سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد
تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل
vakiel ارائه خدمات حقوقي
|
از كار افتادگي تحت چه شرايطي تاييد مي شود؟ همه ما تا زماني توانايي فعاليت و كار كردن را داريم و بعد از آن ديگر از كارافتاده و ناتوان ميشويم. گاهي اوقات شخص به دليل بيماري يا يك حادثه زودتر از زماني كه بايد توان خود براي كار كردن را از دست ميدهد. در اين صورت ميتواند از بيمه از كار افتادگي خود استفاده نمايد تا بتواند مابقي عمر خود را تامين باشد. ميزان مبلغ پرداختي به شخص بيمه شونده بر اساس فرمول معيني است كه در اين مطلب به بررسي آن ميپردازيم. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
از كار افتادگيبه طور كلي ميتوان در تعريف از كارافتادگي گفت كه به معناي عدم توانايي و ناتواني شخص كارگر براي ادامه فعاليت و كار خود است. اين اتفاق ممكن است به دليل حادثهاي باشد كه در حين كار يا خارج از كار رخ داده است مانند اينكه كارگر هنگام كار در چاه سقوط كند يا اينكه به دليل بيماري شخص باشد. اين بيماري هم ممكن است به خاطر كار كردن در محيط نامناسب يا به خاطر عوامل ديگر باشد. به طور مثال ممكن است به دليل كار كردن در كارگاه زير زميني شخص دچار بيماري تنفسي شده باشد يا اينكه بيماري مربوط به كار نباشد و فرد خودش بيماري قلبي داشته باشد. بيمه از كار افتادگي و انواع آنهر زمان كه شخص دچار از كارافتادگي شود و اين موضوع مورد تاييد كمسيون پزشكي واقع گردد به طور ماهيانه مبلغي به عنوان بيمه از كارافتادگي به فرد تعلق ميگيرد. ميزان مبلغ اين بيمه بستگي به ميزان و نوع از كارافتادگي دارد. از كار افتادگي بر اساس شدت به انواع زير تقسيم ميشود:
جدول درصد از كار افتادگيبر اساس ماده 70 قانون تامين اجتماعي نوع از كار افتادگي بر اساس ميزان آسيب وارد شده به شرح زير است: الف/ از كار افتادگي كلي —— كاهش قدرت به ميزان 66 درصد و بيشتر. ب/ از كار افتادگي جزئي —— توانايي انجام كار برا اثر حادثه ناشي از كار بين 33 تا 66 درصد افت نمايد. ج/ غرامت نقص عضو —— كاهش قدرت بين 10 تا 33 درصد ناشي از حوادث كار. نحوه دريافت بيمه از كارافتادگيشخصي كه به هر جهت چه به دليل بيماري و چه حوادث ناشي از كار ديگر نميتواند كار كند ميتواند وضعيت خود را اعلام كند. سپس وضعيت او در كمسيون پزشكي بررسي ميشود. اگر فرد از كار افتاده باشد بر اساس ميزان كاهش توانايي نوع از كار افتادگي او تعيين ميشود و متناسب با آن مبلغي به عنوان بيمه به فرد تعلق ميگيرد. راي صادره از كمسيون پزشكي قابل اعتراض ميباشد. در اين صورت فرد نسبت به نوع از كارافتادگي و مبلغ بيمه اگر اعتراض داشته باشد ميتواند نسبت به راي اعتراض كند و مجددا كمسيون تجديدنظر به اين موضوع رسيدگي ميكند. فرمول محاسبه از كار افتادگيميزان مبلغ دريافتي بر اساس مواد 72 و 73 و 74 قانون تامين اجتماعي به شرح زير است: بيمه از كارافتادگي كلي = يك سيام 30/1 مزد يا متوسط حقوق بيمه شده × سنوات پرداخت حق بيمه. شرط 1: اين مبلغ از نصف دستمزد نميتواند كمتر شود. شرط 2: اين مبلغ نبايد از مجموع حقوق ماهانه او تجاوز نكند. كمك مشروط: در صورتي كه شخص داراي همسر يا فرزند باشد و مبلغ تعيين شده براي او از 60 درصد مزد يا حقوق متوسط كمتر باشد به مبلغ دريافتي او معادل ده درصد مستمري استحقاقي را اضافه ميكنند. جمع مستمري و كمك دريافتي نبايد از 60 درصد بيشتر شود. بيمه از كار افتادگي جزئي = درصد از كار افتادگي ضرب در مستمري استحقاقي از كار افتادگي كلي. غرامت نقص عضو = درصد از كار افتادگي ضرب در 36 ضرب در مستمري استحقاقي از كار افتادگي كلي. براي دريافت مشاوره حقوقي از وكيل پايه يك دادگستري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص از كار افتادگي، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون از كار افتادگي پاسخ دهند.
سوالات متداولبيمه از كارافتادگي چيست ؟
درصورتي كه فرد بيمه شده توانايي كار كردن خود را از دست بدهد هر ماه مبلغي به او به عنوان بيمه پرداخت ميشود كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است. ميزان بيمه از كار افتادگي چه قدر است ؟
مبلغ دريافتي بيمه از كارافتادگي بستگي به نوع از كارافتادگي دارد كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
مدارك لازم براي دريافت پاسپورت در كشورمان چيست؟ ورود و خروج از كشور از جمله مواردي است كه به سادگي صورت نميگيرد و براي آن قوانين بسيار زيادي وضع گرديده است. افراد به دلايلي همچون انجام كار، گردش و تفريح از كشور خارج ميشوند. يكي از قوانيني كه براي خروج از كشور الزامي ميباشد دريافت پاسپورت است. در ادامه قصد داريم در مورد دريافت پاسپورت و مدارك مورد نياز آن توضيحات مفصلي را خدمتتان شرح دهيم، با ما همراه باشيد. براي دريافت مشاوره حقوقي وكيل مهاجرت مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
پاسپورت چيست ؟پاسپورت صورت كوچكي است كه در آن مشخصات فردي كه قرار است از كشور خارج شود ذكر گرديده است. پاسپورت به اين دليل كه افراد بتوانند از راههاي مجاز و قانوني از كشور خارج شوند صادر ميگردد. علاوه بر اين پاسپورت صلاحيت فرد را نيز براي خروج از كشور ثابت ميكند. برخي افراد مثل كساني كه بدهيهاي مالياتي دارند يا ممنوع الخروج هستند نميتواند پاسپورت دريافت كنند و با اين حساب ميتوان نتيجه گرفت كه هر فرد داراي پاسپورت صلاحيتهاي لازم را براي خروج از كشور دارد. مدارك مورد نياز براي دريافت پاسپورتبراي دريافت پاسپورت فرد متقاضي ميبايست مدارك شخصي خود را به پليس 10+ تحويل دهد تا اين مدارك در آنجا بررسي شده و براي او پاسپورت صادر گردد. مدارك مورد نياز براي پاسپورت به شرح زير ميباشند:
نكته: توجه داشته باشيد كه افراد بالاي پنجاه سال نياز به ارائه كارت پايان خدمت يا گواهي معافيت نخواهند داشت.
قوانين مربوط به عكس پاسپورت براي خانمها و آقايان | مدارك لازمامروزه در خود پايگاه پليس به علاوه ده از شما عكسي مطابق با استانداردهاي اسلامي و قانوني گرفته ميشود. يعني مانند سابق نيازي به ارائه عكس سه در چهار و تحويل آن نداريد. صدور پاسپورت چقدر زمان ميبرد ؟برخي از افراد تصور ميكنند كه صدور پاسپورت ماهها زمان ميبرد كه در اين مورد بايد بگوييم در گذشته صدور پاسپورت به يك الي دو ماه زمان نياز داشت اما اكنون به محض ارائه مدارك به پليس ۱۰+ پاسپورت ظرف ده روز صادر ميشود. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص مدارك پاسپورت، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون مدارك پاسپورت پاسخ دهند.
سوالات متدوالپاسپورت به چه دليل صادر ميشود ؟
دليل اصلي صدور پاسپورت اثبات صلاحيت خروج از كشور براي شهروندان ميباشد. صدور پاسپورت چقدر زمان ميبرد ؟
صدور پاسپورت حدود ده روز زمان خواهد برد. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
مدارك لازم براي دريافت پاسپورت در كشورمان چيست؟ ورود و خروج از كشور از جمله مواردي است كه به سادگي صورت نميگيرد و براي آن قوانين بسيار زيادي وضع گرديده است. افراد به دلايلي همچون انجام كار، گردش و تفريح از كشور خارج ميشوند. يكي از قوانيني كه براي خروج از كشور الزامي ميباشد دريافت پاسپورت است. در ادامه قصد داريم در مورد دريافت پاسپورت و مدارك مورد نياز آن توضيحات مفصلي را خدمتتان شرح دهيم، با ما همراه باشيد. براي دريافت مشاوره حقوقي وكيل مهاجرت مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
پاسپورت چيست ؟پاسپورت صورت كوچكي است كه در آن مشخصات فردي كه قرار است از كشور خارج شود ذكر گرديده است. پاسپورت به اين دليل كه افراد بتوانند از راههاي مجاز و قانوني از كشور خارج شوند صادر ميگردد. علاوه بر اين پاسپورت صلاحيت فرد را نيز براي خروج از كشور ثابت ميكند. برخي افراد مثل كساني كه بدهيهاي مالياتي دارند يا ممنوع الخروج هستند نميتواند پاسپورت دريافت كنند و با اين حساب ميتوان نتيجه گرفت كه هر فرد داراي پاسپورت صلاحيتهاي لازم را براي خروج از كشور دارد. مدارك مورد نياز براي دريافت پاسپورتبراي دريافت پاسپورت فرد متقاضي ميبايست مدارك شخصي خود را به پليس 10+ تحويل دهد تا اين مدارك در آنجا بررسي شده و براي او پاسپورت صادر گردد. مدارك مورد نياز براي پاسپورت به شرح زير ميباشند:
نكته: توجه داشته باشيد كه افراد بالاي پنجاه سال نياز به ارائه كارت پايان خدمت يا گواهي معافيت نخواهند داشت.
قوانين مربوط به عكس پاسپورت براي خانمها و آقايان | مدارك لازمامروزه در خود پايگاه پليس به علاوه ده از شما عكسي مطابق با استانداردهاي اسلامي و قانوني گرفته ميشود. يعني مانند سابق نيازي به ارائه عكس سه در چهار و تحويل آن نداريد. صدور پاسپورت چقدر زمان ميبرد ؟برخي از افراد تصور ميكنند كه صدور پاسپورت ماهها زمان ميبرد كه در اين مورد بايد بگوييم در گذشته صدور پاسپورت به يك الي دو ماه زمان نياز داشت اما اكنون به محض ارائه مدارك به پليس ۱۰+ پاسپورت ظرف ده روز صادر ميشود. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص مدارك پاسپورت، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون مدارك پاسپورت پاسخ دهند.
سوالات متدوالپاسپورت به چه دليل صادر ميشود ؟
دليل اصلي صدور پاسپورت اثبات صلاحيت خروج از كشور براي شهروندان ميباشد. صدور پاسپورت چقدر زمان ميبرد ؟
صدور پاسپورت حدود ده روز زمان خواهد برد. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
امر مختومه و اعتبار امر قضاوت شده چگونه تعيين ميشود؟ روزانه حجم زيادي از پروندههاي حقوقي در دادگاههاي ايران مطرح ميشود. قطعا براي رسيدگي و صدور راي در مورد اين دعاوي زمان و هزينه زيادي صرف ميشود. پس زماني كه به يك دعوا به طور كامل رسيدگي ميشود و راي نهايي صادر ميشود لزومي به رسيدگي مجدد به همان دعوا وجود ندارد. در اين مطلب به بررسي همين موضوع كه در قانون اعتبار امر مختومه نام دارد ميپردازيم. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
اعتبار امر مختومه در دعاوي حقوقيدر ماده 84 قانون آيين دادرسي مدني مواردي مطرح شده است كه بر اساس آن دعوا رد ميشود. در بند ششم اين ماده در مورد اعتبار امر قضاوت شده توضيح داده شده است. بر اساس اين ماده اگر در مورد دعوايي حكم قطعي صادر شده دوباره اصحاب دعوا و قائم مقام آنها نميتوانند دوباره همان دعوا را مطرح كنند. به طور مثال آقاي الف عليه آقاي ب شكايت ميكند كه در بيع دچار غبن فاحبش شده است. در مورد اين دعوا حكم نهايي صادر ميشود. در اين صورت آقاي الف و آقاي ب نميتوانند دوباره دعواي غبن فاحش را در مورد همان كالا و با همان اصحاب مطرح كنند. موارد اجراي اعتبار امر قضاوت شدهاين موضوع فقط در مورد آراي قطعي قابل اعمال است بنابراين چنانچه تصميم گرفته شده ويژگي اداري داشته باشد نميتوان آن را به دليل اعتبار امر قضاوت شده رد كرد. مراجعي كه راي صادره از آنها مشمول اين موضوع ميشوند شامل مراجع قضايي عمومي، مراجع استثنايي مانند هيئت اختلاف شهرداري، يا مالياتي، مراجع قضايي غير دادگستري مانند اداره ثبت و مراجع اداري استثنايي نيز ميشود. شرايط تحقق اعتبار امر مختومه1/ وحدت اصحاب دعوا: طرفين دعوا، نمايندگان، قائم مقام آنها نميتوانند دعوا را مجددا مطرح كنند. 2/ وحدت موضوع دو دعوا: اگر از نظر مادي و حقوقي دو موضوع عينا همان موضوع راي قبل باشد به طوري كه شخص اثبات حق انكار شده يا انكار حق اثبات شده را بخواهد وحدت موضوع محقق ميشود. به طور مثال در دعواي اول فرد مالك شناخته نميشود او هم تصميم ميگيرد تا همان دعواي مالكيت براي همان ملك را دوباره مطرح كند و مالكيتي را كه در دعواي قبلي به او داده نشده است بگيرد. 3/ وحدت سبب دو دعوا: سبب به معناي رابطه حقوقي است كه به دليل عمل يا واقعه حقوقي يا بر مبناي قانون به وجود آمده است. به طور مثال در دعواي مالكيت ملك سبب دعوا عقد بيع بوده است. عدم شمول اعتبار امر قضاوت شده در دعاوي حقوقيدر صورتي كه از شرايط بالا يكي از آنها نباشد نميتوان بر مبناي اعتبار امر مختوم قرار رد دعوا را صادر كرد. به طور مثال آقاي الف بر عليه آقاي ب دعوايي مطرح ميكند و ادعا ميكند كه آقاي ب خانه او را ب صورت فضولي معامله كرده است. راي نهايي صادر ميشود و آقاي ب مبري ميشود. در اين صورت دوباره آقاي الف نميتواند دوباره همين دعوا را مطرح كند. اما اگر در مورد همين معامله و منزل همين دعوا را بر عليه آقاي ج مطرح كند قابل استماع است. زيرا اصحاب دعوا متفاوت ميباشد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
براي دريافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقي در مورد اعتبار امر قضاوت شده در دعاوي حقوقي ميتوانيد از خدمات مشاوره حقوقي تهران وكيل دات كام بهره ببريد. براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص امر مختومه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون امر مختومه پاسخ دهند.
سوالات متداولاعتبار امر مختوم چيست ؟
موضوعي كه در دادگاه رسيدگي و راي براي آن صادر شده دوباره نميتوان آن را مطرح كرد كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است. اثر اعتبار امر مختوم چيست ؟
عدم استماع دعوا و صدور قرار رد دعوا كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است. شرايط استناد به اعتبار امر قضاوت شده چيست ؟
براي استناد به اين امر سه شرط وجود دارد. وحدت اصحاب دعوا و موضوع دعوا و سبب دعوا كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
امر مختومه و اعتبار امر قضاوت شده چگونه تعيين ميشود؟ روزانه حجم زيادي از پروندههاي حقوقي در دادگاههاي ايران مطرح ميشود. قطعا براي رسيدگي و صدور راي در مورد اين دعاوي زمان و هزينه زيادي صرف ميشود. پس زماني كه به يك دعوا به طور كامل رسيدگي ميشود و راي نهايي صادر ميشود لزومي به رسيدگي مجدد به همان دعوا وجود ندارد. در اين مطلب به بررسي همين موضوع كه در قانون اعتبار امر مختومه نام دارد ميپردازيم. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
اعتبار امر مختومه در دعاوي حقوقيدر ماده 84 قانون آيين دادرسي مدني مواردي مطرح شده است كه بر اساس آن دعوا رد ميشود. در بند ششم اين ماده در مورد اعتبار امر قضاوت شده توضيح داده شده است. بر اساس اين ماده اگر در مورد دعوايي حكم قطعي صادر شده دوباره اصحاب دعوا و قائم مقام آنها نميتوانند دوباره همان دعوا را مطرح كنند. به طور مثال آقاي الف عليه آقاي ب شكايت ميكند كه در بيع دچار غبن فاحبش شده است. در مورد اين دعوا حكم نهايي صادر ميشود. در اين صورت آقاي الف و آقاي ب نميتوانند دوباره دعواي غبن فاحش را در مورد همان كالا و با همان اصحاب مطرح كنند. موارد اجراي اعتبار امر قضاوت شدهاين موضوع فقط در مورد آراي قطعي قابل اعمال است بنابراين چنانچه تصميم گرفته شده ويژگي اداري داشته باشد نميتوان آن را به دليل اعتبار امر قضاوت شده رد كرد. مراجعي كه راي صادره از آنها مشمول اين موضوع ميشوند شامل مراجع قضايي عمومي، مراجع استثنايي مانند هيئت اختلاف شهرداري، يا مالياتي، مراجع قضايي غير دادگستري مانند اداره ثبت و مراجع اداري استثنايي نيز ميشود. شرايط تحقق اعتبار امر مختومه1/ وحدت اصحاب دعوا: طرفين دعوا، نمايندگان، قائم مقام آنها نميتوانند دعوا را مجددا مطرح كنند. 2/ وحدت موضوع دو دعوا: اگر از نظر مادي و حقوقي دو موضوع عينا همان موضوع راي قبل باشد به طوري كه شخص اثبات حق انكار شده يا انكار حق اثبات شده را بخواهد وحدت موضوع محقق ميشود. به طور مثال در دعواي اول فرد مالك شناخته نميشود او هم تصميم ميگيرد تا همان دعواي مالكيت براي همان ملك را دوباره مطرح كند و مالكيتي را كه در دعواي قبلي به او داده نشده است بگيرد. 3/ وحدت سبب دو دعوا: سبب به معناي رابطه حقوقي است كه به دليل عمل يا واقعه حقوقي يا بر مبناي قانون به وجود آمده است. به طور مثال در دعواي مالكيت ملك سبب دعوا عقد بيع بوده است. عدم شمول اعتبار امر قضاوت شده در دعاوي حقوقيدر صورتي كه از شرايط بالا يكي از آنها نباشد نميتوان بر مبناي اعتبار امر مختوم قرار رد دعوا را صادر كرد. به طور مثال آقاي الف بر عليه آقاي ب دعوايي مطرح ميكند و ادعا ميكند كه آقاي ب خانه او را ب صورت فضولي معامله كرده است. راي نهايي صادر ميشود و آقاي ب مبري ميشود. در اين صورت دوباره آقاي الف نميتواند دوباره همين دعوا را مطرح كند. اما اگر در مورد همين معامله و منزل همين دعوا را بر عليه آقاي ج مطرح كند قابل استماع است. زيرا اصحاب دعوا متفاوت ميباشد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
براي دريافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقي در مورد اعتبار امر قضاوت شده در دعاوي حقوقي ميتوانيد از خدمات مشاوره حقوقي تهران وكيل دات كام بهره ببريد. براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص امر مختومه، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون امر مختومه پاسخ دهند.
سوالات متداولاعتبار امر مختوم چيست ؟
موضوعي كه در دادگاه رسيدگي و راي براي آن صادر شده دوباره نميتوان آن را مطرح كرد كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است. اثر اعتبار امر مختوم چيست ؟
عدم استماع دعوا و صدور قرار رد دعوا كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است. شرايط استناد به اعتبار امر قضاوت شده چيست ؟
براي استناد به اين امر سه شرط وجود دارد. وحدت اصحاب دعوا و موضوع دعوا و سبب دعوا كه در مطلب به تفصيل توضيح داده شده است. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
تمديد پاسپورت چه مراحلي دارد؟ سفر به كشورهاي خارجي از جمله مواردي است كه براي افراد بسيار هيجان به همراه ميآورد و كمتر كسي است كه نخواهد به خارج از كشور سفر كند. هرگاه فردي بخواهد براي سفر يا هر كار ديگري از كشور خارج بشود ميبايست پاسپورت يا گذرنامه دريافت نمايد. در ادامه قصد داريم در مورد تمديد گذرنامه يا پاسپورت توضيحات مفصلي را خدمتتان ارائه دهيم، با ما همراه باشيد. براي دريافت مشاوره حقوقي از وكيل مهاجرت مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
گذرنامه يا پاسپورت چيست و به چه منظور صادر ميشود ؟گذرنامه يا همان پاسپورت صورتي ميباشد كه توسط پليس 10+ صادر ميشود. در پاسپورت تمامي مشخصات فرد ذكر گشته است و صلاحيت او براي خروج از كشور به اثبات رسيده است. پاسپورت براي همه افراد صادر نميشود و هر فرد براي اينكه بتواند پاسپورت بگيرد ميبايست صلاحيت كامل را دارا باشد. براي مثال فردي كه بدهيهاي مالياتي دارد نميتواند پاسپورت دريافت كند و براي دريافت پاسپورت ميبايست ابتدا تمام بدهيهاي خود را پرداخت كند. تمديد پاسپورت و دلايل آنهمانطور كه ميدانيد پاسپورت به علتهاي مختلف ميبايست تمديد شود. تمديد پاسپورت به اين معناست كه فرد دوباره به پليس 10+ مراجعه ميكند و پاسپورت جديدي دريافت مينمايد. دلايل تمديد پاسپورت به شرح زير ميباشند:
مدارك مورد نياز براي تمديد پاسپورت چيست ؟مدارك مورد نياز براي تمديد پاسپورت براي خانمها و آقايان متفاوت ميباشد. مدارك مورد نياز براي خانمها:
مدارك مورد نياز براي آقايان:
نحوه تمديد پاسپورت چگونه است ؟براي تمديد پاسپورت فرد ميبايست برخي مراحل را به خوبي انجام دهد. در ابتدا ميبايست مدارك خود را به پليس 10+ ارائه دهد. در مرحله بعد فرد ميبايست به دفتر خدمات الكترونيك شهرش مراجعه كند و فرم تمديد پاسپورت خود را پر كرده و به پليس +۱۰ تحويل دهد. فرد در پليس +۱۰ حضور يافته و براي صدور پاسپورت جديد انگشت نگاري خواهد شد. پس از انگشت نگاري متقاضي ميبايست به دفتر پيشخوان دولت رجوع نموده و هزينه صدور پاسپورت را پرداخت كند. در مرحله آخر پاسپورت براي او صادر خواهد گرديد و به دست او ميرسد. تمديد پاسپورت چقدر زمان ميبرد ؟با توجه به توضيحات بالا شايد برايتان سوال شود كه تمديد پاسپورت چقدر زمان ميبرد؟ كه در اين باره بايد بگوييم پس از اينكه مراحل تمديد را انجام داديد پاسپورت شما ظرف مدت يك هفته الي بيست روز از طريق پست به دست شما خواهد رسيد و نياز به مدت زمان زيادي ندارد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص تمديد پاسپورت، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون تمديد پاسپورت پاسخ دهند.
سوالات متدوالاگر پاسپورت گم شود بايد چه كار كرد ؟
اگر پاسپورت گم شود ميبايست براي تمديد آن اقدام نمود. پاسپورت تمديد شده در چه مدت زماني صادر ميشود ؟
پاسپورتي كه تمديد شده است ظرف مدت زمان يك هفته الي بيست روز صادر شده و به دست فرد خواهد رسيد. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
تمديد پاسپورت چه مراحلي دارد؟ سفر به كشورهاي خارجي از جمله مواردي است كه براي افراد بسيار هيجان به همراه ميآورد و كمتر كسي است كه نخواهد به خارج از كشور سفر كند. هرگاه فردي بخواهد براي سفر يا هر كار ديگري از كشور خارج بشود ميبايست پاسپورت يا گذرنامه دريافت نمايد. در ادامه قصد داريم در مورد تمديد گذرنامه يا پاسپورت توضيحات مفصلي را خدمتتان ارائه دهيم، با ما همراه باشيد. براي دريافت مشاوره حقوقي از وكيل مهاجرت مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
گذرنامه يا پاسپورت چيست و به چه منظور صادر ميشود ؟گذرنامه يا همان پاسپورت صورتي ميباشد كه توسط پليس 10+ صادر ميشود. در پاسپورت تمامي مشخصات فرد ذكر گشته است و صلاحيت او براي خروج از كشور به اثبات رسيده است. پاسپورت براي همه افراد صادر نميشود و هر فرد براي اينكه بتواند پاسپورت بگيرد ميبايست صلاحيت كامل را دارا باشد. براي مثال فردي كه بدهيهاي مالياتي دارد نميتواند پاسپورت دريافت كند و براي دريافت پاسپورت ميبايست ابتدا تمام بدهيهاي خود را پرداخت كند. تمديد پاسپورت و دلايل آنهمانطور كه ميدانيد پاسپورت به علتهاي مختلف ميبايست تمديد شود. تمديد پاسپورت به اين معناست كه فرد دوباره به پليس 10+ مراجعه ميكند و پاسپورت جديدي دريافت مينمايد. دلايل تمديد پاسپورت به شرح زير ميباشند:
مدارك مورد نياز براي تمديد پاسپورت چيست ؟مدارك مورد نياز براي تمديد پاسپورت براي خانمها و آقايان متفاوت ميباشد. مدارك مورد نياز براي خانمها:
مدارك مورد نياز براي آقايان:
نحوه تمديد پاسپورت چگونه است ؟براي تمديد پاسپورت فرد ميبايست برخي مراحل را به خوبي انجام دهد. در ابتدا ميبايست مدارك خود را به پليس 10+ ارائه دهد. در مرحله بعد فرد ميبايست به دفتر خدمات الكترونيك شهرش مراجعه كند و فرم تمديد پاسپورت خود را پر كرده و به پليس +۱۰ تحويل دهد. فرد در پليس +۱۰ حضور يافته و براي صدور پاسپورت جديد انگشت نگاري خواهد شد. پس از انگشت نگاري متقاضي ميبايست به دفتر پيشخوان دولت رجوع نموده و هزينه صدور پاسپورت را پرداخت كند. در مرحله آخر پاسپورت براي او صادر خواهد گرديد و به دست او ميرسد. تمديد پاسپورت چقدر زمان ميبرد ؟با توجه به توضيحات بالا شايد برايتان سوال شود كه تمديد پاسپورت چقدر زمان ميبرد؟ كه در اين باره بايد بگوييم پس از اينكه مراحل تمديد را انجام داديد پاسپورت شما ظرف مدت يك هفته الي بيست روز از طريق پست به دست شما خواهد رسيد و نياز به مدت زمان زيادي ندارد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص تمديد پاسپورت، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون تمديد پاسپورت پاسخ دهند.
سوالات متدوالاگر پاسپورت گم شود بايد چه كار كرد ؟
اگر پاسپورت گم شود ميبايست براي تمديد آن اقدام نمود. پاسپورت تمديد شده در چه مدت زماني صادر ميشود ؟
پاسپورتي كه تمديد شده است ظرف مدت زمان يك هفته الي بيست روز صادر شده و به دست فرد خواهد رسيد. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
نحوه شكايت از شهرداري چگونه است؟ شهرداريها يك نهاد عمومي و غيردولتي هستند. كه اداره امور مربوط به شهر را بر عهده دارند. گاهي ممكن است مقامات يا مأمور شهرداري از دايره قانوني خارج گردند. و به جاي خدمت رساني به شهروندان موجب ورود زيان به آنها شوند. در صورت بروز چنين رخدادهايي شهروندان زيانديده حق دارند از شهرداري شكايت كنند. اما در ادامه اين مطلب به مسئله شكايتاز شهرداري و نحوه شكايت از اين نهاد خواهيم پرداخت. براي دريافت مشاوره حقوقي از وكيل پايه يك دادگستري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
شكايت از شهرداريشهرداريها به عنوان يك نهاد عمومي و غيردولتي كه وظيفه اداره امور شهرها را دارند ايجاد گشتند. از جمله وظايف و اعمال شهرداري نظارت بر ساختوسازهاي شهري، مديريت و پاكيزگي معابر عمومي در شهر، صدور پروانه براي ساختمانسازي، دريافت عوارض، دفع زباله شهري و … است.در مواقعي ممكن است مأمورين شهرداري از دايره وظايف قانوني خود خارج شوند. و بدين ترتيب مجود ورود زيان به شهروندان گردند. شهروندان نيز در اين شرايط از حق شكايت از شهرداري برخوردارند. نحوه شكايتاز شهرداري به روشهاي مختلفي صورت ميپذيرد. همچنين امكان شكايتاز شهرداري در مراجع مختلف وجود دارد. نحوه شكايت درواقع با توجه به مرجع انتخابي براي ثبت شكايت متفاوت خواهد بود. مراجع شكايت از شهرداري عبارتاند از ديوان عدالت اداري، دادگاه كيفري، وزارت كشور و استانداري. نحوه شكايت از شهرداري در مراجع مختلفگفتيم كه براي شكايت ازشهرداري مراجع مختلفي وجود دارند. كه شما ميتوانيد به يكي از آنها مراجعه نموده و شكايت خود را ثبت نماييد. اما نحوه شكايت در هر يك از اين مراجع متفاوت خواهد بود. از جمله مراجع مهم براي شكايت از شهرداري شامل ديوان عدالت اداري، دادگاه كيفري، وزارت كشور و استانداري ميشوند. ديوان عدالت ادارياگر براي شكايت از شهرداري قصد مراجعه به ديوان عدالت اداري را داريد. خوب است بدانيد كه دو مورد از شكايات در اين مرجع قابل طرح است. اول؛ شكايت از مأمورين يا مديران شهرداري بابت اعمال خلاف قانون ايشان. دوم؛ شكايت جهت ابطال مصوباتي كه خلاف قانون شهرداري است. در مورد اول ميتوانيد به عنوان زيانديده دادخواست خود را در يكي از شعب ديوان عدالت اداري ثبت كنيد و هزينه دادرسي را پرداخت نماييد. تا شكايت شما رسيدگي شود. رأي صادره نيز قابل اعتراض و تجديد نظرخواهي ميباشد. در مورد دوم هر يك از شهروندان ميتوانند شكايت خود را ثبت نمايند. همچنين ملزم به پرداخت هزينهاي براي دادرسي نيستند. اين دسته از شكايات براي ابطال مصوبات در هيئت عمومي ديوان عدالت اداري بررسي ميگردد. شما ميتوانيد براي ثبت شكايات خود به صورت غيرحضوري به سامانه ثبت درخواست ديوان عدالت اداري مراجعه نماييد. همينطور امكان پيگير شكايت شما نيز از طريق همين سامانه مهيا است. از جمله موارد قابل طرح در ديوان عدالت اداري عبارتاند از اعتراض به رأي كميسيون ماده 100 شهرداري، اعتراض به ابطال بدون مجوز پروانههاي صادره براي ساختمان. و اعتراض به عدم صدور پروانه با وجود اينكه شرايط و امكانات قانوني كاملاً فراهم است. دادگاه كيفريگاهي ممكن است عمل خلاف قانون شهرداري بر اساس قانون ايران جرم محسوب شود. يعني آن عمل به عنوان جرم در قانون تعريف شود و براي آن جرم مجازات تعيين گردد. در چنين مواردي مثل تصرف عدواني يك ملك توسط شهرداري، امكان شكايت در دادگاههاي كيفري و دادسراها وجد دارد. براي ثبت شكايت در دادگاه كيفري ميتوانيد از طريق سامانه ثبت درخواست قوه قضاييه كه نام آن عدل ايران است اقدام نماييد. همچنين پيگير شكايت شما از طريق همين سامانه قابل انجام است. وزارت كشوربراي شكايت از شهرداري از طريق وزارت كشور ميتوانيد از طريق سامانه وزارت كشور اقدام نماييد. و از اين طريق درخواست خود را ثبت نماييد. ابتدا بايد نشاني moi.ir را در مرورگر خود وارد نماييد. در صفحه اصلي سايت وارد بخش ميز خدمت شويد. پيش از ثبت شكايت ابتدا بايد در سايت ثبتنام نماييد. پس از ثبتنام و دريافت رمز عبور و نام كاربري مجدد وارد سايت ميشويد. در بخش رسيدگي به شكايات گزينه شكايات از خانواده وزارت كشور سپس واحدها و ستاد اجرايي را انتخاب نماييد. حال فرم مربوطه را تكميل و شكايت خود از شهرداري را ثبت كنيد. سپس كد پيگيري شكايت از شهرداري حتماً از سامانه دريافت نماييد. استانداريجهت شكايت از شهرداريها با از طريق استانداري ابتدا بايد به استانداري كه شهر مربوطه زيرمجموعه آن است مراجعه حضوري داشته باشيد. در حال حاضر سامانهاي براي استانداريها جهت شكايت از شهرداري ايجاد نگشته است. مرجع استانداري برخلاف ديوان عدالت اداري رأي صادر نميكند. و تنها به تخلف انجامشده در شهرداري رسيدگي ميكند. انواع سامانه شكايت از شهرداريبراي شكايت از شهرداري سامانههاي مختلفي در دسترس است. مهمترين سامانهها جهت شكايت ازشهرداري شامل اين موارد است: اول؛ سامانه سجاد كه مخصوص ثبت درخواستها در ديوان عدالت اداري است. نشاني اين سامانه sajed.divan-edalat.ir است. دوم؛ سامانه عدل ايران ميباشد. كه براي ثبت شكايات از شهرداري از طريق دفاتر خدمات قضايي و دادگاههاي كيفري است. نشاني اين سامانه adliran.ir است. سوم؛ سامانه وزارت كشور است كه نشاني اينترنتي آن moi.ir ميباشد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
سؤالات متداولمراجع مختلف براي شكايت از شهرداري كداماند ؟
براي شكايت از شهرداري مراجع مختلفي وجود دارند كه از جمله مراجع مهم براي شكايت ازشهرداري شامل ديوان عدالت اداري، دادگاه كيفري، وزارت كشور و استانداري ميشوند. سامانههاي اينترنتي براي شكايت از شهرداري چيست ؟
براي شكايت ازشهرداري سامانههاي مختلفي در دسترس است. كه شامل سامانه سجاد، سامانه عدل ايران و سامانه وزارت كشور ميشود. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
نحوه شكايت از شهرداري چگونه است؟ شهرداريها يك نهاد عمومي و غيردولتي هستند. كه اداره امور مربوط به شهر را بر عهده دارند. گاهي ممكن است مقامات يا مأمور شهرداري از دايره قانوني خارج گردند. و به جاي خدمت رساني به شهروندان موجب ورود زيان به آنها شوند. در صورت بروز چنين رخدادهايي شهروندان زيانديده حق دارند از شهرداري شكايت كنند. اما در ادامه اين مطلب به مسئله شكايتاز شهرداري و نحوه شكايت از اين نهاد خواهيم پرداخت. براي دريافت مشاوره حقوقي از وكيل پايه يك دادگستري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
شكايت از شهرداريشهرداريها به عنوان يك نهاد عمومي و غيردولتي كه وظيفه اداره امور شهرها را دارند ايجاد گشتند. از جمله وظايف و اعمال شهرداري نظارت بر ساختوسازهاي شهري، مديريت و پاكيزگي معابر عمومي در شهر، صدور پروانه براي ساختمانسازي، دريافت عوارض، دفع زباله شهري و … است.در مواقعي ممكن است مأمورين شهرداري از دايره وظايف قانوني خود خارج شوند. و بدين ترتيب مجود ورود زيان به شهروندان گردند. شهروندان نيز در اين شرايط از حق شكايت از شهرداري برخوردارند. نحوه شكايتاز شهرداري به روشهاي مختلفي صورت ميپذيرد. همچنين امكان شكايتاز شهرداري در مراجع مختلف وجود دارد. نحوه شكايت درواقع با توجه به مرجع انتخابي براي ثبت شكايت متفاوت خواهد بود. مراجع شكايت از شهرداري عبارتاند از ديوان عدالت اداري، دادگاه كيفري، وزارت كشور و استانداري. نحوه شكايت از شهرداري در مراجع مختلفگفتيم كه براي شكايت ازشهرداري مراجع مختلفي وجود دارند. كه شما ميتوانيد به يكي از آنها مراجعه نموده و شكايت خود را ثبت نماييد. اما نحوه شكايت در هر يك از اين مراجع متفاوت خواهد بود. از جمله مراجع مهم براي شكايت از شهرداري شامل ديوان عدالت اداري، دادگاه كيفري، وزارت كشور و استانداري ميشوند. ديوان عدالت ادارياگر براي شكايت از شهرداري قصد مراجعه به ديوان عدالت اداري را داريد. خوب است بدانيد كه دو مورد از شكايات در اين مرجع قابل طرح است. اول؛ شكايت از مأمورين يا مديران شهرداري بابت اعمال خلاف قانون ايشان. دوم؛ شكايت جهت ابطال مصوباتي كه خلاف قانون شهرداري است. در مورد اول ميتوانيد به عنوان زيانديده دادخواست خود را در يكي از شعب ديوان عدالت اداري ثبت كنيد و هزينه دادرسي را پرداخت نماييد. تا شكايت شما رسيدگي شود. رأي صادره نيز قابل اعتراض و تجديد نظرخواهي ميباشد. در مورد دوم هر يك از شهروندان ميتوانند شكايت خود را ثبت نمايند. همچنين ملزم به پرداخت هزينهاي براي دادرسي نيستند. اين دسته از شكايات براي ابطال مصوبات در هيئت عمومي ديوان عدالت اداري بررسي ميگردد. شما ميتوانيد براي ثبت شكايات خود به صورت غيرحضوري به سامانه ثبت درخواست ديوان عدالت اداري مراجعه نماييد. همينطور امكان پيگير شكايت شما نيز از طريق همين سامانه مهيا است. از جمله موارد قابل طرح در ديوان عدالت اداري عبارتاند از اعتراض به رأي كميسيون ماده 100 شهرداري، اعتراض به ابطال بدون مجوز پروانههاي صادره براي ساختمان. و اعتراض به عدم صدور پروانه با وجود اينكه شرايط و امكانات قانوني كاملاً فراهم است. دادگاه كيفريگاهي ممكن است عمل خلاف قانون شهرداري بر اساس قانون ايران جرم محسوب شود. يعني آن عمل به عنوان جرم در قانون تعريف شود و براي آن جرم مجازات تعيين گردد. در چنين مواردي مثل تصرف عدواني يك ملك توسط شهرداري، امكان شكايت در دادگاههاي كيفري و دادسراها وجد دارد. براي ثبت شكايت در دادگاه كيفري ميتوانيد از طريق سامانه ثبت درخواست قوه قضاييه كه نام آن عدل ايران است اقدام نماييد. همچنين پيگير شكايت شما از طريق همين سامانه قابل انجام است. وزارت كشوربراي شكايت از شهرداري از طريق وزارت كشور ميتوانيد از طريق سامانه وزارت كشور اقدام نماييد. و از اين طريق درخواست خود را ثبت نماييد. ابتدا بايد نشاني moi.ir را در مرورگر خود وارد نماييد. در صفحه اصلي سايت وارد بخش ميز خدمت شويد. پيش از ثبت شكايت ابتدا بايد در سايت ثبتنام نماييد. پس از ثبتنام و دريافت رمز عبور و نام كاربري مجدد وارد سايت ميشويد. در بخش رسيدگي به شكايات گزينه شكايات از خانواده وزارت كشور سپس واحدها و ستاد اجرايي را انتخاب نماييد. حال فرم مربوطه را تكميل و شكايت خود از شهرداري را ثبت كنيد. سپس كد پيگيري شكايت از شهرداري حتماً از سامانه دريافت نماييد. استانداريجهت شكايت از شهرداريها با از طريق استانداري ابتدا بايد به استانداري كه شهر مربوطه زيرمجموعه آن است مراجعه حضوري داشته باشيد. در حال حاضر سامانهاي براي استانداريها جهت شكايت از شهرداري ايجاد نگشته است. مرجع استانداري برخلاف ديوان عدالت اداري رأي صادر نميكند. و تنها به تخلف انجامشده در شهرداري رسيدگي ميكند. انواع سامانه شكايت از شهرداريبراي شكايت از شهرداري سامانههاي مختلفي در دسترس است. مهمترين سامانهها جهت شكايت ازشهرداري شامل اين موارد است: اول؛ سامانه سجاد كه مخصوص ثبت درخواستها در ديوان عدالت اداري است. نشاني اين سامانه sajed.divan-edalat.ir است. دوم؛ سامانه عدل ايران ميباشد. كه براي ثبت شكايات از شهرداري از طريق دفاتر خدمات قضايي و دادگاههاي كيفري است. نشاني اين سامانه adliran.ir است. سوم؛ سامانه وزارت كشور است كه نشاني اينترنتي آن moi.ir ميباشد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
سؤالات متداولمراجع مختلف براي شكايت از شهرداري كداماند ؟
براي شكايت از شهرداري مراجع مختلفي وجود دارند كه از جمله مراجع مهم براي شكايت ازشهرداري شامل ديوان عدالت اداري، دادگاه كيفري، وزارت كشور و استانداري ميشوند. سامانههاي اينترنتي براي شكايت از شهرداري چيست ؟
براي شكايت ازشهرداري سامانههاي مختلفي در دسترس است. كه شامل سامانه سجاد، سامانه عدل ايران و سامانه وزارت كشور ميشود. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
خسارت عدم انجام تعهد چه زماني تعيين ميشود؟ بستن قرارداد از جمله مواردي ميباشد كه باعث ايجاد اعتماد بين طرفين ميشود و آنها را نسبت به موضوع قرارداد متعهد مينمايد. قرارداد قوانين بسيار زيادي دارد كه بايد به آنها توجه نمود. يكي از قوانين قرارداد انجام تعهد ذكر شده در آن ميباشد. در ادامه قصد داريم در مورد مطالبه خسارت ناشي از عدم انجام تعهد توضيحاتي را خدمتتان ارائه دهيم، با ما همراه باشيد. براي دريافت مشاوره حقوقي از وكيل يك دادگستري مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
خسارت ناشي از عدم انجام تعهد چيست ؟در همه قراردادها مدت زماني ذكر ميشود كه دو طرف قرارداد موظف هستند در آن زمان وظايف خود را انجام دهند. براي مثال طبق قرارداد فروشنده موظف است كه سه ماه ديگر چندين كالا را به دست خريدار برساند و چنانچه اين كار را نكند ميبايست به او خسارت پرداخت نمايد و خريدار از نظر قانوني حق مطالبه خسارت را خواهد داشت. شرايط مطالبه خسارت ناشي از عدم انجام تعهد چيست ؟براي مطالبه اين خسارت ميبايست داراي شرايطي بود تا دادگاه اجازه مطالبه اين نوع خسارت را بدهد. شرايط مطالبه خسارت ناشي از تاخير در انجام تعهد به شرح زير ميباشند.
خودداري مديون از انجام تعهدفردي كه از او خسارت عدم انجام تعهد مطالبه ميگردد ميبايست از روي عمد تعهدش را به انجام نرسانيده باشد و زمان ايفاي تعهد نيز سپري و انجام تعهد نافرجام مانده باشد. براي مثال ممكن است فردي تصادف كند و تصادف او باعث شود كه در انجام تعهدش ناتوان باشد كه در اين صورت او ملزم به پرداخت خسارت نخواهد بود. اما اگر شخص بدون هيچ دليل منطقي و قانوني از انجام تعهد خود سر باز زند بايد خسارت را به طرف مقابلش بپردازد. وجود ضرر و رابطه سببيتيكي از شرايط مطالبه خسارت عدم انجام تعهد وجود ضرر ميباشد. چنانچه عدم انجام تعهد و يا دير انجام دادن آن باعث ضرر و زياني به طرف مقابل شود او ميتواند خسارت دريافت كند. براي مثال اگر فردي در قرارداد ذكر كند كه در تاريخ…. مقداري ميوه به سردخانه منتقل شود و اين كار را به عهده طرف مقابلش در قرارداد بگذارد، در صورتي كه طرفمقابل ميوهها را به سرد خانه منتقل نكند و ميوهها خراب شود ميبايست خسارت را بپردازد زيرا صاحب ميوهها زيان ديده است. شخصي كه زيان ديده است بايد بتواند به دادگاه ثابت نمايد كه ضرري كه به او تحميل شده نتيجه عدم انجام تعهد فرد مقابلش است تا دادگاه خسارت او را وصول نمايد. رابطه سببيت يعني ربط داشتن ورود ضرر به فعل يا ترك فعل شخص متعهد. مثلا اگر ميوههاي مذكور بر اثر سيل از بين برود كسي ضامن نيست ولي اگر شخص متعهد كوتاهي كرده باشد و ميوهها تلف شود او مسئول است. مطالبه خسارت ناشي از عدم انجام تعهد چگونه است ؟براي مطالبه خسارت ناشي از عدم انجام تعهد فرد ميبايست به دادگاه مراجعه نمايد و دادخواستي را مبني بر مطالبه خسارت ارائه نمايد. او ميبايست در دادگاه ثابت كند كه به او زيان وارد شده است و فرد از روي عمد تعهدش را انجام نداده است. در صورتي كه فرد بتواند اين دو مورد را نزد دادگاه اثبات نمايد دادگاه نيز شخصي كه تعهدش را انجام نداده ملزم به پرداخت خسارت ميكند. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد يا مي توانيد مقالات مجله حقوقي وكيل دات كام را مطالعه نماييد.
مركز معتبر وكيل دات كام شما را در حل پروندههاي حقوقيتان ياري مينمايد. از بهترين خدمات اين مركز ميتوان به حل انواع پروندههاي حقوقي و ارائه مشاوره حقوقي تهران اشاره نمود. شما عزيزان ميتوانيد با دريافت مشاوره حقوقي از اين مركز حل پرونده حقوقي خود را تسريع بخشيد. براي دريافت اطلاعات بيشتر در خصوص خسارت عدم انجام تعهد، به كانال تلگرام حقوقي وكيل دات كام مراجعه نماييد. كارشناسان مركز مشاوره حقوقي وكيل دات كام نيز آمادهاند تا با ارائه خدماتي در زمينه مشاوره حقوقي تلفني وكيل دات كام به سوالات شما عزيزان پيرامون خسارت عدم انجام تعهد پاسخ دهند.
سوالات متدوالخسارت ناشي از عدم انجام تعهد چيست ؟
خسارتي است كه در صورت زيان ديدن افراد به خاطر عدم انجام تعهد در قرارداد به آنها پرداخت ميشود. اگر فرد به خاطر عدم انجام تعهد طرف مقابلش در قرارداد زيان ببيند ميتواند خسارتي را مطالبه كند ؟
بله. ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ]
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |