vakiel
ارائه خدمات حقوقي

دادگاه‌ها در حوزه‌هاي خاصي داراي صلاحيت مي‌باشند. براي مثال دادگاه خانواده در حوزه دعاوي خانوادگي و دادگاه كيفري در حوزه جرائم كيفري داراي تخصص و صلاحيت است. قاضي دادگاه‌ها با توجه به تخصص و اطلاعاتي كه دارند در مورد پرونده‌هاي مختلف حكم صادر مي‌كنند. قاضيان و مشاوران قضايي و كليه كاركنان دادگاه‌ها داراي تخصص‌هاي مختلفي مي‌باشند. اما گاهي ممكن است با وجود اينكه قاضي اطلاعات و تخصص زيادي دارد، نتواند در خصوص پرونده‌‌اي اظهار نظر كند و براي صدور راي خود بخواهد از ديگر افراد نيز كمك دريافت كند. در اين مواقع قرار‌هاي مختلفي ممكن است از سوي دادگاه صادر گردد. يكي از اين قرار‌ها، قرار كارشناسي مي‌باشد. در ادامه قصد داريم در خصوص قرار كارشناسي دادگاه توضيحات مفيد و مختصري را خدمت شما عزيزان ارائه نماييم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: قرار كارشناسي دادگاه

قرار كارشناسي دادگاه چيست‌‌‌‌ ؟

قرار كارشناسي يكي از انواع قرار‌هايي است، كه در جريان رسيدگي به برخي پرونده‌ها از سوي دادگاه صادر مي‌شود. همانطور كه گفتيم قاضيان و دادرسين دادگاه در زمينه حقوقي و قضايي اطلاعات داشته و مي‌توانند تنها در همين حوزه اظهار نظر نمايند. اما گاهي ممكن است پرونده‌‌اي داراي جنبه تخصصي و فني باشد. يعني رسيدگي به آن پرونده در تخصص و مهارت قاضي نباشد. در اين صورت دادگاه قرار كارشناسي صادر مي‌كند.

به اين ترتيب دادگاه از يك كارشناس دادگستري مي‌خواهد كه در خصوص قسمت فني و تخصصي پرونده تحقيق و اظهار نظر نمايد. براي مثال وقتي فردي در يك تصادف رانندگي آسيب جسماني مي‌بيند، تعيين ميزان ديه و آسيب او بر عهده پزشكي قانوني است، زيرا قاضي در حوزه پزشكي داراي علم نيست. به همين دليل در اين موارد دادگاه براي دريافت كمك از پزشكي قانوني قرار كارشناسي صادر مي‌كند. در چنين پرونده‌هايي پزشكي كه از سوي پزشكي قانوني عمل كارشناسي پرونده را به انجام مي‌رساند به عنوان كارشناس دادگاه به حساب مي‌آيد.

براي اطلاع از تعرفه كارشناس رسمي دادگستري كليك كنيد.

انتخاب كارشناس براي اجراي قرار كارشناسي دادگاه

براي اينكه قرار كارشناسي صادره از طرف دادگاه به مرحله اجرا برسد، دادگاه مي‌بايست بر حسب استاندارد‌هايي كارشناس مورد نظر خود را انتخاب نمايد. دادگاه كارشناس مورد نظرش را از ميان افرادي كه صلاحيت مورد نياز براي انجام كارشناسي در حوزه مورد نظر را دارند انتخاب مي‌كند.

اگر تعداد كارشناسان داراي صلاحيت متعدد باشد، دادگاه به قيد قرعه يكي از آن‌ها را انتخاب خواهد كرد. كارشناس انتخاب شده مي‌بايست داراي پروانه كارشناسي باشد. نكته حائز اهميت اين است كه طرفين دعاوي نيز مي‌توانند توافق كنند كه يك فرد خاص كارشناسي پرونده را بر عهده بگيرد. اما فردي كه طرفين بر كارشناسي او توافق مي‌كنند مي‌بايست صلاحيت‌هاي لازم را دارا باشد.

توصيه مي‌كنيم مقاله رد كارشناس را مطالعه نماييد.

نحوه اجراي قرار كارشناسي دادگاه

پس از صدور قرار كارشناسي از سوي دادگاه اقداماتي براي به اجرا در آمدن اين قرار صورت مي‌گيرد. ابتدا دادگاه كارشناسي فني و تخصصي پرونده را به كارشناس دادگستري محول مي‌كند.

كارشناس نيز مي‌بايست با دقت عمل كارشناسي را به انجام برساند، زيرا حكمي ‌كه در آينده صادر مي‌شود بستگي به كارشناسي او خواهد داشت. كارشناس پس از انجام وظايف خود نظريه‌‌‌‌اش را به دادگاه اعلام مي‌نمايد. سپس دادگاه بر اساس نظريه او و اطلاعاتي كه ارائه نموده است در خصوص پرونده تصميم گيري خواهد كرد.

توصيه مي‌كنيم مقاله نظر كارشناس رسمي دادگستري را مطالعه نماييد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص قرار كار‌شناسي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون قر‌ار كارشناسي پاسخ دهند.

 

سوالات متداول

آيا طرفين دعوا مي‌توانند كارشناس پرونده خود را انتخاب كنند‌‌‌‌ ؟

بله اما بايد طرفين بر كارشناسي توافق نمايند كه صلاحيت انجام عمل كارشناسي را دارا باشد.

قرار كارشناسي به چه منظور صادر مي‌شود‌‌‌‌ ؟

قرار كارشناسي به منظور ‌‌‌‌بررسي جوانب فني و تخصصي پرونده و كسب اطلاعات بيشتر صادر مي‌شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: قرار كارشناسي دادگاه،
موضوع:
[ ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۴۸:۰۴ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

مسئوليت مديران پس از خروج از شركت چيست؟ حقوق تجارت براي مديران شركت‌هاي تجاري وظائف و مسئوليت‌هايي تعيين كرده است. كه در صورت عدم انجام اين وظائف توسط مديران، مجازات‌هايي شامل حال مديران مي‌شود. مجازات‌هايي نظير مجازات نقدي، زندان، عزل از سمت و مسئوليت‌هاي تضامني و مدني در برابر اشخاص ثالث. سؤال اينجاست كه اين مسئوليت‌ها تا كجا ادامه دارد؟ آيا مديران پس از خروج شركت نيز مسئول مي‌باشند؟ براي آشنايي با نحوه اعمال تغييرات شركت كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: مسئوليت مديران پس از خروج از شركت

مسئوليت مديران پس از خروج از شركت

مديران يك شركت به طور كلي به اعضاي هيئت‌مديره و به طور خاص به مديرعامل شركت مي‌گويند. براي هريك از اين‌ها در قانون تجارت و لايحه اصلاحي قانون تجارت مسئوليت‌هايي تعيين شده است. اما اگر مديرعامل يا يكي از اعضاي هيئت‌مديره از سمت خود بركنار شود و از شركت خارج گردد چه مي‌شود؟ طبيعي است كسي كه از يك شركت خارج مي‌شود ديگر مسئول وقايع و اتفاقات پيش آمده در آن شركت نباشد. مسئوليت مديران و مديرعامل شركت نيز پس از كناره‌گيري و خروج از شركت به پايان مي‌رسد.

البته مديران شركت حتي با خروج از شركت مسئول وقايعي هستند كه در دوران مديريت ايشان اتفاق افتاده است. يعني اگر به مدت سه سال در سمت مديريت يك شركت بوده‌اند و در همان سه سال مالياتي تعيين شود يا توسط ايشان تخلفي صورتي گيرد اين مدير با وجود خروج از شركت مسئول است. بنابراين نمي‌توان با خروج از شركت از مسئوليت وقايع دوران مديريت خود شانه خالي كرد.

توجه: در اساسنامه ميزان و حدود اختيارات و مسئوليت اعضا مشخص شده است. پس در تنظيم اين سند بايد دقت كافي صورت بگيرد. براي اطلاع از نحوه تنظيم اساسنامه شركت كليك كنيد.

مسئوليت مديران در شركت ها پس از خروج چگونه است ؟

مسئوليت اشخاص به طور كلي در قانون تجارت به دو دسته تقسيم مي‌شود كه شامل مسئوليت فردي و مسئوليت جمعي مي‌شود. در مسئوليت فردي شخصي كه خسارت وارد كرده يك نفر است و به تنهايي مسئول جبران خسارت مي‌باشد. اما در مسئوليت جمعي اشخاصي كه موجب ايجاد خسارت مي‌شوند متعدد هستند. البته در مسئوليت جمعي نيز هر شخص به همان ميزان كه در ايجاد خسارت نقش داشته مسئول مي‌باشد. مسئوليت جمعي با توجه به مسئوليت هر كس به اندازه نقش وي در ورود زيان، به سه بحث مسئوليت به تساوي، مسئوليت نسبي و مسئوليت تضامني تقسيم مي‌شود.

حال پرسش اين است كه مسئوليت مديران شركت‌هاي تجاري به چه صورت است؟ آيا مديران مسئوليت فردي دارند يا مسئوليت‌شان جمعي است؟ حقوق تجارت به اين پرسش پاسخ مي‌دهد. بر اساس قانون تجارت اصل بر مسئوليت جمعي مديران شركت‌ها است. كه اين مسئوليت جمعي يا به تساوي است يا نسبي و يا تضامني است. اما در مواردي و با حكم دادگاه مسئوليت فردي نيز متوجه برخي مديران مي‌گردد.

ماده 142 قانون تجارت مي‌گويد: « مديران و مديرعامل شركت در مقابل شركت و اشخاص ثالث نسبت به تخلف از مقررات قانوني يا اساسنامه شركت و يا مصوبات‌ مجمع عمومي برحسب مورد منفرداً يا مشتركاً مسئول مي‌باشند و دادگاه حدود مسئوليت هر يك را براي جبران خسارت تعيين خواهد نمود.»

مسئوليت فردي و جمعي مديران شركت‌ها چه زماني ايجاد مي‌شود ؟

هنگامي كه ورود خسارت توسط دو يا چند مدير اتفاق بيافتد بعد از بررسي موضوع توسط دادگاه، هر مدير به اندازه مسئوليت خود محكوم به جبران خسارت خواهد شد. و در مواردي كه همه مديران شركت به اندازه مساوي در موجب ورود خسارت شوند، در اين حالت همه مديران مسئوليت به تساوي دارند. البته اگر وضعيت به شكلي باشد كه نتوان مسئوليت هر يك از مديران را به صورت مجزا تعيين نمود نيز جبران خسارت به صورت تساوي ميان مديران خواهد بود.

بنابراين همان‌طور كه اشاره كرديم قانون‌گذار مسئوليت جمعي مديران را پذيرفته است. اما ممكن است ورود خسارت به علت عمل يكي از مديران باشد. در اين صورت پس از اثبات اين فرضيه در دادگاه مدير مذكور مسئوليت فردي خواهد داشت. يعني دادگاه اين مدير را مسئول جبران تمامي خسارات وارده معرفي مي‌كند.

مسئوليت مديران شركت‌ها در برابر شركا و اشخاص ثالث

مديران شركت توسط تمامي يا اكثريت شركا انتخاب مي‌گردند. لذا اين مديران در حكم وكيل شركت مي‌باشند. بنابراين مديران در صورتي كه در امر مديريت و انجام وظايف خود كوتاهي يا تقصيري مرتكب نشوند مسئوليتي ندارند. اما در صورتي كه به دليل تقصير مدير خسارتي در شركت ايجاد شود مدير در برابر شركت و در برابر شركا مسئوليت مدني خواهد داشت.

مدير در مقابل اشخاص ثالث نماينده شركت محسوب مي‌شود. يعني به نمايندگي از شركت با اشخاص ثالث در ارتباط است و تعهداتي را به عهده دارد. بنابراين در صورت ورود خسارت به شخص ثالث به دليل عدم انجام تعهدات، با توجه به اين‌كه مدير نماينده شركت است مسئوليت مدني ندارد. و شركت مسئول جبران خسارت به شخص ثالث خواهد بود. البته در صورتي كه مدير خارج از حدود مسئوليت و اختيارات خود به عنوان نماينده در شركت عمل كند و تخلف از جانب مدير باشد، مسئوليت تنها برعهده خود مدير است.

مسئوليت مديران بعد از ورشكستگي و مسئوليت كيفري مديران

بعد از ورشكستگي يك شركت ممكن است اموال شركت براي بازپرداخت بدهي‌ها و ديون كافي نباشد. طلبكار مي‌تواند از دادگاه محكوميت مديران متخلف شركت كه موجب ورشكستگي شركت شدند را تقاضا نمايد. دادگاه نيز بعد از رسيدگي مدير يا مديران مسئول را به صورت انفرادي يا تضامني محكوم به پرداخت ديون مي‌نمايد. براي آشنايي با انواع شركت ها كليك كنيد.

قانون تجارت در زمينه مسئوليت كيفري مديران مقرراتي تعيين نكرده است. اما مديران شركت‌ها در صورت انجام جرائم عمومي و جرائمي كه هنگام انجام وظيفه مديريتي خود در شركت مرتكب گردند مورد تعقيب جزايي قرار گرفته و مسئوليت كيفري خواهند داشت.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

سؤالات متداول

آيا مديران پس از خروج از شركت نسبت به وقايع اتفاقي در شركت مسئول‌اند ؟

خير مديران با خروج از شركت تنها مسئول وقايعي هستند كه در دوران مديريت ايشان اتفاق افتاده است.

مسئوليت مديران شركت جمعي است يا فردي ؟

بر اساس قانون تجارت اصل بر مسئوليت جمعي مديران شركت‌ها است اما در مواردي و با حكم دادگاه مسئوليت فردي نيز متوجه برخي مديران مي‌گردد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: مسئوليت مديران پس از خروج از شركت


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۲۳:۰۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

طلاق به خاطر خيانت چه آسيب هايي در پي دارد؟ وقتي زن و شوهر با يكديگر پيمان ازدواج مي‌بندند در برابر يكديگر متعهد هستند و مي‌بايست برخي قوانين را رعايت كنند.‌ يكي از اين قوانين خيانت نكردن به همسر و عدم ايجاد رابطه نامشروع مي‌باشد. امروزه بسيار ديده مي‌شود كه زوجين به دليل برقراري رابطه نامشروع توسط طرف مقابل به دادگاه مراجعه نموده و درخواست طلاق دارند. اما طلاق به خاطر خيانت زن و ‌مرد چگونه است و چه قوانيني دارد؟ در ادامه توضيحات مفصلي را در اين باره بيان نموده‌ايم، با ما همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

طلاق به خاطر خيانت

موارد زيادي وجود دارند كه از نظر قانون مدني رابطه نامشروع بوده و فرد مي‌تواند به اين دليل از همسرش جدا شود. مواردي كه به فرد حق طلاق مي‌دهند در ادامه توضيح داده شده است. اما قبل از قطعي كردن تصميم به طلاق به خاطر خيانت حتما درباره حق وحقوق خود و همسرتان با كارشناسان حقوقي مشورت نماييد. براي آشنايي بيشتر با ساير راهكارهاي حقوقي مواجهه با خيانت همسر كليك كنيد.

خيانت مرد

چنانچه مرد با وجود همسر اقدام به عقد دائم با يك زن ديگر كند و يا او را صيغه كند بدون اينكه از همسرش اجازه بگيرد و يا اذن دادگاه را دريافت نمايد، كار او تخلف محسوب شده و زن مي‌تواند با ارائه دادخواستي خواهان طلاق خود شود.

البته اين در صورتي است كه زن بتواند خيانت مرد را با ارائه مدارك منطقي به دادگاه اثبات كند و در غير اين صورت با درخواست طلاق او موافقت نخواهد شد.

خيانت زن

چنانچه زن با فرد ديگري به جز شوهر اقدام‌ به برقراري رابطه نامشروع كند خيانت كرده است و مرد مي‌تواند اقدام به طلاق به خاطر خيانت نمايد‌.

توجه نماييد كه در قانون ما طلاق حق يكجانبه مرد بوده و اصولا مرد با مراجعه به دادگاه مي‌تواند طلاق بگيرد. اما اگر اين طلاق به دليل سوء رفتار زن نباشد مرد بايد تمام حق و حقوق قانوني او را ادا كند.

اثبات خيانت و گرفتن حق طلاق به خاطر خيانت همسر

براي اثبات خيانت مي‌بايست مداركي در دست داشت تا بتوان با ارائه آن‌ها به دادگاه طلاق گرفت. براي مثال اگر مرد زني را به عقد دائم خود در آورد مي‌توان با رجوع به دفتري كه ازدواج او در آن ثبت شده است خيانت را اثبات كرد.

اگر عقد موقت باشد نيز با رجوع با دفاتري كه عقد نكاح در آنجا صورت گرفته است خيانت اثبات مي‌شود. براي اثبات خيانت زن و مرد همچنين مي‌توان با استفاده از مداركي مثل عكس، پرينت تلفن و يا چت و ارائه آن‌ها به دادگاه خيانت را اثبات نموده و طلاق گرفت. براي آشنايي بيشتر با راه هاي اثبات خيانت همسر كليك كنيد.

تكليف مهريه در طلاق به علت خيانت چگونه است ؟

مهريه حقي است كه در حين عقد نكاح به زن تعلق خواهد گرفت و خيانت باعث از بين رفتن آن نمي‌شود، در اين صورت مرد موظف است مهريه را با وجود خيانت به طور كامل به همسر خود پرداخت نمايد.

براي دريافت مشاوره طلاق به سايت وكيل دات كام مراجعه نموده و با دريافت مشاوره از نتيجه پرونده حقوقي خود مطلع شويد. مركز وكيل دات كام خدمات حقوقي زيادي را از جمله ارائه مشاوره تلفني حقوقي و حل انواع پرونده به مشتريان ارائه مي‌نمايد و كمك مي‌كند تا پرونده شما نتيجه دلخواه را داشته باشد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص طلاق به خاطر خيانت، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون طلاق به خاطر خيانت پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طلاق به خاطر خيانت،
موضوع:
[ ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۰۰:۲۰ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

در مورد ثبت ازدواج چقدر اطلاعات داريد ؟ اولين گام براي شروع زندگي مشترك بين زن و مرد ازدواج است. نكاح امري مي‌باشد كه با آداب و رسوم بسياري آميخته گشته است. ازدواج از لحظه برقرار شدن عقد بين زن و مرد اتفاق مي‌افتد كه عقدي لازم بين زن و مرد است. قواعدي كه بر ساير عقود حاكم است در مواردي در خصوص عقد نكاح نيز اجرا مي‌شود. در ادامه به بررسي ثبت ازدواج دائم و موقت مي‌پردازيم. براي كسب اطلاعات دقيق در مورد وكالت در ازدواج كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

ثبت ازدواج | اقسام عقد نكاح
منبع: ثبت ازدواج

از نظر قانون ايران كه برگرفته از قواعد فقه اماميه است عقد ازدواج دو نوع مي‌باشد:

1/ ازدواج دائم.

2/ ازدواج موقت.

1/ ازدواج دائم: هنگامي كه كلمه عقد نكاح به كار برده مي‌شود اولين مفهومي كه به ذهن تبادر مي‌كند ازدواج دائم است. در ازدواج دائم زن و مرد براي هميشه با يكديگر پيوند نكاح مي‌بندند. در صيغه عقد دائم فرض بر دائمي و ابدي بودن اين پيوند است. از جمله آثار اين نوع ازدواج مي‌توان به وظيفه شوهر به پرداخت نفقه و ارث بردن زوجين از يكديگر اشاره نمود.

بيشتر بخوانيد : ثبت ازدواج دائم

2/ ازدواج موقت: نام ديگر ازدواج موقت، نكاح منقطع است. همان طور كه از اسم اين نوع ازدواج مشخص است نكاح موقت به معناي عقد ازدواجي است با داشتن محدوده زماني معين. حتي اين امر در صيغه عقد هم ذكر مي‌گردد و طرفين براي مدت زمان مشخصي به طور مثال يك ماه يا شش ماه با هم ازدواج مي‌كنند. در ازدواج موقت پس از تمام شدن مدت، عقد نيز باطل مي‌گردد و در طول نكاح حتي ممكن است رابطه جنسي هم اتفاق نيفتد. عقد موقت از بسياري جهات به طور مثال عدم تكليف به پرداخت نفقه و عدم ارث بري طرفين از هم با عقد دائم تفاوت دارد. براي آشنايي با بايدهاي و نبايدهاي ثبت صيغه كليك كنيد.

ثبت نكاح و ضمانت اجراي عدم ثبت

اگر چه به محض اينكه صيغه عربي چه از سوي طرفين چه از سوي وكيل آن‌ها جاري گردد زن و مرد به هم محرم مي‌شوند اما از نظر قانوني دو طرف ملزم به ثبت واقعه ازدواج خود هستند. بر اساس ماده 20 قانون حمايت از خانوداه ازدواج دائم بايد در دفاتر اسناد ازدواج ثبت گردد و اگر زوجين در جايي نكاح را جاري سازند كه دفتري موجود نباشد به آن‌ها 20 روز مهلت داده شده است تا نزد اولين دفتر اسناد ازدواج عقد نكاح خود را ثبت كنند.

بر اساس قانون عدم ثبت واقعه نكاح داراي مجازات است. براي مردي كه ازدواج دائم خود را ثبت نكند تا يك سال حبس در نظر گرفته شده است.

قوانيني كه به ثبت‌ازدواج دائم الزام كرده‌اند در واقع اين امر را براي عقد دائم ضروري و لازم مي‌دانند نه براي عقد موقت. در نتيجه مرد الزامي براي ثبت عقد موقت ندارد و همين كه صيغه عقد موقت بين طرفين جاري گردد براي صحت ازدواج موقت كافي است. اما در برخي از موارد به طور خاص قانون زوج را ملزم مي‌كند تا ازدواج موقت را نيز ثبت كند مانند موردي كه زوجه باردار شود.

مقدمات و بايدهاي ثبت ازدواج

براي ثبت واقعه ازدواج زن و مرد با مدارك شناسايي خود و همچنين مدارك پزشكي اعم از گواهي عدم اعتياد مرد و عدم ابتلا به بيماري‌هاي موضوع ماده 23 قانون حمايت از خانواده و اجازه ولي دختر در مواردي كه اجازه وي لازم است به دفاتر ثبت‌ازدواج مراجعه مي‌نمايند. براي آشنايي با مدارك لازم براي ثبت ازدواج كليك كنيد.

بعد از احراز هويت طرفين از طريق تاييد و معرفي دو شخص معتمد، سردفتر به ثبت نكاح در دفاتر مخصوص مي‌پردازد. سردفتر سپس سند ازدواج را به رويت طرفين مي‌رساند و هر دو طرف آن را امضا مي‌كنند. سند ازدواج در دو نسخه تهيه شده و به زوجين تحويل داده مي‌شود.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص ثبت، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون ثبت نكاح پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ثبت ازدواج،
موضوع:
[ ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۲۳:۳۸ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

يكي از رسوم ديرينه ازدواج ايرانيان مهريه زوجه است. خانواده‌ها پيش از ازدواج در مورد مهريه با هم توافقاتي مي‌كنند. قانون از توافقات زوجين در مورد ميزان و نحوه پرداخت مهريه حمايت مي‌كند. مهريه بر اساس نحوه پرداخت انواع مختلفي دارد از جمله مهريه عندالمطالبه، عندالاستطاعه و…. در اين مقاله به يكي از انواع مهريه به نام مهريه عندالاستطاعه مي‌پردازيم. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد مهريه عندالمطالبه كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

مهريه و انواع آن

مهريه مالي است كه در مقابل اجازه زوجه براي تمتع جنسي، شوهر به او پرداخت مي‌كند. مهريه بايد ماليت داشته باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد انواع مهريه كليك كنيد.

مهريه از لحاظ زمان وصول به نوع تقسيم مي‌شود:

1/ مهريه عندالمطالبه: همانطور كه از نام اين مهريه مشخص است هر زمان كه زن مهريه را طلب كند شوهر ملزم به پرداخت مهريه است.

2/ مهريه عندالاستطاعه: در اين نوع از مهريه هر زمان كه شوهر توان مالي داشته باشد مهريه به زن پرداخت مي‌شود.

براي زوجين اين امكان وجود دارد كه حتي بعد از عقد نوع مهريه خود را تغيير دهند. به فرض مثال اگر مهريه عندالمطالبه است با هم توافق مي‌كنند و مهريه را را عندالاستطاعه قرار مي‌دهند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد قانون مهريه كليك كنيد.

مهريه عندالاستطاعه

هنگامي كه مهريه عندالاستطاعه باشد پرداخت مهريه زماني صورت مي‌گيرد كه شوهر توان مالي براي پرداخت آن داشته باشد. طلب كردن مهريه از سوي زن تاثيري ندارد بلكه آنچه در پرداخت مهريه مهم است استطاعت مالي شوهر است. به طور مثال مهريه در عقد نامه 100 سكه تعيين مي‌شود. زوجين با هم توافق مي‌كنند كه مهريه عندالاستطاعه باشد. زوجه فقط زماني كه شوهر توان مالي پرداخت 100 سكه را داشته باشد مي‌تواند مهريه خود را بگيرد.

ثبت مهريه عندالاستطاعه

بر اساس بخشنامه صادره از سوي رياست سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و معاون رئيس قوه قضائيه در صورت عندالاستطاعه بودن مهريه سردفتران موظف هستند در موقع ثبت واقعه ازدواج، عندالاستطاعه بودن مهر را به صورت شرط ضمن عقد ثبت كنند.

قبلا در عقدنامه دو بند «الف » و «ب» بود اما بر اساس اين بخشنامه بند «ج» نيز به عقدنامه اضافه مي‌شود. بند « ج» به صورت زير نوشته مي‌شود:

نحوه پرداخت صداق:

  1. ميزان………………………………………… بر عهده شوهر است كه عندالمطالبه به زن پرداخت نمايد. امضا زوج:…………. امضا زوجه:………….
  2. ميزان………………………………………………………بر عهده شوهر است كه در صورت بهره‌مندي از توان مالي به زن پرداخت بنمايد. امضا زوج:………..امضا زوجه:………….

بديهي است كه زوجين بر اساس توافق خود يكي از اين دو را امضا مي‌كنند مگر اينكه با هم توافق كرده باشند كه بخشي از مهريه عندالاستطاعه و بخشي عندالمطالبه باشد. در اين صورت هر دو بخش به ميزان توافق شده امضا مي‌گردد.

نحوه وصول مهريه عندالاستطاعه

در مورد وصول مهريه عندالاستطاعه بايد همان روند هميشگي را طي كرد. يعني از طريق دادگاه و يا اداره ثبت كه شرح راه‌هاي مطالبه مهريه در مقاله‌اي جداگانه آمده است.

البته در اين جا يك مرحله ديگر هم بايد اضافه كرد. اگر شوهر بپذيرد كه توان مالي براي پرداخت مهريه را دارد كه مشكلي ايجاد نمي‌شود. اما اگر شوهر اعلام نمايد كه مالي براي پرداخت مهريه ندارد و عمدتا هم به اين صورت است در اين جا زن بايد استطاعت مالي شوهر را اثبات نمايد. زن بايد مداركي را به دادگاه ارائه دهد مبني بر اينكه شوهر داراي اموال و املاك است و مشكلي در پرداخت مهريه ندارد. از طريق استعلام به دستور دادگاه يا استعلام اداره ثبت به راحتي ليست اموال شوهر معلوم مي‌گردد. البته زماني كه زن مدارك و اسناد دارايي شوهر را داشته باشد همين مدارك كفايت مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد اجرا مهريه كليك كنيد.

گاهي پيش مي‌آيد كه شوهر توان مالي دارد اما اموال خود را براي فرار از پرداخت مهريه از دسترس خارج مي‌كند و يا حتي اموال را به نام ديگري مي‌كند. در اين صورت بار اثبات اين امر كه معاملات شوهر براي فرار از پرداخت مهريه بوده نيز بر دوش زن مي‌افتد.

براي حل پيچيدگي‌هاي وصول مطالبه مهريه عند‌الاستطاعه كمك گرفتن از وكيل مي‌تواند يك امتياز محسوب شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دادخواست مهريه كيليك كنيد.

سوالات متداول

چه زماني مي‌توان مهريه عند‌الاستطاعه را گرفت ؟

دريافت مهريه عند‌الاستطاعه منوط به توان مالي شوهر است. يعني زماني مي‌توان مهريه را گرفت كه شوهر توان مالي دارد.

چگونه مهريه عند‌الاستطاعه را بگيريم ؟

از طريق اداره ثبت يا دادگاه خانواده مي‌توانيد اقدام كنيد.

گروه وكيل دات كام پاسخگوي سوالات شما در رابطه با مهريه عند‌الاستطاعه مي‌باشد. مي‌توانيد از خدمات مشاوره حقوقي تلفني يا آنلاين وكيل دات كام در خصوص وصول مهريه عند‌الاستطاعه بهره بگيريد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص مهريه عند‌الاستطاعه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون مهريه عند‌الاستطاعه پاسخ دهند.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: مهريه عندالاستطاعه،
موضوع:
[ ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۳:۲۳:۰۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

ادله اثبات دعوا چيست؟ قانون‌گذار در روابط اجتماعي و اقتصادي در زندگي روزمره افراد اصل را بر صحت مي‌گذارد. به اين معني كه اعمال اجتماعي و اقتصادي افراد با يكديگر درست است مگر اينكه خلاف آن ثابت شود. بنابراين اگر كسي مدعي باشد كه فرد ديگري مرتكب تخلفي شده باشد، بايد ادعاي خود را ثابت كند. اما اثبات يك ادعا در دادگاه تنها با روش‌ها و دلايل كه در قانون مشخص‌شده است امكان‌پذير است. در ادامه به اين ادله اثبات دعوا در دادگاه مي‌پردازيم.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
منبع: ادله اثبات دعوا

ادله اثبات دعوا

ادله اثبات دعوا يعني آن دسته از دلايلي كه در قانون مشخص‌شده و طرفين دعوا مي‌توانند براي اثبات ادعاي خود آن را براي دفاع از خود به دادگاه ارائه كنند. در بيان ساده‌تر اشخاصي كه به دادگاه مراجعه مي‌كنند و دعوا يا شكايتي را مطرح مي‌كنند مي‌توانند با به‌كارگيري روش‌هاي مشخص‌شده در قانون ادعاي خود را ثابت كنند و يا از حق خود دفاع كنند.

يعني شاكي نمي‌تواند براي اثبات ادعاي خود در دادگاه از هر دليلي استفاده كند و تنها مي‌تواند از دلايل و مداركي كه قانون مشخص نموده براي اثبات دعا بهره ببرد. در مقابل كسي كه از او شكايت شده نيز مي‌تواند مدعي ارائه مداركي شود و دلايل و مداركي را مطابق قانون به دادگاه ارائه كند كه ادله مدعي را بي‌اثر نمايد.

تفاوت ادله اثبات دعوا در امور حقوقي و كيفري

لازم به ذكر است كه با توجه به اين مسئله كه موضوع مورد شكايت حقوقي باشد يا كيفري، ادله اثبات متفاوتي براي اين دو در قانون تعريف‌شده است. يعني با توجه به اين‌كه رسيدگي به شكايت شاكي در صلاحيت دادسراي كيفري باشد و يا شاكي دادخواست حقوقي داشته و به دادگاه عمومي مراجعه نمايد؛ قانون ادله‌اثبات متفاوتي را پيش‌بيني كرده است.

بنابراين با توجه به مطالب بيان‌شده طرفين دعوا مي‌توانند مطابق با آيين دادرسي مراجع دادگستري و استفاده از ادله‌اثبات دعوا مرتبط با امور حقوقي يا امور كيفري اقدام به احقاق حق، اثبات ادعا و يا دفاع بپردازند. در ادامه راه‌ها و ادله اثبات كه در دعاوي كيفري و حقوقي تا حدي باهم متفاوت هستند را معرفي مي‌كنيم.

ادله اثبات دعوا مربوط به دعاوي حقوقي

دعاوي حقوقي آن دسته از دعاوي است كه در دادگاه عمومي مطرح مي‌گردد.‌ اين دعاوي معمولاً شامل خسارت‌هاي وارد شده و جبران آن خسارت مي‌شود. به‌عبارت‌ديگر در دادگاه‌هاي حقوقي شكايات مربوط به جرائم و مجازات‌هاي آن‌ها بررسي نمي‌شود. همان‌طور كه در مطالب بالا اشاره كرديم افراد براي اثبات ادعاي خود بايد از ادله اثبات دعوا كه در قانون مشخص‌شده است استفاده كنند. و اين ادله اثبات دعوا در امور حقوقي و كيفري تفاوت دارند.

موارد ادله اثبات‌دعوا در امور حقوقي

  • اقرار: به اين معني كه شخص كه از او شكايت شده است موضوعي كه پسرش مي‌باشد را به نفع ديگري اقرار يا بيان نمايد. با اقرار يكي از طرفين دعوا به زيان خودش ديگر نيازي به ارائه ساير دلايل به دادگاه براي اثبات ادعا نمي‌باشد.
  • سند: مهم‌ترين دليل در شمار ادله اثبات دعوا در دعاوي حقوقي، مي‌توان از سند نام برد. هر نوشته‌اي كه در دادگاه قابل استناد باشد يعني دادگاه آن نوشته را به‌عنوان دليلي براي اثبات ادعا بپذيرد را سند مي‌گوييم.
  • شهادت: اگر طرفين دعوا نتوانند با استفاده از اقرار و صنعت ادعاي خود را ثابت كنند مي‌توانند افرادي را به‌عنوان شاهد به دادگاه معرفي كنند. در دعاوي حقوقي شهادت دادن توسط كسي انجام مي‌گيرد كه به صورت تصادفي يا غيرتصادفي در مورد موضوع دعواي حقوقي مطلع باشد. شاهد در دادگاه حاضر مي‌شود و آنچه كه ديده يا شنيده بيان مي‌كند.
  • قسم: يكي از كم كاربردترين ادله اثبات دعوا قسم يا سوگند مي‌باشد. اين دليل زماني به كار مي‌رود كه معمولاً هيچ راهي براي اثبات ادعا وجود نداشته باشد. و جهت پايان دادن به اختلاف از اين دليل استفاده مي‌شود. قسم به اين ترتيب است كه با نبود دلايل كافي از طرف مدعي براي اثبات ادعايش و همچنين انكار طرف مقابل نسبت به ادعاي مطرح شده، مدعي از دادگاه تقاضاي سوگند شخص منكر را مي‌كند.
  • امارات قضايي: امارت قضايي جزئي از ادله اثبات دعوا در دعاوي حقوقي به حساب نمي‌آيد. اما وجود امارات به قاضي كمك مي‌كند كه موضوع مورد شكايت را بهتر بفهمد و بر تصميم‌گيري و صدور راي قاضي تأثيرگذار است. امارات قضايي شامل مواردي مانند نظر كارشناس يا تحقيق معاينه محلي و… مي‌شود.

ادله اثبات دعوا مربوط به دعاوي كيفري

مقصود از دعواي كيفري آن دسته از دعاوي هستند كه علت وقوع جرم ايجاد شده‌اند. اين دعاوي در دادسراها يا دادگاه‌هاي كيفري طرح مي‌گردند. ادله اثبات دعوا در دعاوي حقوقي و دعاوي كيفري باهم متفاوت هستند. روش‌هايي كه به واسطه آن اثبات جرم انجام مي‌گيرد و يا روش‌هاي مورداستفاده متهم براي دفاع از خود در دعاوي كيفري، همه در قانون آيين دادرسي كيفري شرح داده‌شده است.

براي آشنايي با شرايط حضور در دادگاه كيفري كليك كنيد.

موارد ادله‌اثبات جرم و ادله اثبات دعوا در دعاوي كيفري

  • اقرار: ازجمله ادله اثبات دعوا كه در دعاوي حقوقي و دعاوي كيفري مشترك مي‌باشد اقرار است. بدين ترتيب كه متهم يا مرتكب جرم با خواست خودش ارتكاب به جرم را اعلام و اقرار مي‌كند.
  • شهادت: كساني به غير از طرفين دعوا كه شاهد رخ دادن يا ندادن جرم توسط متهم بوده‌اند و يا اينكه از هر موضوع ديگري كه مرتبط با جرم باشد مطلع هستند. اين افراد مي‌توانند به عنوان شاهد در دعاوي كيفري به حضور در دادگاه برسند و اطلاعات خود را بيان نمايند. شهادت نيز در دعاوي كيفري و در دعاوي حقوقي مشترك مي‌باشد.
  • سوگند: قسم يا سوگند در دعاوي كيفري به اين منظور انجام مي‌گيرد كه فرد قسم بخورد (بسته به دين خودش) كه حقيقت را بيان كند. اداي قسم در دادگاه‌هاي كيفري داراي شرايط خاصي مي‌باشد.
  • علم قاضي: قاضي دادگاه با توجه به مستندات و مداركي كه به وي ارائه شده است در مورد نحوه رخ دادن جرم و دعواي مطرح‌شده به يقين برسد. بدين ترتيب قاضي مي‌تواند بر اساس يقين خود حكم صادر نمايد. مواردي كه مي‌تواند به قاضي در يقين يافتن كمك كند نظر كارشناسان، تحقيقات محلي، اظهارات مطلع، گزارش ضابطان دادگستري مثل پليس و غيره مي‌باشد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

سؤالات متداول

ادله اثبات دعوا چيست ؟

ادله اثبات دعوا يعني آن دسته از دلايلي كه در قانون مشخص‌شده و طرفين دعوا مي‌توانند براي اثبات ادعاي خود آيا دفاع از خود به دادگاه ارائه كنند.

آيا ادله اثبات دعوا در امور حقوقي و امور كيفري مشابه‌اند ؟

خير با توجه به اين مسئله كه موضوع مورد شكايت حقوقي باشد يا كيفري باشد ادله اثبات متفاوتي براي اين دو در قانون تعريف‌شده است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ادله اثبات دعوا،
موضوع:
[ ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۴۷:۵۲ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

حق حبس چيست ؟ در طول سال افراد زيادي با يكديگر پيمان ازدواج مي‌بندند و در حين عقد نكاح خود شروطي را براي يكديگر وضع مي‌نمايند. طبق اين قوانين هر حقوقي را كه زوج و زوجه در حين عقد نكاح به طرف ديگر بدهد موظف است كه به آن عمل كند و وظايف خود را در قبال طرف مقابل به خوبي انجام دهد. يكي از اين حقوق مهريه مي‌باشد، براي دريافت مهريه زن داراي اين حق خواهد بود و قانون او را در اين زمينه حمايت خواهد كرد‌. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد مشاوره طلاق و شرايط استفاده از حق حبس كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: حق حبس چيست

حق حبس

هر گاه زن و شوهر با يكديگر عقد مي‌كنند مرد موظف مي‌شود كه مبلغي را به عنوان مهريه به زن پرداخت كند. زن نيز اين حق را خواهد داشت كه براي دريافت مهريه خود اقدام نمايد. بر اساس ماده ۱۰۸۵ قانون مدني چنانچه مرد از پرداخت مهريه زن خودداري ورزد زن نيز مي‌تواند از برقراري رابطه زناشويي سر باز زند و اين يعني از شوهر تمكين نكند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دادخواست حق حبس كليك كنيد.

بديهي است چنانچه مرد مهريه را به زن پرداخت كند زن نيز موظف است كه وظايف خود را از جمله تمكين و برقراري رابطه زناشويي به خوبي انجام دهد.

بيشتر بخوانيد : حق حبس در عقد نكاح

آيا اعمال حق حبس در عقد نكاح مي‌تواند از دريافت نفقه جلوگيري كند ؟

در صورتي كه زن از اين حق خود استفاده كند به هيچ عنوان حق نفقه خود را از دست نخواهد داد. زن مي‌تواند پس اعمال اين حق خود با مراجعه به دادگاه دادخواستي را مبني بر الزام مرد به پرداخت نفقه ارائه نمايد و نفقه را به طور كامل دريافت كند.

بيشتر بخوانيد : نفقه زن در حق حبس /box]

در چه مواردي حق حبس زوجه در ازدواج از بين مي‌رود ؟

اين موارد به شرح زير مي‌باشد:

توافق

اگر زن و شوهر در حين عقد با يكديگر توافق كنند كه از اين حق استفاده نشود در واقع اين حق را از زن سلب كرده‌اند و با توجه به اين مورد زوجه در صورت توافق ديگر مجاز به استفاده از اين حق خود نخواهد بود.

انجام تعهد

زوجه در حين عقد تعهد مي‌دهد كه در منزل همسر خود حضور يابد و وظايف خود را در برقراري رابطه زناشويي انجام دهد. چنانچه زن به اختيار و رضايت خود رابطه زناشويي برقرار كند و به تعهد خود عمل نمايد، اين حق از وي سلب خواهد شد.

مهريه مدت دار

اگر زوجه در حين عقد تاريخي را براي دريافت مهريه خود تعيين كند به اين معناست كه مرد مهلت دارد تا آن تاريخ مهريه را پرداخت نمايد. در اين صورت نيز حق حبس از زن سلب مي‌شود و زن با قبول مهريه تاريخ دار اين حق را از خود سلب نموده است.

اگر زوجه بخواهد مهريه خود را با وجود حق حبس دريافت كند مي‌بايست در زمان عقد مدت پرداخت مهريه را زمان حال ثبت كند تا بتواند براي اعمال اين حق خود اقدام نمايد و اين حق را از خود سلب نكند.

بيشتر بخوانيد : سقوط حق حبس زوجه

براي بهره‌مندي از حق حبس در ازدواج اثبات باكره بودن زوجه الزاميست ؟

همانطور كه در بالا گفته شد براي دارا بودن حق حبس زن مي‌بايست از برقراري رابطه زناشويي با شوهر خودداري كند و در صورتي كه با اختيار خود رابطه برقرار كند اين حق را از خود سلب نموده است.

اثبات باكرگي مي‌تواند نشانه‌اي بر عدم تمكين باشد و در صورت باكره بودن زوجه وي مي‌تواند با اثبات آن عدم تمكين را اثبات كند اما چنانچه زن در ازدواج دوم خود اعمال حق حبس نمايد بديهي است كه باكره نبوده و اصولا الزامي براي اثبات آن وجود ندارد.

بيشتر بخوانيد : حق حبس در ازدواج دوم

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص حق‌حبس زوجه در ازدواج، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون اين موضوع پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: حق حبس چيست


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: حق حبس چيست،
موضوع:
[ ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۲۹:۱۸ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

مرجع صادر كننده پروانه كسب فرش فروشي در هر شهر متفاوت است. براي ورود به عرصه توليد فرش و عرضه آن علاوه بر داشتن مهارت توليد و فروش بايد مجوزهاي لازمه را از مراجع ذي صلاح كسب نمود. تمام كساني كه تمايل دارند تا واحد فروش خود را داشته باشند بايد در ابتداي امر پروانه كسب بگيرند. در اين مطلب به پاسخ اين سوال كه چگونه بايد جواز كسب فرش فروشي را گرفت مي‌پردازيم. براي كسب اطلاع بيشتر درباره قوانين مربوط به جواز كسب كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با كارشناسان و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: پروانه كسب فرش فروشي

پروانه كسب فرش فروشي

پروانه كسب سندي است كه نشان مي‌دهد فرد صلاحيت فرش فروشي را دارد. براي هر شخصي ‌كه بخواهد به صورت قانوني فعاليت فروش انجام دهد گرفتن پروانه كسب الزامي است. اين مجوز نشان دهنده قانوني بودن فعاليت فروشنده است و مرجع صادركننده آن در تهران اتحاديه صنف فرش دستباف مي‌باشد. به موجب اين جواز مي‌توانيد از امتيازات مربوط به اتحاديه مربوطه بهره مند شده و از حمايت هاي اتحاديه شامل حالتان شود. براي اطلاع از نحوه تمديد جواز كسب كليك كنيد.

مساحت مورد نياز براي گرفتن پروانه كسب فرش فروشي چقدر است؟

چه متقاضي بخواهد ملكي را خريداري كند و چه بخواهد اجاره كند بايد واحدي مطابق با مساحت 12 تصويب شده توسط كميسيون نظارت شهرستان مهيا نمايد. اتحاديه فروشندگان فرش دستباف تهران مجوز لازم براي 3 رسته زير را صادر مي‌‍كند.

1 – فرش فروش

2 – گليم، زيلو فروش و جاجيم

3 – لكه گير، رفوگر و پرداخت كار فرش

شرايط دريافت پروانه يا جواز كسب فرش فروشي

الف: شرايط عمومي

۱- گواهي صلاحيت يا همان عدم سو پيشينه از نيروي انتظامي

۲- سند مالكيت عين، منفعت و يا منافع از جمله اجاره نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشاركت، مبايعه نامه و يا هر قراردادي كه از منظر قانوني معتبر باشد؛ اعم از رسمي و عادي. در روستاها احراز مالكيت براساس عرف محل مي‌باشد. اشخاصي كه سند عادي دارند بايد تعهدي مبني بر پذيرش مسئوليت حقوقي ناشي از آن ارائه دهند.

۳- گواهي مالياتي از اداره ماليات ذي ربط مبني بر تشكيل پرونده مالياتي و تصفيه حساب

۴- شناسنامه و كارت ملي براي ايرانيان و گذرنامه و پروانه كار براي اتباع خارجي

۵- گواهي گذراندن دوره آموزشي احكام تجارت و كسب و كار در قالب دستورالعمل هاي آموزشي قانون نظام صنفي

۶- كارت پايان خدمت يا معافيت دائم يا پزشكي نظام وظيفه يا گواهي اشتغال به تحصيل براي آقايان كمتر از ۵۰ سال

ب: شرايط اختصاصي

۴- داشتن محلي با كاربري تجاري و اداري كه از نظر متراژ مطابق با قانون باشد و از نظر موقعيت مكاني مورد تاييد اماكن قرار گيرد.

۵- انتخاب نام متناسب با عفت عمومي

۶- داشتن وسايل و تجهيزات متناسب و لازم

مدارك لازم براي راه اندازي و دريافت پروانه كسب واحد فرش فروشي

۱) اصل و كپي كارت ملي و شناسنامه متقاضي

2) عكس سه در چهار متقاضي

3) شماره تلفن همراه به نام متقاضي

۴) سند ملكي يا اجاره نامه يا مبايعه نامه به نام متقاضي

5) گواهي عدم سوپيشينه

6) كارت بهداشت

7) فيش واريزي مبلغ عضويت به اتحاديه

جهت كسب اطلاع بيشتر درباره مدارك لازم براي جواز كسب كليك كنيد.

مراحل گرفتن مجوز فرش فروشي

هر خانم و آقايي براي گرفتن جواز فرش فروشي بايد مراحل زير را طي نمايد:

۱/ ارسال درخواست جواز فرش فروشي از طريق سامانه ايرانيان اصناف به آدرس iranianasnaf.ir. اين درخواست مي‌تواند به صورت كتبي به اتحاديه‌‌ صنف فروشندگان فرش دستباف تهران تحويل گردد. براي ورود به سامانه ايرانيان اصناف كليك كنيد.

۲/ تكميل فرم‌هاي اداري مربوطه و تحويل كليه مدارك لازم كميسيون بازرسي اتحاديه‌‌ از محل فروش ديدن مي‌كنند و سپس در خصوص موقعيت مكاني و محيطي و مطابقت آن با قوانين گزارش تهيه مي‌كنند.

۳/ هيئت مديره جلسه‌اي تشكيل مي‌دهد و درخواست متقاضي را در اين جلسه بررسي مي‌نمايد. در صورت وجود تمام شرايط تاييده پروانه فروش مايحتاج روزانه مصرف كننده براي فرد صادر مي‌شود.

۴/ فرد حق عضويت خود را پرداخت نموده و پروانه را دريافت مي‌كند. جواز كسب هر متقاضي براي يكسال صادر مي‌شود در مراحل بعدي اين جواز براي پنج سال يا ده سال تمديد مي‌شود.

گرفتن مجوز فرش فروشي چه قدر هزينه دارد؟

براي دريافت مجوز بايد مبالغ زير پرداخت شود :

هزينه صدور پروانه 2.000.000 ريال

هزينه آموزش هاي مربوط به كسب و كار و تجارت به مبلغ 800.000 ريال

هزينه صدور كارت اصناف 200.000 ريال

حق عضويت ساليانه اتحاديه 3.000.000 ريال

حق ورودي سال اول به مبلغ 8.000.000 ريال

راه اندازي فرش فروشي چقدر زمان ميبرد؟

از ابتداي شروع درخواست تا دريافت جواز يا پروانه كسب فرش فروشي در صورت حاضر بودن استعلامات و مدارك ۳۰ روز زمان خواهد برد، زيرا براساس قانون اتاق اصناف اتحاديه موظف است ظرف مدت ۱۵ روز در خصوص قبول يا رد درخواست متقاضي اعلام نظر كند و در صورت عدم ارائه هيچ پاسخي به منزله تاييد درخواست خواهد بود.

در صورت تاييد نيز مرجع صدور پروانه كسب بايد طي مدت ۱۵ روز پروانه كسب را صادر كند. اما اگر مدارك شخص حاضر نباشد فرد مدت زمان ۳ ماه وقت دارد تا مدارك خود را تكميل نموده و تحويل دهد. در خصوص استعلامات از ادارات مربوطه نيز هر مرجع حداكثر ۱۵روز زمان براي پاسخگويي دارد. درضمن پاسخ منفي بعد از پايان زمان قانوني قائل پذيرش نيست. براي آشنايي كامل با مراحل دريافت پروانه كسب كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با كارشناسان و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: پروانه كسب فرش فروشي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: پروانه كسب فرش فروشي،
موضوع:
[ ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۶:۳۶:۴۶ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

وقتي كانون خانواده از هم پاشيده مي‌شود اين فرزندان هستند كه آسيب اصلي را مي‌بينند. براي جلوگيري از آسيب‌هاي بيشتر بايد بعد از جدايي يك سرپرست مناسب كه شايستگي و شرايط لازم نگهداري از فرزندان را دارد انتخاب شود. اگر زوجين نتوانند بر سر اين موضوع توافق كنند، قانون در اين باره تصميم مي‌گيرد. قانون معيارهاي مختلفي را در نظر مي‌گيرد سپس بهترين سرپرست را براي فرزندان انتخاب مي‌كند. اما ممكن است والدي كه حضانت را بر عهده مي‌گيرد استحقاق نگهداري از كودك را نداشته باشد. در اين مقاله به بررسي موانع حضانت مي‌پردازيم. براي آشنايي بيشتر با مشاوره طلاق كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: موانع حضانت

موانع حضانت

از منظر قانوني مواردي وجود دارد كه هر يك از طرفين اگر اين موانع را داشته باشند نمي‌توانند حضانت فرزند را به عهده بگيرند. در ماده 1157 قانون مدني به وضوح گفته شده است فرزند را از شخصي كه حضانت با اوست نمي‌توان گرفت مگر به علتي قانوني. در صورت عدم صلاحيت سرپرست، دادگاه حضانت را از او مي‌گيرد و به فردي كه شرايط لازم را دارد مي‌دهد. گاهي شخص از همان ابتدا شرايط لازم براي حضانت را ندارد و گاهي هم بعد از اينكه حضانت فرزند به فرد داده شد بعد از گذشت زمان فرد صلاحيت خود را براي حضانت از دست مي‌دهد.

بيشتر بخوانيد : حضانت فرزند بعد از طلاق

مصاديق موانع حضانت والدين

از منظر قانوني هر زمان كه تخشيص داده شود كه سلامت جسمي و رواني كودك به خطر افتاده است حضانت از شخص گرفته مي‌شود.

برخي از موانع حضانت مشترك بين والدين است از جمله:

1/ انحطاط اخلاقي: در ادامه و ذيل تيتري جداگانه به انحطاط اخلاقي مي‌پردازيم.

2/ جنون: اگر چه در ماده 1170 قانون مدني فقط به جنون مادر اشاره شده است اما كاملا واضح است كه جنون از موانع اهليت است. در نتيجه فرد مجنون صلاحيت حضانت كودك را ندارد.

3/ كفر والدين: در قانون مدني به وضوح گفته نشده است كه به سبب كفر حضانت از فرد سلب مي‌شود اما با توجه به ماده 1192 قانون مدني و اصل 167 قانون اساسي به طور غير مستقيم مي‌توان نتيجه گرفت شخصي كه مسلمان نيست نمي‌تواند حضانت كودك مسلمان را به عهده بگيرد. در نتيجه وقتي كه فرزند مسلمان است كفر والدين از موانع حضانت محسوب مي‌شود.

بيشتر بخوانيد : حضانت پدر معتاد

انحطاط اخلاقي

در ماده 1173 قانون مدني گفته شده است در صورتي كه هر يك از والدين به دليل انحطاط اخلاقي يا عدم مراقبت از فرزند، سلامت جسماني و يا تربيت اخلاقي فرزند را به خطر بياندازند صلاحيت داشتن حضانت او را ندارند. در اين ماده به مصاديق انحطاط اخلاقي اشاره شده است از جمله موارد زير:

1) اعتياد سرپرست. چنانچه مراقب طفل معتاد به مواد مخدر يا الكل يا قمار باشد.

2) شهرت داشتن سرپرست به فساد اخلاقي. به طور مثال زماني كه مادر يا پدر روابط آزاد و غير شرعي با جنس مخالف دارند حق حضانت از آن‌ها گرفته مي‌شود.

3) بيماري رواني به تشخيص پزشكي قانوني. هر گاه والدين به بيماري رواني يا جنون دچار باشند به دليل اينكه اهليت خود را از دست مي‌دهند حضانت از آن‌ها گرفته مي‌شود. قطعا زماني كه پزشكي قانوني براي هر يك از والدين گواهي عدم سلامت رواني صادر كند ديگر حق حضانت به فرد تعلق نمي‌گيرد.

4) سوء استفاده كردن از كودك براي امور غير اخلاقي و يا اجبار كودك به انجام شغل‌هاي غير قانوني مانند تكدي گري، قاچاق و فساد و فحشا. حتي اگر خود والدين مشغول امور غير قانوني و غير اخلاقي نباشند اما همين كه كودك را مجبور به چنين كارهايي كنند براي سلب حضانت از ايشان كافي است.

5) تكرار ضرب و جرح غير متعارف. اگرچه در ماده 1179 قانون اين اجازه به والدين داده شده است كه براي تربيت كودك او را تنبيه كنند اما هرگز حق ندارند تا به بهانه تربيت كودك از حد متعارف خارج شوند و سلامتي كودك را به خطر بيندازند. اگر دادگاه تشخيص دهد كه تنبيه كودك بيش از حد بوده و طبق نظر پزشكي قانوني به سلامت جسمي كودك آسيب وارد شده است مي‌تواند حضانت را از فرد بگيرد.

موانع حضانت مادر

اين مانع حضانت مختص مادر است. در ماده 1170 قانون مدني گفته شده است كه اگر مادر مجددا ازدواج كند حضانت از او گرفته مي‌شود. البته در صورتي كه پدر اجازه بدهد بعد از ازدواج هنوز مادر مي‌تواند حضانت فرزند را بر عهده داشته باشد. اما اگر پدر اجازه ندهد يا ازدواج مجدد سبب آسيب به فرزند شود به طور مثال ناپدري كودك او را كتك بزند حضانت از مادر گرفته مي‌شود.

بيشتر بخوانيد : سلب حضانت از مادر

به غير از مواردي كه در قانون به طور خاص به آن اشاره شده است هر گاه براي دادگاه محرز شود كه به نحوي سلامت جسمي و رواني كودك در خطر است حضانت از شخصي كه فاقد شرايط است گرفته مي‌شود. به طور مثال در صورتي كه والدين كار غير قانوني انجام دهند و به دليل ارتكاب جرم محكوم به حبس يا مجازاتي شوند كه سبب آسيب به فرزند مي‌شود.

بيشتر بخوانيد : دادخواست سلب حضانت از مادر

مراحل سلب حضانت فرزند

براي استفاده از موانع حضانت ، در ابتداي امر طرف مدعي بايد با مراجعه به دفاتر خدمات قضايي دادخواستي مبني بر عدم صلاحيت حضانت فرزند تنظيم كند. خواهان در ضمن دادخواست مدارك خود را بايد ارائه دهد. سپس با تعيين شعبه، اين موضوع در دادگاه خانواده بررسي مي‌شود. شخص مدعي دلايل خود را مبني بر عدم صلاحيت ارائه مي‌دهد. در صورتي كه مستندات كافي باشد حضانت از فرد گرفته مي‌شود و به شخص صالح داده مي‌شود. اين راي قابل اعتراض است.

دعواي سلب حضانت

دعواي عدم صلاحيت براي حضانت فرزند از سوي يكي از والدين عليه والدي كه شرايط حضانت فرزند را ندارد اقامه مي‌شود. در اين صورت طرفي كه مدعي عدم صلاحيت طرف مقابل است بايد ادعاي خود را اثبات كند و صرف ادعا كردن كافي نيست. او بايد ثابت كند كه از نظر قانوني براي ادامه حضانت فرد مقابل موانعي وجود دارد. مدعي براي اثبات عدم استحقاق طرف ديگر مي‌تواند از نظر كارشناس، شهود و ساير ادله استفاده نمايد. به طور مثال در خصوص ضرب و جرح مي‌تواند از نظر پزشكي قانوني استفاده كند. در اين صورت كودك براي معاينه با دستور دادگاه به پزشكي قانوني مراجعه مي‌كند.

اگر يكي از والدين دچار فساد اخلاقي است مدعي مي‌تواند از شهود براي شهادت دادن به فساد طرف مقابل يا جمع كردن استشهاديه محلي استفاده كند. حتي اگر دادگاه لازم بداند از نيروي انتظامي و مددكاران اجتماعي براي انجام دادن تحقيقات محلي راجع به وضعيت كودك و سرپرست كمك مي‌گيرد.

بيشتر بخوانيد : پايان حضانت فرزند

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص موانع حضانت، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون موانع حضانت پاسخ دهند.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

 

 

سوالات متداول

آيا ازدواج مجدد مادر مانع حضانت است ؟

بله ازدواج مجدد سبب سلب حضانت از مادر مي‌شود اما در برخي از موارد باز هم مادر مي‌تواند حضانت فرزند را داشته باشد.

مرجع صالح براي رسيدگي به دعواي موانع حضانت كجاست ؟

دادگاه خانواده به دعوا رسيدگي مي‌كند. بعد از ارائه دادخواست شعبه دادگاهي كه بايد به آن رجوع كنيد به شما اطلاع داده مي‌شود.

چگونه بايد وجود موانع حضانت فرزند را اثبات كرد ؟

از طريق نظر كارشناس، شاهد و هر ادله ديگري كه قابليت استناد در دادگاه را داشته باشد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: موانع حضانت


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: موانع حضانت،
موضوع:
[ ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۲۲:۰۴ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

اجاره بستر رودخانه و ديواركشي حريم رودخانه در برخي از مناطق بدون دريافت جواز اتفاق افتاده است. بستر و حريم رودخانه در عرف به مسير گذر آب و نهر‌هاي طبيعي رودخانه و اراضي اطراف آن گفته مي‌‌شود. اما تعريف اين دو اصطلاح در حقوق متفاوت از تعريف عرفي آن‌ها است. در تعريف حقوقي بستر رودخانه همان پهنه سيلابي رود است و حريم رودخانه اراضي دو طرف بستر رودخانه كه عرض قابل محاسبه‌اي دارد؛ مي‌باشد. بستر و حريم رودخانه‌ها جزء اموال عمومي است و تحت مالكيت دولت است. لذا اشخاص خصوصي نمي‌توانند بستر يا حريم رودخانه را خريد و فروش نمايند. اما در ادامه به اين موضوع مي‌پردازيم كه آيا مي‌شود اراضي حريم رودخانه را مانند ساير اراضي به اجاره داد؟

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: اجاره بستر رودخانه و ديواركشي حريم رودخانه

اجاره بستر رودخانه و ديواركشي حريم رودخانه

حريم رودخانه‌ها جز اموال عمومي محسوب مي‌شود و تحت مالكيت دولت است. بنابراين امكان خريد و فروش اراضي حريم و بستر رودخانه توسط اشخاص خصوصي وجود ندارد. اما با توجه به اين كه حريم رودخانه‌ها داراي پتانسيل‌هاي فراواني در زمينه صنعتي و گردشگري و… مي‌باشند، دولت مي‌تواند اين اراضي را به اشخاص حقيقي يا حقوقي اجاره بدهد. به عبارت ديگر با طرح درخواست از جانب اشخاص حقيقي يا حقوقي براي بهره‌برداري از حريم رودخانه با توجه به كاربري‌هاي ذكر شده نظير گردشگري و صنعتي؛ دولت طبق قانون مي‌تواند اراضي حريم رودخانه را به اين افراد اجاره دهد.

براي اطلاع از علت فروش حريم رودخانه كليك كنيد.

طبق ماده 10 آيين‌نامه بستر و حريم رودخانه‌ها و منابع آبي سازمان‌‌هاي دولتي و شركت‌هاي آب منطقه‌اي كه بهره‌برداري از اراضي حريم رودخانه بر عهده آن‌هاست مي‌توانند با احداث ديواره سازي به مجاوران رودخانه يا افراد درخواست دهنده اجاره دهند. در اين ماده آمده است كه:

« چنانچه امكان ديواره سازي و استفاده از اراضي مازاد بستر براي مجاوران وجود داشته باشد، شركت آب منطقه‌اي ضمن مشخص كردن مجاوران رودخانه يا نهر يا مسيل يا مرداب يا بركه طبيعي، مشخصات ديواره و مقدار زمين‌هايي را كه در اثر ديواره سازي حاصل مي‌شود، معلوم و به مجاوران اعلام خواهد نمود تا در صورت تمايل به شركت مراجعه و با قبول شرايط و مشخصات ديواره سازي براي اخذ اجازه مربوط اقدام نمايند. بستر واقع در پشت ديواره احداثي در اختيار دولت جمهوري اسلامي ايران است. شركت مي‌تواند پس از تأمين ميزان حريم كه بلافاصله بعد از ديواره احداثي شروع مي‌شود، باقيمانده بستر را به سازنده ديوار يا در صورت عدم تمايل سازنده به ديگران اجاره دهد.»

براي آشنايي با شرايط ساخت و ساز در حريم رودخانه كليك كنيد.

آيا اشخاص غيردولتي امكان اجاره و ديواركشي در بستر رودخانه ها را دارند ؟

همان‌طور كه اشاره كرديم دولت مي‌تواند با احداث ديواره سازي اراضي حريم رودخانه را به متقاضيان پس از بررسي اجاره دهد. اما پرسش اين است كه اشخاص ديگر و يا مستاجرين حريم رودخانه اجازه احداث اعياني يا ديواركشي در حريم رودخانه را دارند؟ اگر اين اشخاص قصد ساخت و ساز در حريم رودخانه را داشته باشند از چه راهي مي‌توانند اقدام نمايند؟

بايد متذكر شويم كه مستاجرين حريم رودخانه و سايرين اجازه احداث اعياني يا ديواركشي در حريم رودخانه را ندارند. به طور كلي ساخت و ساز در حريم و بستر رودخانه ممنوع است، مگر اين كه متقاضي از وزارت نيرو يا سازمان‌هاي مرتبط مجوز لازم را دريافت نمايد. قانون توزيع عادلانه آب در خصوص ساخت و ساز در حريم رودخانه مي‌‌گويد كه پيش از هرگونه ساخت و ساز در بستر و حريم رودخانه بايد از وزارت نيرو اجازه كتبي دريافت شود. در صورت تخلف از اين قانون متخلفين مورد مجازات قرار مي‌گيرند.

براي دريافت مجوز ساخت در حريم رودخانه كليك كنيد.

تخريب با نظارت دادستان

همچنين طبق همين قانون وزارت نيرو اجازه دارد كه اقدام به تخريب و تخليه اعياني‌هاي ساخته شده در بستر و حريم رودخانه نمايد. البته اقدام تخليه و تخريب با نظارت دادستان و يا نماينده‌ي او اتفاق مي‌افتد. تبصره 4 ماده 2 قانون توزيع عادلانه آب در خصوص اختيار وزارت نيرو جهت تخريب و تخليه اعياني‌هاي غيرمجاز در حريم رودخانه آورده است كه:

«تبصره ۴- وزارت نيرو در صورتي كه اعياني‌هاي موجود در بستر و حريم انهار و رودخانه‌ها و كانال‌هاي عمومي و مسيل‌ها و مرداب و بركه‌هاي طبيعي را براي امور مربوط به آب يا برق مزاحم تشخيص دهد به مالك يا متصرف اعلام خواهد كرد كه ظرف مدت معيني در تخليه و قلع اعياني اقدام كند و در صورت استنكاف وزارت نيرو با اجازه و نظارت دادستان يا نماينده او اقدام به تخليه و قلع خواهد كرد.»

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سؤالات متداول

آيا اجاره دادن حريم رودخانه امكان‌پذير است ؟

بله با طرح درخواست از جانب اشخاص حقيقي يا حقوقي براي بهره‌برداري از حريم رودخانه با توجه به كاربري‌هاي نظير گردشگري و صنعتي؛ دولت طبق قانون مي‌تواند اراضي حريم رودخانه را به اين افراد اجاره دهد.

اشخاص غيردولتي چگونه مي‌توانند در حريم رودخانه‌ها ساخت و ساز انجام دهند ؟

به طور كلي ساخت و ساز در حريم و بستر رودخانه ممنوع است مگر اين كه متقاضي از وزارت نيرو يا سازمان‌هاي مرتبط مجوز لازم را دريافت نمايد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اجاره بستر رودخانه و ديواركشي حريم رودخانه


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۰۱:۰۷ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی