهايي اين دورهها نيز شركت نموده و نمره قبولي كسب كند. درصورتيكه متقاضي موفق به كسب نمره قبولي نشود ميتواند براي دومين بار در آزمون با پرداخت ۲۰ درصد از هزينه آموزش شركت كند. در پايان ارزشيابي به متقاضي گواهينامه پايان دوره اعطا ميشود. براي شركت در آزمون و امتحان كسب و كار، وارد سامانه آموزش اصناف بشويد. هزينههاي قانوني قابل پرداخت به اتحاديه پوشاك تهرانمادي و هزينههاي قانوني قابل پرداخت اتحاديهصنف توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك تهران عبارت است از:
اگر در مورد هزينه هاي پرداختي مساله اي برايتان پيش امده مي توانيد از طريق كميسيون رسيدگي به شكايات يا اتاق اصناف تهران يا شهرستان مربوطه اقدام كنيد.
براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد. سؤالات متداولخدمات و وظايف اتحاديه صنف توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك تهران چيست ؟ اعضاي هيئتمديره اتحاديه صنف توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك به چه صورت انتخاب ميشوند ؟ سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل منبع: اتحاديه پوشاك تهران ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
اتحاديه تعويض روغن تهران يكي از اتحاديههاي معتبر و فعال در اين شهرستان ميباشد. اصناف انجمنهايي هستند كه به واسطه گروههايي از افراد داراي يك حرفه تشكيل ميگردند. اتحاديههاي اصناف از افراد يك صنف تشكيل ميشوند كه جهت حفظ حقوق شغلي خود و در راستاي اهداف مشترك گام برميدارند. در ادامه به معرفي اتحاديه صنف فروشندگان لاستيك فيلتر و تعويض روغن شهرستان تهران ميپردازيم.
براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد. منبع: اتحاديه تعويض روغن تهران اتحاديه تعويض روغن تهرانافراد خوشنام در هر صنف اقدام تشكيل اتحاديه صنف خود را مينمايد. گاهي نيز ممكن است چند صنف مرتبط يك اتحاديه را تشكيل دهند. اتحاديهها براي احقاق حقوق صنفي، ايجاد همكاري ميان افراد صنفي خود، بهبود ارائه خدمات به مصرفكننده و اجراي قوانين نظام صنفي نيان افراد صنفي مربوط به خود ايجاد ميگردند. اتحاديه صنف فروشندگان لاستيك فيلتر و تعويض روغن شهرستان تهران نيز با همين اهداف تشكيل شده است. مديريت اتحاديه صنف فروشندگان لاستيك فيلتر و تعويض روغن شهرستان تهران بر عهده هيئتمديره اتحاديه ميباشد. اعضاي هيئتمديره بار براي شاغلين درس و هر چهار سال يكبار انتخاب ميشوند. اين اعضا شامل رئيس اتحاديه نواب رئيس خزانهدار در تأديه دبير اتحاديه و بازرس اتحاديه ميشوند. رئيس فعلي اتحاديه صنف فروشندگان لاستيك فيلتر و تعويض روغن شهرستان تهران جناب آقاي محمدرضا آل سارا ميباشد. خوب است بدانيد تعداد اعضاي هيئتمديره اتحاديه با توجه به تعداد افراد شاغل در آن صنف تعيين ميگردد. جهت شركت در اين انتخابات وارد سامانه ساران بشويد. فعاليت و عضويت در اتحاديه فروشندگان لاستيك فيلتر و تعويض روغن تهراناگر قصد داريد در تهران و در حوزه فروشندگي لاستيك فيلتر و تعويض روغن فعاليت نماييد. ابتدا بايد با دريافت جواز كسب اقدام به عضويت در اتحاديه نمايند. مطابق قانون هركس قصد راهاندازي يك واحد اقتصادي و يك واحد صنفي را دارد بايد از اتحاديه مربوطه جواز كسب دريافت نمايد. صدور جواز كسب هم براي اشخاص حقوقي و هم براي اشخاص حقيقي انجام ميگيرد. بنابراين شما با دريافت جواز كسب و پرداخت هزينه عضويت ميتوانيد در اتحاديه صنف فروشندگان لاستيك فيلتر و تعويض روغن شهرستان تهران فعاليت و همكاري كنيد. براي آشنايي كلي با مراحل دريافت جواز كسب از اين اتحاديه كليك كنيد. وظايف اتحاديه صنف فروشندگان لاستيك فيلتر و تعويض روغن تهراناتحاديه اصناف مطابق ماده ۳۰ قانون نظام صنفي وظايف و خدمات متعددي را بر عهده دارند. صدور و تمديد جواز كسب براي فعالين صنفي و همچنين نظارت بر فعاليت اعضاي اتحاديه را ميتوان جزء مهمترين وظايف اتحاديه صنف فروشندگان لاستيك فيلتر و تعويض روغن تهران نام برد. ساير وظايف اتحاديهها متعلق با قانون نظام صنفي عبارت است از:
براي دريافت جواز كسب تعويض روغن و جواز كسب لاستيك فروشي كليك كنيد. دوره آموزشي و امتحان اتحاديه صنف فروشندگان لاستيك فيلتر و تعويض روغن شهرستان تهرانافراد صنفي پيش از دريافت پروانه كسب يا كارت مباشرت موظف به گذراندن دوره آموزشي و قبولي در آزمون اين دوره هستند. دورههاي آموزشي به منظور كسب آمادگي و ارتقاء ميزان آگاهي، دانش و سطح مهارت افراد صنفي برگزار ميگردد. دورههاي آموزشي ممكن است توسط خود اتحاديه و يا توسط مراكز آموزشي با توافق اتحاديه ارائه شود. اين دورهها يا به صورت حضوري و يا به صورت غيرحضوري ارائه ميگردد. حدنصاب قبولي در دوره حضوري نمره ۱۰ آزمون و حدنصاب قبولي در دوره غيرحضوري نمره ۱۲ از آزمون ميباشد. متقاضيان براي شركت در دورههاي آموزشي و شركت در آزمون موظف به پرداخت هزينه آموزش هستند. و اگر در آزمون موفق به كسب نمره قبولي نشدند بايد براي شركت مجدد در آزمون ۲۰ درصد هزينه آموزش را پرداخت كنند. خوب است بدانيد كه آزمون براي افراد باسواد به صورت پرسشهاي چهارگزينهاي و براي افراد بيسواد بهصورت پرسش شفاهي انجام ميشود. در پايان اتمام دوره و قبولي در آزمون به متقاضي يك گواهينامه پايان دوره اعطا ميشود. اعتبار اين گواهينامه ۵ سال است. و براي تمامي اتحاديهها در سراسر كشور داراي اعتبار است. براي شركت در آزمون و امتحان كسب و كار، وارد سامانه آموزش اصناف بشويد. هزينههاي قانوني قابل پرداخت به اتحاديهمنابع مالي و هزينههاي قابل پرداخت اتحاديه صنف فروشندگان لاستيك فيلتر وتعويضروغن شهرستان تهران عبارت است از:
اگر در مورد هزينه هاي پرداختي مساله اي برايتان پيش امده مي توانيد از طريق كميسيون رسيدگي به شكايات يا اتاق اصناف تهران يا شهرستان مربوطه اقدام كنيد. آدرس و تلفن اتحاديه تعويض روغن شهرستان تهراناين اتحاديه در منطقه ۷ تهران، محله خواجه نصير، خيابان شريعتي، خيابان طاهريان، ايستگاه درختي، روبروي كوچه فرزانگان، پلاك ۲۹ واقعشده است. تلفن: ۷۷۵۳۴۶۹۶_۰۲۱ و ۷۷۵۳۴۶۹۷_۰۲۱
براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد. سؤالات متداولعضويت و فعاليت در اتحاديهصنف فروشندگان لاستيك فيلتر و تعويض روغن شهرستان تهران چگونه است ؟ مهمترين وظيفه اتحاديه صنف فروشندگان رشته بيشتر و تعويض روغن شهرستان تهران چيست ؟ صدور و تمديد جواز كسب براي فعالين صنفي و همچنين نظارت بر فعاليت اعضاي اتحاديه را ميتوان جزء مهمترين وظايف اتحاديه نام برد. سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل منبع: اتحاديه تعويض روغن تهران ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
آيا كتك زدن دزد جرم است؟ برخي از جرائم ارتكابي توسط افراد به منظور ربودن مال مردم انجام ميگيرند. براي مثال فردي در خيابان به كيف قابي ميپردازد و با دزديدن كيف مردم اقدام به دزدي از آنها ميكند. حال قانونگذار دزدي را جرم تلقي كرده است و در قانون مجازات اسلامي براي آن مجازات نسبتا شديدي، در نظر گرفته شده است. در ادامه اين مقاله قصد داريم در خصوص دزدي و كتك زدن دزد توضيحات مفيد و مختصري را خدمت شما عزيزان ارائه نماييم، با ما همراه باشيد.
براي دريافت مشاوره حقوقي در زمينه سرقت مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد. منبع: كتك زدن دزد كتك زدن دزدورود دزد به حريم خانه و يا وقوع جرم دزدي در خيابان ميتواند باعث درگيري و زد و خورد بشود، شما براي دفاع از خود و اموال تان ممكن است مجبور به درگيري فيزيكي بشويد. اما تا چه حد شما مجاز به انجام اين كار هستيد؟ آيا آسيب زدن به مجرم در حين ارتكاب جرم مجاز است؟ براي پاسخ به اين سوالات بايد ابتدا تعريفي از جرم دزدي داشته باشيم و سپس به مجاز يا غير مجاز بودن آسيب به سارق ميپردازيم. توصيه ميكنيم مقاله سرقت را مطالعه فرماييد. تعريف جرم دزديدزدي يكي از شايعترين جرائمي است كه امروزه در جامعه اتفاق ميافتد. ارتكاب اين جرم توسط افراد ميتواند دلايل مختلفي داشته باشد. مطابق قانون دزدي عملي است كه طي آن مجرم مال ديگران را ميربايد. به مجرميني كه مرتكب جرم دزدي شده باشند سارق گفته ميشود. دزدي ميتواند آثار بسيار مخربي در جامعه داشته باشد. به همين دليل قانونگذاران مجازات سختي را براي اين جرم در نظر گرفتهاند. مطابق قانون جرم دزدي شامل مجازات تعزيري و حد ميشود. براي مطالعه مقاله مجازات سرقت كليك كنيد. آيا كتك زدن دزد جرم است ؟يكي از سوالاتي كه اغلب در ذهن مردم ايجاد ميشود اين است كه، آيا كتك زدن دزد جرم به حساب ميآيد؟ كه در پاسخ ميبايست بگوييم بله؛ اين كار مطابق قانون صحيح نميباشد. طبق نظر قانونگذار ما حق نداريم دزد را مورد ضرب و شتم قرار دهيم و او را كتك بزنيم. در شرايطي كه دزد بخواهد مال افراد را به سرقت ببرد ميبايست با پليس تماس بگيرند، و تا حد امكان به ضرب و شتم و كتك زدن دزد نپردازند. بسياري از پروندههاي دادگاه بر اين مبنا خاتمه مييابند كه فرد بايد به دزد ديه بپردازد. شايد اين موضوع در ابتدا كمي عجيب به نظر برسد. اما طبق قانون حمله به دزد و كتك زدن او جرم ميباشد. براي مثال وقتي يك دزد وارد خانه فردي ميشود و فرد با كتك زدن او باعث قتلش شود، ميبايست قصاص شود يا به خانواده او ديه بپردازد. در برخي موارد نيز ديده ميشود كه افراد در بالاي نرده يا ديوار خانه خود برق وصل ميكنند تا دزد دچار آسيب شود. در اين صورت نيز اگر دزد دچار آسيب شود، صاحب خانه ميبايست به او ديه بپردازد. اين دو مورد مصداقهايي از كتك زدن و آسيب رساندن به دزد ميباشند كه جرم به حساب ميآيند. توصيه ميكنيم مقاله راههاي اثبات سرقت را مطالعه فرماييد. دفاع مشروع و كتك زدن دزددفاع مشروع به دفاعي گفته ميشود كه از نظر قانون براي حفظ جان، مال، ناموس و… مقابل دزد صورت گرفته است. براي مثال اگر دزد وارد خانه شما شود و بخواهد وسايل شما را به سرقت ببرد، در صورتي كه به خود شما نيز حمله ور شود، طبق قانون اجازه داريد از خود دفاع كنيد. اگر در حين دفاع مشروع از خود مجبور به كتك زدن و يا آسيب رساندن به دزد شديد، به عنوان مجرم محسوب نميشويد و عمل شما مجرمانه نخواهد بود. البته دفاع مشروع نيز بايد در صورت وجود برخي شرايط صورت گرفته باشد تا فرد به عنوان مجرم شناخته نشود. نكته حائز اهميت اين كه دفاع مشروع براي حفظ مال و جان ديگران نيز جايز است. در صورتي كه شما از نزديكان فرد باشيد، فرد از شما كمك خواسته باشد، يا دفاع از او به عهده شما باشد ميتوانيد به دفاع مشروع از او در مقابل دزد بپردازيد. شرايط دفاع مشروع از خود در برابر دزدبراي اينكه دفاع شما در برابر دزد مشروع به حساب بيايد، و شما مجرم شناخته نشويد ميبايست شرايطي وجود داشته باشد. شرايط مشروع بودن دفاع در مقابل دزد به شرح زير ميباشند:
توصيه ميكنيم مقاله دفاع مشروع را مطالعه فرماييد.
براي دريافت مشاوره حقوقي در زمينه سرقت مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد. سوالات متداولدزدي شامل چه نوع مجازاتي ميشود ؟ جرم دزدي معمولا شامل مجازات تعزيري و حدي ميشود. آيا ميتوان افراد دزد را مورد ضرب و شتم قرار داد ؟ خير اين كار از نظر قانوني جرم تلقي ميشود مگر اينكه شرايط دفاع مشروع مهيا گردد. براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص كتك زدن دزد، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون كتك زدن دزد پاسخ دهند. سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل منبع: كتك زدن دزد ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
عقد موقت كه به صيغه معروف است يك نوع عقد نكاح شرعي در مذهب شيعه ميباشد كه فقط در صورتي از صحت كامل برخوردار ميشود كه مدت و مهريه آن به طور دقيق مشخص شود. پس ازدواجي مدت دار است و پس از تمام شدن مهلت آن رابطه زوجيت پايان مييابد. در ادامه به بررسي عقدنامه ازدواج موقت و مندرجات آن ميپردازيم. براي كسب اطلاعات دقيق در مورد ثبت ازدواج و مدارك لازم براي ثبت ازدواج كليك كنيد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد. منبع: عقدنامه ازدواج موقت چگونگي صحت عقد موقتمطابق ماده ۱۰۶۲ قانون مدني با ايجاب و قبول طرفين، عقد نكاح با الفاظي كه به وضوح نشان دهنده قصد ازدواجشان با يكديگر است به طور صحيح بسته ميشود. براي صحت عقد نكاح شرايط زير الزامي است: ۱- قصد و رضاي طرفين: بدين معنا كه زن و مرد علاوه بر داشتن قصد انشاء رضايت نيز داشته باشند و به اكراه و اجبار اين عقد بسته نشده باشد. در غير اين صورت عقد صحت نداشته و باطل ميباشد. ۲- استفاده از الفاظ درست هنگام عقد: زوجين در هنگام بسته شدن عقد موقت بايد از الفاظ درست استفاده كنند كه دلالت بر عقد موقت دارد به صورتي كه لفظ عقد موقت به درستي گفته شود. ۳- ايجاب و قبول طرفين يا ولي بر حق آنها: در اين مورد زن و مرد يا ولي قانوني آنها بايد ايجاب و قبول را جاري سازند. بيشتر بخوانيد : ثبت صيغه | ثبت ازدواج موقت ثبت عقد موقت در دفاتر ثبت ازدواج و طلاقهمانطور كه گفتيم عقد موقت تنها با لفظ ايجاب و قبول و داشتن قصد انشاء به طور صحيح بسته ميشود و ثبت آن ضرورتي ندارد. اما گاهي اوقات طرفين عقد به دلايلي به ثبت ازدواج موقت در دفاتر رسمي ثبت ازدواج و طلاق روي ميآورند. البته اين كار فوايدي نيز دارد كه به چند مورد از آنها اشاره ميكنيم: ۱- اطمينان يافتن از صحت نكاح. ۲- جلوگيري از ايجاد اختلاف ناشي از عدم ثبت عقد. ۳- آسانتر شدن اثبات حقوق زوجين. ۴- و… مدارك مورد نياز براي ثبت عقدنامه ازدواج موقت۱- شناسنامه عكس دار و كپي آن. ۲- كارت ملي و كپي آن. ۳- در صورتي كه زن باكره باشد حضور پدر يا جد پدري با شناسنامه يا كارت ملي در دفترخانه الزامي است. بيشتر بخوانيد : مدارك لازم براي ثبت ازدواج مندرجات عقدنامه ازدواج موقتعقدنامه ازدواج موقت شامل مواردي است كه در ذيل به آنها اشاره ميكنيم. الف) ابتدا تاريخ عقد و همچنين تاريخ ثبت آن نوشته ميشود و سپس مشخصات زوجين كه شامل نام و نام خانوادگي، نام پدر، تاريخ تولد، شماره شناسنامه، كد ملي و همچنين آدرس و نشاني آنها درج ميشود. ب) در صفحات ديگر شرايط و تبصرههايي بيان شده است: ۱- در رابطه با عده: عده طلاق در زنهايي كه به سن يائسگي نرسيدهاند سه طهر و عده زنهايي كه به سن يائسگي نرسيدهاند ولي عادت ماهيانه هم ندارند سه ماه است. عده منقطعه دو طهر ميباشد (چه پس از اتمام عقد چه پس از بذل مدت عقد) و عده منقطعه براي زناني كه عادت ماهيانه ندارند ۴۵ روز است. عده زناني كه شوهرشان فوت كرده است در هر صورت چهار ماه و ده روز ميباشد. ۲- در رابطه با صيغه بذل: زوجه هر زمان كه بخواهد با وكالت بلاعزلي كه از سمت زوج در اختيار دارد و با داشتن حق توكيل به غير ميتواند به عاقد رجوع كند و با خواندن صيغه بذل زمان عقد را به خود ببخشد و ازدواج را به پايان برساند. ج) در صفحات بعدي عقدنامه نوع عقد تاريخ وقوع و ثبت آن همچنين مدت و مهريه به طور دقيق درج ميشود كه بايد به امضاي زوجين برسد. در صفحات آخر نيز شرايط ضمن عقد طرفين درج ميگردد و مشخصات شاهدان (۲ شاهد) كه شامل كدملي و نشاني آنهاست نوشته خواهد شد. براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص عقدنامه ازدواج موقت، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون عقدنامه ازدواج موقت پاسخ دهند. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد. سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل منبع: عقدنامه ازدواج موقت ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ]
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |