vakiel
ارائه خدمات حقوقي

شكايت سرقت گوشي براي رديابي و پيدا كردن سارق ضروري است. سرقت گوشي يكي از متداول‌ترين انواع سرقت است كه در كشورهاي مختلف اتفاق مي‌افتد. متأسفانه اين نوع سرقت به علت افزايش فقر، تورم و مشكلات اقتصادي رو به رشد است. از مواردي كه موجب شيوع بيشتر سرقت‌گوشي مي‌شود ناآگاهي افراد در مورد دريافت سريال گوشي و نحوه شكايت از سرقت است. در ادامه اين مطلب به نحوه‌شكايت از سرقت گوشي خواهيم پرداخت. براي كسب اطلاع بيشتر درباره جرم سرقت گوشي كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: شكايت سرقت گوشي

نحوه شكايت سرقت از گوشي

سرقت گوشي يكي از جرائم متداول در كشورهاي مختلف است. وقوع اين جرم علل مختلفي دارد نظير افزايش فقر، تورم و مشكلات اقتصادي. يكي ديگر از علل مهمي كه موجب افزايش سرقت‌گوشي در جامعه مي‌شود ناآگاهي قربانيان سرقت در مورد دريافت سريال گوشي و نحوه شكايت از سرقت‌گوشي است. شكايت از سرقت‌گوشي را مي‌توان به دو مرحله تقسيم نمود. گام اول مسدود نمودن سيم‌كارت و گام دوم طرح شكايت در مراجع قضايي است. براي آشنايي با مجازات سرقت گوشي كليك كنيد.

گام اول شكايت از سرقت گوشي ؛ مسدود نمودن سيم‌كارت

اگر شما مورد سرقت گوشي قرارگرفته‌ايد پيش از آنكه به كلانتري مراجعه و شكايت كنيد. بايد بلافاصله اقدام به مسدود كردن يا سوزاندن سيم‌كارت فعال روي گوشي سرقت شده نماييد. مي‌توانيد جهت مسدود نمودن سيم‌كارت از دو روش استفاده كنيد.

روش اول به صورت حضوري است. با حضور يافتن در نمايندگي اپراتور مورد نظر خود درخواست مسدود كردن سيم‌كارت آن را نماييد. اگر به صورت حضوري مراجعه نموديد لازم است مدارك هويتي خود را نيز ارائه نماييد. توجه داشته باشيد كه سيم‌كارت به نام هر فردي كه باشد همان شخص بايد براي مسدود نمودن آن سيم‌كارت مراجعه كند.

دومين روش براي مسدود كردن سيم‌كارت به صورت غيرحضوري است. در اين روش شما بايد با شماره مورد نظر اپراتور خود تماس بگيريد. و با برقراري تماس درخواست مسدود نمودن سيم‌كارت را بدهيد. توجه داشته باشيد كه حتماً اعلام كنيد كه تلفن همراه با سيم‌كارت فعال روي آن به سرقت رفته است. چرا كه در اين صورت رسيدگي به اين امر و مسدود نمودن سيم‌كارت تسريع مي‌گردد.

گام دوم؛ شكايت

شما براي اينكه بتوانيد در مورد سرقت گوشي طرح شكايت كنيد بايد به كلانتري يا دادسرا مراجعه نماييد. هرچند بعد از شكايت شما در كلانتري پرونده به دادسرا ارسال مي‌گردد. با اين اوصاف ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم جهت سرعت رسيدگي به پرونده از همان ابتدا به دادسرا براي طرح شكايت مراجعه نماييد.

جهت طرح شكايت بايد نام و نام خانوادگي خود را در برگه دادخواست ارائه‌شده و در قسمت شاكي بنويسيد. و ساير اطلاعات مورد نياز را در مورد گوشي به سرقت رفته را هم نگارش كنيد. در صورتي كه به شخص خاصي مشكوك هستيد نام آن فرد را به‌عنوان مظنون (نه متهم) ذكر نماييد. توجه داشته باشيد كه شرح كامل ماوقع و همچنين زمان و مكان وقوع جرم نيز لازم مي‌باشد.

مدارك لازم براي طرح شكايت سرقت از گوشي

شما براي اينكه بتوانيد از سرقت گوشي خود در مراجع قضايي طرح شكايت نماييد. بايد مداركي را به دادخواست و شكايت‌نامه خود الحاق كنيد. مدارك لازم براي طرح شكايت از سرقت گوشي شامل موارد ذيل مي‌باشد:

  • ارائه اصل فاكتور خريد گوشي و دو نسخه كپي از آن.
  • شماره سريال پشت جعبه گوشي به سرقت رفته.
  • مدارك هويتي شاكي نظير كارت ملي اصل و كپي از آن.
  • حاضر بودن شخص شاكي يا وكيل قانوني او براي طرح شكايت.

جعبه و شماره سريال گوشي خريداري شده چه اهميتي دارد ؟

متأسفانه بسياري از افراد جامعه در مورد اهميت شماره سريال گوشي موبايل ناآگاه هستند. با اين حال شرط احتياط و ضروريات حقوقي است كه افراد نسبت به دريافت سريال گوشي اقدام نمايند.

شماره سريال گوشي موبايل در حكم مدرك هويتي و شناسنامه گوشي مي‌باشد. به عبارتي شما براي اينكه بتوانيد در مورد سرقت يك گوشي طرح شكايت نماييد؛ ابتدا بايد بتوانيد ثابت كنيد كه آن گوشي در دنياي واقعي موجود بوده است. و همچنين پس از آن بايد ثابت كنيد اين گوشي كه موجوديت آن مشخص شده متعلق به شما است. به هر دوي اين موارد تنها باوجود شماره سريال گوشي موبايل انجام مي‌گيرد.

خوب است بدانيد كه بسياري از اعمال خلاف كه در جامعه اتفاق مي‌افتند. تنها با سوءاستفاده چند ساعته از گوشي‌هاي به سرقت رفته رخ مي‌دهند. بنابراين ممكن است اين اعمال خلاف با توجه به وجود شماره سريال به نام شما به شما منتسب شود. بنابراين داشتن شماره سريال گوشي براي طرح شكايت سرقت گوشي و اثبات سرقت بسيار اهميت دارد.

دريافت شماره سريال گوشي

شما مي‌توانيد با شماره‌گيري كد ستاره مربع ۰۶ مربع با گوشي همراه تان، شماره سريال ۱۵ رقمي آن را دريافت نماييد. با ارائه اين شماره سريال به مراجع قضايي هنگام سرقت گوشي امكان رديابي گوشي سرقت شده وجود دارد. اداره مخابرات با استفاده از شماره سريال گوشي و با سيستم رديابي اقدام به پيگيري و رديابي گوشي مي‌نمايد. تا بتواند در صورت استفاده شدن گوشي مكان آن را پيدا كند. براي آشنايي با نحوه پيگيري سرقت گوشي كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سؤالات متداول

مراحل لازم براي شكايت از سرقت گوشي چيست ؟
گام اول مسدود نمودن سيم‌كارت است و گام دوم طرح شكايت در مراجع قضايي است.

اهميت شماره سريال گوشي در هنگام سرقت چيست ؟
شماره سريال گوشي موبايل در حكم مدرك هويتي و شناسنامه گوشي مي‌باشد و همچنين امكان رديابي گوشي سرقت شده وجود دارد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: شكايت سرقت گوشي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: شكايت سرقت گوشي،
موضوع:
[ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۳۰:۲۵ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

نمونه صورت جلسه تغييرات در شركت سهامي خاص با توجه به نياز متقاضيان در اين مقاله بررسي شده است. اين صورت جلسه ها براي اعلام تغييرات به اداره ثبت‌شركت‌ها ضروري است. نمونه اي از صورت جلسه تغييرات تان را مي‌توانيد از سامانه ثبت‌شركت ها نيز دريافت كنيد. در صورتي كه در ايجاد تغييرات و روند انجام آن دچار سردگمي شده ايد، حتما از طريق شماره هاي درج شده با كارشناسان تماس گرفته تا مشاوره ارائه شود. براي انجام امور ثبت شركت ها كليك كندي.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: نمونه صورت جلسه

صورت جلسه هاي تغييرات در شركت سهامي خاص

در شركت‌هاي سهامي خاص براي ايجاد هر تغيير توسط هيئت‌مديره و شريكان شركت جلسه‌اي متناسب با موضوع تغيير تشكيل مي‌گردد. بنابراين در اين جلسات براي ايجاد هرگونه تغيير صورت جلسه اي تنظيم مي‌شود. پس در ادامه به برخي از صورت جلسات تغييرات شركت سهامي خاص جهت ايجاد تغييرات پرداخته ايم. براي آشنايي با انواع شركت سهامي كليك كنيد.

نمونه صورت جلسه تغيير محل شركت سهامي خاص

بسمه‌تعالي

نام شركت……

شماره ثبت……

سرمايه ثبت‌شده شركت……

شناسه ملي شركت……

صورت‌جلسه مجمع عمومي فوق‌العاده شركت……(سهامي خاص) با شماره ثبتي……در تاريخ……ساعت 11 صبح با حضور كليه/اكثريت سهامداران در محل قانوني شركت سهامي خاص تشكيل و تصميمات ذيل اتخاذ گشت. اگر جلسه در محل ديگري برقرار شود بايد آدرس آن مكان درج شود.

بنابراين جهت اجراي ماده 101 لايحه اصلاحي قانون تجارت خانم/آقاي……به‌عنوان رئيس جلسه، خانم/آقاي……به‌عنوان ناظر جلسه، خانم/آقاي……به‌عنوان ناظر(دوم) جلسه و خانم/آقاي……به سمت منشي جلسه منتخب گشتند.

دستور جلسه،  تغيير محل شركت بررسي شد و درنتيجه محل شركت از آدرس……و كد پستي……به آدرس……و كد پستي……تغيير كرد. بنابراين ماده……اساسنامه به شرح فوق اصلاح مي‌شود.

به خانم/آقاي……يكي از سهامداران يا يكي از مديران يا وكيل رسمي شركت وكالت اعطا مي‌گردد. تا علاوه بر مراجعه به اداره ثبت اقدام به ثبت صورت‌جلسه و همچنين امضا در دفاتر ثبت نمايند.

امضا اعضاي هيئت‌رئيسه:…….

امضا اعضاي هيئت‌مديره: …..

نمونه صورت جلسه تغيير نام شركت سهامي خاص

بسمه‌تعالي

نام شركت……

شماره ثبت……

سرمايه ثبت‌شده شركت……

شناسه ملي شركت……

صورت‌جلسه مجمع عمومي فوق‌العاده شركت……(سهامي خاص) با شماره ثبتي……در تاريخ……ساعت 11 صبح با حضور كليه/اكثريت سهامداران در محل قانوني شركت سهامي خاص تشكيل و تصميمات ذيل اتخاذ گشت.

بنابراين جهت اجراي ماده 101 لايحه اصلاحي قانون تجارت خانم/آقاي……به‌عنوان رئيس جلسه، خانم/آقاي……به‌عنوان ناظر جلسه، خانم/آقاي……به‌عنوان ناظر(دوم) جلسه و خانم/آقاي……به سمت منشي جلسه منتخب گشتند.

دستور جلسه: تغيير نام شركت موردبحث و بررسي قرار گرفت. و چنين مقرر گشت كه نام شركت به……تغيير كند. بنابراين ماده……اساسنامه به شرح فوق تغيير مي‌نمايد.

به خانم/آقاي……يكي از سهامداران يا يكي از مديران يا وكيل رسمي شركت وكالت اعطا مي‌گردد. تا علاوه بر مراجعه به اداره ثبت اقدام به ثبت صورت‌جلسه و همچنين امضا در دفاتر ثبت نمايند.

امضا اعضاي هيئت‌رئيسه: ……

امضا اعضاي هيئت‌مديره: …..

نمونه صورت جلسه تغيير موضوع شركت سهامي خاص

بسمه‌تعالي

نام شركت……

شماره ثبت……

سرمايه ثبت‌شده شركت……

شناسه ملي شركت……

صورت‌جلسه مجمع عمومي فوق‌العاده شركت……(سهامي خاص) با شماره ثبتي……در تاريخ……ساعت 11 صبح با حضور كليه/اكثريت سهامداران در محل قانوني شركت سهامي خاص تشكيل و تصميمات ذيل اتخاذ گشت.

بنابراين جهت اجراي ماده 101 لايحه اصلاحي قانون تجارت خانم/آقاي……به‌عنوان رئيس جلسه، خانم/آقاي……به‌عنوان ناظر جلسه، خانم/آقاي……به‌عنوان ناظر(دوم) جلسه و خانم/آقاي……به سمت منشي جلسه منتخب گشتند.

دستور جلسه: تغيير موضوع شركت سهامي خاص (يا الحاق مواردي به موضوع) بررسي شد. مقرر شد كه موضوع شركت به شرح مذكور تغيير يابد………………………………………………………… بنابراين ماده…..اساسنامه به شرح فوق تغيير مي‌يابد.

به خانم/آقاي……يكي از سهامداران يا يكي از مديران يا وكيل رسمي شركت وكالت اعطا مي‌گردد. تا علاوه بر مراجعه به اداره ثبت اقدام به ثبت صورت‌جلسه، پرداخت حق‌الثبت و همچنين امضا در دفاتر ثبت نمايند.

امضا اعضاي هيئت‌رئيسه:……

امضا اعضاي هيئت‌مديره: …..

نمونه صورت جلسه در مورد نقل‌وانتقال سهام شركت سهامي خاص

بسمه‌تعالي

نام شركت……

شماره ثبت……

سرمايه ثبت‌شده شركت……

شناسه ملي شركت……

صورت‌جلسه هيئت‌مديره شركت……(سهامي خاص) با شماره ثبتي……در تاريخ……ساعت 11 صبح با حضور كليه/اكثريت اعضا در محل قانوني شركت سهامي خاص تشكيل و تصميمات ذيل اتخاذ گشت.

دستور جلسه: هيئت‌مديره موافق كرد كه خانم/آقاي……با شماره ملي……با واگذاري كليه سهام خود به خانم/آقاي……فرزند……با شماره ملي……به آدرس…..و كد پستي……از شركت خارج گشت.

و يا؛ خانم/آقاي……با شماره ملي……با واگذاري……سهم از سهام خود به خانم/آقاي……فرزند……با شماره ملي……به آدرس…..و كد پستي……تعداد سهامش را به……سهم كاهش داده است.

امضاي اعضاي هيئت‌مديره………

امضاي خريدار……

امضاي فروشنده……

نمونه صورتجلسه افزايش يا كاهش سرمايه اختياري

بسمه‌تعالي

نام شركت……

شماره ثبت……

سرمايه ثبت‌شده شركت……

شناسه ملي شركت……

صورت‌جلسه مجمع عمومي فوق‌العاده شركت……(سهامي خاص) با شماره ثبتي……در تاريخ……ساعت 11 صبح با حضور كليه/اكثريت سهامداران در محل قانوني شركت سهامي خاص تشكيل و تصميمات ذيل اتخاذ گشت.

بنابراين جهت اجراي ماده 101 لايحه اصلاحي قانون تجارت خانم/آقاي……به‌عنوان رئيس جلسه، خانم/آقاي……به‌عنوان ناظر جلسه، خانم/آقاي……به‌عنوان ناظر(دوم) جلسه و خانم/آقاي……به سمت منشي جلسه منتخب گشتند.

دستور جلسه (كاهش سرمايه): به پيشنهاد هيئت‌مديره و گزارش بازرس قانوني شركت در مورد كاهش سرمايه اختياري شركت مقرر شد از مبلغ……ريال به…..سهم ريالي كاهش يابد. هيئت‌مديره اختيار قانوني دارد كه مراحل قانوني و ثبت كاهش سرمايه در اداره ثبت شركت‌ها را انجام دارد.

دستور جلسه(افزايش سرمايه): به پيشنهاد هيئت‌مديره و گزارش بازرس قانوني شركت مقرر شد افزايش سرمايه شركت از مبلغ……ريال به……ريال از محل پرداخت نقدي يا تبديل مطالبات نقدي يا انتقال سود تقسيم‌نشده يا تبديل اوراق قرضه به سهام  مورد تصويب قرار گرفت. هيئت‌مديره اختيار دارد افزايش سرمايه تصويب‌شده را عملي نموده و آن را در اداره ثبت شركت‌ها ثبت نمايد.

به خانم/آقاي……يكي از سهامداران يا يكي از مديران يا وكيل رسمي شركت وكالت اعطا مي‌گردد. تا علاوه بر مراجعه به اداره ثبت اقدام به ثبت صورت‌جلسه، پرداخت حق‌الثبت و همچنين امضا در دفاتر ثبت نمايند.

امضاي اعضاي هيئت‌رئيسه:…..

امضاي اعضاي هيئت‌مديره:…..

نمونه صورتجلسه تبديل سهام بانام به بي‌نام (و بالعكس)

بسمه‌تعالي

نام شركت……

شماره ثبت……

سرمايه ثبت‌شده شركت……

شناسه ملي شركت……

صورت‌جلسه مجمع عمومي فوق‌العاده شركت……(سهامي خاص) با شماره ثبتي……در تاريخ……ساعت 11 صبح با حضور كليه/اكثريت سهامداران در محل قانوني شركت سهامي خاص تشكيل و تصميمات ذيل اتخاذ گشت.

بنابراين جهت اجراي ماده 101 لايحه اصلاحي قانون تجارت خانم/آقاي……به‌عنوان رئيس جلسه، خانم/آقاي……به‌عنوان ناظر جلسه، خانم/آقاي……به‌عنوان ناظر(دوم) جلسه و خانم/آقاي……به سمت منشي جلسه منتخب گشتند.

دستور جلسه: موضوع تبديل سهام بانام(بي‌نام) به سهام بي‌نام(بانام) موردبررسي قرار گرفت و تصميمات مذكور اتخاذ شد. تمامي سهام بانام(بي‌نام) شركت به تعداد……سهم با تصويب سهامداران به سهام بي‌نام(بانام) تبديل مي‌شود. بنابراين ماده……اساسنامه به شرح فوق اصلاح خواهد شد. و سرمايه شركت به مبلغ…..ريال منقسم به……سهم…..ريالي بي‌نام(بانام) كه 35 درصد از آن پرداخت‌شده و باقي آن در تعهد سهامداران است. هيئت‌مديره تعهد داده كه تمام برگه‌هاي سهام بانام(بي‌نام) شركت را باطل نمايد. و در عوض سهام بي‌نام(بانام) صادر نموده و در اختيار سهامداران قرار دهد.

جلسه در ساعت….پايان يافت. و به خانم/آقاي……يكي از سهامداران يا يكي از مديران يا وكيل رسمي شركت وكالت اعطا مي‌گردد. تا علاوه بر مراجعه به اداره ثبت اقدام به ثبت صورت‌جلسه، پرداخت حق‌الثبت و همچنين امضا در دفاتر ثبت نمايند.

نمونه صورت جلسه انحلال شركت سهامي خاص

بسمه‌تعالي

نام شركت……

شماره ثبت……

سرمايه ثبت‌شده شركت……

شناسه ملي شركت……

صورت‌جلسه مجمع عمومي فوق‌العاده شركت……(سهامي خاص) با شماره ثبتي……در تاريخ……ساعت 11 صبح با حضور كليه/اكثريت سهامداران در محل قانوني شركت سهامي خاص تشكيل و تصميمات ذيل اتخاذ گشت.

بنابراين جهت اجراي ماده 101 لايحه اصلاحي قانون تجارت خانم/آقاي……به‌عنوان رئيس جلسه، خانم/آقاي……به‌عنوان ناظر جلسه، خانم/آقاي……به‌عنوان ناظر(دوم) جلسه و خانم/آقاي……به سمت منشي جلسه منتخب گشتند.

و دستور جلسه: تصميم‌گيري براي انحلال شركت….بعد از بررسي، شركت به علت……منحل مي‌گردد.بنابراين به خانم/آقاي……به شماره ملي…..به‌عنوان مدير تصفيه انتخاب مي‌شود. و آدرس مدير تصفيه……..به كد پستي…..مي‌باشد. مدير تصفيه به دريافت كليه اموال و دارايي‌ها و دفاتر و اوراق و اسناد مربوط به شركت اقرار مي‌نمايد.

امضا هيئت‌رئيسه:…….

 

براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: نمونه صورت جلسه


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۶:۳۸:۳۴ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

دفتر كل چيست و براي چه منظور استفاده مي شود؟ اگر شما يك موسسه يا شركت تجاري داشته باشيد، حتما با اصطلاح دفتر كل آشنا هستيد. دفاتر حسابرسي تجار اسناد مهمي به حساب مي‌آيند. همه تجار موظف‌اند طبق قانون معاملات و فعاليت اقتصادي خود را ثبت و ضبط نمايند. اسناد تجاري و مدارك مهم تاجر به طور منسجم و قانوني بايد در دفتر روزنامه ثبت و نگه‌داري شوند. ولي طبقه بندي اطلاعاتي كه در دفتر روزنامه ثبت مي‌شوند به نحوي نيست كه بتوان از روي آن مواردي مثل مانده هر حساب را به طور جداگانه معين كرد. ازاين‌رو دفتر ديگري به نام د‌فتر كل تهيه مي‌شود. براي آشنايي بيشتر با اسناد تجاري كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: دفتر كل چيست

دفتر كل چيست ؟

دفتركل يك دفتر رسمي حسابداري است. در هر صفحه از اين دفتر جداول و ستون‌هايي وجود دارد كه تاجر مي‌تواند براي مرتب سازي و ذخيره‌سازي اطلاعات مالي و فعاليت هاي اقتصادي‌اش از آن بهره ببرد.

طبقه‌بندي اطلاعات موجود در دفتر روزنامه به نحوي است كه نمي‌توان به‌وسيله آن اطلاعاتي نظير مانده هر يك از حساب‌ها را در هر تاريخ از دوره مالي تعيين كرد. ازاين‌رو براي به دست آمدن اين اطلاعات از د‌فتر كل استفاده مي‌شود.

دردفتر‌ كل براي هر حساب مانند حساب‌هاي پرداختي يا حساب موجودي كالا و نظير آن‌ها در صفحات مجزايي تنظيم مي‌شود. همه اطلاعات مربوط به بدهكار و بستانكار در هر حساب در صفحه و ستون مربوطه در دفتر كل نگارش مي‌شود. اطلاعاتي كه در دفتركل وارد مي‌كنيم بايد از دفتر روزنامه استخراج شود. اطلاعاتي كه در دفتر كل وارد مي‌كنيم بايد از دفتر روزنامه دريافت شود. براي اطلاع بيشتر درباره دفاتر تجاري كليك كنيد.

د‌فتر كل در قانون تجارت

قانون تجارت در ماده 8 خود به تعريف دفتر كل مي‌پردازد. بر اساس اين ماده “تاجر بايد كليه معاملاتش را حداقل هفته‌اي يك‌بار از دفتر روزنامه استخراج كند و انواع مختلف آن را تشخيص دهد و هر نوعي را در صفحه مخصوص به خود در دفتر كل به‌طور خلاصه ثبت كند”.

در د‌فتر كل ستون‌هاي مناسبي طراحي شده است تا مندرجات د‌فتر روزنامه به آن منتقل گردد. جداول و ستون‌هاي دفتر كل در هر صفحه به ترتيب از راست به چپ عناوين مختلفي نظير ستون شماره سند، ستون مبلغ بدهكار و بستانكار، ستون مانده حساب و… دارد. البته دفتر كل با توجه به نياز متفاوت مؤسسات مختلف طراحي و توليد مي‌شود.

نحوه تحرير در دفتر كل

در هر ستون بايد اطلاعات مشخصي ثبت شود. در ستون شماره سند حسابداري بايد آن شماره سند حسابداري وارد شود كه رويداد مربوطه در آن ثبت‌شده است. پس از آن بايد در ستون تاريخ، تاريخ همان سند يعني سند حسابداري كه رويداد مالي مربوطه در آن ثبت گشته، نوشته شود.

در ستون شرح، همان‌طور كه از نامش پيداست بايد شرح مختصري از رويداد مربوطه نوشته شود. اين شرح بايد مطابق با همان شرح نوشته‌شده در سند حسابداري يادشده باشد. در ستون عطف نيز بايد شماره صفحه دفتر روزنامه، كه اطلاعات ثبتي را از همان صفحه منتقل مي‌كنيم درج گردد. همچنين شماره صفحه دفتر كل نيز در ستون عطف دفتر روزنامه درج مي‌گردد.

درنهايت مبالغ بدهكار يا بستانكار نوشته شده در دفتر روزنامه در ستون بدهكار يا بستانكار در دفتر‌ كل درج مي‌گردد.حال در ستون مانده، مانده‌حساب محاسبه مي‌گردد. درصورتي‌كه پيش از ستون مانده، ستوني هم براي تشخيص نوع مانده پيش‌بيني شود در آن به‌صورت واضح نوشته مي‌شود كه مانده‌حساب بدهكار يا بستانكار است. معمولاً در اين ستون به‌صورت مخفف بد يا بس درج مي‌گردد.

محاسبه مانده‌حساب در دفتر كل

محاسبه و مانده گيري در هر سطر اتفاق مي‌افتد. براي مثال در تاريخ 9/3 يك عمليات واريز به بانك انجام مي‌شود. اين واريز موجب افزايش در موجودي نقد بانك است. لذا بايد آن را در ستون بدهكار نوشت. اگر به ستون بستانكار در همان تاريخ دقت نماييم عددي در آن درج نشده است. زيرا در هر سطر اين دفتر فقط در يكي از ستون‌هاي بدهكار يا بستانكار عدد نوشته مي‌شود و در هر دو ستون عدد نداريم.

حال با توجه به اينكه مانده قبلي صفر بوده با بدهكار اين سطر جمع مي‌شود. و در قسمت تشخيص كلمه بد كه مخفف بدهكار است درج مي‌گردد و مانده نيز به‌عنوان مثال 457 ميليون ريال درج مي‌شود. در سطرهاي بعد هم به همين ترتيب عمل مي‌كنيم. به‌عنوان مثال اگر اين بار يك باب مغازه به‌طور نقد خريداري كنيم يعني دارايي از نوع موجودي نقد كاهش‌يافته است.

هنگامي‌كه دارايي كاهش مي‌يابد بستانكار مي‌شود و بايد در ستون بستانكار درج گردد. 457 ميليون ريال مانده بدهكار است و پس از خريد مغازه 300 ميليون ريال بايد از آن كسر كنيم درنهايت مانده آن 157 ميليون ريال بدهكار مي‌شود. با اين توصيف مانده‌گيري همان‌طور كه از نامش مشخص است حاصل جمع يا تفريق عدد مانده‌ سطر قبل است با مبلغ بدهكار يا مبلغ بستانكار در سطر بعدي و نوشتن حاصل آن در ستون مانده.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سوالات متداول

دفتر كل چيست ؟

د‌فتر كل يك دفتر رسمي حسابداري است. در هر صفحه از اين د‌فتر جداول و ستون هايي وجود دارد كه تاجر مي‌تواند براي مرتب نمودن و ذخيره اطلاعات مالي و فعاليت‌هاي اقتصادي‌اش از آن بهره ببرد.

آيا دفتر كل براي تمام موسسات يكسان و يك‌شكل است ؟

خير د‌فتر كل و ستون‌هاي موجود در آن با توجه به نياز متفاوت مؤسسات مختلف طراحي و توليد مي‌شود.

ستون‌هاي موجود در دفتر كل چيست ؟

در طراحي اين د‌فتر ستون‌هاي براي شماره سند حسابداري، تاريخ، مبلغ بستانكار، مبلغ بدهكار، شرح مختصر، و در نهايت مانده حساب تعبيه مي‌گردد.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص د‌‌فتر كل، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون د‌‌فتر كل پاسخ دهند.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: دفتر كل چيست


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: دفتر كل چيست،
موضوع:
[ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۰۷:۵۴ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

پايان ورشكستگي چگونه اعلام مي‌گردد ؟ دنياي تجارت همواره فراز و نشيب‌هايي دارد كه هر تاجري ممكن است با آن‌ها مواجه شود. گاهي اين دشواري‌ها به حدي زياد و طاقت فرسا است كه تاجر را در خود گرفتار مي‌كند و دچار ورشكستگي مي‌شود. اما هميشه اوضاع به يك منوال نخواهد بود و زماني كه شخص بتواند از بحران پيش رو گذر كند زمان پايان ورشكستگي است. در اين مطلب سعي در بررسي پايان ورشكستگي و شرايط و اركان آن داريم. براي آشنايي با بايدها و نبايدهاي حكم ورشكستگي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: پايان ورشكستگي

پايان ورشكستگي

پايان ورشكستگي چه آثار حقوقي دارد و به چه معناست؟ ختم يا پايان ورشكستگي حالتي است كه تاجر ورشكسته مي‌تواند ديون خود را پرداخت كند و از منظر قانوني ديگر ورشكسته نيست زيرا اموال و ديون او تراز شده است. اين موضوع در دو حالت تحقق پيدا مي‌كند يا هنگامي كه دارايي‌هاي خود را افزايش دهد به طوري كه بتواند تمام ديون را پرداخت كند يا هنگامي كه بدهي‌هاي خود را به حدي كاهش دهد تا توازن ميان بدهي و اموال برقرار شود.

پايان ورشكستگي زماني محقق مي‌گردد كه در ابتداي امر ورشكستگي تاجر مورد تاييد قرار بگيرد. سپس دادگاه موظف است براساس ماده ۴۴۰ در ضمن صدور حكم يا نهايتا بعد از ۵ روز مدير تصفيه را تعيين نمايد. مدير تصفيه اقدامات لازم را براي شناسايي، حفظ و جلوگيري از اتلاف اموال ورشكسته انجام مي‌دهد. از جمله اقداماتي مانند مهر و موم كردن، صورت برداري و… و در انتها نيز با طلبكاران تصفيه مي‌كند و پايان ورشكستگي تاجر اعلان مي‌گردد.

مراحل پايان ورشكستگي

از آغاز اعلان ورشكستگي تا هنگام اعلام پايان آن بايد مراحل قانوني طي شود. اين فرآيند به دست مدير تصفيه انجام مي‌شود كه به شرح زير مي‌باشد:

1. مهر و موم كردن اموال

براساس ماده ۴۴۳ قانون تجارت اگر اين عمل توسط عضو ناظر انجام نگرفته باشد، مدير تصفيه مي‌تواند تقاضاي مهر و موم كردن اموال را بنمايد. براساس ماده ۴۴۴ قانون تجارت موارد زير جز مستثنيات مي‌باشد كه مهرو موم نمي‌شود يا در صورت مهر و موم شدن آن‌ها را خارج مي‌كنند:

حوائج ضروري تاجر و خانواده او مانند البسه و لوازم شخصي

اشيائي كه ممكن است ضايع شوند يا از قيمت آن‌ها كم شود. مانند اينكه ورشكسته باغ ميوه داشته و ميوه‌ها اگر در جاي مناسب نگهداري نشوند خراب و ضايع مي‌گردند.

وسايلي كه براي راه اندازي مجدد سرمايه تاجر ورشكسته ضروري هستند و در صورت توقيف سبب ضرر طلبكاران است. اين اشيا بايد سريع صورت برداري و تقويم شوند.

2. اداره و حفاظت از اموال ورشكسته

به عنوان قائم مقام شخص ورشكسته اداره كردن اموال و محافظت از آنان مهم‌ترين وظيفه مدير تصفيه مي‌باشد. در صورتي كه منافع ورشكسته و طلبكاران همچنين محافظت از دارايي‌هاي باقي مانده اقتضا نمايد اين اختيار به مدير تصفيه داده مي‌شود كه اموال ورشكسته را به فروش برساند. به طور مثال ورشكسته جنسي دارد مانند اقلام خوراكي كه اگر به موقع فروش نرسد از بين مي‌رود و هم براي طلبكاران و هم براي خود شخص باعث ضرر مي‌شود. در اين صورت مدير تصفيه حق معامله با رعايت منفعت را دارد.

3. تنظيم صورت دارايي‌ها

براساس ماده 449 قانون تجارت اگر شخص ورشكسته ميزان اموال و دارايي‌هاي خود را تسليم ننمايد مدير تصفيه اين كار را از طريق دفاتر و اسناد مشاراليه و ساير اطلاعاتي كه تحصيل مي‌نمايد انجام مي‌دهد تا بتوان يك ليست دقيق از اموال ورشكسته كسب كرد.

4. فروش اموال و وصول مطالبات

براساس ماده 456 قانون تجارت بعد از آن كه صورت دارايي‌هاي ورشكسته تهيه شد تمام سرمايه او از قبيل وجه نقد و اسناد طلب و دفاتر و نوشتجات و اثاثيه (به غير از مستثنيات دين) و اشياء تاجر ورشكسته به مدير تصفيه تسليم مي‌شود. همچنين با توجه به ماده 457 اين قانون مدير تصفيه با اجازه مدعي العموم و نظارت عضو ناظر به فروش اسباب منزل و مال التجاره تاجر اقدام مي‌نمايد. كليه طلب‌هاي ورشكسته نيز وصول مي‌گردد تا به اموال او اضافه شود. در اين مرحله سعي مي‌شود كه كليه دارايي‌هاي بالقوه تاجر ورشكسته به فعليت برسد.

5. تشخيص مطالبات طلبكاران

ميزان ديون و بدهي‌هاي ورشكسته نيز بايد مشخص شود. طبق ماده 462 قانون تجارت بعد از صدور حكم ورشكستگي طلبكاران مكلف‌‌اند در مدت قانوني اسناد طلب خود يا مصداق آن را به انضمام فهرستي كه كليه مطالبات آن‌ها را مشخص مي‌كند به محكمه تحويل دهد.

بعد از مشخص شدن طلبكاران از آنان براي حضور در مجمعي دعوت مي‌شود براساس ماده 478 قانون تجارت در اين مجمع مدير تصفيه گزارشي در خصوص وضعيت ورشكسته به طلبكاران ارائه مي‌دهد.

6. تنظيم قرارداد ارتفاقي

عبارت است از قراردادي بين بدهكار و طلبكاران كه به موجب آن شخص ورشكسته ملزم مي‌شود مبالغ مشخصي را در سررسيدهايي معين به طلبكاران خويش پرداخت نمايد به طور مثال ورشكسته ملزم مي‌شود يك سوم ازچك يك ميلياردي را در بيستم آبان ماه به آقاي الف پرداخت كند. در واقع اين توافقي است بين ورشكسته و طلبكارانش.

توصيه مي‌كنيم مقاله قرارداد ارفاقي را مطالعه نماييد.

7. تفريغ حساب و پايان عمل ورشكستگي

اگر ورشكسته نتواند با طلبكاران توافق كند براساس ماده 504 مدير تصفيه فورا عمليات تصفيه و تفريغ ورشكستگي را شروع مي‌كند. اگر اموال كفايت ديون را نكند كليه اموال به نسبت ميزان طلب بين تمام طلبكاران تقسيم مي‌شود.

بعد از تصفيه ختم و پايان ورشكستگي اعلام مي‌گردد.

ورشكستگي و انواع آن | پايان ورشكستگي

ورشكستگي در لغت به معناي افلاس و ناتواني در پرداخت ديون است. در اصطلاح نيز ورشكستگي حالتي است كه در آن دارايي‌هاي شخص كفاف ديون و بدهي‌هاي او را نمي‌دهد و به عبارت ديگر پول و مال كافي براي پرداخت ديون خود ندارد. اين اصطلاح فقط براي اشخاص تاجر كاربرد دارد و در صورتي كه شخص عادي توانايي پرداخت بدهي خود را نداشته باشد به او معسر گفته مي‌شود.

براساس ماده ۴۱۲ قانون تجارت « ورشكستگي تاجر يا شركت تجارتي در نتيجه توقف از تاديه وجوهي كه بر عهده او است حاصل مي‌شود. »

ورشكستگي خود داراي انواعي است از جمله:

ورشكستگي عادي

در اين نوع از ورشكستگي تاجر به دليل وقوع نوسانات در بازار دچار مشكل شده و دارايي‌هاي او ديگر كفاف بدهي‌هاي او را نمي‌دهد.

اموال تاجر براساس توافق ميان طلبكاران به نسبت طلب تقسيم مي‌شود.

ورشكستگي به تقصير

در صورتي كه تاجر در وقوع ورشكستگي نقش داشته و با اعمال خود زمينه ورشكستگي را فراهم كرده باشد ورشكستگي به تقصير گفته مي‌شود.

براساس ماده ۵۴۱ قانون تجارت موارد زير از مصاديق ورشكستگي به تقصير مي‌باشد:

۱- در صورتي كه مشخص شود هزينه‌هاي شخصي خودش يا خانه او بيشتر از عايدي تاجر بوده و فوق العاده بيشتر از درآمدش خرج كرده است.

۲- انجام معاملاتي كه در عرف تجارت موهوم هستند يا اينكه سود معامله كاملا اتفاقي باشد.

۳- اگر به قصد تأخير انداختن ورشكستگي خود بيشتر از قيمت بازار يا پايين‌تر از قيمت بازار خريد و فروش نمايد.همچنين اگر از روي عمد چيزي رو معامله كند كه سودي در آن نيست.

۴- پرداخت طلب يكي از طلبكاران بعد از زمان توقف

براساس ماده ۵۴۲ قانون تجارت موارد زير نيز مي‌تواند از مصاديق ورشكستگي به تقصير باشد:

۱- در صورت تعهد فوق العاده به نفع شخص ديگري بدون اينكه در مقابل از او عوض مطمئني دريافت كند.

۲-عدم اعلان توقف فعاليت تجاري به دادگاه و رفتار كردن بر خلاف آنچه در ماده ۴۱۳ قانون تجارت براي ورشكسته مقرر شده.

۳- نداشتن يا ناقص بودن دفاتر تجاري .

توصيه مي‌كنيم براي توضيحات تكميلي مقاله ورشكستگي به تقصير و تقلب را مطالعه نماييد.

ورشكستگي به تقلب

همانطور كه از نام آن مشخص است زماني محقق مي‌شود كه شخص با فريب و تقلب خود را ورشكسته اعلام كند در صورتي كه واقعيت ندارد.

براساس ماده ۵۴۹ قانون تجارت «هر تاجر ورشكسته كه دفاتر تجاري خود را مفقود كند يا اينكه بخشي از اموال خود را مخفي كند يا از طريق معاملات صوري اموال خود را از بين ببرد يا از طريق سند سازي دارايي‌هايش را كمتر و ديون خود را بيشتر نشان دهد ورشكسته به تقلب قلمداد مي‌شود و برابر قانون مجازات اسلامي‌كيفر داده مي‌شود. »

اعلام ورشكستگي | پايان ورشكستگي

براي حفاظت از حقوق طلبكاران و ورشكسته بايد ورشكستگي به مراجع ذيصلاح اطلاع داده شود. اين وظيفه بر عهده ۳ شخص قرار داده شده است:

طلبكاران

ورشكسته

دادستان

پس از اعلام ورشكستگي از هرگونه تصرف در اموال خود و انجام فعاليت‌هاي تجاري منع مي‌شود. مدير تصفيه به عنوان قائم مقام او منصوب مي‌شود. تا كارهاي تصفيه ورشكسته و پايان ورشكستگي را انجام دهد.

توصيه مي‌كنيم مقاله اجراي ورشكستگي را مطالعه نماييد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

سوالات متداول

پايان ورشكستگي چيست ؟

پايان ورشكستگي حالتي است كه در آن شخص ورشكسته طلب‌هاي خود را تصفيه نموده است و بين اموال و دارايي او با طلب‌هايش تعادل برقرار شده كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

قرارداد ارفاقي چيست ؟

قرادادي است كه در آن ورشكسته با طلبكاران خود در خصوص نحوه وصول ديون توافق مي‌كند. در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

چگونه ورشكستگي پايان مي‌يابد ؟

هنگامي‌كه كليه ديون ورشكسته تصفيه گردد پايان ورشكستگي اعلام مي‌شود. در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است.

براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص پايان ورشكستگي ، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آماده‌اند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون پايان ورشكستگي پاسخ دهند.

منبع: پايان ورشكستگي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: پايان ورشكستگي،
موضوع:
[ ۹ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۱۸:۰۱ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]

آيا اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران را مي‌شناسيد؟در تعريف كلي از يك اتحاديه مي‌توان گفت كه اتحاديه شامل افراد صنفي است كه اهداف مشتركي را براي حفظ حقوق شغلي و حرفه‌اي مورد نظرشان دنبال مي‌كنند. اتحاديه‌هاي اصناف نظير اتحاديه صنف تالارهاي‌پذيرايي و تجهيز مجالس تهران به منظور احقاق حقوق و مديريت امور داخلي افراد صنفي خود تشكيل مي‌گردند. در ادامه اين مطلب به معرفي اتحاديه صنف تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران مي‌پردازيم.

براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.

منبع: اتحاديه تالارهاي پذيرايي تهران

اتحاديه صنف تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران

تمامي اصناف فعال و معتبر در هر شهر اقدام به تشكيل يك اتحاديه مستقل مي‌نمايند. گاهي نيز ممكن است چند صنف مرتبط باهم يك اتحاديه مشترك تشكيل دهند. اتحاديه‌صنف تالارهاي‌پذيرايي و تجهيز مجالس تهران يكي از اتحاديه‌هاي فعال و معتبر شهر تهران مي‌باشد. اين اتحاديه باهدف حمايت و ايجاد همكاري ميان افراد صنفي خود و همچنين بهبود بخشيدن به خدمات ارائه شونده به مصرف‌كنندگان ايجاد شده است.
اداره اتحاديه صنف تالارهاي‌پذيرايي و تجهيز مجالس تهران بر عهده هيئت‌مديره منتخب اين اتحاديه مي‌باشد. اعضاي هيئت‌مديره اتحاديه هر چهار سال يك‌بار و به‌واسطه راي گيري انتخاب مي‌شوند. به اين صورت كه شاغلين در صنف اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران هر چهار سال يك‌بار به كانديداي موردنظر خود را جهت عضويت در هيئت‌مديره اتحاديه راي مي‌دهند. و افراد با بيشترين راي اعضاي هيئت‌مديره را تشكيل مي‌دهند. جهت شركت در اين انتخابات وارد سامانه ساران بشويد.

اعضاي هيئت مديره

اعضاي هيئت‌مديره فعلي اتحاديه‌صنف تالارهاي پذيرايي و تجهيزمجالس تهران شامل افراد زير مي‌شود:

  • خسرو ابراهيمي نيا در سمت رئيس اتحاديه
  • نوروز عبداللهي معاون اول
  • محسن نيك امجاد معاون دوم
  • حميد تهراني خزانه‌دار
  • رضا نور بازرس اتحاديه
  • علي يحيايي بازرس اصناف

وظايف و خدمات اتحاديه صنف تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران

يكي از مهم‌ترين وظايف و خدمات اتحاديه‌صنف تالارهاي‌پذيرايي و تجهيز مدارس تهران صدور و تمديد جواز كسب براي متقاضيان فعاليت در اين صنف مي‌باشد. علاوه بر آن نظارت بر فعاليت اعضاي اتحاديه نيز جزء مهم‌ترين وظايف اتحاديه‌ها به حساب مي‌آيد. با اين وجود تمامي وظايف خدمات اتحاديه‌ها به همين چند مورد خلاصه نمي‌شود. ماده ۳۰ قانون نظام صنفي به‌طور كامل وظايف و اختيارات تمامي اتحاديه‌ها را شرح نموده است. برخي از اين وظايف عبارت است از؛ اجراي قوانين نظام صنفي در اتحاديه، صدور و ابطال جواز كسب، تعطيل بودن محل كسب يا جلوگيري از ادامه فعاليت واحدهاي بدون پروانه كسب، ايجاد تسهيلات براي آموزش‌هاي موردنياز افراد صنفي و برگزاري دوره‌هاي آموزشي احكام تجارت و كسب‌وكار، دريافت ماليات عوارض و هزينه‌ها از افراد صنفي به نمايندگي از سازمان‌ها وابسته به دولت و…. .

براي آشنايي كلي با مراحل دريافت جواز كسب از اين اتحاديه كليك كنيد.

عضويت در اتحاديه صنف تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران

قدم اول شما براي راه‌اندازي يك واحد صنفي و عضويت در اتحاديه‌صنف تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران، دريافت جواز كسب مي‌باشد. با رعايت شرايط و قوانين لازم و آماده‌سازي امكانات جهت راه‌اندازي يك واحد صنفي در حوزه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس مي‌توانيد اقدام ارائه تقاضاي براي دريافت جواز كسب نماييد.
همان‌طور كه اشاره كرديم يكي از وظايف اتحاديه‌صنف تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران صدور جواز كسب مي‌باشد.

اين اتحاديه با بررسي شرايط شما و در نظر گرفتن قوانين اقدام به صدور جواز كسب مي‌نمايد. در نظر داشته باشيد كه صدور جواز كسب از جانب اتحاديه‌صنف تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران هم براي اشخاص حقيقي و هم براي اشخاص حقوقي انجام مي‌گيرد. بنابراين شما مي‌توانيد با دريافت جواز كسب و پرداخت حق عضويت به‌عنوان يكي از اعضاي اتحاديه‌صنف تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران فعاليت كنيد. براي دريافت جواز كسب رسته هاي تحت پوشش اين اتحاديه روي آن كليك كنيد.

جواز كسب تالار پذيرايي

جواز كسب ظروف كرايه

دوره‌هاي آموزشي و آزمون اتحاديه صنف تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران

همان‌طور كه گفتيم اگر قصد راه‌اندازي يك واحد صنفي در حوزه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس در شهر تهران را داريد ابتدا بايد جواز كسب دريافت نماييد. يكي از ملزومات صدور جواز كسب گذراندن دوره‌هاي آموزشي و كسب نمره قبولي در آزمون نهايي دوره مي‌باشد. دوره‌هاي آموزشي ارائه شده براي افراد صنفي به منظور كسب آمادگي و ارتقاء ميزان دانش و سطح مهارت آن‌ها الزامي مي‌باشد. متقاضيان شركت در دوره‌هاي آموزشي بايد يك معرفي‌نامه از اتحاديه موردنظر خود دريافت نمايند. همچنين شركت در دوره‌هاي آموزشي مستلزم پرداخت هزينه آموزش مي‌باشد. اگر متقاضيان موفق نشدند در آزمون اول نمره حدنصاب براي قبولي را كسب كنند. مي‌توانند مجدداً در آزمون با پرداخت ۲۰ درصد از هزينه آموزش شركت كنند.
ارزشيابي و آزمون نهايي دوره آموزش به‌صورت كتبي و سؤالات چهارگزينه‌اي مي‌باشد. البته افرادي كه بي‌سواد هستند آزمون را به‌صورت شفاهي انجام مي‌دهند. در پايان نيز به پذيرفته‌شدگان در آزمون گواهينامه پايان دوره تحويل داده مي‌شود. براي شركت در آزمون و امتحان كسب و كار، وارد سامانه آموزش اصناف بشويد.

هزينه‌هاي قابل پرداخت اتحاديه صنف تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران

منابع مالي و هزينه‌هايي كه به اتحاديه‌هاي مختلف پرداخت مي‌گردد معمولاً مشابه مي‌باشد. هزينه‌هايي كه به اتحاديه صنف و تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران پرداخت مي‌شود عبارت است از:

  • حق عضويت سالانه افراد صنفي
  • مبالغ دريافتي در ازاي خدماتي نظير دوره‌هاي آموزشي فني
  • كارمزد وصول ماليات و عوارض خدمات سازمان‌هاي ديگر
  • درصدي از مبلغ پرداختي بابت صدور و تمديد جواز كسب
  • كمك‌هاي مالي اعطاشده به اتحاديه

اگر در مورد هزينه هاي پرداختي مساله اي برايتان پيش امده مي توانيد از طريق كميسيون رسيدگي به شكايات يا اتاق اصناف تهران يا شهرستان مربوطه اقدام كنيد.

آدرس و تلفن اتحاديه صنف تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران

اتحاديه‌صنف تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران در منطقه ۷، سهروردي شمالي، نرسيده به خيابان بهشتي (عباس‌آباد)، كوچه زماني (شاهرخ)، پلاك ۱۹ واقع‌شده است. همچنين شماره تلفن اين مجموعه  ۸_۸۸۵۳۵۲۵۵_۰۲۱ مي‌باشد.

 

براي دريافت مشاوره حقوقي و تجاري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.

سؤالات متداول

اتحاديه صنف تالارهاي پذيرايي به تصويب مجلس تهران به چه منظور ايجادشده است ؟
اين اتحاديه باهدف حمايت و ايجاد همكاري ميان افراد صنفي خود و همچنين بهبود بخشيدن به خدمات ارائه شونده به مصرف‌كنندگان ايجادشده است.
منابع مالي اتحاديه صنف تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس تهران چيست ؟
حق عضويت سالانه افراد صنفي، مبالغ دريافتي در ازاي خدماتي نظير دوره‌هاي آموزشي فني ، كارمزد وصول ماليات و عوارض خدمات سازمان‌هاي ديگر، درصدي از مبلغ پرداختي بابت صدور و تمديد جواز كسب و كمك‌هاي مالي اعطاشده به اتحاديه.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

شماره تماس :66419012-021

منبع: اتحاديه تالارهاي پذيرايي تهران


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۸ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۳۰:۳۳ ] [ vakiel ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی